Hoe de bomma gelukkig houden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:34

SavannahNx schreef:
Of laat het haar gewoon even lekker uitzoeken? Ben ik de enige die dit als eerste denkt? Het is een erg vervelende situatie maar ik heb ook zo’n oma die ontzettend veel zelfmedelijden heeft, over iedereen klaagt, en vind dat nooit iemand haar opzoekt terwijl haar zoon dagelijks haar avondeten maakt en brengt. Op een gegeven moment is het ook een beetje klaar. Bomma wilt duidelijk niet dat jullie komen, of zo komt het in elk geval over, ik snap dat het pijnlijk is maar ik zou het loslaten of in elk geval voor een tijdje, en misschien later eens contact opnemen.



Nee. Bomma moet even chillen.

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:19

En als jullie baby geboren is neemt iemand haar dan heel dat eind mee om op babybezoek te komen?
Zou wel goed zijn zodat het haar even duidelijk wordt hoe ver jullie moeten reizen...

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:58

Poeh.

Heerlijk ongenuanceerd, maar ik krijg twee woorden in mijn hoofd. Nee, drie, eigenlijk. Narcisme en aangeleerde hulpeloosheid.

De titel van je topic zou 'hoe houden we onszelf gelukkig?' moeten zijn. Mensen rennen allemaal maar achter diegenen aan die het hardste kraaien. Wat is er mis met normale communicatie? Als je niet weet hoe het werkt, ga het maar leren. Als iets je dwarszit, praat erover. Maar ga niet als een slachtoffer roepen dat niemand iets voor je over heeft oid.

Ik weer dit type mensen actief uit mijn leven. Uiteraard wel door eerst aangegeven te hebben wat me dwarszit hoor en echt niet op een horkerige manier. Het leven is te kort om een bonk negativiteit erin te hebben zitten.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 06:50

cobelens schreef:
Als jij het aanbiedt...dan neem jij de regie (is een leuke om over na te denken)keuzes bieden als ze er zelf niet op komt, winkel, lunch buiten de deur, zullen we lekker dingen meenemen...

Mijn moeder is te jong gestorven. En heeft 9.5 jaar mogen aftakelen. Ik neem het voorbeeld ruiten wassen. Of ik de ruiten kon wassen. Natuurlijk mam en dan ging ik aan de slag op mijn manier...dit gaf ruzie..zitten strepen op...ja koekoek doe het even lekker zelf als je alleen maar commentaar kunt leveren.

Op het oncologiecentrum ga iemand mij de tip om eens in te lezen in verliezen van regie en hoe daar mee om te gaan

Ruiten wassen...tuurlijk mam...hoe deed jij dat vroeger...brandspiritus..hoeveel moet er in de emmer, wil jij in de rolstoel de emmer vast houden dan kun je mij helpen om strepen te voorkomen, want blijkbaar kan ik nog veel leren.....kortom ruiten wassen was nog nooit zo leuk samen en strepen dat boeide helemaal niet, want daar lag heg probleem helemaal niet (ze wilde het zelf doen en op haar manier)

Data is lastiger in jullie situatie
Succes en hoop dat het geen 0 contact wordt, want het zou zonde zijn

Ik denk dat van dat laatste vaak veel meespeelt bij ouderen, daarbij nog eens de onzekerheid als ze beginnen dementeren.
Dat voorkeur hebben herken ik van bij mn oma, en degene die het minste deden werden zo n beetje op handen gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:28

Even een update. Wij waren dit weekend toevallig in de buurt. Ik heb mijn vriend kunnen overtuigen het toch nog een kans te geven. We hebben zaterdag gebeld om te zeggen dat we zondag gingen komen (dus een mededeling, geen vraag deze keer naar aanleiding van sommige tips) Dit mocht uiteraard niet, ze was er niet op voorzien. Nu zat ze weer op de camping waar ook een dochter van haar zit en dus de neef van mijn vriend. De dochter hoorde haar bezig, heeft de telefoon afgenomen en gezegd tegen ons dat we uiteraard welkom waren en tegen bomma gezegd dat ze moest zwijgen en stoppen met zo te doen :+

Dus wij er zondag naar toe. Nou... Gelukkig waren tante, nonkel, 2 neven en hun vriendinnen aanwezig want pfff. Het is ons zo vaak doorgestoken door de bomma dat we onverwachts er waren en dat ze het niet vond kunnen. Opeens gooit ze in de groep: Maar goed, niet dat ik nog veel weet over de zwangerschap, want jullie komen toch niet. Mijn vriend sprong er direct op: Ja, want we mogen nooit komen. Ik heb gereageerd dat als we bellen het nooit uitkomt. Hierna heeft ze een kwartier zitten mokken.

Bij vertrek ‘s avonds heeft ze mij apart genomen en vroeg ze wanneer we nog eens kwamen. Ik gaf aan dat dit pas na mei weer ging zijn. In mei zit elk weekend vol met een trouw, communie etc. Hierop antwoorde ze dat we na mei ook niet te snel moesten terug komen. Even later kwam ze terug en zei ze dat we op deze manier niet meer moesten komen. Dit kon niet zijn. Op deze manier, nee. Dan moesten we maar niet meer komen. Toen kwam mijn vriend terug en gaf ik aan wat mij net was gezegd. Hij verschoot er niet van en had het wel verwacht dat ze het weer via via ging duidelijk maken.

Wat wij er voorlopig mee gaan doen, geen idee... Bomma heeft een hele namiddag zitten mokken, is enkele keren flink boos geworden omwille van de situatie. De tante gaf aan dat we in het vervolg maar naar haar moeten bellen. Dat we dan maar bij haar op de camping op bezoek moeten komen en dat bomma dan maar moet zien wat ze doet. Als ze wil verder mokken in haar eigen caravan is dat dan haar keuze.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-18 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:30

Jeetje TS, zo knap dat jullie toch maar blijven proberen.

Britta31

Berichten: 13213
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:55

Ik denk dat dat een goede oplossing is.De familie weet nu dat jullie moeite doen.

Rocamor

Berichten: 11034
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:05

Wat sneu voor je vriend dat ze zo is. Mag ik uit de reactie van de tante opmaken dat de bomma kennelijk wel vaker zo is? Omdat tante direct zo oplossingsgericht meedenkt.

Anoniem

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:15

Tante is ingelicht geweest door haar zus (mijn schoonmoeder dus). Ondertussen hebben hun er ook vaker en vaker problemen mee. Zo wil bomma nergens meer naar toe te voet, met de bus etc. Als ze naar de aldi wil 500 meter verder verwacht ze dat ze gebracht gaat worden. Liefst nog als zij belt dat ze nu wil vertrekken. Ze verwacht dat iedereen maar random verlof op neemt voor haar. Ze wordt eigenlijk alsmaar veeleisender want daarvoor heb je toch kinderen? Maar dat die kinderen ook een leven hebben vergeet ze even...

Rocamor

Berichten: 11034
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:21

Erg vervelend uiteraard, maar gedeelde smart is halve smart.

De rest van de familie snapt jullie dus gelukkig wel

Anoniem

Re: Hoe de bomma gelukkig houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:52

Ja, die zien/horen ook hoe bomma doet tegen ons. Ze hebben het er zelf ook niet makkelijk mee. We zien wel hoe het verder gaat gaan. Ik vind het spijtig dat het nu zo moet, maar goed. Kunnen wij niet veel aan doen.