Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:55

Saarin schreef:
Heb hem nu een tijdje gedeactiveerd. Zo kan ik altijd weer inloggen en daarmee activeren. Ik wil het niet definitief verwijderen omdat het wel jarenlange herinneringen zijn, altijd leuk om nog eens terug te kijken

Ja dit doe ik ook zo af en toe. Al merk ik nu dat ik het ook gewoon geactiveerd kan laten en toch niet hoef te kijken. Lastig wel, dat sommige vrienden 'verwachten' dat je constant je fb ziet en wat narrig reageren als je niet direct antwoord geeft. Net als whatsapp. Ik heb mijn telefoon vaak in de tas of weet ik veel waar, en kijk wanneer ik wil. Maar goed, ik ben ook van een iets oudere generatie. Mijn dochter heeft het ding bijna non stop in haar hand.

Als je het doet vanwege je privacy; te laat. Wat op het internet terecht is gekomen blijft er. En ik verwacht dat men de sleepwet gewoon door laat gaan, dus ze weten nog wel meer van je.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:55

facebook heb ik nooit actief gebruikt. Maar wil nu ook what's app wel verwijderen. Ben nog even aan het kijken hoe ik dan contact ga houden met bepaalde mensen, maar dat zal vast goed komen.
Vind het een steeds zwaarder issue worden, ook het bankieren via internet begin ik me steeds minder prettig bij te voelen. Terug naar contant en overschrijvingskaarten wat mij betreft, geen makkelijke weg, maar wel veiliger.

Suliko

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:10

Maar wat ik mij af vraag, voor de mensen die wél hun facebook verwijderen of er niet aan doen wegens privacy.
Wat doen jullie dan met whatsapp? Dat is in het beheer van facebook en dat betekend dus ook dat ze al die gegevens in handen hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:17

Ik doe niet aan FB, Instagram, Twitter en wat er al niet meer is, en daar ben ik heel blij mee.
Enige waar ik af en toe teveel op post is bokt :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:23

Ik snap goed dat men er mee wil stoppen. Voor mij op dit moment niet aan de orde, ten eerste zit ik in een groep met vakgenoten, die ik beslist niet wil missen. Ten tweede volg ik mensen met dezelfde interesses (paarden, honden, natuur) en ten slotte hoor ik slecht en kan dus niet even bellen of naar bijeenkomsten, evenementen etc. Mijn oudste zoon heeft bewust nooit een account aangemaakt, vind ik heel knap van hem!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:36

Polly schreef:
Ik heb een week of 3 terug de app van m'n telefoon gegooid en merk dat dat al heel veel scheelt, verwijderen van account doe ik niet, teveel buitenlandse familie en vrienden waar ik zo mee in contact blijf.

Idem hier. De app er af en als ik wil dan neem ik wel gewoon internet. Scheelt me veel zinloos gescroll en ik verbruik minder batterij. Idem voor YouTube.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:41

Ik heb de app en Messenger niet. Maar kijk via webbrowser gewoon op Facebook.

Ik verwijder het niet. Post ook amper wat.

Nieuwschierig ben ik ook wel soms dus dan zie je nog wat dingen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:00

Nee ik verwijder fb niet, ik vermaak mij er urenlang kostelijk mee op m'n werk, houd contacten, levert hier en daar heel veel positieve dingen op en ik verkoop en koop meer via fb dan via MP
En ze weten toch al van alles van je zodra je een smartphone hebt.

interesseert mij het?nee, als ze mijn leven boeiend vinden, vooral doen +:)+
ik ben zo lekker simpel....

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:04

Ik heb Facebook nodig voor mijn business, dus zolang ik daar mee bezig ben zal ik FB nooit verwijderen. Anders waarschijnlijk wel. Ik ondervind er meer stress dan plezier van.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:31

Ik heb mijn account gedeactiveerd..
Zat de laatste tijd al niet veel meer op fb.

Tja de reden?
Druk en vind fb op dit moment niet echt interessant :')
Over een tijdje komt het waarschijnlijk wel weer, maar zit nu in een periode van mijn leven waarbij ik met mezelf bezig ben.
Hiervoor heb ik echt een enorme fb verslaving gehad en werd daar echt niet gelukkig door :+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:30

Giolli schreef:
Nee, ik niet.
Ik lach me helemaal dood om FB door de pagina's die ik like.

Zelfde hier :+

En voor groepen, verkoop enz

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:52

Ik ben erg lang afhankelijk geweest van facebook, heb dat altijd vervelend gevonden want het is eigenlijk een heel ziekmakend medium. Ze maken je letterlijk verslaafd en er is niets sociaals aan.
Als je door de newsfeed scrollt zie je voornamelijk reclame, pagina nieuws en af en toe een post van een vriend die er toe doet. Ik beleef er weinig lol aan.
Nu ben ik inmiddels niet meer afhankelijk van FB en heb ik standaard alle meldingen op mijn smartphone uitgeschakeld zodat ik niet meer daardoor geleid word en geen drang meer heb om continu te kijken wat er speelt en waar die meldingen van zijn.
Een hele opluchting, ik heb de "regie weer terug" over mijn smartphone gebruik.
FB verwijderen heb ik ook over nagedacht. Het lijkt me heerlijk, maar ik heb voorlopig besloten om het toch aan te houden omdat ik een groot netwerk heb en dat handig kan zijn voor de meest uiteenlopende zaken.
Wel heb ik alles afgeschermd voor iedereen.
Als ik een post upload staat die hoogstens 24 uur online en daarna gaat hij of de prullenbak in of zet ik de privacysettings op privé zodat mijn tijdlijn verder leeg blijft.
Oude posts van voorgaande jaren verwijder ik of wijzig ik ook in privé en dat doe ik iedere dag, met dank aan de tool "herinneringen". Ben je wel 365 dagen lang 2 min. per dag mee bezig maar dan weet ik wel zeker dat er niets meer op mijn profiel te bespeuren is voor mensen!
Mensen kunnen ook niets op mijn tijdlijn plaatsen omdat ik de controle daarover wil hebben, reageren op openbare berichten kan bij mij ook niet.

En wie weet verwijder ik het over een tijd alsnog, want ja het is een vreselijk bedrijf voor wat betreft privacy en social-life.
Ik verwacht dat FB sowieso te maken gaat krijgen met leegloop binnen nu en 2? jaar. Steeds meer mensen zijn het zat en merken de negatieve kanten op.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:14

Ik verwijder ook niet. Heb mijn pagina en dan beheer ik nog een groep en ben ik in een andere groep moderator dus ben heel erg actief op Facebook. Plus dat een groot gedeelte van mijn familie ook op Facebook zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:34

ik heb gewoon van alle jaren mijn berichten in de activiteitenbox verwijderd. Dus alles wat ik ooit geliked had en op mijn tijdlijn geplaatst had of als reactie ergens geschreven had, heb ik verwijderd. Dat duurt lang maar dan heb je ook een schone fb pagina ^_^. En verder doe ik nauwlijks nog wat met Facebook, alleen met de stichting contact houden is wel heel makkelijk zo. Foto's uitwisselen van de opvangers en snel informatie kunnen vragen etc. En ik vind het gewoon leuk om zo contact te houden met mensen die verder weg wonen.

als je niet de hele tijd wil scrollen moet je gewoon veel pagina's die je geliked hebt disliken en dan hoef je ook weinig meer te scrollen maar heb je nog wel contact met de mensen die je leuk vind ofzo. Dan wordt fb een stuk relaxter. En trouwens, bij mij staat er toch nooit wat op wat een vreemde niet mag weten. Dus heb er totaal geen problemen mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:57

Precies om deze reden heb ik nooit een account aangemaakt. Vaak voor gek verklaard, maar dit is niet de eerste keer dat Facebook in het nieuws komt betreffende privacy.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:30

Ik heb laatst mijn facebook gedeactiveerd maar mijn profiel staat er schijnbaar nog?
Weet iemand hier of dat hoort?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:40

Het is een feit, Facebook maar
Vooral instagram staat vol met heel goed uitziende jonge mensen die de meest fantastische, paradijselijke vakanties mee maken, mooie kleren, tassen en schoenen dragen enz...waarschijnlijk nooit een 9 tot 5 baan te hoeven werken....
Die zonder enige gene dagelijks overal staan te poseren om maar weer die ene te gekke foto te kunnen plaatsen. Elke minuut van hun leven met hun mobiel vast te leggen en iedereen mag het zien.
Een grote fake wereld.
Ik zelf kijk er ook naar en plaats ook alleen maar een foto met bericht op FB als ik een wedstrijd gewonnen heb ofzo.
Heb wel de afspraak met me zelf en met m'n man dat er Savonds geen social media bekeken word.
Als ik op visite of samen met iemand iets doe dan ook geen geloer op m'n mobiel en verwacht dit ook van die ander. Vind dat namelijk ook erg sneu staan, stelletjes die uit eten zijn en beide alleen maar op hun scherm zitten te staren. Die afspraak werkt fijn en is in het begin best wennen maar als je het een tijdje zo doet mis je het niet.
Zo reageer ik ook niet meer op berichten op fb. Hooguit een likje als ik iets leuk vind

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:44

Ojajoh schreef:
Nee ik verwijder fb niet, ik vermaak mij er urenlang kostelijk mee op m'n werk, houd contacten, levert hier en daar heel veel positieve dingen op en ik verkoop en koop meer via fb dan via MP
En ze weten toch al van alles van je zodra je een smartphone hebt.

interesseert mij het?nee, als ze mijn leven boeiend vinden, vooral doen +:)+
ik ben zo lekker simpel....

Uren lang op je werk op fb kijken?
Als ik je baas was had ik je er uit geschopt.
Echt asociaal!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:59

Ik heb het nooit op mijn telefoon gehad. Ook de app niet. Al die tig meldingen die je dan krijgt.

Ook Messenger komt er niet op. Iedereen weet dat ik niet reageer via Facebook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:10

Ik weet nu zeker dat Facebook ook priveberichten scant om er een interesse aan te hangen. Ik schreef iemand dat ik verslaafd ben, duikverslaafd. En nog geen half uur later krijg ik reclame hoe ik van mijn verslaving af kan komen in Zuid Afrika. LOL :+ :+ :+
Ze moesten eens weten, daar kun je ook prachtig duiken :D :D :D :D

En ik verwijder meerdere keren per week mijn interesses.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:17

Dat doet Google ook hoor. Kijk maar naar de advertenties onder aan bokt.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:30

Nooit geen Facebook gehad en gebruik ook geen app...misschien ouderwets haha, maar heb er geen behoefte aan.
Als ik mensen wil bereiken bel ik wel of ik stuur een smsje :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:47

Och, als men zich al zorgen maakt om het hacken of privacy schending vanuit facebook, dan vraag ik mij af als iedereen zou weten dat o.a. een smartphone, smart tv, laptop camera, en een slimme meter te hacken/schenden valt. In feite is alles waar een zend of ontvangstchip in zit te hacken en privacy ligt gewoon voor de grabbel.

Als je dus echt veilig wilt zijn, zal je alles waarmee een verbinding tot internet kan worden gemaakt uit je huis verwijderd moeten worden. Dan is je privacy redelijk beschermd. Tenzij de sleepwet er natuurlijk komt, want dan mogen ze je ook in je huis afluisteren als je buurman verdacht wordt. Maar goed, niemand heeft wat te verbergen, toch? :P

Dus dan is facebook maar een druppel op de gloeiende plaat. Ik maak mezelf om de rest geen zorgen, dus dit kan er ook wel bij. :)) ( Ok, behalve om de slimme meter, die heb ik geweigerd. )

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:56

Dit topic voelt een beetje als dames die niet alleen naar het toilet durven en dan maar vriendinnen meevragen :+

Als je het wilt verwijderen doe je dat toch lekker? Dat hoeft toch niet van anderen af te hangen?

Ik heb laatst mijn gegevens opgevraagd en ja: Facebook weet heel veel. Ze houden al je contacten bij en zelfs wanneer je gebeld hebt. En ja, dat is beangstigend. Want wie nu niets te verbergen heeft, kan dat in de toekomst wel hebben. Kijk maar eens naar wat er in de jaren '40 is gebeurd.

Overigens vind ik 'niemand heeft iets te verbergen' echt onzin. Wat is jouw banksaldo Tallie1979? En met hoeveel mensen heb je seks gehad?

Facebook leest mee in Whatsapp, posts van mensen met wie ik vaak app zie ik bovenaan. Overigens kun je verwijderen wat je wilt, maar ik vraag me af of het dan echt allemaal weg is. Wat ze wel verplicht zijn volgens mij maargoed.

Internetgebruik laat sporen na en soms had ik gewild dat ik er vroeger wat beter mee was omgegaan. Nu maar hopen dat er niet een of andere gekke dictator aan de macht komt die een hekel heeft aan mensen die ooit fan waren van the Jonas Brothers :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:06

No way José! Anders raak ik al mijn contacten kwijt waaronder één waar ik zowat elke avond gezellig mee chat en zo.

NU-UH!