Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:love_mandy schreef:Ik twijfel of ik dit ga doen. Wat schrijf je bijvoorbeeld in zo'n eerste brief?
Ik vind het ergens een beetje een eng idee, maar ik denk ook dat het echt iets kan toevoegen voor die mensen maar ook voor mezelf.
Ik heb mezelf voorgesteld. Verteld dat ik huisdieren heb, wat mijn interesses zijn, wat voor werk ik doe. Simpele foto van mezelf erin geplakt zodat ze weten met wie ze praten. 1 A4, met de uitnodiging om vooral vragen te stellen als ze iets willen weten.
Als je het eng vind kun je ook zoeken naar iemand die een lichter vergrijp heeft begaan, iemand die levenslang vast zit of iemand die kleiner is dan jijzelf. Ik wil je wel helpen zoeken?
Vjestagirl schreef:Ja, alles wordt gelezen voordat ze het krijgen. Daar merk jij overigens niets van, maar het maakt wel dat het belangrijk is om zijn/haar adres & jouw adres zowel op de envelop als op de brief te zetten, zodat als de envelop kwijt raakt de brief nog wel aan kan komen. Veel gevangenissen hebben ook strenge regels en als je dit niet doet heb je kans dat het niet aankomt.
Magrathea schreef:Vjestagirl schreef:Ja, alles wordt gelezen voordat ze het krijgen. Daar merk jij overigens niets van, maar het maakt wel dat het belangrijk is om zijn/haar adres & jouw adres zowel op de envelop als op de brief te zetten, zodat als de envelop kwijt raakt de brief nog wel aan kan komen. Veel gevangenissen hebben ook strenge regels en als je dit niet doet heb je kans dat het niet aankomt.
Ook als je meerdere velletjes hebt: nummer ze en schrijf naam + inmate nummer op elk velletje. Ze gaan niet altijd even netjes om met de brieven.
chantalboes schreef:Wouw, ik ben ermee begonnen door dit topic. Ik vind het ook een erg mooi initiatief, om deze mensen een lichtpuntje te geven in hun leven. Ik heb voor mijn eigen gevoel iemand gekozen die levenslang zit, en vond het erg heftig om te lezen wat zijn misdaad inhoudt, door verder te googlen. Nul privacy.
In mijn eerste brief heb ik wat verteld over mijn leven en wat vragen gesteld naar wat hij in zijn profiel heeft omschreven. Ik heb bij de criteria aangeklikt dat ik iemand van mijn eigen leeftijd wil, oversees en levenslang. Ik ben erg benieuwd of ik een reactie terug krijg.
E_C schreef:Zeer interessant topic. Ik twijfel of ik dit ook ga doen. Hoe zit het met de kosten? Moet jij betalen voor de brieven die ze terug sturen?