Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nivada schreef:Ik had het zelfs ook nog gemeld bij de medewerkers / balie ofzo.
Is toch niet normaal?
xChanelx schreef:TS, ik hoop dat je niet leert om dergelijk gedrag te negeren. Door er op in te gaan, laat je merken dat je dat gedrag niet oké vond. Je geeft hiermee een signaal af, zowel naar de man als de vrouw.
Zunzuncito schreef:Ha, mooie visieVrouwen zijn gewiekster:" If women ruled the world there would be no wars. Just a bunch of angry countries not talking to each other."
Fortitude schreef:Oh ik ben vrij simpel. Wat ik zou doen is omdraaien en in mijn (normaal niet hoorbare) Amsterdamse accent en met blik op standje 'sterf' vragen of ze dit heel normaal vinden. Meestal is dat al wel genoeg.
Pleur nou op, ga lekker ergens staan ruziën waar je medemens geen last van je heeft of dan in ieder geval niet ergens waar mensen voor de rust komen.
Zunzuncito schreef:tita schreef:...Ruziënde echtparen spreek ik meestal de gene aan die zich laat vernederen kort en krachtig.....
Interessante keuze, waarom degene die zich laat 'vernederen'? En wat zeg je dan? "Zeg, laat je niet zo omlaag halen" op indringende doch niet heel harde toon [omdat er anders twee mensen op de uitgefoeterde llijken te foeteren ipv een]?
Omdat degene die stampij maakt laat merken dat die er in ieder geval geen schaamte voor voelt om in het openbaar zo tekeer te gaan, zou ik daar in ieder geval op inzetten. Net iets te hard vragen of ze het ergens anders kunnen uitvechten en net hard genoeg op dat antwoord reageren dat er anderen komen kijken. Hoe meer mensen hoe meer sociale druk. Er komt vanzelf een kantelpunt, 7 mensen die toekijken is wel een max denk ik.
Ik zit net te bedenken dat ik een safety training heb gevolgd en dat dit een trainingsonwaardig en incorrect antwoord is. Alsnog ge-post-zakt. Je moet de situatie de-escaleren, en daar was zij [in dit geval] al mee bezig. Ik vind haar ook niet zielig ofzo, je kan daar zelf ook anders mee omgaan als anderen zo tegen je tekeer beginnen te gaan. In dit geval liet ze hem eerst emotioneel leeglopen, is ook een strategie.
Celiien schreef:Ik zou zelf weggaan, maar wel ter aanvulling even naar de receptie lopen als ik het idee zou hebben dat het uit de hand gaat lopen.
karuna schreef:Ik reageer even kort. Op dit moment even ellendig van de pijn in schouder weer. Heb vluchtjg reactiss gelezen maar blijft niet fijn plakken. Wel een aantql heftige verhalen, waarvan een helaas bekend waarvan ik niet snap waarom een man dit een vrouw aan kan doen.
een vraag wel die me te binnen schoot. Het negeren of weglopen is dat dan ivm niet mijn zaak, niet weten wat te doen, of om een andere reden. Idd de bystander effect wat ik nog steeds niet begrijp. Ik grijp in bij bv ongeval of reanimatie ongeacht wat mensen doen.
Heb al eens een trap in mijn buik te pakken gehad door een achterbuurman om die reden, die was flink hardhandig naar zijn kleine zoontje en die kwam ik tegen met honden uitlaten, hij gooide mijn hond de sloot in en trapte mij vol in mijn buik. Aangifte gedaan en naar ziekenhuis. Op kneuzingen na gelukkig geen schade. Man is midden in de nacht opgepakt daarvoor, ook dit een grote brede kerel