Welke stofzuiger voor harig huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:24

Wij hebben de zakloze van MIele en die bevalt ons super! 2 honden en een vogel, dus inderdaad ook iedere dag zuigen :D
Vind een groot voordeel dat je zo de bak kunt leggen en het je niet tig zakken kost.
KLein nadeel is dat het snoer niet zo heel lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:26

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:30

Jaren heb ik er overgedaan om er klaar voor te zijn zoveel geld uit te geven aan een stofzuiger. Inmiddels heb ik al jaren een dyson en een snoerloze dyson. En die moeten hard werken hoor bij ons. Maar als ze vandaag stuk gaan koop ik vanavond al een nieuwe. Heb er een speciale borstel voor de hond bij. Dus eerst je hond en dan je huis.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:45

Laatst bijgewerkt door Frummels op 09-03-18 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:45

Sinds we de dyson hebben voel ik me altijd heel vies als ik hier t tapijt gestofzuigd heb. :') met 3 katten en 2 kortharige honden stofzuig ik iedere dag de ''looproute'' Dus zonder dingen van hun plek te halen en eens per week haal ik alles wat ik zelf van de kant kan halen van de kant. Maar zelfs met iedere dag dus grof stofzuigen kom ik meer stof en haren tegen dan ik hoopte :+

T enige wat ik aan deze steelstofzuiger anders zou willen zien is een langere accuduur. Meestal als ik dus alles van de kant haal stofzuig ik in 2 delen. Omdat dan mn accu leeg is. Maar van de andere kant, dan hoef ik ook niet 2x alles van de kant te halen, omdat ik dat stuk gelijk met de stoomreiniger doe.

Ghosttown

Re: Welke stofzuiger voor harig huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:52

Wij hebben na de verbouwing van 't huis de bouwstofzuiger van Karcher gewoon gehouden als "gewone" stofzuiger. Met een saarloos die elke 2 weken in de rui lijkt soms, is dat erg prettig. Hij zuigt moeiteloos alles zo weg!
Nadeel is wel dat ie een onwijze rotherrie maakt. Maar dat neem ik voor lief en probeer voor de buren niet voor 10u sochtends/na 8u savonds te zuigen. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:05

Karcher wd3, en een hele fijne stofzuiger!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:37

Ik heb het nog anders aangepakt, heb een Dyson BigBall, super ding, maar ik was het zo zat om iedere dag die plukken haar op te zuigen (langharige kat, hond van 60 kilo die enorm verhaart en ik woon op een boerderij dus veel inloop van troep), dat ik een robot stofzuigertje erbij heb gekocht. Die heb ik geprogrammeerd om 's nachts aan het werk te gaan. Iedere dag zit het opvangbakje helemaal vol, had nooit gedacht dat hij zoveel zou opzuigen. Uiteraard werkt zo'n robot nooit zo goed als wanneer je het zelf doet, maar voor het dagelijkse bijhouden is het echt super.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:11

Hoi! Moeilijke keuze hé voor de juiste stofzuiger.... We weten er alles van, met twee grote honden en 3 katten in huis :=.

Wij hebben ook een dyson, maar hij staat al een jaar op de zolder :').
Wat een vreselijk ding! Je moet oordoppen insteken voor te gaan stofzuigen :roll:. Ik vind hem ook vreselijk in de hand liggen.
De bak zat ook direct vol en is vreselijk onhandig om uit te kuisen, je moet echt met je handen in het vuil zitten :r. Het enigste wat wel super is is de zuigkracht...
Echt heel erg jammer van het geld want dat ding heeft geloof ik een 550 euro gekost.

Geef mij maar een stille stofzuiger met zak! Wij hebben nu de aeg silence :).

Veel succes met de beslissing!! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:12

huh? met je hand in de bak om hem leeg te halen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:18

Ik heb al 20 jaar een AEG Vampyr met zak, en dat ding werkt nog uitstekend.
Zelfs met 4 harige katten.
Mijn moeder had hem ook en mijn vader ook, allemaal erg tevreden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:21

Ik ben ook nog nooit met mijn handen in de bak gegaan om hem leeg te halen hoor :)
Zou ook niet weten waarom.
En ook niet sneller vol dan een zak. Wel het voordeel als hij vol is dat het geen zak kost.

En welk type heb je dan dat hij onhandig in de hand is?
Zo wil ik er niet 1 met de bak aan de steel, maar zou ik van andere merken ook niet willen.
Alleen de slang/ buis in mijn handen vind ik genoeg laat de rest maar lekker op de grond.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:29

Ik heb gewoon een goedkope van 60 euro en die doet het prima met 4 honden;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:30

Omany, welk model heb je ?
zit er niet gewoon een spatel bij(zit bij mij op de bak geklikt)

Big ball is wat dat betreft wel handig
Die bak schuif je helemaal uit elkaar Met legen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:34

aha, dat is het verschil dus. Ik kieper hem gewoon open boven de kliko :)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:58

Ook hier al jaren een Dyson. De eerste ging meer dan 10 jaar mee en ik ben nu aan de tweede bezig. En die gaat inmiddels ook al weer een jaar of 5 mee.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:05

Ik volg even. Wij hebben ook 10 jaar een dyson gehad...1 van de eersten, geweldig ding na veel gezeik met een stofzak Miele. De Dyson maakte wel enorm vee herrie. Werd er horensdol van, maar zuigen! daar kon geen ander tegenop. Nu hebben we een nieuwe onze 2e Dyson, maar wat een onding....nog steeds veel herrie, snel vol, en moeilijk leeg te maken, omdat het schuifje waarmee je de bak moet legen steeds klemt, en dan komt zo lekker je velletje er tussen als hij alsnog open schiet ...De zuigmond heeft wieltjes, die vreselijk piepen, afschuwelijk geluid, we hebben al van alles geprobeert om dat te laten stoppen...En zijn zuigkracht op het kleed...ik moet alles zoń beetje oprapen(langharige hond) en in de zuigmond stoppen, ander veeg ik het heen en weer..... Beetje jammer van zoveel geld....Dus ik weet het ook even niet meer... Wij hebben ook de big ball.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:09

Svadilfari1 schreef:
[ [url=m/uXrTeo.jpg]Afbeelding[/url] ] Erg tevreden mbt hondenhaar , zand een motor die het blijft doen voor onder de 60 euro De Karcher wd 2

Die hebben wij ook, kan veel zand en haren in :+

En moest je een keer onverwachts water in huis hebben, dan zuigt ie dat ook op, wij hebben helaas al eens een keer een kapot gevroren waterleiding gehad, dán ben je blij met dat ding :D

Miele Cats en Dogs hebben we hier ook, fijne stille stofzuiger, absoluut heel goed, maar de stofzakken zijn helaas redelijk prijzig.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:03

Eum geen idee welk model, er staat DC 52 allergy parquet op.... Dat leegmaken is een ramp, als ik op dat knopje duw en hem boven de vuilbak hou, dan komt er niks uit -O-. Dan mag je er met u hand gaan inzitten want dat haar plakt erin en zo het eruit trekken, lekker gezellig :r.
En hij zit direct vol, dus ik moest dat continu doen! Nu doe ik gemakkelijk 3 weken met een stofzuigerzak terwijl met die dyson was dat elke 2 a 3 dagen te legen...

En wat een lawaai, echt verschrikkelijk gewoon %).Bah neen, vreselijk ding! :')

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:20

Wij hebben een Kirby, ik vind het een verschrikkelijk ding maar hij doet zijn werk wel perfect! Is wel even een investering, hij is onhandig groot en zwaar, maakt een kabaal maar er is geen haar meer te vinden als je klaar bent. Hij gaat ook zo tien jaar mee en heb nog nooit meegemaakt dat hij kuren had. Hij is wel heel lelijk.. :') Is maar net wat je het belangrijkst vind dus.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:25

Kinke schreef:
Ik heb het nog anders aangepakt, heb een Dyson BigBall, super ding, maar ik was het zo zat om iedere dag die plukken haar op te zuigen (langharige kat, hond van 60 kilo die enorm verhaart en ik woon op een boerderij dus veel inloop van troep), dat ik een robot stofzuigertje erbij heb gekocht. Die heb ik geprogrammeerd om 's nachts aan het werk te gaan. Iedere dag zit het opvangbakje helemaal vol, had nooit gedacht dat hij zoveel zou opzuigen. Uiteraard werkt zo'n robot nooit zo goed als wanneer je het zelf doet, maar voor het dagelijkse bijhouden is het echt super.

Maar toch zalig dat robotje heb ik ook ik vind het heerlijk

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:32

Wij hebben een snoerloze van samsung. Erg blij mee. Zit ook zo'n ronddraai borstel in die alle haren makkelijk mee neemt ook van een kleed of bank leuning. (twee katten)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:35

Ik wil heel graag ''ooit'' de dyson. Toen ik als au-pair werkte hadden ze een dyson, dat met 2 honden en 2 (loslopende) konijnen in huis, ding was fantastisch.

Wiij hebben zelf een steelstofzuiger voor erbij voor even dagelijks vlug te zuigen. dirt devil joker heeft ook zo'n turboborstel en is ideaal op het tapijt en voor haren. Werkt volgens mij beter dan onze normale stofzuiger :')

Dus voor een harig huis (die je dagelijks moet/wilt zuigen) raad ik je aan om óók een steelstofzuiger te kopen. Ik ben dus zeer tevreden over de prijs/kwaliteit van de dirt devil. Bij de prijsmepper was deze €45

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:38

Is die dirt devil dat merk wat je bij de kijkshop kon kopen?
Ik heb daar in ieder geval ooit zo'n rood ding van gehad zonder zak. Maar dat was echt compleet weg gegooid geld.
Wieltjes liepen er af, van zowel de zuiger als de mond.
En zuigen deed hij ook niet eens.Je was gewoon aan het vegen met de mond. En als je dan direct de slang erop zetten kreeg hij het niet eens weg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:56

bruintje123 schreef:
Is die dirt devil dat merk wat je bij de kijkshop kon kopen?
Ik heb daar in ieder geval ooit zo'n rood ding van gehad zonder zak. Maar dat was echt compleet weg gegooid geld.
Wieltjes liepen er af, van zowel de zuiger als de mond.
En zuigen deed hij ook niet eens.Je was gewoon aan het vegen met de mond. En als je dan direct de slang erop zetten kreeg hij het niet eens weg.

Ik heb geen enkel idee.

Ik heb iig deze
En met een kat en een hond werkt die Toppie!

Afbeelding