Hij snapt, zij snapt, iedereen snapt, ik snap er niks van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:42

Ik houd het wel bij Whats app en Facebook. Heb ergens in een ver verleden ooit een twitter account aangemaakt, maar doe er niks mee. Snapchat heb ik wel op mijn telefoon staan, maar snap er weinig van en heb er niet zon behoefte aan. Krijg af en toe wel eens een melding dat iemand me toegevoegd heeft ofzo of ik krijg een foto van iemand, maar stuur eigenlijk nooit iemand wat. Zelfde voor Instagram, heb een account maar er staat 0,0 op en kijk er nooit na.

Vind het gewoon jammer van me tijd om al die dingetjes bij te houden en te doen. Snap er de lol ook niet zo van :Y)

Mars

Re: Hij snapt, zij snapt, iedereen snapt, ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:51

Hier ook geen snapchat en geen instagram. Vind mezelf niet belangrijk genoeg om met een telefoon in mn gezicht de mensheid op de hoogte te stellen van elke stap die ik zet, wat ik eet etc

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:36

Facebook ben ik gaan doen voor zakelijk. Handige manier om veel mensen dingen te laten zien en het vervangt toch wel een beetje de nieuwsbrief. Prive vind ik vooral veel groepen leuk, beetje foto's scrollen maar van vreemde vind ik dat leuker dan van bekende.

Google+ zakelijk nog wel geprobeerd, maar volgens mij zit daar echt niemand op.

Nu ben instagram aan het leren... Maar vind het nog best ingewikkeld. Dus denk dat snapchat dan weer niks wordt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:49

Alleen WhatsApp, en ook dan prefereer ik het liever dat mensen mij gewoon bellen of een SMS sturen.

Het Facebook en WhatsApp gebruik tijdens het auto rijden veroorzaakt hier bijna alle kop en staart botsingen, dus nee ik heb er zelfs een lichte aversie tegen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:15

Telpeva schreef:
Ik heb echt alleen whatsapp, ook geen facebook :+

*\o/* *\o/* *\o/* Hier ook.

Van al m'n vrienden, familie en kennissen was ik de allerlaatste met een smartphone. Ik was zo verknocht aan mijn Nokia 6210 :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:43

FB, FB messenger, Instagram, Whatsapp, Telegram, WeChat, YouTubechannel, fora
maar geen Snapchat of Twitter en Pinterest wel eens een profiel aangemaakt maar kijk nooit meer

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:55

Snapchat... OMG wat een verschrikkelijke app. :=

Ik heb het 1 week gehad, en hop op delete! :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 03:49

Durf het haast niet te zeggen maar ik hou van die app :') Plaats dan ook meerdere foto's per dan :j

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 04:08

Ik heb alleen WhatsApp en Facebook, Facebook vind ik makkelijk om alle gemaakte foto's op te zetten, en heb ook heel veel leuke site, 's geliked rondom ons lievelings vakantie bestemmingen Beieren en Oostenrijk, zelfs Hans ter braak die regelmatig op rtl weer met foto's voorbij komt, omdat we dan weten waar het is en zelf ook daar geweest zijn.Verder nog wat verkoop groepen of andere gezellige groepen..mooie foto's die ik tijdens werk (taxi) maak zet ik er ook op.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:37

Ik heb ook geen Snapchat!

Afgelopen najaar heb ik eens als experiment een maand mijn Facebook opgezegd, en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk echt niet zo verkeerd vond. Alleen merkte ik wel dat ik veel dingen gemist had, dingen die mensen vroeger zelf aan elkaar vertelden maar nu verwachten ze dat we het toch al gelezen hebben op Facebook. Eigenlijk wel jammer :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:14

Ik heb ook alleen fb, whatsapp idd als vervanger voor sms. En ooit had ik twitter, maar die heb ik nu inactief gezet. Maar snapchat, instagram enzo. Nooit gehad en ga er ook niet aan beginnen. Foto's die ik wil delen deel ik op fb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:36

Zelf Instagram en Whatsapp maar die laatste gebruik ik eigenlijk nooit. Instagram wel, hoeft echt niet om elke stap van je leven op te plaatsen, er zijn ook andere opties ;) Ik vind het wel leuk.

Facebook heb ik gehad maar een hele tijd geleden verwijderd, zit nu wel te denken om er weer eentje aan te maken, gewoon voor paardgerelateerde dingen. Maar weet het nog niet, gaat dan waarschijnlijk weer als verplichting voelen ofzo...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:08

Ik heb helemaal geen social media :')
Ben van de oude stempel en mijn leven is niet perfect genoeg voor Facebook en andere kanalen :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:33

Ik heb ergens wel Instagram en linkedin, maar die gebruik ik nooit. Wel gebruik ik Facebook fanatiek en ook twitter ik meerdere malen per week. Het streven is iedere dag een foto, maar dat gebeurt met vlagen. Instagram vind ik niet fijn werken, ook niet voor foto's, dus ik blijf bij Twitter.

En dan uiteraard bokt, maar ook het hondenforum. Daarnaast gebruik ik ook whatsapp, maar dat voornamelijk met familie en een paar vrienden. Ik krijgen rustig dagen geen berichten binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:46

MerleSimone schreef:
Durf het haast niet te zeggen maar ik hou van die app :') Plaats dan ook meerdere foto's per dan :j

Maar wat vinnd je er dan zo leuk aan? De aandacht die je krijgt op een foto of filmpje?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:45

Gisteren snapchat verwijderd.

De 'drang' om alles te willen delen met anderen (zo van; "check wat ik doe!") en daar dan een reactie op krijgen, zorgde ervoor dat ik op alle leuke momenten gelijk naar m'n telefoon greep om te fotograferen en filmen.

Daardoor was ik minder zelf in het moment aan het ervaren of aan het genieten wat er eigenlijk gebeurd. Ik onthoud daardoor helemaal niet meer zo goed hoe gaaf bepaalde evenementen waren, terwijl ik ze wel op foto/video heb. Dat wilde ik niet meer...Dus daag snapchat :wave:

(Instagram heb ik ook niet veel meer en Facebook gebruik ik alleen voor informatie over verjaardagen en evenementen)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:51

Snapchat wordt toch veel minder gebruikt? Ik vond het een tijd wel erg leuk. Maar na een tijd is het altijd hetzelfde.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:53

Ik heb alleen Whatsapp. Facebook al hele tijd geleden verwijderd, omdat ik het idee had dat het steeds negatiever en agressiever werd.
Ook voelde het als een soort verplichting.
Toen ook nog eens mijn profielfoto werd gejat door een vage Amerikaanse datingsite, was ik er klaar mee.
Ik keek er weinig op en mis het ook helemaal niet.
Wel dat je nu niks meer van je zogenaamde vrienden hoort.

Instagram even gehad, maar vond er weinig aan.

Hyves was echt superleuk!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:00

Ik heb Instagram, Facebook, Whatsapp en Youtube. Youtube gebruik ik zelden. Whatsapp gebruik ik niet zoveel, alleen voor school, familie en een paar vriendinnen. Facebook kijk ik wel veel naar, en ik plaats er af en toe wat foto's of een filmpje van mijn beesten. Instagram zet ik dagelijks een foto op van mijn cavia's, dat loopt heel goed dus dat houd ik wel echt bij.

Meldingen op mijn telefoon heb ik altijd uit staan, want dat op afroep op je telefoon kijken vind ik super vervelend. Ik vind het ook niet leuk als anderen dat doen terwijl ik met ze in gesprek ben, dus ik doe dat zelf ook niet.

Foto's van mezelf delen doe ik ook niet echt. Alleen rijfoto's/foto's met paard op Facebook.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:02

Melody jouw cavia's zijn ook wel echt heel leuk!! Snap wel dat die een eigen instagram hebben ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:07

Ik heb alleen whatsapp.En dat voor mijn werk. Ik heb wel van instagram en twitter gehoord maar heb eigenlijk geen idee wat het is.Dus mis het ook niet.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:52

Snapchat begint thans echt op de achtergrond te geraken door de optie nu om "verhalen" te maken op Instagram, ik vind dat zelf een fijner medium dan Snapchat tegenwoordig.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:58

Ik denk dat het eerder komt door die ruk update van de app :')

Snapchat gebruik ik heel anders dan Instagram of Facebook. Daar heb ik echt enkele vrienden op waar ik grappige filmpjes naar stuur. Die absoluut niet iedereen hoeft te zien _O-

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:36

Joolien schreef:
MerleSimone schreef:

Maar wat vinnd je er dan zo leuk aan? De aandacht die je krijgt op een foto of filmpje?

Het delen van wat je doet, delen wat mij bezighoudt.

Ik ben ook eerlijk naar mezelf, ik ben verslaafd. Momenteel druk en veel stress dus dan grijp ik veel en snel naar mn telefoon. Als ik straks wat rustiger ben ga ik daar ook echt wat aan doen. Het gaat mij niet eens om de aandacht want niemand reageert op mn foto's :')

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:41

Ik gebruik Snapchat echt alleen maar om samen met mijn dochters gekke bekken te trekken met de verschillende filters. :')
Ik plaats ze vaak niet eens. Ik volg ook maar 4 mensen ofzo... Ik heb mijn handen al vol aan FB, LI, WA en beetje IG (ook voor de fotofilters).