Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Ik snap heel goed dat mensen geloven, waar ik soms om moet lachen is het feit dat wanneer het je goed gaat dat komt omdat je gelooft en gaat het niet zo goed dan is hij in geen velden of wegen te bekennen en heb je het zelf gedaan.

Citaat:Misschien zou je je eens moeten verdiepen voordat je zulke uitspraken doet, je dit soort mensen vermijd en je je ervoor schaamt
) Dan is dat niet erg positief. Worden alleen hun dan in de media gezet? En de christelijke mensen niet? Mijn eigen negatieve ervaringen met deze mensen spelen uiteraard ook een rol.theadora99 schreef:Ik snap de vraag van Dani ergens wel en hoewel misschien niet handig geformuleerd denk ik niet dat het aanvallend bedoeld was. Ik ben namelijk ook best nieuwsgierig, ik heb zelf en in mijn vriendenkring niemand die islamitisch is alleen op mijn stageschool heel veel. Ik ben ook altidj heel nieuwsgierig.
Ik denk ook dat islam veel meer in een kwaad daglicht staat omdat christelijke/overige geloven niet zo groots en negatief in het nieuws komen. Kijk maar naar de KKK, is ook christelijk maar niemand die alle christenen gaat haten om wat zij doen. Dit komt ook veel minder in het nieuws heb ik het idee.
wat maakt voor haar dat ze de keus heeft gemaakt om over te stappen. Als je er mee opgegroeid bent kan ik mij voorstellen dat het mee komt vanuit de opvoeding, maar als je er op latere leeftijd echt voor kiest zie je er dus iets in. 8nnemiek schreef:Ik ben katholiek opgevoed. Vooral mijn opa en oma waren heel gelovig. Ik zat op een katholieke school, ben gedoopt, communie, vormsel.. maar ik heb zelf nooit echt geloofd in al die verhalen, en ben zelf dus ook niet gelovig.
geen gelovige familie dus. 
LadyMadonna schreef:Ik ben niet gelovig, maar vind religie wel heel interessant
Er vallen me twee dingen op in dit topic: geen boeddhisten en hindoeïsten?
En, iemand zegt bekeerd te zijn tot de islam.. Dan volgt gelijk de vraag draag je een hoofddoek? Maar aan een christen wordt niet gevraagd of ze een rok draagt
Sizzle schreef:TS, mijn broer ging vroeger naar het flevo festival. Dat is een christelijk popfestival.
Hij heeft daar zijn geloof ‚opgedaan‘, een soort pinkstergemeente geloof ik met heel veel zang en losse sfeer.
Wellicht kun je ook zulke activiteiten bezoeken om met leeftijdsgenoten in gesprek te komen.
Sizzle schreef:O wat jammer.
EO jongerendag ben ik 25 jaar geleden wel eens geweest maar dat sprak me toen niet aan. Maar ja dat is een kwart eeuw geleden
Janinevv schreef:Eo jongeren dag is wel leuk, alleen na twee keer vond ik het wel genoeg geweest