Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:17

Eleionomae schreef:
We hebben hier inderdaad wel een paar afmeldingen gehad door onze adults only. Maar bijzonder vond ik het vooral dat een iemand al in mei wist dat er in september geen oppas zou zijn en dat ze daarom niet konden komen :')

Tja; wij hadden ook maar 1 oppas die op alle 3 tegelijk oppaste.
Helemaal toen ze klein waren.
Dan wist ik ook al vroeg of degene bv op vakantie zou gaan en er geen oppas was.

Ik ben ook wel eens niet naar een bruiloft gegaan van een goede vriendin.
Ik was net daarvoor bevallen (iets eerder dan gepland) en omdat zij geen kinderen wenste op haar bruiloft ben ik niet gegaan.
Was wel jammer, maar haar keuze.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:18

Ik zou de betreffende personen even persoonlijk benaderen. Of bellen of even langs gaan bij ze.

Dan komt het sowieso het beste over en op een kaartje voelen mensen zich misschien wel aangevallen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:18

Het zoontje van mijn nicht heeft de hele ceremonie van mijn broer lopen krijsen....dat hoor je dus ook alleen maar terug :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:20

kking schreef:
Het zoontje van mijn nicht heeft de hele ceremonie van mijn broer lopen krijsen....dat hoor je dus ook alleen maar terug :+

Ik vind het dan raar dat moeders (of iemand anders) niet met de kleine er uit is gegaan.

bruintje123

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:22

Ook eens meegemaakt. Uiteindelijk is moeder naar buiten gegaan maar toen was 3/4 van de ceremonie al voorbij.
De bruid keek ook een paar keer die kant in maar de hint werd niet begrepen.
Stel je zou wat missen als moeder.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:26

Brainless schreef:
Eleionomae schreef:
We hebben hier inderdaad wel een paar afmeldingen gehad door onze adults only. Maar bijzonder vond ik het vooral dat een iemand al in mei wist dat er in september geen oppas zou zijn en dat ze daarom niet konden komen :')

Tja; wij hadden ook maar 1 oppas die op alle 3 tegelijk oppaste.
Helemaal toen ze klein waren.
Dan wist ik ook al vroeg of degene bv op vakantie zou gaan en er geen oppas was.

Ik ben ook wel eens niet naar een bruiloft gegaan van een goede vriendin.
Ik was net daarvoor bevallen (iets eerder dan gepland) en omdat zij geen kinderen wenste op haar bruiloft ben ik niet gegaan.
Was wel jammer, maar haar keuze.

Idd, ik ben nogal kritisch met oppassen, dus zou ook ruim van te voren kunnen weten dat het niet zou gaan.
Nu hij wat ouder is, vind ik het wat makkelijk, maar vind het iig niet gek om zo ruim van te voren dat al te weten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:28

We houden niet van gejengel, dus rhuislaten die bengel :D.

Eens met jullie. Het is jullie dag. En gaat dus zoals jullie willen. Als wij alleen voor de avond zijn uitgenodigd ga ik liever zo der kids haha. Lekker avondje me time.

Als het echt naaste familie is, zou ik het wel jammer vinden. De kids verheugen zich er ook vast op dat oom en tante gaan trouwen. Je zou nog een kids receptie van een half uur kunnen doen. Snel een foto en bye!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:32

Mjetterd schreef:
Ik zou de betreffende personen even persoonlijk benaderen. Of bellen of even langs gaan bij ze.

Dan komt het sowieso het beste over en op een kaartje voelen mensen zich misschien wel aangevallen.

Langsgaan is een beetje lastig, de betreffende mensen wonen in Friesland (de familie die ik niet ken zeg maar) en Amsterdam en wij in Den Haag :D Maar bellen kan zeker :j

Joltsje schreef:
We houden niet van gejengel, dus rhuislaten die bengel :D.

Eens met jullie. Het is jullie dag. En gaat dus zoals jullie willen. Als wij alleen voor de avond zijn uitgenodigd ga ik liever zo der kids haha. Lekker avondje me time.

Als het echt naaste familie is, zou ik het wel jammer vinden. De kids verheugen zich er ook vast op dat oom en tante gaan trouwen. Je zou nog een kids receptie van een half uur kunnen doen. Snel een foto en bye!

De kinderen van de familie van mijn vriend uit Friesland kennen wij allebei niet, dus die zullen zich niet al te veel verheugen :D

Mijn neefje en nichtje zijn 14 en bijna 16, dat vinden we prima :j Kids van onze vrienden zijn 2 en 4 dus die gaan we inderdaad eventjes bellen.
Avondje me-time kan ik me goed voorstellen hoor haha.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:33

Wij wilde ook geen kinderen op onze dag en hebben dit gewoon in de uitnodiging gezet.

Hard? Ja misschien. Maar zoals hierboven al een paar voorbeelden worden beschreven, dat had ik echt nooit gepikt.

Je leeft een jaar naar die dag toe
Het regelen van alles is veel en intensief werk
Het kost klauwen met geld

En dan je dag laten verzieken door een krijs jong? No Way.

Das zo zuur -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:38

''Hoewel we het erg waarderen dat jullie er bij zijn, hebben wij liever geen kinderen aanwezig op onze speciale dag.''

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:40

Ik zou me echt kapot schamen als mijn kinderen door een ceremonie hen krijssen.
Gewoon even netjes bellen dat je liever geen kleine kinderen op je bruiloft hebt is geen probleem.Uitleggen dat wel je oudere neefje en nichtje er zijn zodat je geen verbazing op de dag zelf krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:44

Bij 'Adults only' of '18+' krijg ik er een beetje rare ideeën bij _O-

Wij willen ook geen kinderen op de bruiloft en gelukkig zeiden de mensen zelf al die wel kinderen hadden, dat ze die thuis zouden laten, want ze verwachten een feest van de eeuw ofzo :') En die dat niet zeiden hebben we gewoon gezegd dat we geen kinderen op de bruiloft willen. Als ze dat niet respecteren, mogen ze zelf ook thuis blijven :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:50

K Zou ook gewoon bellen als het maar een maar koppels zijn.

Zelf zou ik mijn kinderen niet naar een avondfeest meenemen, overdag zou ik dat nog wel durven.
Er is dan wel kans dat ik ook niet kom aangezien ons opvangen heel beperkt is, zeker als am ons mogelijke bbsits zelf op het feest zitten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:52

Joolien schreef:

Wij willen ook geen kinderen op de bruiloft en gelukkig zeiden de mensen zelf al die wel kinderen hadden, dat ze die thuis zouden laten, want ze verwachten een feest van de eeuw ofzo :') En die dat niet zeiden hebben we gewoon gezegd dat we geen kinderen op de bruiloft willen. Als ze dat niet respecteren, mogen ze zelf ook thuis blijven :P

Misschien zegt dat meer over jou dirty mind :') _O-

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:53

Wij gaan (voorlopig) kinderloos door het leven,
ook graag als wij onze liefde aan elkaar geven of
ook graag als wij het ja-woord geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:55

Eleionomae schreef:
Joolien schreef:

Misschien zegt dat meer over jou dirty mind :') _O-

Oh ja hoor, dat kan heel goed _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:56

Aaah.. familie uit friesland en dan alleen voor de avond? Denk dat sie dan sowieso de kids wel thuis laten ivm de afstand.

Maar bellen is prima indd

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:57

Ik lees ook maar even mee want heb binnenkort dezelfde situatie -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:58

Wij hadden veel daggasten op de bruiloft en wilden alleen kinderen van familie erbij. Om de doodeenvoudige reden dat we al op 60daggasten zaten en we anders met alle kinderen zo’n 80-90 gasten zouden hebben.
We hebben op de envelop van alle mensen die we zonder kids erbij wilden hebben alleen de namen van de ouders geschreven en het nog mondeling een keer uitgelegd dat het de bedoeling was dat de kids thuis bleven.
Iedereen snapte het en niemand vond het raar :)

De avondgasten nemen sowieso geen kids mee neem ik aan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:59

Granoek schreef:
Ik zou er echt gewoon op durven zetten 18+ :+
Maar vind die van Lynn_Nikita wel netjes

ohh leuk, ja zet er op:

18+ only
gepaste kleding

krijg je alle visite in lakleer, lingerie en latex

Denise_Storm schreef:
Wij gaan (voorlopig) kinderloos door het leven,
ook graag als wij onze liefde aan elkaar geven.

dat klinkt of je geen kinderen aanwezig wilt tijdens het consumeren van het huwelijk tijdens de huwelijksnacht :') :') :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-03-18 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 21:00

Joltsje schreef:
Aaah.. familie uit friesland en dan alleen voor de avond? Denk dat sie dan sowieso de kids wel thuis laten ivm de afstand.

Maar bellen is prima indd

Nee, die uit Friesland mogen de hele dag komen. De vrienden uit Amsterdam komen alleen in de avond :j
Helemaal uit Friesland en dan alleen de avond is wel zuur ja :D

elenaMM77 schreef:
Granoek schreef:
Ik zou er echt gewoon op durven zetten 18+ :+
Maar vind die van Lynn_Nikita wel netjes

ohh leuk, ja zet er op:

18+ only
gepaste kleding

krijg je alle visite in lakleer, lingerie en latex

_O- _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:02

afzeggen kan ook omdat niet iedereen graag de kinderen bij een oppas laat, hoeft niet uit principe te zijn
Hoe dan ook het is jullie dag, ik ben bij zowel kinderen toegestaan als liever niet bruiloften geweest. ik ga liever zonder, dan ben je toch een stuk relaxter dan als je je kind stil wilt houden op enkele momenten en erna moet bezighouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:03

Wij houden van jullie én van die blagen, maar willen jullie voor onze trouwdag een oppas vragen?

:D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:09

"Kinderen vanaf 12 jaar zijn welkom om deze dag mee te komen vieren"

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:14

Anoniem schreef:
Wij houden van jullie én van die blagen, maar willen jullie voor onze trouwdag een oppas vragen?

:D

Geen suggesties en ervaring maar deze vind ik wel leuk bedacht. :’)