Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:33

alice0cullen schreef:
Moet je het progamma Escaping Polygamy eens kijken. Is niet allemaal zuivere koffie, of eigen keuze.

Als het allemaal vrijwillig gaat met gelijke rechten dan prima, moet je helemaal zelf weten. Maar zodra je er niet uit kunt zonder schade te lijden, dan is er een probleem in mijn ogen.

polygamie, is niets anders dan een verbintenis aangaan met meer dan 1 persoon..

dat er polygamisten zijn die gestoorde dingen doen, daar ontkom je niet aan..
je hebt ook 'normale' relaties waar geen barst van klopt en zaken gebeuren waar de honden geen brood van lusten..

zo'n programma kun je letterlijk ook over gewone koppels maken 'escaping monogamy' waarbij een vrouw compleet overheerst wordt door haar man..

er kunnen bij wijze van spreken 100.000 mensen in stilte zo leven (want ja, zou jij nog je kop boven t maaiveld uitsteken?), en 10 bekende excessen.. En dan is zo'n programma natuurlijk een inkoppertje. want bijna niemand weet t er t fijne van dus gaat af op wat TLC ervan maakt, en die hebben geen journalistieke verplichting om een helder of correct beeld eventueel neer te zetten, die gaan gewoon voor een goedscorend programma.

ik zeg leven en laten leven, de excessen aanpakken, of dat nu in polygamie is of in monogamie.. ik denk dat er meer mensen mishandeld en misbruikt wordt die monogaam leven, dan die polygaam leven (procentueel geen idee, maar gaat even om het idee.. we maken ons druk om een handje vol probleem polygamisten terwijl je buurman bij wijze van spreken iedere avond retemonogaam zijn kinderen betast).. We kijken graag naar mensen die anders leven, soms denk ik wel eens dat we dat neigen te doen, zodat we de rottigheid in onze 'eigen gelederen' mooi even terzijde kunnen schuiven en ons misgenoegen op iets dat 'anders' is kunnen richten
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-03-18 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:34

Ze dwingen hun kinderen gelukkig niet om ook aan polygamie te doen. Dat is in sommige gevallen helaas wel anders.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:37

Cayenne schreef:
Ze dwingen hun kinderen gelukkig niet om ook aan polygamie te doen. Dat is in sommige gevallen helaas wel anders.

Klopt en die vader staat ook meer open voor andere soort relaties. Eén van zijn kinderen is sowieso lesbisch, waar hij goed op reageerde. Haar moeder vond het niet zo fijn, terwijl die vader er wel open voor stond.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:38

Cayenne schreef:

Bij monogamie helaas hetzelfde. Uithuwelijken, kindhuwelijken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:42

soloro schreef:
Cayenne schreef:

Klopt en die vader staat ook meer open voor andere soort relaties. Eén van zijn kinderen is sowieso lesbisch, waar hij goed op reageerde. Haar moeder vond het niet zo fijn, terwijl die vader er wel open voor stond.

Klopt. :j Ze accepteren wel dat soort dingen.

luuntje

Re: Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:40

Dat kinderen monogaam zijn of lesbisch wordt geaccepteerd, gelukkig.

Ik vraag mij dus ook af of ze werken en wat voor werk dan.
Grote huizen en auto’s. Bruiloften zijn ook niet gratis.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:15

De manier waarop zij het aanpakken zou mij niet passen.

Maar als alles in samenspraak gaat zie ik niet in waarom polyamorie (dus meervoudige liefde in al zijn vormen) niet zou kunnen. Het is een bekend fenomeen dat mensen in een gelukkige relatie verliefd kunnen worden op iemand buiten de bestaande relatie.

Het belangrijkste in een goede relatie is goed communiceren. Hoe meer mensen er met de relatie(s) te maken hebben hoe meer er gecommuniceerd moet worden.

Wat voor mij niet denkbaar is op het moment is dat mijn partner kinderen met een ander zou hebben of dat ik kinderen zou hebben van verschillende mannen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:20

lieveli schreef:
Ha je zal maar 3 mannen hebben en dan krijgen ze de mannengriep. Huilen.

Nou, inderdaad _O-

Nee, het zou niks voor mij zijn. Ik ben niet zo sociaal, ik deel naast mijn man ook mijn eten niet bijvoorbeeld :')

Het programma heb ik wel met regelmaat gezien als er niks anders op de buis was. Beetje binnengluren is wel aan mij besteed. Maar krijg inderdaad het idee dat veel in scene is gezet.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:33

Ik heb dit programma ook regelmatig gezien.
Het lijkt me wel fijn, als je echt een hechte band hebt, dat je alles kan delen waar je mee zit. Dat je hulp krijgt in het huishouden en hulp met de kinderen.

Ik zou er zelf niet aan moeten denken, ik ben ontzettend graag alleen en dat gaat niet met zoveel kids :'). Ik heb ook het idee dat die man het “mannetje” is. Hier krijg ik dan wel weer een apart gevoel bij, de vrouwen zouden net zoveel inspraak moeten hebben als de man.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:56

Ik heb het programma niet gezien.
En ik heb alleen de openingspost gelezen.

Bij mij geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik hou heel erg van rust en privacy.
Daarnaast zou ik mijn vent ook niet willen delen met een ander.

Ik zou diep ongelukkig worden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:10

tylando schreef:
Ik vind het een vreselijk programma. Die vent voelt zich echt het mannetje en die vrouwen zijn stel mutsen bij elkaar.
Je ruikt gewoon de overheersing van die vent in sommige dingen.
Nee ik zap gelijk weg erbij. Heb t uit verveling ooit gekeken, maar :r

Hij "overheerst" alleen maar omdat hij die kans krijgt hè? In sommige religies wordt de man als leider gezien. Soms zelfs als profeet. Ik vind dat de vrouwen uit Sister Wives veel zelf te zeggen hebben en altijd hun woordje klaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:56

Als ik met die Kody getrouwd zou zijn wilde ik ook sisterwives. Gedeelde smart is halve smart.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:52

luuntje schreef:
Dat kinderen monogaam zijn of lesbisch wordt geaccepteerd, gelukkig.

Ik vraag mij dus ook af of ze werken en wat voor werk dan.
Grote huizen en auto’s. Bruiloften zijn ook niet gratis.

Ze hebben het regelmatig over bedrijfjes die ze hebben etc in Sister Wives.

Hoe dat in andere gezinnen gaat weet ik niet.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:01

Ten eerste zou ik mijn man niet willen delen...
Ten tweede zou ik heeeelemaal gestoord worden van een huishouden met meerdere vrouwen..
Laat mij maar gewoon met mijn man en hond ;-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:02

lieveli schreef:
Als ik met die Kody getrouwd zou zijn wilde ik ook sisterwives. Gedeelde smart is halve smart.

Deze opmerking is goud :') . Die Kody is echt zo'n sneu mannetje. En ik vind die vrouwen op een of andere manier ook altijd een beetje zielig. Ik zit altijd te wachten op het moment dat er eentje wil scheiden.

Volgens mij zitten ze in de bouw om geld te verdienen, maar dat programma zal ook aardig wat opleveren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:04

ClauH schreef:
Ten eerste zou ik mijn man niet willen delen...
Ten tweede zou ik heeeelemaal gestoord worden van een huishouden met meerdere vrouwen..
Laat mij maar gewoon met mijn man en hond ;-)

Ze hebben ook gescheiden huishoudens maar jaren geleden woonden ze in 1 huis.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:02

Dacht dat Meri een bedrijfje had wat nog niet zo goed liep.
Ze kan er niet het huis van oma van kopen.

Zoveel kinderen en dan ook die studeren, dat kost serieus geld.

Maar 4 vrouwen en 7 nachten in een week. Hoe los je dat eerlijk op?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:10

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:22

minikatje schreef:
http://www.womenshealthmag.nl/Love-Life ... -ongesteld

Waarom willen mannen eigenlijk meerdere vrouwen?
Bovenstaand artikel lijkt mij een goede om het gewoon bij 1 te houden ipv een vrachtwagen met tampons en chocolade naast het huis te hebben staan :)

Lijkt me op zich logisch, meerdere vrouwen is meer je genen verspreiden zeg maar.
Die noodzaak is er al een tijdje af maar ik snap wel dat daar een beetje van over blijft.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:51

Voor mij zou het niks zijn want ik wil geen kinderen. :+ Lijkt me echt vreselijk zon hok vol herrie en koters. En vechten om wat aandacht en tijd. En wetend dat je man ook nog op 3 andere vrouwen ligt; neeee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:50

Polygamie of polyamorie komt natuurlijk niet alleen voor in religieuze gemeenschappen of om genen te spreiden. Er zijn meer dan genoeg mensen die (al dan niet later in hun relatie) erachter komen dat ze elkaar bepaalde dingen niet kunnen geven en ze in overleg bij anderen zoeken, of vanaf het begin gewoon het idee hebben dat het leuker is om alles te delen. Daar is imo echt helemaal niets mis mee. Sterker nog, ik denk dat het een hele hoop relaties ten goede zou komen als er niet zo'n groot taboe lag op het hebben van een open relatie of iets wat erop lijkt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:59

Emmaa_ schreef:
Polygamie of polyamorie komt natuurlijk niet alleen voor in religieuze gemeenschappen of om genen te spreiden. Er zijn meer dan genoeg mensen die (al dan niet later in hun relatie) erachter komen dat ze elkaar bepaalde dingen niet kunnen geven en ze in overleg bij anderen zoeken, of vanaf het begin gewoon het idee hebben dat het leuker is om alles te delen. Daar is imo echt helemaal niets mis mee. Sterker nog, ik denk dat het een hele hoop relaties ten goede zou komen als er niet zo'n groot taboe lag op het hebben van een open relatie of iets wat erop lijkt.

polyamorie is weer geheel iets anders..

polyamorie betekent alleen maar dat je in staat bent om van meerdere personen tegelijk te houden..
en als we reëel zijn, iedereen is in meer of meerdere mate polyamoreus. Dat is een biologisch ingebouwde veiligheidspal om de soort in stand te houden.

hoe vaak lees je niet dat iemand zeer gelukkig getrouwd is, maar daarnaast ineens ook verliefd wordt op iemand anders.. een stille liefde, zonder er ook maar iets voor te doen.. dat is polyamorie, je houd op dat moment van 2 mensen tegelijk.. dat wil niet zeggen dat je ook met 2 mensen het bed deelt, of met twee mensen trouwt..

sterker nog, van het voorbeeld van sisterwives van TLC kun je rustig stellen dat kody ook polyamoreus zal zijn, anders houd je een relatie van 4 vrouwen niet goed, als je niet van alle vier houdt zoals een man dat van zijn vrouw doet.. De vrouwen zijn echter niet polyamoreus waarschijnlijk, die krijgen hun sisterwives erbij, maar ze zullen niet verliefd op hen zijn.

bepaalde dingen buitenshuis zoeken, kan heel goed zonder liefde, is ook vaak zonder verliefdheid, juist omdat dat voor je partner bestemd is en dat buitenshuis voor datgeen wat je mist.. dat is niet polyamorie. Er kan bij het 'buiten de pot pissen' wel sprake zijn van polyamorie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:05

Eens met Elena..
Inderdaad, hoe vaak wordt men niet ook verliefd op een ander?
En ik ken wel voorbeelden waarbij de persoon écht nog steeds gek was met zijn partner, maar kennelijk aan een vrouw niet genoeg heeft.
Hij is gewoon niet monogaam.
Net zo goed als dat sommige bokkers er niet aan moeten denken hun vent te moeten delen, moeten zo'n man er niet aan denken maar één partner te hebben. :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:06

De gezelligheid zou ik enorm waarderen, voor een dag of misschien zelf een week.. Daarna zou het mij al snel te druk worden. Ik ben en leef zeer geordend en kan er slecht tegen als er dingen veranderen in en rondom het huis. :+

Het principe van meerdere vrouwen en één man zou mij ook tegenstaan. Denk dat ik daar toch te jaloers voor zou zijn. :j
Neemt niet weg dat het vast ook zijn voordelen heeft!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:10

Meerdere mannen lijkt mij een nachtmerrie, als vrouw alleen ben je niet tegen zoveel rondslingerende was etc opgewassen.

Maar meerdere dames lijkt me best praktisch. :D