alice0cullen schreef:Moet je het progamma Escaping Polygamy eens kijken. Is niet allemaal zuivere koffie, of eigen keuze.
Als het allemaal vrijwillig gaat met gelijke rechten dan prima, moet je helemaal zelf weten. Maar zodra je er niet uit kunt zonder schade te lijden, dan is er een probleem in mijn ogen.
polygamie, is niets anders dan een verbintenis aangaan met meer dan 1 persoon..
dat er polygamisten zijn die gestoorde dingen doen, daar ontkom je niet aan..
je hebt ook 'normale' relaties waar geen barst van klopt en zaken gebeuren waar de honden geen brood van lusten..
zo'n programma kun je letterlijk ook over gewone koppels maken 'escaping monogamy' waarbij een vrouw compleet overheerst wordt door haar man..
er kunnen bij wijze van spreken 100.000 mensen in stilte zo leven (want ja, zou jij nog je kop boven t maaiveld uitsteken?), en 10 bekende excessen.. En dan is zo'n programma natuurlijk een inkoppertje. want bijna niemand weet t er t fijne van dus gaat af op wat TLC ervan maakt, en die hebben geen journalistieke verplichting om een helder of correct beeld eventueel neer te zetten, die gaan gewoon voor een goedscorend programma.
ik zeg leven en laten leven, de excessen aanpakken, of dat nu in polygamie is of in monogamie.. ik denk dat er meer mensen mishandeld en misbruikt wordt die monogaam leven, dan die polygaam leven (procentueel geen idee, maar gaat even om het idee.. we maken ons druk om een handje vol probleem polygamisten terwijl je buurman bij wijze van spreken iedere avond retemonogaam zijn kinderen betast).. We kijken graag naar mensen die anders leven, soms denk ik wel eens dat we dat neigen te doen, zodat we de rottigheid in onze 'eigen gelederen' mooi even terzijde kunnen schuiven en ons misgenoegen op iets dat 'anders' is kunnen richten
Ze accepteren wel dat soort dingen.

Lijkt me echt vreselijk zon hok vol herrie en koters. En vechten om wat aandacht en tijd. En wetend dat je man ook nog op 3 andere vrouwen ligt; neeee.