. Ik zag het wel in Oostenrijk, Frankrijk etc maar niet ken ik bijna alleen maar mensen die hun eigen lunch meenemen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik zag het wel in Oostenrijk, Frankrijk etc maar niet ken ik bijna alleen maar mensen die hun eigen lunch meenemen
ben aan het sparen voor een eigen auto en wil ergens eind dit jaar gaan samenwonen, dus wil wel sparen!
laatst eens onder elkaar gezet wat ik daar de afgelopen maanden aan uit heb gegeven en ik kwam erachter dat ik die mooie rijlaarzen al twee keer had kunnen kopen.

maar ga eerst de kast uitmesten zodat ik weet wat echt nog nodig is.
Herfstwind schreef:Ik ben van plan om alles wat ik graag wil kopen op te schrijven. Begin volgende maand ben ik jarig en ik weet eigenlijk nooit iets om te vragen, dus op die manier creëer ik vast een mooi lijstje. En tegelijkertijd kan ik in de tussentijd goed nadenken of ik die spullen wel echt nodig heb en ook echt ga gebruiken. Vaak kom je er na een tijdje achter dat je iets niet per se nodig had of daadwerkelijk gaat gebruiken en dat dat de reden was dat je het nooit eerder gekocht had..
Heel veel dingen kunnen namelijk makkelijk 2 maanden wachten.
Maar dan wel een goedkopere in een winkel en niet die hele mooie uit Engeland bestellen
als ik ongepland dingen koop heb ik ook niet standaard tasjes bij me. Dus ik mag alleen gepland, dingen die echt nodig zijn, kopen als ik zelf een tasje bij me heb
en nee, ik ga niet smokkelen door het in de mand van de kinderwagen te stoppen
.