No buy challenge Maart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:34

Grappig dat zoveel mensen kunnen besparen op broodjes/kantine! Ik wist niet dat dat het in Nederland ook zo'n ding was :). Ik zag het wel in Oostenrijk, Frankrijk etc maar niet ken ik bijna alleen maar mensen die hun eigen lunch meenemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:46

Ik doe ook mee. Vanaf 7 maart wel te verstaan want tot die tijd ben ik op vakantie (waar ik ook niet meer geld uit geef dan nodig is)

Zit best wel krap en dat vind ik heel vervelend... Had zo veel gespaard en toen kwam er ineens vanalles op pad om weer uit te moeten geven.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 01:04

Oeh, ik wil ook meedoen :D ben aan het sparen voor een eigen auto en wil ergens eind dit jaar gaan samenwonen, dus wil wel sparen!

Mijn uitzonderingen:
- dierenarts en voer voor de dieren
- wekelijkse paardrijlessen
- eventuele verjaardagen

Heb verder nog een avondje bioscoop gepland met m'n moeder, maar heb nog gratis tickets liggen hiervoor. Ga wel proberen zelf een flesje drank mee binnen te smokkelen ipv daar aan woekerprijzen een drankje en chips te kopen :=

Dat van die broodjes kopen is heeeeel herkenbaar! Vaak neem ik zelf boterhammen mee maar die broodjes zien er zoveel lekkerder uit :+

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 02:41

Ik doe vanaf vandaag ook mee. Gisteren nog twee (eigenlijk onzin) prulletjes gekocht. Ik kan vooral besparen op kantine/eten buiten de deur := laatst eens onder elkaar gezet wat ik daar de afgelopen maanden aan uit heb gegeven en ik kwam erachter dat ik die mooie rijlaarzen al twee keer had kunnen kopen. :o

Verder heb ik niet echt een spaardoel. Ik ga mezelf helpen door (op schooldagen) mijn pinpas thuis te laten en regelmatig te pinnen en dat contante geld in een spaarpotje te doen. Met een briefje van €50 ga ik toch minder snel op pad als het niet nodig is. Verder las ik de tip om elke keer dat je iets wilt kopen wat je niet nodig hebt de prijs ervan op te schrijven en dan per week te kijken hoeveel je bespaard hebt. Ik denk dat dat ook heel motiverend zal zijn. :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:57

Oeps gisteren voor 28 euro kaas op de markt gekocht

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:23

Ik doe ook mee :)

Voor mij is het lastige puntje dat ik 5 uur per dag reis. Dan is flesje water op en dan koop ik wat.... Of het word later en haal een broodje. Nogal een groot struikelpunt.

Daarnaast heb ik 2 verjaardagen geloof ik en gewoon de booschappen voor in huis. Ik pin 50 euro per week ervoor.

We willen graag sparen voor eigen huis dus elke euro meer op spaarrekening is goed :P

Hoef geen brood mee te nemen naar werk kan daar eten dus dat scheeld al veel.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:56

Leuk dit wil ik wel een maandje proberen :D
Mijn uitzonderingen:
- boodschappen
- benzine
- voer voor het paard
- vaste lasten
Ik moet ook deze maand mijn reis naar ZA betalen dus daarom is dit misschien maar ff goed.

Waar ik vooral op moet letten
- onnodig snacks kopen op het station
- lunch meenemen naar werk in plaats van daar een dure lunch kopen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:26

Ik doe ook mee!
Moet ernstig gaan bezuinigen, ga minder werken na zwangerschapsverlof en de kinderopvang moet betaald worden. In theorie moet het geen probleem zijn, maar kan niet alles zo maar blijven kopen. Maar de kleine heeft zat, vriend ook, ik heb nog wel wat shirts nodig want pas nog niet in al mijn oude kleding :+ maar ga eerst de kast uitmesten zodat ik weet wat echt nog nodig is.

Uitzonderingen:
- boodschappen (budget gaat ingesteld worden)
- spullen voor moestuin (als het goed is bezuinig ik daar uiteindelijk ook weer mee)
- 1 plant en lamp voor in huis ( echt nog nodig, vloerkleed en kleurtje op de muur en kast stel ik nog een maandje uit)
- 2/3 shirts, na kastopruiming
- als er iets over blijft van de zegelboekjes/marktplaatsverkoop dan een keer lunch of koffie drinken.

De uitzonderingen ga ik betalen door:
- volle zegelboekjes AH
- verkoop op marktplaats van wat spullen (ga ik me de komende dagen eens op storten).

Ben benieuwd hoe het gaat. Gisteren laatste dingetjes voor de kleine besteld: rugtasje, koektasjes voor melk en naamstickers. Allemaal nodig, maar als ik het topic eerder had gelezen was ik misschien voor een low budget variant gegaan :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:33

Uitzonderingen:
-Hypotheek
-Verzekeringen
-Dagje skien
-Lunch buiten de deur (ik neem nooit brood mee, haal wel geregeld tussen de middag in de supermarkt, maar gesmeerde broodjes o.i.d. hoort er nu eenmaal bij)
-Boodschappen
-Aanbiedingen waarvan ik zeker weet dat die in april weer duurder zijn
-Diesel
-Paard

Wat ik komende maand niet van plan ben:
-schoenen kopen
-paardenspullen kopen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:42

Ik ben van plan om alles wat ik graag wil kopen op te schrijven. Begin volgende maand ben ik jarig en ik weet eigenlijk nooit iets om te vragen, dus op die manier creëer ik vast een mooi lijstje. En tegelijkertijd kan ik in de tussentijd goed nadenken of ik die spullen wel echt nodig heb en ook echt ga gebruiken. Vaak kom je er na een tijdje achter dat je iets niet per se nodig had of daadwerkelijk gaat gebruiken en dat dat de reden was dat je het nooit eerder gekocht had.. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:54

Herfstwind schreef:
Ik ben van plan om alles wat ik graag wil kopen op te schrijven. Begin volgende maand ben ik jarig en ik weet eigenlijk nooit iets om te vragen, dus op die manier creëer ik vast een mooi lijstje. En tegelijkertijd kan ik in de tussentijd goed nadenken of ik die spullen wel echt nodig heb en ook echt ga gebruiken. Vaak kom je er na een tijdje achter dat je iets niet per se nodig had of daadwerkelijk gaat gebruiken en dat dat de reden was dat je het nooit eerder gekocht had.. :+

Wat slim! Ik ben in mei jarig dus denk dat ik je idee steel :D Heel veel dingen kunnen namelijk makkelijk 2 maanden wachten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:04

Geflopt! Heb een nieuw hoofdstel besteld. Oeps...

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:17

Leuk topic. Helaas moet ik deze maand veel uitgeven. Heb een nieuw zadel nodig haha. Ik volg wel voor evr tips en miss doe ik in april mee :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:41

Ik doe ook mee, begin dan wel vanaf nu, haha.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:43

Ik doe ook mee!
Waar ik op wil bezuinigen is net als zovelen hier, eten. Heb nogal vaak de drang om eten te bestellen. Dat wordt deze maand geen B&J ijs meer :)
Houd dan niet alleen geld over maar lever daarentegen dan wat overtollige kilo’s in. Win-win :j

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:32

Tot nu toe nog maar een uitgave gedaan aan een rijles, wat wekelijks mag van mezelf. Ik denk er alleen over om een bullet journal aan te schaffen.. Heb het niet persé nodig, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd weinig ontspan. Het creatief bezig zijn in zo'n journal is voor mij heel fijn om even te ontspannen. Dus ik denk dat ik hem toch ga aanschaffen :o Maar dan wel een goedkopere in een winkel en niet die hele mooie uit Engeland bestellen :j

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:36

Gisteren nog een reden gevonden om niet zomaar van alles te kopen, de trapkast opgeruimd en daar kwam me toch een lading plastic tassen en shoppers uit :o als ik ongepland dingen koop heb ik ook niet standaard tasjes bij me. Dus ik mag alleen gepland, dingen die echt nodig zijn, kopen als ik zelf een tasje bij me heb :+ en nee, ik ga niet smokkelen door het in de mand van de kinderwagen te stoppen :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:44

Ik doe ook mee, ik wil deze maand geen kleren en geen schoenen kopen.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:51

Gisteravond een koelvries combi besteld (nodig!) en zag hem net elders 50 euro goedkoper.
Dus de ene bestelling geannuleerd en de ander besteld.
Snel verdiend! *\o/*

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:41

Ik ga ook mee doen!

alles wat niet perse nodig is ga ik niet kopen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:02

Ik ben net naar de AH geweest en zag allemaal lekkere dingen in de aanbieding, maar ik heb gewoon alleen maar gekocht wat er op mijn lijstje stond. *\o/*

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:34

Ik ben nu al de fout in gegaan, oeps.. zak chips gekocht, vond dat ik het verdiende :').

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:39

Ik heb nog steeds niks gekocht 8-)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:57

Happy16 schreef:
Ik heb nog steeds niks gekocht 8-)

Yeahh me too!!!! +:)+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:03

Ik heb vandaag getankt, maar ik moest opeens een rit van 250km rijden i.p.v. 160km.

Verder een tuig te koop gezet, dus anti-buy gedaan.