lieveli schreef:Ik vind het bijna angst aanjagen wat je nu doet.
Hoe bedoel je Wat ik nu doe?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idylle schreef:lieveli schreef:Ik vind het bijna angst aanjagen wat je nu doet.
Hoe bedoel je Wat ik nu doe?
Shalimar schreef:Misschien kun je zeggen, meneer, ik begrijp dat u het niet verkeerd bedoelt, maar dit soort lichamelijk contact is niet toegestaan in ons winkelbeleid. Ik zal wat afstand moeten houden tot u, het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik kan daar van hogerhand problemen door krijgen. Zoiets? Eigenlijk is het belachelijk dat je zo onderdanig en ontwijkend gaat doen over zulk grensoverschrijdend gedrag, maar vanuit jouw perspectief snap ik het wel. Alhoewel ik er een lichtelijk #metoo gevoel van krijg. Ik kan me niet voorstellen dat deze meneer dit normaal gedrag vindt.
prugelpiet schreef:Joh, het is geen terrorist
TS: je kan toch gewoon iets zeggen in de trant van "Meneer wilt u dat niet doen, ik vind dat niet fijn"?
lieveli schreef:Citaat:Nee joh, dat mensen er zo'n mogelijke terrorist van maken.
En jouw reactie was heel normaal, in onverwachtse en noodsituaties kun je vechten, vluchten of bevriezen. Hij overviel je en je bevroor. Volgende keer ben je beter voorbereid!
idylle schreef:Bevroor ik maar.... Ik heb met mn stomme kop mn armen ook om hem heen geslagen *zucht*
En dat terwijl ik normaal gesproken zo duidelijk ben naar iemand, overviel het me nu compleet.... ook omdat hij in het gesprek daarvoor totaal geen toenadering zocht. Het kwam echt uit het niks
Shalimar schreef:Misschien kun je zeggen, meneer, ik begrijp dat u het niet verkeerd bedoelt, maar dit soort lichamelijk contact is niet toegestaan in ons winkelbeleid. Ik zal wat afstand moeten houden tot u, het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik kan daar van hogerhand problemen door krijgen. Zoiets? Eigenlijk is het belachelijk dat je zo onderdanig en ontwijkend gaat doen over zulk grensoverschrijdend gedrag, maar vanuit jouw perspectief snap ik het wel. Alhoewel ik er een lichtelijk #metoo gevoel van krijg. Ik kan me niet voorstellen dat deze meneer dit normaal gedrag vindt.
lieveli schreef:idylle schreef:Bevroor ik maar.... Ik heb met mn stomme kop mn armen ook om hem heen geslagen *zucht*
En dat terwijl ik normaal gesproken zo duidelijk ben naar iemand, overviel het me nu compleet.... ook omdat hij in het gesprek daarvoor totaal geen toenadering zocht. Het kwam echt uit het niks
Dat is ook een soort bevriezen! Ga jezelf niks verwijten hoor.
Was het niet Big Brother Ruud misschien?
idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Koper schreef:idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Als hij al 50+ jaar "zo is" dan ben je vast niet de enige die zijn gedrag nogal raar vindt en is hij er ongetwijfeld aan gewend dat zijn acties voor verwarring kunnen zorgen. Hij heeft zelf ook een stuk verantwoordelijkheid voor eigen normaal gedrag in de maatschappij hoor.
Koper schreef:idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Als hij al 50+ jaar "zo is" dan ben je vast niet de enige die zijn gedrag nogal raar vindt en is hij er ongetwijfeld aan gewend dat zijn acties voor verwarring kunnen zorgen. Hij heeft zelf ook een stuk verantwoordelijkheid voor eigen normaal gedrag in de maatschappij hoor.
Boras schreef:Deze wildvreemde ging ver over de schreef.
Hij heeft met zijn handen van je af te blijven.
En dan met zijn mond!
Plus doet het zelfs nog een keer.
Plus plaatst de opmerking dat hij jou wenst. Hij maakt het persoonlijk.
Plus hij informeert of je alleen in de winkel staat.
Hij schrok niet van zijn eigen gedrag.
Hij heeft geen sorry gezegd.
Dit alles rechtvaardigt de gedachte het zou wel eens een engerd kunnen wezen die graag vrouwen lastig valt.
Maar hoe het ook zij, men hoort niet ongevraagd en zonder reden aan je te zitten of je te kussen.
Ongelooflijk dat vrouwen hier excuses voor gaan verzinnen of het gaan bagatelliseren.
Dit is een vorm van aanranding.
Jouw reactie Is niet gek, je mag hierdoor overdonderd zijn.
Maar je mag een beetje ook aan je assertiviteit werken, vermoed ik op basis van je reactie achteraf.
Hij mag niet aan je zitten. Je hebt hem in de winkel geholpen, niet zijn leven gered. Er zijn geen geintjes gemaakt die een losse sfeer veroorzaakten. Het was niets meer dan een zakelijk contact. Zijn reactie is buiten proportioneel. Gewoon fout of het nu overdag in een winkel gebeurt of stiekem in het donker of op een druk plein tijdens de jaarwisseling.
Ik had hem de winkel uitgezet en gezegd dat hij niet meer welkom is.
Duidelijk zijn, dit accepteer ik niet. Betrof het mijn medewerker, dan deed ik dat ook.
Anoniem schreef:Hilarisch wat een drukte mensen kunnen maken, van een iets te enthousiaste knuffelaar naar aanrander en ziek en gevaarlijk persoon![]()
Als je weer tegenover meneer staat kun je vind ik het beste een stapje extra afstand houden, als je een knuffel aan ziet komen steek je jouw hand uit, strekt jouw arm, pakt zijn hand, schudt zijn hand en zegt heel simpel, met een vriendelijke lach; ik ben niet zo een knuffelaar, dus we houden het gewoon een handdruk hoor meneer.
Dan heb je zeer duidelijk en vriendelijk jouw punt gemaakt en het niet groter of erger gemaakt dan het is. Als meneer daar raar op reageert of alsnog jouw zeer duidelijke grens niet accepteert, dan eens verder kijken.