Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:24

StillAngel schreef:
Wat zijn er toch veel lieve mensen op bokt, ontzettend bedankt! Ik heb besloten om voor vanavond in een hotel te zitten vlakbij mijn examen (20min rijden). Dan maar geld kwijt inderdaad want ik voelde me er echt niet veilig.

Er was een hele aardige meid die voor de paarden zorgde maar zij vertelde ook dat hij soms niet helemaal goed is en dat zijn hond tientallen eenden en zelfs andere honden had doodgebeten.. En dat meerdere meiden zich niet goed voelde bij hem. Hij viel ook wel op jongere meiden dus al met al is het fijn dat ik er weg ben.

Gelukkig! Hele goede keuze, denk ik. Slaap lekker vannacht en succes met je examen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:26

Wegwezen en wegblijven...
Dit klopt niet hoor..
Als er van alle kanten waarschuwingen komen..

Niet doen.

Heb je alles nu afgeblazen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:28

Mona81 schreef:
Zo, ben jij ff blij dat je die meid gesproken hebt. Je gevoel had gelijk, goed gehandeld!

Ja, echt hoor! Och, misschien hou ik er in ieder geval nog een vriendin aan over want we hadden nummers uitgewisseld.

Maar ik baal er zo van. Ik heb best nog last van mijn angststoornis dus ik dacht oke ik duik echt eens in het diepe en ik dóe het gewoon een keer. Zat trillend in de auto de hele reis. Maar het vooruitzicht om heerlijk voor de paarden te zorgen en rustige ritjes met ze te maken maakten mij erg blij. Uiteindelijk zag ik hoe dat meisje een van de twee paarden reed maar dat was niet normaal.. hij beschreef de paarden aan mij als heel erg braaf.. het waren 2 dravers. Zodra dat meisje erop ging zitten vloog ie gelijk weg en een paar minuten later zat ze in een ongecontroleerde snelle galop.. nou, dat is niet wat ik versta onder braaf. Heb ook maar afgeslagen toen ze vroeg of ik er nog even op wilde..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:29

Jolliegirl schreef:
Dit klopt niet hoor..

Niet doen.

Nee klopt! Ik denk niet meer dat ik er terug ga maar al helemaal niet alleen.. maar hij bleef toch thuis dus de dieren hebben gewoon verzorging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:44

StillAngel schreef:
Jolliegirl schreef:
Dit klopt niet hoor..

Niet doen.

Nee klopt! Ik denk niet meer dat ik er terug ga maar al helemaal niet alleen.. maar hij bleef toch thuis dus de dieren hebben gewoon verzorging.

Probeert die man via een huisoppassite jonge meiden te scoren ofzo?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:46

StillAngel schreef:
Mona81 schreef:
Zo, ben jij ff blij dat je die meid gesproken hebt. Je gevoel had gelijk, goed gehandeld!

Ja, echt hoor! Och, misschien hou ik er in ieder geval nog een vriendin aan over want we hadden nummers uitgewisseld.

Maar ik baal er zo van. Ik heb best nog last van mijn angststoornis dus ik dacht oke ik duik echt eens in het diepe en ik dóe het gewoon een keer. Zat trillend in de auto de hele reis. Maar het vooruitzicht om heerlijk voor de paarden te zorgen en rustige ritjes met ze te maken maakten mij erg blij. Uiteindelijk zag ik hoe dat meisje een van de twee paarden reed maar dat was niet normaal.. hij beschreef de paarden aan mij als heel erg braaf.. het waren 2 dravers. Zodra dat meisje erop ging zitten vloog ie gelijk weg en een paar minuten later zat ze in een ongecontroleerde snelle galop.. nou, dat is niet wat ik versta onder braaf. Heb ook maar afgeslagen toen ze vroeg of ik er nog even op wilde..

Nou dan heb je het toch echt super gedaan! In het diepe gesprongen en geluisterd naar je gevoel en nee gezegd waar je nee moest zeggen. Ik kan daar alleen maar heel veel bewondering voor hebben _/-\o_ Wees maar heel erg trots op jezelf :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:55

justkid schreef:
Nou dan heb je het toch echt super gedaan! In het diepe gesprongen en geluisterd naar je gevoel en nee gezegd waar je nee moest zeggen. Ik kan daar alleen maar heel veel bewondering voor hebben _/-\o_ Wees maar heel erg trots op jezelf :*

Hier ben ik het zo mee eens! Je hebt het prima gedaan!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:55

Misschien een idee om je voorgevoelens, en naar aanleiding van wat het andere meisje vertelde, kenbaar te maken bij iemand van de site? Er zullen vast ook meiden zijn die niet durven aan te geven ergens anders te gaan slapen.

Zuchini

Re: Wat zal ik doen? Lastige situatie huisoppas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:00

Goed gehandeld. Ik zou ook even een email doen naar de beheerder van de site. Er kloppen wat zaken niet, of word een verkeerde voorstelling van zaken gegeven. Succes met het examen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:34

Misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar gaat dit niet wat ver?
Wat moet TS melden? Er is verder toch niets gebeurd?
En dat zijn hond en paarden zich zo gedragen heeft er verder natuurlijk niets mee te maken. Om dat er nu bij te halen vind ik wat overdreven.

Ik ben helemaal voor je gevoel volgen, maar verder zou ik het niet groter maken dan het nu is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:51

Cayenne schreef:
En dat zijn hond en paarden zich zo gedragen heeft er verder natuurlijk niets mee te maken. Om dat er nu bij te halen vind ik wat overdreven.

Ik ben helemaal voor je gevoel volgen, maar verder zou ik het niet groter maken dan het nu is.

Misschien niet qua gevoel van ts maar wel degelijk over het niet eerlijk vermelden hoe zijn dieren zijn. Wanneer er een oppas komt en die hond ontsnapt en bijt dieren dood en je krijgt zgn betrouwbare paarden maar ook dat klopt niet dan kan ze daar best melding van maken.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:18

Cayenne schreef:

Gedrag van zijn dieren doet er denk ik wel toe bij oppas werk. Wat als er iets gebeurd? Al zou dat zeker niet de boventoon te hoeven voeren.

Wat ik opmerkelijker vind is dat ts eerst in een huisje alleen zou slapen en uiteindelijk bij een man alleen terecht kwam.
Schijnbaar heeft hij een vrouw maar dat was een vaag verhaal. Heeft hij echt een vrouw of is dit verzonnen?
Ook gaan er verhalen over de man dat hij op jonge meiden valt. Dit hoeft zeker geen waarheid te zijn maar mijn inziens helpt het de man niet echt met de rest van zijn verhaal, welke toch wel wat vreemd is.

Al met al kan hier best een melding van gemaakt worden. Er zijn genoeg jonge meiden die op dit soort advertenties af komen. Als niemand een melding maakt gebeurdt er niks. Na 1 melding hoeft er ook niks te gebeuren maar na 10 kan de beheerder van de website er misschien wat mee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:20

Getsie wat goed dat je weggegaan bent! Als je paarden wilt knuffelen ben je hier ook van harte welkom hoor, ik zie dat je dichtbij woont ;)

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:19

Hi TS, wat super goed van je dat je bent weggaan, ik kreeg al bijna rillingen toen ik je openingspost las - zeker in zo'n afgelegen huis. Je kan die site van oppaswerk altijd contacten met de feiten die je tegenkwam en waarom je bent weggegaan. Dan zet je er gewoon bij dat er niets ergs is gebeurd maar jij zelf je twijfels had. Mochten ze dan meer van die signalen krijgen kunnen ze altijd nog kiezen om in te grijpen. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:30

Tsja, ik vind het nogal iets

Als ik het verhaal van ts zo lees krijg ik niet de indruk dat er veel spannends gebeurd is

Ik heb nog niet gehoord hoe het nu zit met het vakantiehuis en wat nu de afspraak geweest is.
Dat paarden en honden tegenvallen kan altijd, maar je verwacht niet dat iemand die daar de paarden rijd zegt: goh het is een enge vent. Terwijl ze zelf daar de paarden rijdt.

Al met al komt het bij ts op een vaag gevoel aan. En dat vind ik te weinig om iemand voor te veroordelen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:35

Cayenne schreef:

1. Ts zou apart in tuinhuisje slapen. Eenmaal daar aangekomen werd dat ineens in hetzelfde huis als meneer. Niet erg handig.
2. De paarden waren qua gedrag heel anders dan vermeld en dat zou verkeerd hebben kunnen aflopen.

Dat is alles wat er te melden is, ik zou inderdaad geen melding maken over je gevoel/speculaties etc etc. Maar dit zijn gewoon feiten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:38

Zuchini schreef:
Cayenne schreef:

1. Ts zou apart in tuinhuisje slapen. Eenmaal daar aangekomen werd dat ineens in hetzelfde huis als meneer. Niet erg handig.
2. De paarden waren qua gedrag heel anders dan vermeld en dat zou verkeerd hebben kunnen aflopen.

Dat is alles wat er te melden is, ik zou inderdaad geen melding maken over je gevoel/speculaties etc etc. Maar dit zijn gewoon feiten.

Maar het gekke is dat ts nu nog steeds niet duidelijk aangegeven heeft of zij nu wel of niet al een nacht in de woning heeft doorgebracht en wat nu de bedoeling was voor vannacht.
Ik vind het verhaal van ts minstens zo vreemd als de rest van het verhaal.

Zoals ik het lees isner niets namelijk..
Ik lees enkel dat ze in de woning zitten te praten (wat niet vreemd is) en ts er vannacht zou blijven in verband met een examen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:28

StillAngel schreef:
Mona81 schreef:

En dit was in de buurt van Leiden? Als het een echte oude draveteigenaar is kan dat ook dit nog wel verklaren.
Voor hun is dit gewoon braaf namelijk, de verwachtingen bij koersdravers/dravermensen zijn iets anders dan bij rijpaarden.

Braaf is natuurlijk subjectief :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:30

StillAngel schreef:
Wat zijn er toch veel lieve mensen op bokt, ontzettend bedankt! Ik heb besloten om voor vanavond in een hotel te zitten vlakbij mijn examen (20min rijden). Dan maar geld kwijt inderdaad want ik voelde me er echt niet veilig.

Er was een hele aardige meid die voor de paarden zorgde maar zij vertelde ook dat hij soms niet helemaal goed is en dat zijn hond tientallen eenden en zelfs andere honden had doodgebeten.. En dat meerdere meiden zich niet goed voelde bij hem. Hij viel ook wel op jongere meiden dus al met al is het fijn dat ik er weg ben.

Gaf ze ook aan waarom zij daar nog wel komt?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:38

Gekvanfleur, ze heeft aangegeven in een hotel te slapen voor de nacht. Er is idd niks gebeurd maar TS had een onderbuikgevoel en vroeg zich af wat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:22

gekvanfleur schreef:

Als ik het verhaal van ts zo lees krijg ik niet de indruk dat er veel spannends gebeurd is

Ik heb nog niet gehoord hoe het nu zit met het vakantiehuis en wat nu de afspraak geweest is.
Dat paarden en honden tegenvallen kan altijd, maar je verwacht niet dat iemand die daar de paarden rijd zegt: goh het is een enge vent. Terwijl ze zelf daar de paarden rijdt.

Al met al komt het bij ts op een vaag gevoel aan. En dat vind ik te weinig om iemand voor te veroordelen.

TS maakt dit topic aan omdat ze graag advies wilde en haar verhaal kwijt wilde. Niet om hier verantwoording af te leggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:27

ruitje schreef:
StillAngel schreef:

Gaf ze ook aan waarom zij daar nog wel komt?

Dat is idd ook wel vreemd. Zelf komt ze er dus nog wel :?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:45

safina schreef:
gekvanfleur schreef:

TS maakt dit topic aan omdat ze graag advies wilde en haar verhaal kwijt wilde. Niet om hier verantwoording af te leggen.

Maar er wordt hier wel geadviseerd om melding te maken, dat is natuurlijk lekker makkelijk. Er is voor zover wij weten niks gebeurd en dan ga je mensen adviseren aan de hand van verhalen van derden (dat meisje, die het zo erg vind maar er wel nog steeds komt) en daar verhaal horen wij ook nog uit de tweede hand.
Bedenk wel even dat je iemand daar heel erg mee kan beschadigen he!
Dus dan zijn er een paar opties 1. De mensen die dat adviseren weten meer dan de rest in het topic. 2. Er word te snel geroepen. 3. Er is iets anders.
En ik denk dat het niet verkeerd is om nou eens te kijken waarom TS bepaalde gevoelens had bij dit bezoek, ook omdat ze al aangeeft dat het een overwinning is nav een angststoornis om dit te doen, dat zet te denken dat er meer speelt bij TS zelf.
Beetje banketstaaf om die man daar de dupe van te laten worden nietwaar?
Ze hoeft hier ook geen verantwoording af te leggen, als ze er maar over gaat nadenken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 11:03

Er is niks gebeurd dus ik denk inderdaad niet dat het handig is om te melden maar ik twijfelde wel. Kijk, paarden verzorgen overdag is iets anders dan in hetzelfde huis slapen midden in de nacht met niemand om je heen.

Hij had verteld over dat hij ook een relatie had gehad met een meisje van mijn leeftijd en dat liet me al niet zo fijn voelen. Ook had ik het gevoel dat ie naar me keek op een niet gewenste manier. Dat is voor mij genoeg reden om daar weg te gaan. Ik heb die nacht wel geslapen in zijn huis maar het was er ook heel koud en kon daardoor ook niet goed slapen. Sliep naast de garage.

Dat meisje is ook serieus aan het twijfelen of ze er nog wel wil blijven maar hij wil zo graag dat ze blijft dat hij ook kadootjes enzo voor haar koopt. Snap ik ook wel, ze kan heel goed rijden en zelf kan hij niet heel veel wat dat betreft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:20

StillAngel schreef:
Er is niks gebeurd dus ik denk inderdaad niet dat het handig is om te melden maar ik twijfelde wel. Kijk, paarden verzorgen overdag is iets anders dan in hetzelfde huis slapen midden in de nacht met niemand om je heen.

Hij had verteld over dat hij ook een relatie had gehad met een meisje van mijn leeftijd en dat liet me al niet zo fijn voelen. Ook had ik het gevoel dat ie naar me keek op een niet gewenste manier. Dat is voor mij genoeg reden om daar weg te gaan. Ik heb die nacht wel geslapen in zijn huis maar het was er ook heel koud en kon daardoor ook niet goed slapen. Sliep naast de garage.

Dat meisje is ook serieus aan het twijfelen of ze er nog wel wil blijven maar hij wil zo graag dat ze blijft dat hij ook kadootjes enzo voor haar koopt. Snap ik ook wel, ze kan heel goed rijden en zelf kan hij niet heel veel wat dat betreft.

Say what? Als je wil dat je personeel blijft ga je meer betalen, geen cadeautjes kopen. Zou dr adviseren een ander baantje te vinden. Klinkt allemaal als een hele goedkope pronfilm waarin hij zijn ultieme fantasie beleefd..