Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:04

Tigra_ schreef:
Lizzyy schreef:

Omdat het zadel bij haar in de weg ligt +:)+

Dan kan je het ook gewoon aan straat leggen ben je er ook vanaf en dat kost minder moeite. Hoe waardevol is dat zadel eigenlijk voor hem? Volgens mij zou die het niet eens missen als je niets meer laten horen. Netjes? Nee, maar wat hij doet ook niet.
Sorry hoor maar ik ga echt niet iemand anders z´n zooi achterop brengen. Als hij het zo nodig terug wil hebben kom het dan verdorie halen het is eigenlijk al niet eens aan haar om 4x te bellen en 1,5 zijn spullen bewaren. Zou je andersom eens moeten doen je zadel 1.5 jaar bij een zadelmaker laten liggen.

Die 'zooi' is geleend.... om uit te proberen. Als service...
Wanneer ik iets leen van iemand, ook al zegt die persoon dat hij/zij het komt ophalen maar op het moment dat ik het niet meer kan of wil gebruiken bel ik en breng ik het zsm terug (als je kan bellen om het op te halen kun je ook bellen voor een adres) en al helemaal wanneer ik het in de weg heb liggen.
Moest er niet aan denken dat die 'zooi' hier beschadigd raakt.

xMalibu

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:10

Ik vind het wel een erg vreemd verhaal? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een zadelmaker een splinternieuw zadel niet terug wil hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:22

Ik snap oprecht niet zo goed dat mensen nu serieus tegen TS zeggen jij mocht hem lenen dus breng hem terug/stuur hem terug. TS heeft het in overleg gedaan lijkt me nu wel duidelijk en de zadelmaker heeft meerdere malen aangegeven hem op te halen, het is zijn keuze om dat vervolgens niet te doen dus moet TS dan ineens wel opdraven..? Vind ik niet..
Ben het er wel mee eens dat ik vind dat je best veel geduld hebt hiermee TS. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen maar ik denk dat ik jou aan raad hem ergens neer te leggen schriftelijk de zadelmaker te mailen hij ligt daar, mocht iemand anders hem mee nemen/stelen is het jou verantwoordelijkheid je hebt tijd genoeg gehad hem op te halen.

Ben het wel eens met xMalibu, het is wel een vreemd verhaal, zou haast denken dat het inderdaad een gestolen zadel ofzo is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:33

Nouja je weet natuurlijk niet waarom het zadel nog niet opgehaald is :)

Wie weet komt de zadelmaker van een eind verderop. Is TS slecht bereikbaar / zelden aanwezig waardoor het lastig is om een afspraak te maken om op hetzelfde moment / op dezelfde plek te zijn. En baalt de zadelmaker ook als een stekker dat het maar niet lukt om concreet wat af te spreken om dat rotzadel nou een keer af te halen ;)

Ik zou het zelf ook gewoon allang teruggebracht hebben. Vind het heel erg netjes dat je iets duurs als een zadel onbetaald mee mag nemen en die dienst zou ik terug bewijzen door het netjes weer terug te brengen als dat me niet al teveel moeite zou kosten en het geen 200 km verderop terug zou moeten ofzo :) Al helemaal als je je er dood aan ergert dat dat ding maar in de weg ligt...

Maar ik vraag me dus wel af of die telefoontjes een beetje concreet zijn geweest van die dag rond die tijd wordt hij gehaald. En niet zo van ja ik kom wel een keer langsrijden als ik in de buurt ben en vervolgens is TS net weg ofzo :P

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:35

Ik zou even mailen. Dan ziet de zadelmaker het beter in zijn administratie. Daarna terugbrengen als hij niet reageert
Laatst bijgewerkt door Koosnaamloos op 01-02-18 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:43

pmarena schreef:
Nouja je weet natuurlijk niet waarom het zadel nog niet opgehaald is :)

Wie weet komt de zadelmaker van een eind verderop. Is TS slecht bereikbaar / zelden aanwezig waardoor het lastig is om een afspraak te maken om op hetzelfde moment / op dezelfde plek te zijn. En baalt de zadelmaker ook als een stekker dat het maar niet lukt om concreet wat af te spreken om dat rotzadel nou een keer af te halen ;)

Ik zou het zelf ook gewoon allang teruggebracht hebben. Vind het heel erg netjes dat je iets duurs als een zadel onbetaald mee mag nemen en die dienst zou ik terug bewijzen door het netjes weer terug te brengen als dat me niet al teveel moeite zou kosten en het geen 200 km verderop terug zou moeten ofzo :) Al helemaal als je je er dood aan ergert dat dat ding maar in de weg ligt...

Maar ik vraag me dus wel af of die telefoontjes een beetje concreet zijn geweest van die dag rond die tijd wordt hij gehaald. En niet zo van ja ik kom wel een keer langsrijden als ik in de buurt ben en vervolgens is TS net weg ofzo :P

Precies dit, het is zo makkelijk om te zeggen ja TS heeft 4 keer gebeld dus die heeft haar best gedaan. Niemand weet wat er concreet gezegd/afgesproken is, want niemand van ons was erbij. Vind het daarom ook wel apart om dingen te zeggen als nou verkopen of weggeven, of TS heeft zoveel moeite gedaan het ligt nu bij de zadelmaker wat de volgende stap is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:48

Eens pmarena..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:09

Wat apart.......het zadel is of niet een heel duur zadel of gewoonweg totaal niet populair
Want lijkt mij dat als het een peperduur zadel was van een populair merk, dat hij deze allang opgehaald had.
Ik zou er nog 1 telefoontje aan spenderen; daarin zeggen dat je een concrete afsrpaak wil maken nu om het kreng op te halen, omdat het zadel je vreselijk in de weg ligt. Wil hij dit niet, dan zn adres opvragen en of langs brengen of versturen (als het ver rijden is).
Lukt dat allemaal niet; advertentie op marktplaats en verkopen die hap....ding ligt al anderhalf jaar bij je; gaat mij niet wijs maken dat hij nooit in die hele periode de tijd heeft gehad om langs te komen.

misschien niet netjes om het zadel te verkopen dan, maar kom op zeg; hoeveel moeite moet je blijven doen om ervan af te komen zeg??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:21

xxCYNNxx schreef:
Wat apart.......het zadel is of niet een heel duur zadel of gewoonweg totaal niet populair
Want lijkt mij dat als het een peperduur zadel was van een populair merk, dat hij deze allang opgehaald had.
Ik zou er nog 1 telefoontje aan spenderen; daarin zeggen dat je een concrete afsrpaak wil maken nu om het kreng op te halen, omdat het zadel je vreselijk in de weg ligt. Wil hij dit niet, dan zn adres opvragen en of langs brengen of versturen (als het ver rijden is).
Lukt dat allemaal niet; advertentie op marktplaats en verkopen die hap....ding ligt al anderhalf jaar bij je; gaat mij niet wijs maken dat hij nooit in die hele periode de tijd heeft gehad om langs te komen.

misschien niet netjes om het zadel te verkopen dan, maar kom op zeg; hoeveel moeite moet je blijven doen om ervan af te komen zeg??

Opsturen en de moeite is gedaan. TS, laat jezelf voor die twaalf euro verzendkosten niet kennen, stuur dat zadel op. Eigenaar heeft zadel terug, jij bent van de ergernis af en niemand hieft niemand meer iets te verwijten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:29

Gewoon op een plek leggen dat het niet écht in de weg ligt. Blijft het nog eens 1,5 jaar liggen (en je hebt zijn ophaal pogingen niet gefrustreerd), dan is het verjaard en is het zadel van jou. Dan kun je verkopen.

Andere optie is inderdaad opsturen onder rembours voor de hoogte van de verzendkosten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:45

Annet_Dottie schreef:
Ben het wel eens met xMalibu, het is wel een vreemd verhaal, zou haast denken dat het inderdaad een gestolen zadel ofzo is.

Ook eens: een zadelmaker/passer waarvan geen adres te vinden is, da's toch vreemd. Je moet op zijn minst adh van het ondernemingsnummer zijn maatschappelijke zetel terugvinden (werkt in Belgie toch zo, ik vermoed Nederland ook), anders is het idd een particulier of zelfs een heler.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:58

Ik zie toch ook wel eens van die websites waar ik geen adres kan vinden. Zo'n kant en klaar contact formulier en dat is het.
Misschien met wat speurwerk, maar niet zo 123.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:57

Jemig doe niet zo koppig en breng dat ding gewoon langs of stuur het op.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:52

GDG schreef:
Jemig doe niet zo koppig en breng dat ding gewoon langs of stuur het op.

Koppig? Het is toch niet HAAR probleem dat de zadelmaker zo laks is? Hij kan toch ook even terug bellen joh heb t zo druk, red het niet. Zou je hem kunnen brengen of verzenden. Zadelmaker geeft toch ook geen enkel gehoor.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:06

iedereen die het zadel zou verkopen is strafbaar je handeld dan in gestolen goederen. volgens mij uit mijn hoofd is verjaring 10 jaar dan pas zou het van de ts zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 23:26

Jeetje wat een vreselijke reacties staan er tussen zeg.

Ik mocht dit zadel een week lenen omdat hij mijn zadel verkocht had. Tevens zou ik het zadel kopen als ik het een fijn zadel vond. Echter kon ik met dit zadel niet uit de voeten, dus ik heb die man netjes gebeld en gezegd dat dit zadel hem niet voor mij ging worden. Hij had op korte termijn geen ander zadel naar mijn wensen, gezien hij mijn zadel verkocht had en ik dus geen zadel had was ik genoodzaakt iemand anders te bellen. Wat ik best jammer vond want de samenwerking was gewoon prettig. Hij pakte dit ook keurig op en er was geen probleem.

Hij heeft mij nadrukkelijk gezegd dat hij het zadel of na een week opkwam halen of ik zou het geld na die week overmaken als ik interesse had in het zadel.

Toen hij het zadel na 2 weken niet kwam ophalen vond ik dat al raar, ik bedoel het gaat wel om een nieuw zadel. In de weken en maanden die volgde heb ik vaker gebeld, elke keer zou hij het zadel op komen halen wat hij dus niet doet.

Ik probeer dus helemaal geen verhaal in mijn richting te praten, moet je mij toch eens uitleggen wat voor voordeel ik daar in zou moeten hebben?

Volgens mij ben ik juist heel netjes en aardig geweest om hem meerdere malen netjes te helpen herinneren aan het feit dat ik nog een zadel van hem heb liggen. Ik kan ook denken joh schijt er aan ik wacht nog een paar maandjes en dan ben ik lekker een paar rooitjes rijker. Nee zo zit ik toch echt niet in elkaar.

Maar ik vind het te zot voor woorden dat ik dan maar het zadel terug moet brengen. Het is zijn zadel dus zijn verantwoording. Als hij dan nog netjes zegt dat hij geen tijd heeft of wat er dan ook aan de hand is, dan zou ik de beroerdste niet zijn en het zadel langs brengen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:45

En dat geld van je, door hem verkochte zadel, heb je wel gehad? Anders heb jij het zadel en hij geld en vind hij het misschien wel best zo?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 23:46

zigranta schreef:
En dat geld van je, door hem verkochte zadel, heb je wel gehad? Anders heb jij het zadel en hij geld en vind hij het misschien wel best zo?

Ja, dat heeft hij direct overgemaakt.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:32

Heb je geen schriftelijke overeenkomst met hem? Dan wel voor het verkopen van jouw zadel en/of voor het gebruik van zijn zadel.
Op die overeenkomst moet toch een adres van hem staan?
Dan zou ik het zadel toch retour sturen. Inpakken kan tegenwoordig heel netjes

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 01:40

MirandaDvG schreef:
Heb je geen schriftelijke overeenkomst met hem? Dan wel voor het verkopen van jouw zadel en/of voor het gebruik van zijn zadel.
Op die overeenkomst moet toch een adres van hem staan?
Dan zou ik het zadel toch retour sturen. Inpakken kan tegenwoordig heel netjes

Nee heb ik niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:46

Petrichor schreef:
Maar ik vind het te zot voor woorden dat ik dan maar het zadel terug moet brengen. Het is zijn zadel dus zijn verantwoording. Als hij dan nog netjes zegt dat hij geen tijd heeft of wat er dan ook aan de hand is, dan zou ik de beroerdste niet zijn en het zadel langs brengen.

Je moet niets.... meesten geven een advies.
Jij geeft aan dat het zadel je in de weg ligt, de zadelmaker komt het niet halen. Een adres is zo te achterhalen, belletje en je weet het.
Kleine moeites en jij bent de 'last' kwijt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:55

Ik zou hem toch eens wat geïrriteerder opbellen. En concrete datum en tijd afspreken met hem. En aangeven dat je het nu wel zat bent en dat het de laatste keer is dat je hem belt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 03:46

Tja, er zijn wel meer mensen met een eigen bedrijf die 'omkomen in hun gebrek aan organisatietalent'. Wij hebben wel eens een jaar een nieuwe luxe tv in huis gehad, terwijl onze simpele oude in reparatie was. Geen haar op ons hoofd die dacht de nieuwe ons toe te eigenen.
De man bedoelde het goed, maar kon zijn werk niet aan.
Dan maar een extra ritje en de moeite nemen om een adres te achterhalen. Waar een wil is, is een weg.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 03:54

Je kunt hem bellen en om zijn adres vragen.
Opsturen of brengen.
Probleem opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 05:42

Misschien even (iemand laten) kijken bij Kamer van KoophandekijVast wel iemand in de omgeving die de gegevens kan bekijken.

Als het een bedrijfje is, kun je waarschijnlijk zo de gegevens vinden.