Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:54

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn telefoon ‘s nachts op niet storen staan, daar springt ie automatisch op, en overdag zet ik em daar ook af en toe op. Is erg handig, want als iemand twee keer achter elkaar belt dan herkent hij dat als noodoproep en laat em door, en je kan ook instellen dat bepaalde personen niet stil worden gehouden.
Maar ik laat mijn telefoon ook regelmatig thuis.

Dit heb ik ook. Als het echt dringend is bellen ze wel 2 keer. Ik heb van die fijne collegas die vanaf 5.30 al beginnen te appen. Vannacht om 4.43 al een bericht! Kom joh, als ik er eens niet uit moet om 5.00 wil ik ook gewoon slapen. Dus ik kan dat nu heerlijk negeren. Zalig gewoon.

Deurbel hebben wij hier niet. Moet het ook nooit meer hebben. Wat een onding.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:56

Nope, mijn telefoon staat ‘s nachts op vliegtuigstand.
Overdag heb ik hem altijd aan en op trillen staan.
Ik heb het geluid eigenlijk nooit aan staan, alleen als ik een belletje verwacht dat ik niet kan missen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:58

Mijn telefoon staat tijdens werktijd op stil, dan controleer ik wel af en toe op belangrijke boodschappen, zoals mijn moeder voor familie dingen en mijn stalgenoten voor mijn paard, rest van de mensen wacht tot na werk. In de ochtend en avond thuis ben ik meestal bereikbaar. 's nachts staat alles uit alleen telefoontjes van mijn moeder en van mijn staleigenaresse en verzorgster komen door.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:01

Er bestaat zoiets als voicemail, terugbellen en whats app als het belangrijk is, dan kan iemand zelf uitmaken of het belangrijk is.

Ammenooitniet dat ik altijd bereikbaar ben. Ik wordt al boos bij het idee.
Denk dat ik vaker niet bereikbaar ben dan wel.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:01

Op zich ben ik altijd bereikbaar maar of ik m voel/hoor is een tweede... mijn telefoon staat altijd op trillen en als ik aan het werk ben vaak op stil. Het ligt er dus een beetje aan wat ik aan het doen ben en waar ik ben of waar mijn telefoon ligt, en of ik zin heb, of ik opneem of niet. Als ik echt iets belangrijks verwacht gaat ie nog wel eens op geluid maar dat is echt zelden.

Meldingen van FB, snapchat en instagram enzo heb ik uit gezet dus bekijk ik alleen wanneer ik daar zelf zin in heb. Mn mail wil ik ook nog wel eens wegswipen om er een dag later achter te komen dat ik mail had... :=
Eigenlijk zou ik gewoon een app willen waarbij ik handmatig voor apps de internettoegang uit kan zetten..
En van Whatsapp heb ik veel groepsgesprekken op dempen staan en andere gesprekken lees ik vaak wel maar vergeet ik nog wel eens om op te reageren. Soms antwoord ik dus binnen 10 sec en soms ook pas een (halve) dag later.. :o

Sannert

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:05

Die van mij staat altijd op trillen. Maar ik ben wel altijd bereikbaar.
Overdag sowieso voor de kinderen als ik werken ben. Voor het geval er iets op school of de opvang gebeurd. Ik kan altijd weg. Vriend niet.
En snachts mocht er iets aan de hand zijn met familie. Maar dan weet ik niet of ik wakker wordt van het getril. Ik slaap erg vast. :=

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:05

Hier ook bijna niet bereikbaar. Telefoon staat altijd op stil overdag en 's nachts uit. Als iemand mij belt en ik zie het neem ik eerlijk gezegd ook niet op, als het belangrijk is spreken ze wel wat in, dan bel ik wel terug. (tenzij ik een telefoontje verwacht uiteraard)
Krijg vrij weinig berichten over de dag, maar word bijna elke week toch wel is gebeld met reclame, afgelopen week ziggo zakelijk of ik effe een abonnement af wil sluiten, heb er toch zo'n hekel aan dat ze mij storen onder werk of bij mijn paard of waar dan ook voor zo iets, als ze niet zo vaak voor onzin dingen zouden bellen zou ik mijn telefoon misschien weer is opnemen, maar het gebeurd nu zo vaak, dat ik er gewoon geen zin meer in heb, hoef al die reclame zooi niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:08

Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat geselecteerde mensen mij altijd kunnen bellen met geluid. Voor de rest staat ie permanent op niet storen. Groepsapps staan allemaal zonder meldingen.

Ik vind het wel echt belangrijk dat familie mij in alle gevallen kan bereiken. Je weet nooit of er ooit echt een keer iets aan de hand is, dan wil ik gewoon bereikbaar zijn voor hen.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:10

Mijn telefoon staat altijd op stil, alleen voor bellen staat ie op trillen. En als ik geen zin heb om op te nemen, druk ik hem gewoon weg :) Ik ben in principe de hele dag bereikbaar, maar ik kijk zelf wel wanneer en of ik zin heb om te reageren.
Soms is dat zsm, soms binnen een paar uur en soms kan het twee dagen duren voor ik reageer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:18

Ik moet altijd bereikbaar zijn.
Vind het hatelijk maar kan niet anders, zitten met 2 hotels + restaurant en als ik er zelf aan het werken ben, ben ik bereikbaar via de gewone telefoon, als ik weg ben moet personeel mij kunnen bereiken als er wat mis is. 's Nachts wordt de telefoon doorgeschakeld en moet ik dus ook bereikbaar zijn, ook voor eventueel de alarmcentrale oid als er alarm af gaat.

En ik haat het als de pest :+
Heel soms, als ik weet dat er weinig kans ik dat ik gebeld wordt, neem ik mijn telefoon niet mee naar de wc := Maar niet verder vertellen hoor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:29

Neen,totaal niet en kom gek van het 'ja,maar en als er iets belangrijks is?'
Tja,50 jaar terug was er enkel vaste telefoon.iedereen was ook op de hoogte van 'iets belangrijks'.alleen niet vanaf de eerste seconde,wat ook helemaal niet nodig is.

Ik vind mensen zelf behoorlijk onbeschoft geworden.

Gisteren bv vroeg gaan slapen,wordt ik op zo av,22.40u, wakker gebeld door een nummer die me onbekend is,niet opgenomen,belt hij een 2 de keer,direct nadat het overslaat op mijn voicemail.....
Ook niet opgenomen.
Staat een bericht op mijn voicemail van iemand die info wil over iets die ik te koop heb staan.

Serieus?daarom bel je een vreemd iemand 2keer na elkaar op om 22.40u de zondagavond?
Ik zou niet eens durven!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:33

Mijn telefoon staat altijd op stil, tot grote ergenis van mijn moeder.
Betekend dus dat ik vaak telefoontjes mis, maar ik bel altijd wel binnen 5 a 10 minuten terug.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:39

Ik heb alleen whatsapp op geluid staan. Maar mijn telefoon staat altijd op stil. Wel draag ik een fitbit en die gaat trillen als ik gebeld wordt. :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:40

Nee, s nachts gaat ie op stil en overdag regelmatig ook even een uurtje rust. Vanwege bedrijf staat telefoon dag in, dag uit rood gloeiend van de appjes en telefoontjes... En daar in Amerika (en andere landen aan de andere kant van de wereld) leven ze op andere tijden dan hier. :+

Ben nogal snel overprikkeld, dus heb dat ook echt nodig. Heb al heel veel uit en stil/gedempt staan. Want de hele dag ping horen komt ook niet altijd ten goede. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:48

Bernoe schreef:
Goof schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of mensen die wel de hele dag bereikbaar (willen) zijn dat op vakantie ook zijn? Of gaat dan alles uit?

Poeh op vakantie wil ik echt niet geleefd worden door een telefoon! Maargoed nu ben ik dus ook niet een van de personen die altijd bereikbaar is :P Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Jup, altijd bereikbaar, ook op vakantie :j
Als er iets aan de hand is met mijn pony dan wil ik degene zijn die de beslissingen neemt, en als er iets met familie aan de hand is wil ik ook bereikbaar zijn.

Maar; ik heb geen internet op mijn telefoon (alleen via wifi) en laat dat op vakantie altijd uit. Dus geen appjes (facebook en mail heb ik niet op telefoon), je kan me alleen bellen. Wat er in de praktijk op neer komt dat ik nog nooit gebeld ben op vakantie.
Als ik niet op vakantie ben wel iets vaker, misschien 2x per dag een appje en 2x per week een telefoontje? Iedereen weet dat je mij beter kan mailen, daar kijk ik dan wel naar op een moment dat ik er zin in heb. Appen/bellen is dus alleen voor dringende zaken, dat weet iedereen en gaat prima.

Kortom; dat je altijd bereikbaar bent betekent niet dat je ook continue bestookt word :) Ik kies er voor om wél bereikbaar te zijn, maar ook om níet geleefd te worden door mijn telefoon. Dat kan prima naast elkaar bestaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-18 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:00

Ben zo goed als altijd bereikbaar. Van 23:00 tot 05:00 alleen voor ouders en partner maar verder ben ik altijd te bereiken.

Voor de gezelligheid belt toch iedereen na werktijd dus als ik tijdens mijn werk word gebeld is het belangrijk.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:07

Ik ben in principe wel de gehele dag bereikbaar maar niet 24/7 beschikbaar. En daar vind ik nog wel een verschil in zitten. Onder bereikbaar valt bij mij dat mensen mij kunnen bellen, maar de kans lopen dat ik niet altijd meteen opneem/reageer. Maar dat ik, zodra ik het lees of zie wel even de moeite neem om terug te bellen oid. Mits ik daar de mogelijkheid toe heb. Altijd beschikbaar vind ik dat je altijd direct moet reageren/opnemen als er een berichtje binnenkomt. En daar wil ik echt niet aan. Als mensen mij daar op aanspreken dat zij vinden dat dat moet, dan ben ik er snel klaar mee.

Mijn telefoon staat op stil, groepsapps in WhatsApp heb ik op stil staan behalve die van familie, en meldingen zoals Facebook, Insta, of Snapchat (wat ik eigenlijk niet eens gebruik)....daar krijg ik geen meldingen van. Dan zou ik de hele dag continu notificaties krijgen. Om gek van te worden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:09

Goof schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of mensen die wel de hele dag bereikbaar (willen) zijn dat op vakantie ook zijn? Of gaat dan alles uit?

Ja hoor, dit bericht komt nu van de andere kant van de wereld en ik app gezellig dagelijks met NL. Foto's doorsturen, horen hoe het met de beestjes gaat. En toch echt vakantiegevoel hoor :Y)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:12

Ik ben inprincipe altijd bereikbaar, maar geluid staat wel op stil tijdens mijn werk, ik kijk tussendoor regelmatig of iemand gebeld heeft maar degene die voor echte nood kunnen bellen hebben ook het nummer van mijn werk.
Als ik slaap wordt ik 99/100x niet wakker als er geappt of gebeld wordt, ik werk wisselende diensten dus slaap vaak ook overdag.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:15

99% vd tijd geluid uit en meestal op niet storen modus. Tijdens werk/slaap/vrije dag wil ik niet gestoord worden. Kijk vaak genoeg op m'n telefoon en via whatsapp etc prima bereikbaar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:16

ik ben al járen mobiele telefoonloos,en ben heel 'old school' alleen bereikbaar op een vaste telefoon,en dan moet ik ook toevallig nog eens binnen zijn om op te nemen..

ik moet er werkelijk niet aan dénken om geleefd te worden door een telefoon...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:18

Ik ben zo goed als altijd bereikbaar. Heb toch niet veel vrienden dus echt gestoord word ik nooit _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:33

Ik ben bijna altijd 24/7 bereikbaar.
Op werk staat die op stil maar kijk er regelmatig op. In nacht gewoon op geluid slaap er doorheen tenzij ik gebeld word.

Dit gebeurd bijna nooit of het is mijn vriend die even een verhaal kwijt moet over wat er tijdens zijn nachtdienst is gebeurd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:34

helaas altijd bereikbaar: ik heb nog een moeder van 92 waar ik ieder moment voor gebeld kan worden.
Binnenkort krijg ik een ander tel.nr. omdat mijn baas stopt met mobiele telefonie sponsoren en dat nummer geef ik alleen aan de hoogstnoodzakelijke personen, verder aan niemand.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:36

Ik ben altijd bereikbaar. Altijd. Ook 's nachts.