Foto overgenomen zonder vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Re: Foto overgenomen zonder vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:04

Als je er echt moeite mee hebt, zou ik een berichtje sturen in de trant van "He, supertof dat je mijn foto op de omslag hebt, maar zou je de volgende keer even willen vragen?" of vragen of ze misschien mijn naam erbij kan taggen (foto gemaakt door Huppeldepup). Verder zou ik hier weinig aandacht aan schenken, maar ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als men mijn foto's gebruikt. (Vooropgesteld dat ze dat doen uiteraard, want het zijn je typische huis/tuin en keukenfoto's.)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:23

Shanna schreef:
Als iemand een foto van mij overneemt zonder het te vragen dan is dat inbreuk op het auteursrecht en dus strafbaar. Het maakt dan niet uit of het een foto is van de zee/ de hond van de buurman/ een foto met een mens. Het mag niet, en dus mag TS zeker vragen de foto te verwijderen.

Nou nee, niet helemaal want voor zover ik de OP heb begrepen is TS niet degene geweest die de foto heeft gemaakt. De maker van de foto heeft recht op klagen. Zoals ik het lees kan TS vriendelijk vragen of de foto verwijderd wordt, maar niet op basis van auteurs- of portretrecht.

Legoblokje

Re: Foto overgenomen zonder vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:16

En hoe is het afgelopen, heb je er nog iets van gezegd?