Dit is mijn motto sinds mijn burn out een paar jaar geleden. Toen ik zeven jaar geleden van functie veranderde en daar een opleiding bij moest doen, ben ik van 36 (fulltime) naar 32 uur gegaan. Met de onregelmatigheidstoeslag vulde ik het 'verlies' goed op. Twee jaar geleden ben ik weer van functie veranderd en toen werd het een regelmatige baan. Ik heb er bewust voor gekozen om 32u te blijven werken en één dag per wil mijn vaste vrije dag te hebben, de donderdag! Dat is dan ook automatisch mijn paarden dag
!Nu ben ik zelfs aan het kijken of er de mogelijkheid is te gaan minderen naar 28u, nog iets meer vrije tijd. Ik besef me dat ik daar dingen voor moet laten of langer voor zaken moet sparen, maar het geeft mij zoveel meer vrijheid..... Ik wil genieten van mijn leven en niet alleen maar op werk aanwezig zijn!
Echter zijn dit altijd heel persoonlijke keuzes en door alles tegen elkaar af te strepen, zul je erachter moeten komen welke keuze bij jou past!
Maar dan nog moet het financieel allemaal wel kunnen natuurlijk en ik lever er bij 32 uur gewoon zoveel op in, dat ik echt niet weet of ik het financieel dan nog red.