Chatten met ex...not done?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Re: Chatten met ex...not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:42

En wat nou als je huidige vriend het niet fijn zou vinden? Voor wie zou je dan lief willen zijn?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:49

Ik heb ook nog goed contact met mijn ex waarmee ik bijna 6 jaar heb samen gewoond.
We hadden een erg goede band maar het werkte gewoon niet tussen ons.

Ik woon nu weer samen. Heb af en toe contact met mijn ex dan appen we een tijdje en soms is het weken stil. Af en toe pas ik op zijn huis als hij in t buitenland zit. We hebben nog een hond samen en daar ook gewoon contact over. Meer is het niet. Mijn vriend weet dat ook en maakt er geen punt van.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:02

Ik snap al die vergelijkingen van anderen niet. Totaal andere situaties.
De ex van TS komt nu opeens weer tevoorschijn, nu zijn volgende relatie op de klippen is gelopen. Daarvoor had hij de TS ook niet nodig, dus waarom moeite doen voor iets waar je eigenlijk geen zin in hebt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:09

Kinke schreef:
De ex van TS komt nu opeens weer tevoorschijn, nu zijn volgende relatie op de klippen is gelopen. Daarvoor had hij de TS ook niet nodig, dus waarom moeite doen voor iets waar je eigenlijk geen zin in hebt?

Precies. Lekker laten dus. Het is puur in zijn eigen voordeel dat hij nu weer contact wil. Het gaat hem niet om jou he? Dus wens hem een fijne dag en een fijn leven verder en saluut.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 01:31

Ik geloof echt niet dat je vriend 'er niks van vindt'. Hij wil gewoon niet jaloers overkomen en vind het miss niet het einde van de wereld en vertrouwd jou, maar leuk vind hij het niet.

In jullie relatie koos hij voor zichzelf en zijn leven met een ander. Nu heeft ie niemand meer en heeft hij iemand nodig om zichzelf weer te helen en komt ie weer bij jou. De kans bestaat dat t contact met hem (ongemerkt) jouw relatie beinvloed en dat je wellicht je vriend kwijtraakt als het contact uit de hand loopt zonder dat jij het ziet.

Waarom zou jij nu weer moeten 'geven' terwijl hij de laatste tijd alleen maar 'genomen' heeft van jou. Hij moet zichzelf helpen en hulp zoeken bij een ander.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 01:50

Ik had contact met mijn ex omdat hij mijn grootste maatje was maar niet mijn geliefde. Onze vriendschap was wederzijds. Ik had zelfs vriendinnen kunnen zijn met zijn nieuwe vriendin als hij niet een zogenaamde vriendin van mij had uitgekozen die hem achter mijn rug om ging versieren. Eerlijkheid duurt het langst en er zijn grenzen.

Maar bij ts heb ik het idee dat ze helemaal geen vrienden met hem wil zijn. dus dan lekker laten. Niet durven zeggen dikke doei? Zeg maar dat jij niet de aangewezen persoon bent om zijn verhaal bij te doen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 03:10

Is het herkenbaar voor je om er voor hem te zijn (nu als luisterend oor) en jezelf daarbij eigenlijk wat weg cijferen? En dus niet naar je gevoel te luisteren?
Heeft ook met grenzen aangeven te maken en voor jezelf durven kiezen. Ben je daar goed in?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:15

Napie schreef:
Even voor de duidelijkheid: mijn vriend weet ervan. Zijn mening is alleen dat mijn ex krijgt wat hij verdient en verder vind hij er niks van.
Geen gevoelens. 100% niet aan de orde van mijn kant en ik proef dat ook niet bij hem
Schuldig....als uk erbij nadenk eigenlijk meer dat ik lief wil zijn maar diep van binnen geen behoefte heb aan het contact. Denk dat dat er eerlijk gezegt meer achter zit. Nu nog het lef om dat te zeggen. En dat durf ik niet. Dan maar get veloop laten en zien dat het verwaterd

Eigenlijk reageer je nu weer hetzelfde als toen in de relatie. Je vindt het niet ok maar laat het maar op zijn beloop...... je hebt er dus niet van geleerd. Je spreekt jezelf overigens ook tegen, je proeft geen gevoelens bij hem maar denkt dat er wel meer achter zit, je wordt als praatpaal/psychiater gebruikt en jij loopt weer te piekeren. Als je dan niets durft te zeggen, stuur een mail/app/sms dat je hier niet vrolijk van wordt. Het lijkt me niet heel fijn voor jou (en je vriend) dat hij nog zo'n invloed op je leven heeft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:45

Het is je ex en er is in die 6 jaar geen normale vriendschap ontstaan.... maar nu hij gedumpt wordt komt hij met zijn emotionele balast wel jou lastig vallen... niet eerlijk van hem... hij moet zijn eigen sociale vangnet gebruiken niet jou. Dus verwijs hem met zijn troubles door naar zijn familie en zijn vrienden en ga lekker verder met je eigen leven.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:39

Wat is voor jou de meerwaarde om contact te hebben met je ex?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:44

Kinke schreef:

Dit dus, want ik krijg meer het idee dat TS het moeilijk vindt om NEE te zeggen terwijl ze zelf heel goed weet dat dit is wat ze eigenlijk het liefste zou willen.

En inderdaad er zijn gelukkig super goede vriendschappen met exen. Maar als ik dit zo lees, is dit vooral een man die weer "wil proberen" nu zijn relatie stuk is, of "zich eenzaam" voelt waardoor hij bij zijn ex aankomt war hij toen hij een relatie had totaal niet naar omkeek.

Succes TS, vooral doen waar jij je goed bij voelt. En NEE zeggen is enorm moeilijk, maar het laten daarom kan nog veel moeilijker zijn.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:03

Ik vind het vooral getuigen dat jij een heel mooi mens bent door zo vergevingsgezind te zijn. Je hebt nu je 'karma', maar waarom zou je een ander dat verdriet gunnen.

Zolang je open en eerlijk bent naar je huidige vriend en het contact voor jou goed voelt, is er geen probleem lijkt me.

Ik sluit alleen niet uit dat je ex je weer net zo hard laat vallen zodra hij zijn leven weer op de rit heeft. Als je dat niet uitmaakt, is er nog steeds geen probleem. Haalt dat wel frustraties/emoties omhoog, is het misschien verstandiger nu wat meer afstand te bewaren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 14:37

Mijn conclusie is inderdaad dat ik vaak te lief ben. Ik vermijd conflicten graag en wil er altijd zijn voor anderen. Ik geloof niet in karma nee. Of misschien niet hardop. Want tuurlijk heb ik aan 1 kant wel het gevoel dat het goed is dat hij nu het slachtoffer is van zijn keuzes, ongeveer door maakt wat ik door maakte toen en mijn twijfels of het aan mij lag nu zijn weggenomen.
In een gezonde volwassen relatie ben je niet zo bezig met het niet vertrouwen in elkaar. Mijn vriend en ik hebben het vertrouwen in elkaar voor 100% en contacten die we hebben met anderen speelt daarin geen rol.

Voor mijzelf heb ik besloten zelf zeker niet het contact te zoeken en het zijn verloop te laten gaan. De frequentie van berichten is al flink afgenomen en ik negeer de berichten die binnenkomen op ongepaste momenten net zoals ik dat zou doen als ik een random bericht krijg van een kennis van vroeger of oud collega. Wat mij betreft valt hij namelijk in dat rijtje: iemand die je kent maar geen echt contact meer mee heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:29

Maar ts. Nogmaals; wat is hij van toegevoegde waarde voor jou?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:51

De enigste toegevoegde waarde is dat ik er altijd moeite mee heb gehad dat bepaalde mensen uit mijn leven zijn verdwenen en ik dit niet fijn vind. Ik heb jaren van mijn leven met hem gedeeld en ik vind het gewoon een rare gedachte dat je iemand nooit meer zou spreken. Vooral omdat er nog gezamelijke contacten zijn waardoor het kan dat je elkaar nog eens treft op een bruiloft of begravenis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:05

Ik zou denken,;
goh, hoe zou ik het vinden als mijn nieuwe vriend contact met zijn ex houd of heeft buiten mijn medeweten om??

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:33

Napie schreef:
De enigste toegevoegde waarde is dat ik er altijd moeite mee heb gehad dat bepaalde mensen uit mijn leven zijn verdwenen en ik dit niet fijn vind. Ik heb jaren van mijn leven met hem gedeeld en ik vind het gewoon een rare gedachte dat je iemand nooit meer zou spreken. Vooral omdat er nog gezamelijke contacten zijn waardoor het kan dat je elkaar nog eens treft op een bruiloft of begravenis.

Is toch prima om hem niet helemaal uit je leven te bannen gewoon beetje oppervlakkig contact van beide kanten kan alleen maar leuk zijn

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:58

TS, jouw ex kan er niks aan doen dat hij dit doet. Dat klinkt raar, want natuurlijk doet hij dit zelf. Maar alleen omdat jij je grenzen niet aangeeft. Je kan hem niet veranderen, zijn gedrag ook niet. Je hebt alleen invloed op hoe jij er mee omgaat. En ik denk dat als jij duidelijk bent in wat je (niet) wil en daarin jouw grenzen aangeeft, hij daar ook wat mee kan. Dit blijft 'sudderen' zo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 21:02

Popstra schreef:
Ik zou denken,;
goh, hoe zou ik het vinden als mijn nieuwe vriend contact met zijn ex houd of heeft buiten mijn medeweten om??

Mijn vriend heeft nog geregeld contact gehad met een ex uit Amerika. Hij weet dat ik berichten krijg van mijn ex man want ik vertel hem erover.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:24

Napie schreef:

Helemaal nooit meer iets zeggen hoeft niet ? Alleen is er nu contact om de verkeerde redenen van zijn kant uit en jij bent te lief en daardoor onduidelijk.