Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Dus de instelling is inmiddels failliet, dan morgen of wanneer je met je zorgverzekeraar kunt chatten(kan soms altijd) meteen navraag doen. Het kan zo zijn dat de curator de rekening gewoon naar je toe heeft verzonden, kwam de rekening via derden of via Zekur binnen? Hoe het ook is, deze rekening klopt niet. Volgens mij kun je ook inloggen en dan je zorggeschiedenis zien, moet je met je digid doen.
Ik denk dat je zorgverzekeraar blij is wanneer je dit meld, scheelt hun ook een klap geld want dit is een verkeerde factuur en daar hoef jij niet voor op te draaien.
Corelli schreef:TS, even een heel andere vraag: als je behandeling nodig hebt, is je dat dan €385 waard? Los van of het veel geld voor je is, want dat heb je aangegeven, is het een goed idee om het eraan uit te geven?
Ik stel deze vraag omdat ik denk dat je behandelaar niet voor niets aanraadt om behandeling te volgen. Als je denkt dat je er op persoonlijk vlak door vooruit kan gaan, zou ik het zeker overwegen. Ook al is het veel geld voor je.
€385/12= €32 pm, dat klinkt misschien al anders voor jeNiet om je te pushen, maar wat te helpen relativeren.
Succes met je keuze!

Minjon schreef:Dyonne schreef:Ik ben niet bekend met pyschologische zorg, maar enige dat ik mij kan bedenken is dat als dit ook met DBC's werkt er een bepaalde DBC is geopend die bepaald bedrag kost. Maar nogmaals, ik weet niet of dit bij psychologische zorg zo kan zijn.
Dit klinkt bekend inderdaad. Dat zou heel vervelend zijn, want dat zou kunnen inhouden dat ik nu voor één gesprek (die van dit jaar) ook al een heel hoog bedrag kwijt zou zijn? Ondanks dat ik eigenlijk nog moet gaan beslissen of ik het wil..?
zonnebloem18 schreef:Een DBC kan binnen een jaar heropend worden voor dezelfde diagnose, alleen als dit niet bij dezelfde hulpverlener is dan wordt er een nieuw DBC geopend. Er vanuit gaande dat de vorige hulpverlener failliet is, kan het niet anders dan dat je nu hulp hebt via een andere hulpverlener. Deze mag dus aan het einde van dit behandeltraject gaan declareren en dan zal je opnieuw je eigen risico moeten gaan betalen.
Minjon schreef:Om een vervolg DBC te openen, is daar weer mijn toestemming voor nodig? Want voor mij is het heel duidelijk boven tafel gekomen dat morgen het moment is om te beslissen of ik dit wil of niet. Denk je dat dan op dit moment een DBC alweer geopend is, of dat ze dat dan morgen zou doen adhv mijn toestemming om aan dit traject te willen beginnen?
Sorry als ik nu iets vraag wat jij totaal niet weet hoor, ik bel morgen sowieso maar vind het fijn om alvast wat voorbereid te zijn.
LadyMadonna schreef:Op zich is ER vrij eenvoudig. Iets wat vergoed wordt uit de BV, wordt verrekend met het ER.
Iets wat niet vergoed wordt, kan ook niet verrekend worden.
Maar: moet je nu enkel je ER betalen of heel die 2200?
Anoniem schreef:LadyMadonna schreef:Op zich is ER vrij eenvoudig. Iets wat vergoed wordt uit de BV, wordt verrekend met het ER.
Iets wat niet vergoed wordt, kan ook niet verrekend worden.
Maar: moet je nu enkel je ER betalen of heel die 2200?
Klopt, maar daarentegen zijn er ook een aantal uitzonderingen. Denk aan het preferente beleid van sommige zorgverzekeraars en de huisarts.
LadyMadonna schreef:Klopt, maar niet van toepassing op dit geval, dus ik wilde het niet ingewikkelder maken. Heb zelf bij Vgz en menzis gewerkt, ik weet hoe het werkt