Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
die zitten met oud en nieuw ook echt voor het raam om het te bewonderen. Mijn OKH die normaal overal bang voor is, is gelukkig voor vuurwerk niet bang. Alleen die gaat dan weer niet voor het raam zitten en schrikt soms kort van hele harde knallen, maar hij maakt zich er ook niet druk om. Gelukkig. De kat van mijn moeder was er wel altijd doodsbang voor, zo zielig 
Voor logische dingen was hij namelijk nooit bang, alleen voor bakkabouters en enge bosjes mannen die niemand kon zien.
wat ook rust bracht voor de andere paarden.

Hij staat wel bij een ouder paard in de kudde die er niet bang voor is, ik hoop dat dat helpt.
c_alsemgeest schreef:ik zou met oud en nieuw paarden echt niet buiten laten staan
Ken er een paar die met pensioen zijn en altijd buiten staan maar zelfs die gaan met de jaarwisseling naar binnen. Van 29-12 tot 2-01 meestal.
Ook al zijn de paarden braaf, er lopen veel gekken buiten, en de meeste lijken in combinatie met vuurwerk alleen maar gekker te worden.
c_alsemgeest schreef:ik woon ook in de randstad, wellicht dat dat ook uit maakt

. x_Rebecca schreef:Hier is het ook begonnen, maar het is echt relatief rustig. Mijn paard staat nog rustig te chillen in de wei, enige reden waarom ze naar binnen wil is omdat het waait en de lekkere grasjes op zijn.
Mijn hond daarentegen is sinds gisteren volledig over de zeik, terwijl ik hier echt nog geen 10 knallen heb gehoord. Heeft net zo zijn best gedaan om een deur open te maken dat hij zijn nagel al heeft afgebroken, overal bloed. Nu ik weer thuis ben (was 15 minuten boodschappen doen) is er niks aan de hand. Ligt ontzettend diep te slapen. Zelfs zijn thundershirtje doet 't niet voor hem dit jaar.
Laat hem denk ik maar op tijd met pilletjes beginnen. Het is ondertussen zijn 5de keer in Nederland met oud en nieuw maar hij lijkt het elk jaar moeilijker te vinden. Tenzij er dus iemand thuis is. Dan is er niks aan de hand.
), maar kan dus ook niet weg, denk dat dan thundershirt binnen 2 tellen geschredt is (ze sloopt tuigen ook als je niet oplet) dus dat durf ik niet.