Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:13

Die walrus opmerking is fout, absoluut.
Maar ik lees hier ook dat jullie te weinig slapen en dus beiden doodop zijn. Dat helpt een man ook niet om zich goed uit te drukken.
Ik denk jullie hulp nodig hebben, relatie therapie en rust.
Dus misschien willen jouw ouders wel een keer oppassen zodat jij en je man een keer goed kunnen slapen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:14

Heb het trouwens nog eens een keer goed over het logeren, Kinderen slapen toch vaak anders als ze ergens logeren. Onze dochter slaapt thuis nog net door en was 's nachts vaak onrustig, maar als sinds ze een jaar was slaapt ze bij anderen netjes door zonder problemen.

De kans is dus best aanwezig dat jou kinderen bij opa en oma gewoon netjes zullen slapen omdat het toch een andere omgeving is. En zelfs al zouden ze wel een slechte nacht hebben, het is voor opa en oma maar 1 slechte nacht en de nacht erna kunnen ze dat alweer bijslapen en jullie hebben (hopelijk) een fijne avond en rustige nacht gehad waardoor jullie ook een beetje bij kunnen tanken.

verootjoo

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:34

Gaan we nu die man afbranden op een opmerking terwijl we niet eens de hele context weten?

Hier vliegt er aan beide kanten ook wel eens iets uit wat echt niet kan als we voor de derde nacht op rij maar 3 uur geslapen hebben :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:32

ook in een serieus gesprek over het wel/niet redden van je relatie?, dit was geen opmerking in het heetst van de strijd oid

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:37

Net daarom zou ik niet automatisch vanuit gaan dat het kwaad bedoeld werd. Slim is het niet geweest alleszins, maar iemand veroordelen op basis van een opmerking is dat evenmin.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:42

En misschien zou hij het ook wel fijn vinden als TS bv iets meer aan haar lichaam doet. Ook voor een man is het niet leuk als zijn vrouw lichamelijk heel erg veranderd na haar zwangerschappen. Dat mág hij vinden, uiteraard! Hij mag het dan ook wel iets subtieler duidelijk maken. ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:50

tja mensen veranderen, als hij kaal wordt is dat ook een reden om hem: in te ruilen/af te zeiken/tot een toupet te dwingen?

ik vind dat echt niet aan hem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:51

Volgens mij is er 1 groot punt in jullie relatie dat jullie vergeten: Het maken van qualitytime voor elkaar. Gewoon samen wat doen, zonder kinderen. Je weer als stel gedragen in plaats van huisgenoten die voor kinderen zorgen.

Ga eens terug naar die ijzersterke jaren. Wat deed je daar wel wat je nu niet doet?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:59

Ik weet natuurlijk niet in welke context het gezegd is, maar walrus vind ik echt not done! Meestal worden in een topic als deze de minst erge dingen gezegd om het niet al te erg te laten lijken. Dus ik ga er hier maar vanuit dat dit ook 1 van de minst erge dingen is die voorkomen. Vandaaruit zeg ik; Dit is absoluut niet goed te praten! Ik zou hier flink pissig om zijn en eisen dat hij hierin veranderd. Bij elke x dat hij weer zoiets zegt (het kan een gewoonte worden) zou ik hem eraan herinneren (op een normale manier ) Als dit zo door blijft gaan zou ik toch echt de stekker eruit trekken. Met zo iemand zou ik niet willen/kunnen leven. Sterkte TS

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:16

verootjoo schreef:
Gaan we nu die man afbranden op een opmerking terwijl we niet eens de hele context weten?

Inderdaad, de man hierop afbranden is niet nodig, is vast een misplaatst grapje of mannen humor net als jong chicky. Ik snap dat het pijn kan doen zeker als jullie net een gevoelig gesprek hebben gehad, maar ik heb ook zo'n lamlul die begint te lachen om dingen waar je niet om kan lachen omdat hij niet weet hoe hij anders kan reageren. Wij vrouwen zitten nu eenmaal anders in elkaar ;)

Verder herkenbaar, wij hebben ook een jong ventje die pas sinds een maand doorslaapt en een puberende kleuter die het bloed onder je nagels vandaan haalt al is mijn man in onze relatie degene die rustig blijft en ben ik de persoon die zich irriteert en dat dus ook op mijn kind en man afreageer soms. Ik ben er niet trots op, maar slaapgebrek en een pittig karakter wat mijn dochter ook heeft wil wel eens knallen in huis.

het beste wat je kan doen is afleiding zoeken voor het gedrag. Ik ben zelf zeer consequent en mijn man is wat makkelijker. Ik ben heel strikt naar mijn dochter qua tijden en programma, zo weet ze waar ze aantoe is. Misschien werkt dat voor je man ook. Gewoon een soort schema van zo laat eten we, zo laat tanden poetsen en dan naar bed. Binnen een week gaat het echt beter.

Ook wij hebben elkaar weer opnieuw moeten vinden en dat luk nog niet altijd even makkelijk. Mijn ouders wonen ver weg, mijn schoonmoeder haat mij dus daar gaan de kids ook niet heen en verder ben ik blij met de buurtjes die af en toe oppassen als het niet anders is, maar daar wil ik ook niet veel gebruik van maken. Wij pakken de tijd samen als de kids op bed liggen. Soms huur ik een oppas in en kunnen we samen iets doen. Probeer dat ook.

Heel erg veel relaties strandden in de periode van 3 jaar na het krijgen van kids. Dus die periode zul je door moeten worstelen. Jullie houden van elkaar dus de basis is er. Het is niet makkelijk en je kerel zal vast nog vaak als ene lamlul overkomen, maar je moet maar zo denken: het mannenbrein is nu eenmaal niet zover ontwikkeld op het gebied van emotie als het vrouwenbrein.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:22

MissDream schreef:
Bedankt iedereen voor de reacties en tips?

Even snel kort reageren maar we hebben gisteravond nadat we allebei afgekoeld waren een goed en lang gesprek gehad, ik ben heel moeilijk om mijn gevoel uit te leggen maar dit keer lukte mij dat best goed.
Ik heb hem eerlijk gevraagd of hij wil vechten voor onze relatie of niet, dat wou hij ook wel, maar de manier waarop hij dat zei werd ik echt weer heel verdrietig en gekwetst, ja zegt hij, ik kan uit elkaar gaan en op zoek naar een jong chicky of mezelf beseffen wat ik allemaal heb opgebouwd met deze walrus |(
Heb hem net daarvoor verteld dat dat soort opmerkingen dus zo kwetsend zijn, en aangegeven dat ik na de feestdagen weer wil gaan lijnen.Niet dat ik zo dik ben maar ben wel wat kilo’s aangekomen ja.

Tijd voor elkaar hebben we bijna nooit, misschien moeten we daar eens aan gaan werken, oppas is bij ons best lastig, mijn schoonouders wonen niet in de buurt en mijn ouders wil ik ook niet elke keer vragen, die passen al best vaak op.
Uit logeren misschien in de toekomst, mijn man wil dus absoluut niet dat ze uit logeren gaan als ze snachts nog zo vaak wakker worden en schreeuwen enzo.

Je blijft een beetje hangen in je negatieve gevoel heb ik het idee. Goed gesprek maar je eindigde gekwetst en verdrietig, aangegeven dat wil gaan lijnen en je zegt dat jullie ''misschien''(?!) tijd voor elkaar moeten gaan maken en dat oppas lastig is... Meid, ga denken in oplossingen ipv in moeilijkheden.

Waarom ga je niet in op de adviezen omtrent opvoedondersteuning en relatietherapie?
Waarom maak je van oppas een probleem en beperk je je tot ouders?
Waarom blijf je zo terughoudend om tijd voor elkaar te maken?

Zet de knop om en ga in mogelijkheden denken. Doe het voor je kinderen (en voor jezelf natuurlijk), die verdienen het dat hun ouders hun best doen om een fijne relatie te hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:26

Idd, gewoon een leuk oppasmeisje zoeken. Ik wilde er eerst ook niet aan maar hebben nu een leuk meisje van een jaar of 17 die af en toe oppast.

Ik vind het heerlijk om af en toe gewoon even weg te zijn. En kind vindt het niet erg hoor. Of hij slaapt en heeft het niet door, of hij speelt gewoon lekker met de oppas. :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:17

Lieve ts, eerst even een knuffel :(:)
Het klinkt alsof jullie er beide flink door zitten en dan moet je geen vergaande beslissingen nemen zoals het wel/niet uit elkaar gaan.

Het klinkt alsof je een sterk beeld hebt over hoe er met jou kinderen ‘moet’ worden omgegaan? Je man reageert niet goed, alleen grootouders worden genoemd als oppasopties.. eerste tip: laat dat los! Ik had dat ook, mijn man is ook nog eens veel weg voor zijn werk dus ik deed bijna alle zorg voor onze dochter zelf. Als hij er dan was en dingen anders deed dan ik, dan kon ik het niet laten om me ermee te bemoeien. Hierdoor was hij dan weer geirriteerd. Het is ook de zoon van je man en als hij iets anders doet dan jou is dat niet gelijk fout. Spreek samen (waar de kinderen niet bij zijn) in grote lijnen af wat je wilt qua opvoeding maar laat ook hem vader zijn en geen oppasser die aan jou ‘regels’ moet voldoen. En ga samen zoeken naar een oplossing die voor jullie beiden werkt voor het slaapprobleem, het klinkt alsof je zoon reageert op jullie spanningen.

Daarnaast klinkt jou man als net zo’n botte boer als die van mij. Die kan ook gerust opmerkingen maken over een jonger vrouwtje uitzoeken en nu ik zwanger ben komt het woord walrus ook wel eens voorbij. Gelukkig ken ik hem heel goed en weet dat hij het absoluut niet kwetsend bedoelt. Het is ‘gewoon’ zijn stomme manier van humor. Gelukkig ben ik er zelf ook niet vies van en zet ik hem makkelijk op zijn plek. Maar als je extreem moe bent en niet lekker in je vel zit (je noemt zelf al dat je wilt afvallen) dan kan het wel pijnlijk overkomen. Daar mag je man natuurlijk best rekening mee houden. Zeg dat ook tegen hem, wees eerlijk en duidelijk over wat je nodig hebt. En ga dan ook aan de slag om je weer beter te voelen over jezelf. Alleen jij kunt zorgen dat je gelukkig bent / wordt.

Dan het belangrijkste: zorg dat jullie tijd samen krijgen. Uit logeren hoeft echt niet gelijk hoor. Vraag een buurmeisje/jongen (voordeel dat hun ouders in geval van nood ook in de buurt zijn) om te komen net nadat de kinderen op bed liggen, neem je telefoon mee en blijf een beetje in de buurt in het begin en ga gewoon het huis uit. Onderwerp kinderen is die avond verboden gespreksonderwerp. Trek beiden leuke kleren aan, doe een beetje je best en geniet van elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:49

Palmera schreef:
En misschien zou hij het ook wel fijn vinden als TS bv iets meer aan haar lichaam doet. Ook voor een man is het niet leuk als zijn vrouw lichamelijk heel erg veranderd na haar zwangerschappen. Dat mág hij vinden, uiteraard! Hij mag het dan ook wel iets subtieler duidelijk maken. ;)

Helemaal mee eens en dit is iets wat je zeker zou kunnen bespreken in relatietherapie met een onafhankelijk persoon erbij die jullie nader tot elkaar kan brengen.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:46

Maartje1990 schreef:
Is dat stukje "walrus" niet de, zeer slechte, humor van mannen die zich totaal niet realiseren dat dat echt niet grappig is?

Ja dat is inderdaad zijn soort “humor”, subtiel staat niet echt in zijn woordenboek.

Heb hem ook gelijk uitgelegd dat ik zijn humor op dit moment echt niet kan waarderen en na die opmerking meteen uitgelegd dat dat soort opmerkingen voor mij heel kwetsend zijn, dat had hij niet door.
Hij is altijd zo geweest met dat soort opmerkingen maar eerder kon ik het altijd goed hebben en ging het het ene oor in en de andere weer uit.

Wauw wat een reacties van jullie allemaal, heel erg bedankt!
Ik ben niet zo veel op bokt, vandaar mijn late reactie.

Ik denk dat ik door de hormonen en de onderbrekende nachten ook gewoon minder kan hebben, sneller geïrriteerd ben en hij net zo, en dat botst in ene.
Heb alle reacties even vluchtig doorgelezen en er eens over nagedacht, daar kom ik wel tot de conclusie dat onze relatie dit toch echt wel moet kunnen overleven als wij allebei onze best doen.
Na ons gesprek gaat het eigenlijk heel erg goed, heb dit keer het idee dat het echt effect heeft gehad en dat het nu anders is als de andere gesprekken met hem.
En ja het ligt ook zeer zeker aan mij, ik moet ook leren dingen aan te nemen van hem, want ik kan ontzettend koppig zijn en wil niks toegeven.
Hij heeft ook aangegeven dat het hem dwars zit dat ik zo koppig kan zijn en hij op zijn manier zijn best probeert te doen maar ik dat niet wil zien, wij moeten ook gewoon wat meer oog voor elkaar hebben.

Oppas ligt vooral bij mij gevoelig, mijn vriendin past een enkele keer op en dan wil ik het liefst een hele waslijst opstellen terwijl zij het echt wel heel goed doet, vind het moeilijk mijn kinderen uit handen te geven, ben redelijk perfectionistisch op veel gebieden.
Ik ga er aan werken, want inderdaad is het heel belangrijk samen met mijn man weer leuke dingen te gaan doen en quality time te hebben.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:56

TS, is het wat om met een psycholoog te praten? Zeker om dingen te kunnen loslaten? Ik heb sindskort een huishoudelijke hulp in huis. Die doet dingen wel anders dan ik zou doen bij het schoonmaken, maar het geeft me meer vrijheid om de boel de boel te laten. Af en toe een oppas kan een wereld van verschil maken, als je maar durft los te laten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:00

Ik vind het ook verschrikkelijk om een oppas bij te vragen. Heb inmiddels 3 kids en het is nog steeds lastig. Echter ik merk dat het voor mij en mijn vriend heel goed is om ook samen naar bijv verjaardagen te gaan. Ik ben geen sleep moeder. Onze kinderen hebben altijd savonds in hun eigen bed gelegen. Ik ben er ook achter gekomen dat je elkaar gauw vergeet alles draait om de kinderen en je cijfert jezelf onbewust weg. Ik doe ook het liefste alles zelf en alles op mijn manier, maar ook ik heb geleerd dat de manier van mijn vriend niet slecht is, ze leven immers nog.
Ik maak zeker als ze nog klein zijn en aan de flesvoeding zitten een schema. Ik vind het gewoon handig dat er een soort van leidraad is. Nu moet ik ook zeggen dat ik bij alle drie vrij snel een ritme had. Veranderde dit dan paste ik het schema weer aan. Dat gaf mij namelijk ook rust en maakte dat ik weg kon en durfde te gaan.

De eerste keer is een drama om de kinderen uit handen te geven, maar als jullie relatie beter wordt dan is het de volgende keer alleen maar makkelijker. Je brengt ze niet 24/7 weg, maar het gaat om een paar uurtjes om even weer vriend en vriendin te zijn zonder kids.

Ik snap de opmerkingen over eventueel in therapie gaan wel, maar zou het zelf niet doen. Dit klinkt namelijk helemaal niet als een groot drama. Tis iets wat volgens mij elke nieuwgebakken ouders tegenkomen. En bij de 1 gaat het makkelijker als bij een ander. Het is gewoon weer even met elkaar je plek vinden in een nieuwe situatie. Het gebrek een slaap en een lijf vol hormonen helpen dan niet echt mee.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:06

Hier ook een moeder die moeilijk de touwtjes uit handen geeft.

Inmiddels weet de oppas het 'schema' uit haar hoofd, maar voorheen schreef ik alles uit en benadrukte dat ik het zo en niet anders wilde.

Je hoeft je oppas niet de vrije hand te geven he. Niks geks aan om je eigen regels door te laten voeren bij de oppas.

Om vertrouwen te kweken kun je bijvoorbeels eerst oppas regelen op de makkelijkste momenten van de dag. Samen ding doen is écht enorm belangrijk, je verliest elkaar zo makkelijk uit het oog.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:29

Kom op moeders, jullie kids overleven echt een paar uur oppas of een nachtje logeren bij anderen wel hoor. De kans is vrij klein dat ze daar hun natje en droogje niet krijgen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:57

Maak het jezelf niet te moeilijk met de oppas: kindjes zelf in bed leggen (lekker op tijd) en dan gezellig met manlief gaan eten of naar de film/theater oid.
Mocht de oudste schreeuwend wakker worden, kun je daar een instructie voor klaarleggen, maar dan hoef je je al niet druk te maken over het naar bed gaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:51

Weet je wat het punt is: je redt je relatie niet door eens in de maand je kinderen uit te besteden en het gezellig te máken met je partner. Zeker niet als je de overige 30 dagen elkaar irriteert en afsnauwt, weinig waardering hebt of krijgt en langs elkaar heen leeft. Je wil de tropenjaren niet overleven, daar zijn ze veel te waardevol voor. En als je niet oppast zeg je allebei over 10 jaar dat je er zo graag meer van had genoten. Volgens mij doe je dat door samen te groeien in je nieuwe rol, en een coach kan daar een erg waardevolle inbreng in hebben. Vooral om je te spiegelen en uit te dagen op meer vlakken tegelijk.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 05:03

Chubby je hebt gelijk dat het niet werkt als je je kinderen 1 x per maand uitbesteed en verder op dezelfde voet verder gaat.
Echter is mijn ervaring dat je door even tijd voor elkaar te hebben weer de leuke kanten van elkaar ziet en het even leuk met elkaar hebt ervoor zorgt dat het die overige 30 dagen heel anders gaat. Dat je veel meer van elkaar kan hebben en dat je veel makkelijker weer met elkaar praat ipv ruzie maakt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 05:20

fokfanaat schreef:
tja mensen veranderen, als hij kaal wordt is dat ook een reden om hem: in te ruilen/af te zeiken/tot een toupet te dwingen?

kaal zijn kan je niks aan doen, overgewicht wel

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 07:56

Jester_ schreef:
fokfanaat schreef:

kaal zijn kan je niks aan doen, overgewicht wel

Try having a baby. Daar komt je lijf vaak gewoon anders uit dan je wilt, en soms kan je daar niet eens meer wat aan doen. Lekker kort door de bocht ;)

Ts, fijn dat het gesprek effect gehad lijkt te hebben. Ik zou t wel meteen doorpakken. Houd de communicatie open, en probeer het fijne in elkaar terug te gaan zien. Mannen zijn vaak niet zo handig in duidelijk maken dat ze van je houden. Een keer de afwas doen is vaak niet omdat ze het zo leuk vinden om af te wassen :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:20

Ach, mijn vader klaagt 27 jaar later soms nog dat mijn moeder het ' ik heb 2 kinderen gebaard' excuus nog gebruikt dus denk dat mannen daar gewoon niet bij stil staan hoe zo een opmerking binnen komt.

Hij is niet voor niks bij je toch? Misschien als je dergelijke gespeekken eens voert tijdens een dagje weg ipv savonds na alle drukte en stress van de dag dat de opmerkingen anders geformuleerd worden en het lontje ook iets langer is