Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Veulen84 schreef:Dat ook he. Ik ben nooit eenzaam door het jaar heen. Heb het hartstikke druk en gezellig met werk, de paarden en vrienden. Familie zegt dan, "moet je geen gezin. je wordt eenzaam hoor". Maar daar heb ik dan geen last van. Tot kerst/oudjaar. Dan willen ze allemaal dat je komt. En vervolgens sta je gewoon overal buiten. Soms denk ik dat ze het express doen, soort van dat ze gelijk moeten hebben.
Verheug me ook niet enorm op oud-en-nieuw. De familie heeft bedacht dat iedereen om 2 uur moet komen, want dat is leuk voor de (klein)kinderen... Maar iets minder leuk voor mij (niet dat ze dat begrijpen)
Dat helpt een stuk. Vervolgens een smeuiig verhaal over de meest recente date/scharrel erachteraan, en dan komt de eerste zucht dat 'een huwelijk ook niet alles is' vaak al om de hoek kijken 
En heb ik een luxe maaltijd voor 1 persoon klaargemaakt
En morgen eet ik denk ik restjes ofzo.

cissy schreef:Ik heb het wat andersom. Hele jaar prima in mn eentje maar met kerst 'vergeet' iedereen dat ik alleen ben en niemand nodigt me uit. Ben blijkbaar niet gezellig genoeg??
Ik ga ook mezelf niet spontaan uitnodigen. Vaak hoor je dan na kerst 'had het maar gezegd, dan had je aan kunnen schuiven'. Ja dáár heb ik wat aan ná de kerst. Volgend jaar zijn ze het weer vergeten....
Tancreda4 schreef:Jup, alleen op de bank!
Ik speel een klein beetje vals, want gisteren heb ik het met mijn familie gevierd met een gourmet. Maar de eerste en tweede kerstdag geen plannen. Ik heb vanavond bij mijn ouders restjes gegeten, en daarna weer naar huis gegaan omdat ze series gingen kijken die ik toch niet volg. Dus nu lekker home alone, home alone aan het kijken![]()
![]()
Zaterdagavond heb ik mijn eigen 'kerstdiner' al gehad, ik kon niet wachtenEn heb ik een luxe maaltijd voor 1 persoon klaargemaakt
En morgen eet ik denk ik restjes ofzo.
k heb niet zoveel met de kerstdagen en van mij hoeft alle verplichtingen of gezelligheid niet. Het is voor mij niet een andere dag dan andere dagen.
Waar ik wel van scheit is oudjaarsavond. Dat vind ik sowieso al een ongelooflijke rotdag, ik durf de straat eigenlijk niet op waardoor afspreken met vrienden er ook niet echt in zit (wordt vaak op dezelfde locatie steeds gevierd) dus zit ik, zoals elk jaar, de uren uit bij mijn ouders. Gezellig hoor, maar verder is dat echt een dag om te schrappen. Ik wil best gezellig en sociaal doen, maar dan moet eerst vuurwerk afgeschaft worden

Veulen84 schreef:Ik ben ook alleen, voor het eerst. Heb vanavond even met m'n ouders/familie gegeten. Maar nu alleen en eerlijk, ik vind het verbazingwekkend bevrijdend. In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.
Dit is beter. Lekker wat te snoepen gehaald, kerstfilms en verder gewoon rust (ook verdiend na zo'n drukke tijd).
Temeraire schreef:Als je bij je ouders/familie hebt gegeten dan was je toch niet alleen vandaag? Of moet je echt vanaf dat je opstaat tot het naar bed gaan samen met iemand zijn om niet 'alleen met kerst' te zijn?
Gewoon uit interesse hoor. Als jij ervaart alleen te zijn dan begrijp ik dat.
Dat erbuiten staan als je geen relatie/gezin hebt ervaar ik helaas ook zo inderdaad.
Dus dat is wel het merendeel van de tijd alleen he.Zonnetje81 schreef:En elk jaar denk ik: volgende keer op vakantie. Maar ja met wie en zo duur ik wil dan wel naar de ZON
Zonnetje81 schreef:En elk jaar denk ik: volgende keer op vakantie. Maar ja met wie en zo duur ik wil dan wel naar de ZON
nine1987 schreef:Aaaah inky... Tis maar een paar straatjes hoor..
Net appeltaart.. Nu liggen de stokbroodjes in de oven met kaasjes en dipjes..
Je weet de weg..
*edit: en we kijken de hobbit..