Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:53

Ja is ook verrot, effe dan, gewoon ademhalen en doorrrgaan. En wat vaker nee leren zeggen als diezelfde mensen je ineens nodig hebben met de trailer of een laadprobleem hebben.... ~~}>

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:02

Veulen84 schreef:
Dat ook he. Ik ben nooit eenzaam door het jaar heen. Heb het hartstikke druk en gezellig met werk, de paarden en vrienden. Familie zegt dan, "moet je geen gezin. je wordt eenzaam hoor". Maar daar heb ik dan geen last van. Tot kerst/oudjaar. Dan willen ze allemaal dat je komt. En vervolgens sta je gewoon overal buiten. Soms denk ik dat ze het express doen, soort van dat ze gelijk moeten hebben.

Verheug me ook niet enorm op oud-en-nieuw. De familie heeft bedacht dat iedereen om 2 uur moet komen, want dat is leuk voor de (klein)kinderen... Maar iets minder leuk voor mij (niet dat ze dat begrijpen)

Hier ook continu de vraag wanneer er eens 'wat bij komt' en of ik 'nou eens iemand meeneem'. Blijkbaar tel je niet voor vol als je je focust op carriere en de paarden ofzo? Hoewel ik best date hoor, maar puur voor de leuk...
Maar de opmerking 'nee ik zie hoe het bij jullie toegaat, beste anticonceptie/-relatie die ik maar kan krijgen' is vaak wel afdoende hoor }:) Dat helpt een stuk. Vervolgens een smeuiig verhaal over de meest recente date/scharrel erachteraan, en dan komt de eerste zucht dat 'een huwelijk ook niet alles is' vaak al om de hoek kijken :D

Oud en nieuw vind ik wel vreselijk om alleen thuis te zijn, in tegenstelling tot kerst. Dit jaar ga ik met mede-single vrienden een avond de kroeg in met live rock muziek, wordt vast leuk :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:08

Jup, alleen op de bank!

Ik speel een klein beetje vals, want gisteren heb ik het met mijn familie gevierd met een gourmet. Maar de eerste en tweede kerstdag geen plannen. Ik heb vanavond bij mijn ouders restjes gegeten, en daarna weer naar huis gegaan omdat ze series gingen kijken die ik toch niet volg. Dus nu lekker home alone, home alone aan het kijken :Y) :Y)

Zaterdagavond heb ik mijn eigen 'kerstdiner' al gehad, ik kon niet wachten :') En heb ik een luxe maaltijd voor 1 persoon klaargemaakt :):) En morgen eet ik denk ik restjes ofzo.

k heb niet zoveel met de kerstdagen en van mij hoeft alle verplichtingen of gezelligheid niet. Het is voor mij niet een andere dag dan andere dagen.

Waar ik wel van scheit is oudjaarsavond. Dat vind ik sowieso al een ongelooflijke rotdag, ik durf de straat eigenlijk niet op waardoor afspreken met vrienden er ook niet echt in zit (wordt vaak op dezelfde locatie steeds gevierd) dus zit ik, zoals elk jaar, de uren uit bij mijn ouders. Gezellig hoor, maar verder is dat echt een dag om te schrappen. Ik wil best gezellig en sociaal doen, maar dan moet eerst vuurwerk afgeschaft worden ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 23:40

Oud en nieuw zit ik in euro disney als goed is met camper en goede vriend

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:40

Dat klinkt wel goed. :D

Dan zit ik ook alleen, heb er niet zoveel mee.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:41

cissy schreef:
Ik heb het wat andersom. Hele jaar prima in mn eentje maar met kerst 'vergeet' iedereen dat ik alleen ben en niemand nodigt me uit. Ben blijkbaar niet gezellig genoeg??
Ik ga ook mezelf niet spontaan uitnodigen. Vaak hoor je dan na kerst 'had het maar gezegd, dan had je aan kunnen schuiven'. Ja dáár heb ik wat aan ná de kerst. Volgend jaar zijn ze het weer vergeten....

Nadat ik een snapchatje stuurde met "Christmas dinner for one" kreeg ik meteen 3 foto's terug dat ik wel bij hun had mogen aanschuiven. Had dat even eerder gezegd dan. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:42

Hier ook tot vrienden ineens belden of ik kwam gourmetten. Morgen alleen uiteten maar verder ben ik helemaal alleen. Familie zit in het buitenland. Ik vind wel best. Zit niet goed in mn vel en dikke rugpijn. Dus verzorg mn beestjes, katten pony hondje. En verder is mn iphone de bank en discovery investigation mn beste vriend. Ik heb geen kerstversiering zo voel ik mezelf ook niet zielig. De dagen ervaren zoals elke normale dag.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 25-12-17 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:42

Tancreda4 schreef:
Jup, alleen op de bank!

Ik speel een klein beetje vals, want gisteren heb ik het met mijn familie gevierd met een gourmet. Maar de eerste en tweede kerstdag geen plannen. Ik heb vanavond bij mijn ouders restjes gegeten, en daarna weer naar huis gegaan omdat ze series gingen kijken die ik toch niet volg. Dus nu lekker home alone, home alone aan het kijken :Y) :Y)

Zaterdagavond heb ik mijn eigen 'kerstdiner' al gehad, ik kon niet wachten :') En heb ik een luxe maaltijd voor 1 persoon klaargemaakt :):) En morgen eet ik denk ik restjes ofzo.

k heb niet zoveel met de kerstdagen en van mij hoeft alle verplichtingen of gezelligheid niet. Het is voor mij niet een andere dag dan andere dagen.

Waar ik wel van scheit is oudjaarsavond. Dat vind ik sowieso al een ongelooflijke rotdag, ik durf de straat eigenlijk niet op waardoor afspreken met vrienden er ook niet echt in zit (wordt vaak op dezelfde locatie steeds gevierd) dus zit ik, zoals elk jaar, de uren uit bij mijn ouders. Gezellig hoor, maar verder is dat echt een dag om te schrappen. Ik wil best gezellig en sociaal doen, maar dan moet eerst vuurwerk afgeschaft worden ;)

Aaaah inky... Tis maar een paar straatjes hoor..

Net appeltaart.. Nu liggen de stokbroodjes in de oven met kaasjes en dipjes..

Je weet de weg.. :D

*edit: en we kijken de hobbit.. :)
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 25-12-17 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 23:43

Bellatrix schreef:
Dat klinkt wel goed. :D

Dan zit ik ook alleen, heb er niet zoveel mee.

Ja of alsnog misschien last minute zon hihi, 2,5 week vrij idee is wintersport daarna door.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:43

En elk jaar denk ik: volgende keer op vakantie. Maar ja met wie en zo duur ik wil dan wel naar de ZON

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:06

Vervelend als je tegen je wil alleen bent, maar verder heb ik er helemaal geen problemen mee om alleen te zijn met kerst.
Morgen overdag ben ik alleen maar ik ga dan rustig wat opruimen en schoonmaken omdat ik daar vaak te weinig aan toe kom, en ik ga naar mn paard toe.
Het is ook maar net wat je alleen noemt, zie ik.

Veulen84 schreef:
Ik ben ook alleen, voor het eerst. Heb vanavond even met m'n ouders/familie gegeten. Maar nu alleen en eerlijk, ik vind het verbazingwekkend bevrijdend. In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.
Dit is beter. Lekker wat te snoepen gehaald, kerstfilms en verder gewoon rust (ook verdiend na zo'n drukke tijd).

Als je bij je ouders/familie hebt gegeten dan was je toch niet alleen vandaag? Of moet je echt vanaf dat je opstaat tot het naar bed gaan samen met iemand zijn om niet 'alleen met kerst' te zijn?
Gewoon uit interesse hoor. Als jij ervaart alleen te zijn dan begrijp ik dat.
Dat erbuiten staan als je geen relatie/gezin hebt ervaar ik helaas ook zo inderdaad.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:12

Temeraire schreef:
Als je bij je ouders/familie hebt gegeten dan was je toch niet alleen vandaag? Of moet je echt vanaf dat je opstaat tot het naar bed gaan samen met iemand zijn om niet 'alleen met kerst' te zijn?
Gewoon uit interesse hoor. Als jij ervaart alleen te zijn dan begrijp ik dat.
Dat erbuiten staan als je geen relatie/gezin hebt ervaar ik helaas ook zo inderdaad.

Ik ben er maar een uurtje geweest ;) Dus dat is wel het merendeel van de tijd alleen he.

Zonnetje81 schreef:
En elk jaar denk ik: volgende keer op vakantie. Maar ja met wie en zo duur ik wil dan wel naar de ZON

Gewoon gaan. Ik pas nu op het huis van kennissen die heel graag op vakantie wilde :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:16

Ik heb geen oppas voor mn beesten als mn ouders in het buitenland zitten. Buiten dat ik niet alleen ergens ga zitten. Haha.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:20

Veulen84 schreef:
Ik ben er maar een uurtje geweest ;) Dus dat is wel het merendeel van de tijd alleen he.

Ja dan snap ik het inderdaad. Bij eten denk ik, zeker met kerst, wel aan een paar uur. Maar dat hoeft natuurlijk niet :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:33

Zonnetje81 schreef:

Ik zat twee jaar geleden in Costa rica. Maar kerst en oud &nieuw viel tegen :(
Was wel balen.

Wat hierboven vaker genoemd wordt heb ik ook. Dat de stelletjes elkaar uitnodigen bijvoorbeeld.

Had in oktober iedereen voor oud en nieuw gevraagd. Meesten geen antwoord of ‘moeten nog even kijken’.
Dan voel ik me net een back-up. Als er niks leukers is, dan komen bepaalde mensen wel. Dan hoeft het voor mij niet meer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:40

Nee maar dan ga ik niet voor die feestdagen weg. Is geen reet aan dat vieren in het buitenland heb ik al vaker gemerkt. Anderzijds is terugkomen in de kou ook een domper.

Ja je bent altijd zo’n aanhangsel. Doe ik niet meer aan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 04:14

Deed mijn tv het maar dan vond ik het minder erg. Vind het gewoon moeilijk dat niemand ook maar de moeite heeft genomen om mij te vragen. Ik kan nog niemand uitnodigen omdat er nog geen meubels in mijn huis staan.
Oud en nieuw ga ik altijd gewoon naar mijn bed, wat een stomme avond is dat zeg!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:21

nine1987 schreef:
Aaaah inky... Tis maar een paar straatjes hoor..

Net appeltaart.. Nu liggen de stokbroodjes in de oven met kaasjes en dipjes..

Je weet de weg.. :D

*edit: en we kijken de hobbit.. :)

Ah lief! Lees het nu pas. Ik lag lekker vroeg in mijn bedje :z

Vind het met kerst ook niet zo erg. Het niet uitgenodigd worden Door stelletjes die dan wel wat samen doen maar de single 'vergeten' steekt wel eens maar anderzijds zou ik ook lang niet altijd er op in gaan omdat het zeker in werkweken anders echt wel veel gaat zijn in mijn hoofd 3n qua planning. Dus heb ik ook aan mijzelf te danken.

Vrijdag ga ik met een paar vriendinnen een dagje wat leuks doen, en daar heb ik onwijs veel zin in! :):)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:59

Meldt zich ook nog :+
Mijn vriend is overleden en familie heb ik niet, behalve vader die in een rusthuis verblijft.
Dus dan houdt het snel op met deze dagen natuurlijk. :7
Vrienden vergeten mij meestal ook, want zijn druk druk druk met vanalles en nog wat in deze tijd van het jaar. Wordt wel anders als ze door het jaar iets nodig hebben :')

Vind ik het erg ? Ja en nee. Ben door het jaar ook vaak alleen, dus ben het onderhand wel gewend. Maar het blijft niet leuk dat eigenlijk niemand aan mij denkt...

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:10

Ik werd in het verleden wel uitgenodigd door familie, maar ik vind het helemaal niks als je 11 maanden bij wijze van niet bestaat en dan op eens is het december en dan moet je komen op draven. Dus ik heb heel duidelijk gezegd dat ik er dan ook niet ben.
Ik vermaak me echt wel. Net als wat ik gisteren schreef ben ik gisteren al vroeg met de trein naar de dierentuin gegaan en heb me heel de dag keurig vermaakt.
Voor vandaag zou ik bij kennissen gaan eten, maar mijn auto is gisteren stuk gegaan dus we moeten even zie of het door gaat of niet. Gaat het niet door is het jammer maar ik vind het helemaal niet erg eigenlijk.
Met oud en nieuw ben ik ook vaak door kennissen uit genodigd alleen heb ik elke keer weer aan gegeven dan ik met oud en nieuw bij mijn dieren blijf. Mensen mogen dan best hier heen komen maar dat doen ze nooit. Geen ramp hoor, dan kan ik lekker ik huispak onder een deken lekker op de bank met tv aan met wat ik wil zien. En kan ik gewoon naar bed wanneer ik wil.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:22

:wave:

Hier weer een dagje alleen. :)

Pandora2, dat vind ik eigenlijk heel erg voor je... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:41

Hier ook alleen. M’n vriend heeft het gisteren uitgemaakt. Ben op dit moment terug bij m’n vader samen met m’n hond. Nog geeneens verse kleren om aan te trekken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:42

Noblesse_ schreef:
Hier ook alleen. M’n vriend heeft het gisteren uitgemaakt. Ben op dit moment terug bij m’n vader samen met m’n hond. Nog geeneens verse kleren om aan te trekken

:oo

Uitgemaakt op 1e kerstdag??? :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:43

Bellatrix schreef:
Noblesse_ schreef:

:oo

Uitgemaakt op 1e kerstdag??? :(:)

Nee joh ... Dikke knuffel!