Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pillow schreef:
LoveUggs schreef:Verbazingwekkend heb ik vannacht als een blok geslapen.
Citaat:En verder, het kan me niet meer schelen hoe egoïstisch iemand zou zijn wanneer die persoon zelfmoord pleegt. Zelfs als die persoon een man/vrouw en kinderen achter laat. Nu is het gewoon het belangrijkste dat we er voor elkaar zijn. Hopelijk word er nog iets duidelijk over het waarom maar zo niet; we moeten het allemaal gaan verwerken.
Ieder op zijn eigen manier, maar we moeten er voor elkaar blijven zijn. En op sommige momenten gaat dat zwaar worden, en op andere momenten denk je er misschien bijna niet aan, maar we moeten dit allemaal een plekje gaan geven. Nu neemt het verdriet de overhand, later zullen we het gaan accepteren. Misschien geen vrede mee hebben, misschien zullen we het niet begrijpen, maar de acceptatie dat deze vrolijke man, nog lang niet aan het einde van wat er voor hem in het verschiet lag, deze positieve man, die altijd klaar stond voor andere, altijd in voor een leuke grap, een feestje, gezelligheid, dat hij er niet meer is.
xyzutu2 schreef:Als je zelfmoord pleegt dan weet je dat je degene die jou vindt er een gigantisch trauma aan overhoudt, dat je partner, vrienden en familie de rest van hun leven totaal onterecht rond blijven lopen met een schuldgevoel en dat je iedereen met veel meer vragen achterlaat dan je je geliefden ooit toe zou wensen.
Jouw redenatie: dus is het een vuile naaistreek dat je de makkelijke optie kiest en het leven verpest voor de ander.
Draai het eens om: hoe ver moet je wel niet heen zijn en hoeveel pijn moet je wel niet hebben om dat zoiets te doen, ook al weet je hoeveel leed je daarmee je geliefden aan zult doen?
Maar goed, naaistreek is inderdaad makkelijker.
pillow schreef:Hier aan de andere kant van de straat heeft vandaag eind van de middag een jongen van 17 een eind aan zijn leven gemaakt. Ook opgehangen. Het is vreselijk, en niemand heeft het zien aankomen. Gewoon een normale jongen. Ik vind het eigenlijk sowieso een hele vuile streek om je hele familie en omgeving dit aan te doen. Met name in deze tijd van het jaar, de kerst wordt nooit weer leuk voor de nabestaanden.
í
luuntje schreef:Mooie tekst op je kaartje.
Rouwboeket wordt vast ook gewaardeerd.
Zou het helpen als je de buurman kan zien?
Ik weet niet of je dat wil en of het mogelijk is hoor.
Prettig dat je vriend vrijdag meegaat naar de uitvaart.
Wees maar heel vriendelijk en zorgend voor jezelf - of laat je door je vriend verwennen. Dat heb je gewoon nodig.
Dit moet echt verschrikkelijk zijn voor je.. Ik denk aan je meis..