Dat verzin je toch niet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:29

Djeradalover schreef:
Ik snap de reactie van gillbo wel hoor, al had het iets genuanceerder gemogen.

Een rechter komt ook te pas bij een zitting mbt een inbewaringstelling en RM, daar mag niet zomaar iemand bij zijn zoals een strafrechtelijke zitting en gebeurt ook op een gesloten afdeling. Dus in die zin is het wel apart te noemen dat TS dit voorbeeld noemt naast de andere.

Verder volg ik dit topic graag, ik heb zelf ook vaak wel wat 'onhandige' uitspraken :+

Beroepsgeheim is pas geschonden indien de persoon waar het over gaat herkenbaar is. Dat is ie niet. Dus niet geschonden. Punt. :) Anders zou elke casus die gebruikt wordt in opleidingen ook schending van beroepsgeheim zijn. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:34

Ierpier schreef:
Het begon als een wiskundeles als ieder ander. We zaten al klaar in de schoolbanken, klaar voor een spannende les wiskunde toen twee klasgenoten binnen kwamen lopen. Te laat.
“Jullie zijn te laat.” Observeerde mijn docente.
“Ja, we zijn wel te laat, maar we hebben een goede reden.” Antwoordde één jongen nonchalant. “Ik heb namelijk een rat in mijn tas.”

Stilte.

“Een rat?” Vroeg mijn docent uiteindelijk in ongeloof, waardoor deze jongen zich uitgedaagd gevoeld moet hebben. Het volgende moment antwoorde hij namelijk: “Ja, kijk maar!” waarop hij zijn tas omkeerde en een witte rat naar de vloer kukelde.

Chaos brak uit. Terwijl de rat door het lokaal begon te rennen, klommen mensen op tafels om dit levensgevaarlijke dier te ontwijken. Mijn docent -schijnbaar geen fan van ratten- gilde het hardste van iedereen en ontvluchtte het lokaal met de smoes “Ik ga de conciërge halen, vang die rat. Stop m maar weer bij iemand in zijn tas ofzo.”

En zo geschiedde. Een aantal dappere rattenvangers wisten de rat te pakken te krijgen, waarna er voor het eerst dat jaar probleemloos naar de docent werd geluisterd. De rat werd in een tas gestopt. Haar tas. Om precies te zijn. Precies op het moment dat de rat in zijn nieuwe thuis was gelegd, kwam de docent binnen. De woorden gillend “Niet mijn tas!” rende ze het lokaal in en draaide haar tas opnieuw om. Te midden van rekenmachines, rekenboeken en pennen, stortte de rat weer ter aarde.

Uiteindelijk is de rat weer gevangen en in een kooitje door de conciërge meegenomen, maar niet voordat hij door onze klas een passende naam had gekregen: Pythagorat.

(een jongen was trouwens ook nog gebeten door de rat en moest daarna een tetanusinjectie. Op de Hyves-pagina gewijd aan de Pythagorat (want die was er) werd destijds een poll opgezet met 'wat was er met [leerling] gebeurt als hij geen injectie had gekregen?', met antwoorden als 'hij was paars met groene stippen geworden' en 'hij was in de mond gaan schuimen en op de grond gaan rollen')

Dit is echt gebeurd. Ik zweer het :').

Dat vind ik gewoon treiteren. Kan nu even niet op andere voorbeelden komen waar Ik mee te maken heb gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:39

Ik stond op het station in mijn woonplaats op de trein te wachten. De trein stopt, een meneer stapt uit, gehaast en gestresst:"Mevrouw! Mevrouw?"
Ik:"Ja?"
Hij:"Waar is het station?"
Ik: :?

En zo ook een keer iemand die bellend de trein uit stapte, ontzettend schrok en in haar telefoon riep:"Oh nee! Ik denk dat ik mijn telefoon in de trein heb laten liggen, ik bel je zo terug!"

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:43

RoyceMack schreef:
Gillbo schreef:
Sorry maar jou vader is rechter en bespreekt dit met jou. Hallo beroepsgeheim.......
En nog slecht beoordeeld ook want deze man heeft duidelijke en psychiatrisch beeld en is ziek...
Fijn dat als er zo over je gepraat wordt door een rechter

Jij hebt vast niemand in je omgeving met beroepsgeheim? Het is algemeen bekend dat mensen met beroepsgeheim soms vrij heftige casussen tegen komen die veel indruk maken op de persoon.
Het wordt vaak aangeraden om dat thuis wel op eigen manier te verwerken (uiteraard zonder gegevens, namen of wat dan ook dat te herleiden valt om wie het gaat) en ook weten partners dat hierover niet gesproken mag worden in andere gezelschappen.

Anders zijn deze beroepen bijna niet vol te houden.

Misschien een heel andere discussie, maar dit dus inderdaad. Ik werk zelf op een interventiedienst van de politie, mijn partner krijgt ook héél veel te horen. Zonder namen/adressen/... natuurlijk, maar wel de verhalen en uitspraken. Daar zitten ook de meest extreme dingen bij. Als je die in je functie (en dan spreek ik niet alleen over politie, maar waarschijnlijk inderdaad ook rechters, dokters, verpleegkundigen) niet kan relativeren en ermee kan lachen, dan ga je eraan onderdoor, want dan leef je gewoon dag in dag uit met miserie en onmacht.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:01

Op het MBO bij de opleiding dierverzorging ooit zoiets idioots.
Ik zat in klas 1, maar er zat er een uit klas 2 bij i.v.m. haar stage.
Onderwerp van de les: of iets jagers of prooidieren waren.
Klasgenoot: "Mevrouw, is een koe een jager?"
Docent kijkt verbaasd op: "C wat denk je zelf?"
Ik: "C, heb je ooit een koe achter een grasspriet aan zien jagen?" #)
Klasgenoot: "Oja." -O-

En een klasgenoot met wat taalproblemen, plat amsterdams accent.
Mevrouw wat is uunietet nou weer?
Wij: >;)
Zij het drie keer herhalen, tot bij ons het kwartje viel.
"Oooooo M, je bedoeld united!" _O-
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-12-17 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Hey_Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:04

Wij zijn eens gaan karten, stonden boven nog iets te drinken en waren ondertussen aan het kijken hoe een groep meiden van ongeveer 17-19 jaar op het circuit aan het rijden was. Wij hebben ons bijna doodgelachen.
De meiden botsen bijna heel de tijd. Dan begon er een spook te rijden, 3 of 4 vlaggen van de toezichthouders genegeerd en maar blijven rijden Na ong een rondje dan toch door dat er iets mis was en in het midden van h-de baan gestopt. Botsen daar nog 4 andere op natuurlijk. Na een minuut ongeveer iedereen terug op de baan, in de juiste richting. Daarna gingen de toezichters zelf al aan de kant staan van de schrik om niet omvergereden te worden #)
Maar... Het beste van al vond ik toch wel toen de ronde gedaan was: Iedereen moet terug in de pits en de toezichthouders duiden aan hoe je dan moet rijden. 1 van die meiden snapte er niets van toen zij binnen moest rijden. Nu was dat een bochtje dat ze eerst moesten nemen, maar dan gewoon helemaal rechtdoor. Dus die man doet teken dat ze gewoon rechtdoor moet rijden en niet de bocht naar het circuit moest nemen. Wat doet dat kind: ze rijd plankgas rechtdoor tegen de banden, maakten niet eens de reflex om te draaien. Ik ging strijk op dat moment. _O-

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:13

@purny: treiteren, beetje wel := . Maar de rat was niet met voorbedachte rade meegenomen. Zoals ik het heb vernomen zat die rat buiten en zei een vrouw tegen die jongen "vang die rat jongen, die is vast tam." Dus hij die rat gevangen: "wat nu?". "Ja naar t asiel brengen" zegt ze. Dus die jongen denkt "Ja he ik heb wiskunde." Dat is hoe ik t gehoord heb. De rat vervolgens loslaten en in haar tas stoppen, ja daar is geen excuus voor :') we waren doorgaans een doodbraaf gymnasiumklasje hoor. (Afgezien van die keer dat we een buschauffeur aan het huilen maakten, maar dat was niet écht onze schuld :+ )
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 23-12-17 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Re: Dat verzin je toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:23

Ik ben zwemjuf en daarnaast toezichthouder tijdens het vrijzwemmen. We hebben een glijbaan en kinderen hebben ontdekt dat je het hardst gaat als je op je blote billen gaat :+. Collega zegt tegen een meisje; als je nou je broekje tussen je billen trekt, hoef je hem niet helemaal uit te doen! Dus meisje; oh zo!? En trekt heel haar broek naar beneden..... Gelukkig waren we samen toen het gebeurde en kan ik bevestigen wat mijn collega zei hahaha.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:27

Haha wat een leuk topic, ik heb ook nog een leuke van vorig jaar :')

Ik ben op dezelfde dag jarig als een klasgenoot van me. Mijn economiedocent wist nog dat we in 2015 tegelijk jarig waren, dus vorig jaar vroeg ze of we dit jaar weer op dezelfde dag jarig waren :')
Gelukkig geeft ze ons nu geen les meer, wat een onnozel persoon was dat zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:35

Niet 'grappig', maar ik stond wel even raar te kijken :wow:

Ik zat in de trein, en voor mij zat een vrouw te bellen. Ze vertelde in detail alles over haar man die in de gevangenis zat, wat hij had gedaan, hoelang hij in de gevangenis moest zitten etc.
Toch wel heel gek om zo'n telefoongesprek te horen in een trein vol met mensen :x Iedereen kon de naam van de dader horen, de overtredingen cq misdrijven, celstraf...

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:40

Op mijn werk maak je geregeld dingen mee... voetbal partijtje:

"De bal is voor de hesjeslozen"

"HOEZO HERSENLOZEN!?"

Iemand is boos:

"Nou hoef je niet zo op hoge poten aan te komen lopen, gewoon ff rustig doen"

"IK HEB HELEMAAL GEEN HOGE POTEN"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:49

Net nog bij de kapper.

Klant: ja ben een half jaar geleden bevallen van een kleine. Gelukkig een week over tijd, ik was eigenlijk uitgerekend op 5 mei. Maar dat is niet zo'n handige dag.
Kapper: Oh nee inderdaad! Dan is het toch Prinsjesdag?

8)7

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:52

Wat is er misschien op 5 mei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:54

Damned schreef:
Wat is er misschien op 5 mei?

Bevrijdingsdag! Zie dat je uit België komt maar vind het heel erg als je dat als Nederlander niet weet... :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:59

Zal dan waarschijnlijk een Nederlands fenomeen zijn, net zoals dat 11 november bij jullie ook minder bekend is dacht ik?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:16

Damned schreef:
Zal dan waarschijnlijk een Nederlands fenomeen zijn, net zoals dat 11 november bij jullie ook minder bekend is dacht ik?

Ja. De Duitsers in Nederland gaven zich op 5 mei 1945 over. In België was de oorlog toen allang afgelopen. En 11 november is voor ons de opening van het carnavalsseizoen, of Sint-Maarten. :) De Eerste Wereldoorlog heeft hier niet gewoed.

Bevrijdingsdag wordt hier in Nederland wel heel uitgebreid gevierd, met concerten en festivals. En de avond daarvoor een plechtige dodenherdenking waarbij iedereen twee minuten stil is. Dus als een Nederlander dat niet weet, dat het wel een duf exemplaar...

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:01

Wat een heerlijk topic dit.
Ik moest gelijk denken aan wat ik ooit in de bus heb gehoord.
Ik zat op een VMBO groen school. en ging daar altijd met de bus naar toe.

Op de terug weg zat er een meisje te vertellen dat ze er uit was gestuurd door haar docent, ja haar vriendinnen wilde natuurlijk weten waarom.
Bleek dat toen de docent had gevraagd hoe rijst groeide zei had gezegd dat het aan een boom hing, want een struik was toch ook zo raar.
De docent dacht dat ze hem steeds in de zeik bleef nemen en heeft haar er toen uitgestuurd. Maar ze bleek geen grapje te maken en wist dit echt niet hoe dat zat met rijst.
Meisje was HAVO/VWO getest maar had daar geen zin in en was naar GL/TL gekomen

Over de rest zal ik eens nadenken.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:16

Ierpier schreef:
@purny: treiteren, beetje wel := . Maar de rat was niet met voorbedachte rade meegenomen. Zoals ik het heb vernomen zat die rat buiten en zei een vrouw tegen die jongen "vang die rat jongen, die is vast tam." Dus hij die rat gevangen: "wat nu?". "Ja naar t asiel brengen" zegt ze. Dus die jongen denkt "Ja he ik heb wiskunde." Dat is hoe ik t gehoord heb. De rat vervolgens loslaten en in haar tas stoppen, ja daar is geen excuus voor :') we waren doorgaans een doodbraaf gymnasiumklasje hoor. (Afgezien van die keer dat we een buschauffeur aan het huilen maakten, maar dat was niet écht onze schuld :+ )

Ja maar nu willen we weten hoe het zit met die buschauffeur :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:26

Damned schreef:

11-11 is begin carnaval!!!!

Of doelde je daar niet op? :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:56

Heerlijk topic! Zo hadden wij ook een niet zo snugger meisje in de klas. Keken we tijdens geschiedenis een film over de pest (of een andere nare ziekte van vroeger) en zegt de leraar. Dit was dus rond het jaar 1300. Waarop dat meisje door de klas roept: huh maar toen hadden ze toch helemaal geen filmcamera's??

Zelfde meid onder wiskunde. Ging het over op hoeveel manieren je met twee dobbelstenen 9 kon gooien. Zegt ze, nou met 4 en 5, 6 en 3, 7 en 2....

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:11

Vanmiddag nog een collega die zich tegenover een islamitische collega verontschuldigd, omdat ie kalfsvleeskroketten had gehaald i.p.v. Rundvleeskroketten en zij die dus niet zou mogen eten }:0 :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:18

nine1987 schreef:
Damned schreef:

11-11 is begin carnaval!!!!

Of doelde je daar niet op? :')

Neen, wapenstilstand uit WOI :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:32

Om 11 uur in de ochtend zelfs!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:16

Gillbo schreef:
Sorry maar jou vader is rechter en bespreekt dit met jou. Hallo beroepsgeheim.......
En nog slecht beoordeeld ook want deze man heeft duidelijke en psychiatrisch beeld en is ziek...
Fijn dat als er zo over je gepraat wordt door een rechter

Hallo...?

Rechtspraak is openbaar. In sommige gevallen wordt gekozen voor 'achter gesloten deuren' om bijvoorbeeld een jeugdige verdachte te beschermen.

Artsen, dominees en advocaten hebben beroepsgeheim - plus een x aantal hiervan afgeleide beroepen zoals psycholoog of paramedicus.

Maar wat in een rechtszaak gezegd wordt is per definitie openbaar.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:25

Mijn broertje(hij was toen een jaar of 9/10) zag ooit in de krant staan: 7 daagse vliegreis naar München "wooow dat vliegtuig doet er lang over om naar München te vliegen"