karuna schreef:Nee hoor niks raars aan. Gewoon minimaal in huis halen en er vooral niet teveel nadruk op leggen.
Destijds op mijn trouwdag bewust gekozen voor middag feest en alcoholvrij. Moesten teveel mensen eind met de auto en mijn baas die kwam was alcoholist. Dus geen drank en geen klachten gehad, was reuze gezellig en zelfs mijn baas heeft het overleefd ook.
Dit vind ik een hele goede.
Eigenlijk is het ook gek dat drank zo'n bijzondere status krijgt; ieder jaar bepaalt elk familielid toch ook zelf hoeveel gangen en welke gangen hij/zij serveert? Diezelfde keuze zou die persoon dan ook mogen hebben als het om drank gaat.
Mocht het er geen nadruk op leggen niet lukken, dan zou je het ook op de leuke tour kunnen gooien, dus in plaats van dat je gewoon (te
) weinig drank hebt, serveer je na de wenselijke hoeveelheid alcohol vervolgens allemaal alcoholvrije cocktails die passen bij de verschillende gangen. Vaak kunnen mensen het sowieso wel waarderen als je er iets bijzonders en feestelijks van maakt, en zelfs als de helft het niet te drinken vindt dan hebben ze tenminste iets om over te praten.
Dan ben je niet meer het feestje waar ze te weinig drank hadden, maar het feestje met al die grappige/bijzondere/aparte/bizarre drankjes.