Wie stookt er zonder gas?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

git

Re: Wie stookt er zonder gas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:23

Wij hebben een palletketel. Aangesloten op een vat waar een spiraal door loopt voor warm water. Verder is er in het systeem nog een cv houtkachel aangesloten. Dit verwarmt dan via vloerverwarming. Aanrader is om eens uit te zoeken wat je voor subsidie kunt krijgen op zo'n ketel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:31

Angeliquee18 schreef:
Wij hebben een pelletkachel, en dit bevalt ons echt heel goed!
Wij stoken even ruim genomen zo'n €10,- per week aan pellets..
En dan staat hij hier echt de hele dag aan, en dan op 25 graden, en verwarmt een heel huis.
Onze radiators staan uit.
Het is makkelijk bij te houden, vrijwel geen onderhoud en omkijken.
Veel mogelijkheden kwa instellingen.
En een hele andere warmte dan als je de kachel flink aanzet.

Ik ben wel benieuwd wat jij voor kachel hebt. Ik heb een Artel van 11 kw Mijn kamer is 70m2 Ik heb hem aan van 16.30 uur tot 22.30 uur en hij staat ingesteld op 20 graden. Echter hij krijgt het nooit boven de 18 graden en hij stookt er wel 10 kg ( €3,00) pellets per dag (6 uur) door. Ik ben absoluut niet blij met het ding want hij is ook wel rumoerig omdat hij steeds op vol vermogen blaast.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:44

Janneke2 schreef:
Wij hebben infraroodpanelen als hulpverwarming.
Het scheelt dat je het bij 18 graden heerlijk warm hebt!

Wij hebben ook infraroodverwarming in ons hele huis in Spanje. Zeer aangename warmte, die naar mijn idee in de beter geïsoleerde Nederlandse woningen ook niet zo duur hoeven zijn in energieverbruik. Wij zijn er erg blij mee.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 02:05

pillow schreef:
Angeliquee18 schreef:
Wij hebben een pelletkachel, en dit bevalt ons echt heel goed!
Wij stoken even ruim genomen zo'n €10,- per week aan pellets..
En dan staat hij hier echt de hele dag aan, en dan op 25 graden, en verwarmt een heel huis.
Onze radiators staan uit.
Het is makkelijk bij te houden, vrijwel geen onderhoud en omkijken.
Veel mogelijkheden kwa instellingen.
En een hele andere warmte dan als je de kachel flink aanzet.

Ik ben wel benieuwd wat jij voor kachel hebt. Ik heb een Artel van 11 kw Mijn kamer is 70m2 Ik heb hem aan van 16.30 uur tot 22.30 uur en hij staat ingesteld op 20 graden. Echter hij krijgt het nooit boven de 18 graden en hij stookt er wel 10 kg ( €3,00) pellets per dag (6 uur) door. Ik ben absoluut niet blij met het ding want hij is ook wel rumoerig omdat hij steeds op vol vermogen blaast.

Wat vervelend zeg!
Wij hebben deze https://www.pelletkachelsteraar.nl/pell ... montraux-6
Misschien is het iets in de instellingen?
Hier stond die eerst ook op een bepaald menu, als je hem dan instelde op bijvoorbeeld 20 graden, en dan was het 20 graden, ging die weer op standby.
Maar zo koelde het ook weer snel af.
Nu staat die hier eigenlijk altijd op een laag pitje, en dat werkt goed!
Ik moet wel zeggen dat de woonkamer goed geïsoleerd is, dichte deur naar boven ect.
Die zetten wij pas open als het in de woonkamer echt goed warm is.
Hier staat die vrijwel de hele dag aan, omdat wij allebei veel thuis zijn.
En doen met een zak van 10 kg zo'n 2 enhalve dag.

Dan kan er ook nog verschil inzitten in welke pellets je koopt.
Misschien even de kachelboer bellen waar je 'm heb gekocht?
Want dit hoort natuurlijk niet!

pillow

Re: Wie stookt er zonder gas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:03

Die van mij is wel ongeveer ook zoiets Artel Milano L. Maar dus veel meer kw en een hoger redendement volgens de gegevens. Maar wat een verschil in verbruik 2 enhalve dag tegen 6 uur. Ik had eerst 1 van 6 kw (op advies vd verkoper)maar die kon het helemaal niet doen, die is omgeruild tegen meerprijs voor deze, maar het is niet veel beter. Die van mij gaat nooit op stand by omdat hij de temp niet bereikt. Ik gebruik de pellets die er bij geleverd zijn. Mijn huis is niet top geïsoleerd maar dit vind ik niet kunnen. Ik heb ook geprobeerd om hem de hele dag aan op 15 graden zodat de temperatuur niet zo laag wordt, maar dan gaan er 2 zakken per dag door. Toch maar weer bellen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:43

Mag ik me hier melden? Wij willen een 2/1 kap laten bouwen, en zitten te denken over een lucht/water warmtepomp. Zijn hier mensen die hun ervaring met deze warmtepomp willen delen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:56

pillow schreef:
Die van mij is wel ongeveer ook zoiets Artel Milano L. Maar dus veel meer kw en een hoger redendement volgens de gegevens. Maar wat een verschil in verbruik 2 enhalve dag tegen 6 uur. Ik had eerst 1 van 6 kw (op advies vd verkoper)maar die kon het helemaal niet doen, die is omgeruild tegen meerprijs voor deze, maar het is niet veel beter. Die van mij gaat nooit op stand by omdat hij de temp niet bereikt. Ik gebruik de pellets die er bij geleverd zijn. Mijn huis is niet top geïsoleerd maar dit vind ik niet kunnen. Ik heb ook geprobeerd om hem de hele dag aan op 15 graden zodat de temperatuur niet zo laag wordt, maar dan gaan er 2 zakken per dag door. Toch maar weer bellen.

Ik snap er werkelijk niets van!
Wij hebben in onze vorige boerderij ook een pelletkachel gehad en kregen het hele huis warm op nog geen zak van 10 kilo per dag. De deuren naar de andere vertrekken moesten open omdat het anders te warm werd.
Hij stond op stand 1 en brandde de hele dag op de stand-by modus. Hij stond ingesteld op 20 graden, maar daar ging hij altijd overheen omdat hij meer leverde.
Ik zou inderdaad de kachelboer hier weer voor benaderen, want dat klopt echt niet !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:58

mirim schreef:
pillow schreef:

Wij hebben in onze vorige boerderij ook een pelletkachel gehad en kregen het hele huis warm op nog geen zak van 10 kilo per dag. De deuren naar de andere vertrekken moesten open omdat het anders te warm werd.
Hij stond op stand 1 en brandde de hele dag op de stand-by modus. Hij stond ingesteld op 20 graden, maar daar ging hij altijd overheen omdat hij meer leverde.
Ik zou inderdaad de kachelboer hier weer voor benaderen, want dat klopt echt niet !

Ik heb wel contact gehad, en hij zegt dat het verbruik normaal is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:35

pillow schreef:
mirim schreef:

Ik heb wel contact gehad, en hij zegt dat het verbruik normaal is

Lees: ik heb de kachel verkocht, succes ermee........

Knijp Google eens uit. Daar moet je ongetwijfeld iets kunnen vinden over wat echt normaal is voor je kachel (en willekeurig welke andere kachel, ter vergelijk)

LiiNd_Y schreef:
Mag ik me hier melden? Wij willen een 2/1 kap laten bouwen, en zitten te denken over een lucht/water warmtepomp. Zijn hier mensen die hun ervaring met deze warmtepomp willen delen?

Noem 'm gewoon bij z'n echte naam: bi-directionele airco.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:20

ikke schreef:

Nog nooit van die naam gehoord :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:25

LiiNd_Y schreef:
ikke schreef:

Nog nooit van die naam gehoord :+

Nou, bij deze dan.
De warmtepomp is niet meer of minder dan dat, waarbij je in plaats van lucht, water als koelend of verwarmend element gebruikt.