Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Angeliquee18 schreef:Wij hebben een pelletkachel, en dit bevalt ons echt heel goed!
Wij stoken even ruim genomen zo'n €10,- per week aan pellets..
En dan staat hij hier echt de hele dag aan, en dan op 25 graden, en verwarmt een heel huis.
Onze radiators staan uit.
Het is makkelijk bij te houden, vrijwel geen onderhoud en omkijken.
Veel mogelijkheden kwa instellingen.
En een hele andere warmte dan als je de kachel flink aanzet.
Janneke2 schreef:Wij hebben infraroodpanelen als hulpverwarming.
Het scheelt dat je het bij 18 graden heerlijk warm hebt!
pillow schreef:Angeliquee18 schreef:Wij hebben een pelletkachel, en dit bevalt ons echt heel goed!
Wij stoken even ruim genomen zo'n €10,- per week aan pellets..
En dan staat hij hier echt de hele dag aan, en dan op 25 graden, en verwarmt een heel huis.
Onze radiators staan uit.
Het is makkelijk bij te houden, vrijwel geen onderhoud en omkijken.
Veel mogelijkheden kwa instellingen.
En een hele andere warmte dan als je de kachel flink aanzet.
Ik ben wel benieuwd wat jij voor kachel hebt. Ik heb een Artel van 11 kw Mijn kamer is 70m2 Ik heb hem aan van 16.30 uur tot 22.30 uur en hij staat ingesteld op 20 graden. Echter hij krijgt het nooit boven de 18 graden en hij stookt er wel 10 kg ( €3,00) pellets per dag (6 uur) door. Ik ben absoluut niet blij met het ding want hij is ook wel rumoerig omdat hij steeds op vol vermogen blaast.
pillow schreef:Die van mij is wel ongeveer ook zoiets Artel Milano L. Maar dus veel meer kw en een hoger redendement volgens de gegevens. Maar wat een verschil in verbruik 2 enhalve dag tegen 6 uur. Ik had eerst 1 van 6 kw (op advies vd verkoper)maar die kon het helemaal niet doen, die is omgeruild tegen meerprijs voor deze, maar het is niet veel beter. Die van mij gaat nooit op stand by omdat hij de temp niet bereikt. Ik gebruik de pellets die er bij geleverd zijn. Mijn huis is niet top geïsoleerd maar dit vind ik niet kunnen. Ik heb ook geprobeerd om hem de hele dag aan op 15 graden zodat de temperatuur niet zo laag wordt, maar dan gaan er 2 zakken per dag door. Toch maar weer bellen.
mirim schreef:pillow schreef:Die van mij is wel ongeveer ook zoiets Artel Milano L. Maar dus veel meer kw en een hoger redendement volgens de gegevens. Maar wat een verschil in verbruik 2 enhalve dag tegen 6 uur. Ik had eerst 1 van 6 kw (op advies vd verkoper)maar die kon het helemaal niet doen, die is omgeruild tegen meerprijs voor deze, maar het is niet veel beter. Die van mij gaat nooit op stand by omdat hij de temp niet bereikt. Ik gebruik de pellets die er bij geleverd zijn. Mijn huis is niet top geïsoleerd maar dit vind ik niet kunnen. Ik heb ook geprobeerd om hem de hele dag aan op 15 graden zodat de temperatuur niet zo laag wordt, maar dan gaan er 2 zakken per dag door. Toch maar weer bellen.
Ik snap er werkelijk niets van!
Wij hebben in onze vorige boerderij ook een pelletkachel gehad en kregen het hele huis warm op nog geen zak van 10 kilo per dag. De deuren naar de andere vertrekken moesten open omdat het anders te warm werd.
Hij stond op stand 1 en brandde de hele dag op de stand-by modus. Hij stond ingesteld op 20 graden, maar daar ging hij altijd overheen omdat hij meer leverde.
Ik zou inderdaad de kachelboer hier weer voor benaderen, want dat klopt echt niet !
pillow schreef:mirim schreef:
Ik snap er werkelijk niets van!
Wij hebben in onze vorige boerderij ook een pelletkachel gehad en kregen het hele huis warm op nog geen zak van 10 kilo per dag. De deuren naar de andere vertrekken moesten open omdat het anders te warm werd.
Hij stond op stand 1 en brandde de hele dag op de stand-by modus. Hij stond ingesteld op 20 graden, maar daar ging hij altijd overheen omdat hij meer leverde.
Ik zou inderdaad de kachelboer hier weer voor benaderen, want dat klopt echt niet !
Ik heb wel contact gehad, en hij zegt dat het verbruik normaal is
LiiNd_Y schreef:Mag ik me hier melden? Wij willen een 2/1 kap laten bouwen, en zitten te denken over een lucht/water warmtepomp. Zijn hier mensen die hun ervaring met deze warmtepomp willen delen?