Vind dat altijd zo ongemakkelijk en onnodig. Opeens moet iedereen dat doen, ook mensen die je amper kent/spreekt. Verder gek op kerstbomen, kerstmuziek, kou, sneeuw, gourmetten, cadeautjes, kerstversiering, kerstfilms enz.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vind dat altijd zo ongemakkelijk en onnodig. Opeens moet iedereen dat doen, ook mensen die je amper kent/spreekt.
Napie schreef:Verwende kinderen met sinterklaas....hoorde zelfs een verhaal van een kind die zijn kado retour afzender deed: hij gooide het terug in de haart.
het enige positieve is dat het vanaf 21 december weer langer licht wordt.
GrumpyCat schreef:Ik heb maar één grote december ergernis, namelijk verplichte (schoon)familiebezoeken met Kerst.Ieder jaar zoek ik tevergeefs naar een smoes om er onderuit te komen, maar helaas, dit jaar is dat wederom niet gelukt.
Alja schreef:GrumpyCat schreef:Ik heb maar één grote december ergernis, namelijk verplichte (schoon)familiebezoeken met Kerst.Ieder jaar zoek ik tevergeefs naar een smoes om er onderuit te komen, maar helaas, dit jaar is dat wederom niet gelukt.
Heel makkelijk op te lossen.
Zorgen dat je geen schoonfamilie hebt met kerst
FatCat schreef:Wow wacht even - ik ben net in NL beginnnen te werken dus wist hier niet van. Je moet je collegas kussen na oud en nieuw? Toch op de wang hoop ik...is dat overal zo? En hoeveel kussen?
Sorry - dit soort dingen geven me sociale angst
Wat dom van ze ook.. 
) die er in deze maand op me neervalt. Alles en iedereen wil aandacht en dingen doen en cadeautjes en gezellig samenzijn en feestdagen overal en nergens met iedereen vieren en dan is er ook nog studie die gewoon doorgaat en en en...
Ik word al een aantal jaar standaard ergens in december ziek simpelweg omdat ik die druk niet kan handelen