Wat is jouw december ergernis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:14

Vuurwerk vind ik afschuwelijk net als het ‘een gelukkig nieuwjaar’ wensen van iedereen dat opeens heeeeeel normaal is op de 31e en de 1e en 2e. En dan helemaal met overdreven handje en 3 kussen :') Vind dat altijd zo ongemakkelijk en onnodig. Opeens moet iedereen dat doen, ook mensen die je amper kent/spreekt.

Verder gek op kerstbomen, kerstmuziek, kou, sneeuw, gourmetten, cadeautjes, kerstversiering, kerstfilms enz. :D

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:14

De kou :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:18

Napie schreef:
Verwende kinderen met sinterklaas....hoorde zelfs een verhaal van een kind die zijn kado retour afzender deed: hij gooide het terug in de haart.

Ja hier op school,ook in een schoentje ( fototoestel,tablet, digitaal tekenbord) de nintendo switch, een kinder cros brommer/motor met uitrusting en een electrische step... voor sint de leeftijden 5,6,8.
Maar het schoolgeld kan bijna niet betaald worden, zwemles en voetbal gaat uit de gemeente pot!

Soms denk ik wat doe ik fout, ik weet het je moet niet jaloers zijn op anderen maar dit slaat alles... wij doen met alles zuinig en hun krijgen geld toe en leven als een vorst!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:19

Ik heb maar één grote december ergernis, namelijk verplichte (schoon)familiebezoeken met Kerst. :x Ieder jaar zoek ik tevergeefs naar een smoes om er onderuit te komen, maar helaas, dit jaar is dat wederom niet gelukt. :')

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:22

Dat gezellig samen moeten zijn. Ik ga dit jaar denk ik 1 dag naar mijn ouders met kerst, en verder blijf ik ook met oud & nieuw gewoon alleen thuis op de bank. Maar stiekem zie ik daar dan dus toch tegenop omdat er zo de nadruk wordt gelegd op "samen vieren".
Ik had het graag gevierd met een of twee goede vrienden, maar iedereen gaat naar familie of grotere feesten (waar ik toch echt geen zin in heb).

Ik vind het vervelend dat ik er zo tegenop zie, terwijl het me toch ook gewoon heel lekker lijkt om gewoon lekker thuis te zijn met de kat.

Alpha89

Re: Wat is jouw december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:28

heel december is een grote ergernis :') het enige positieve is dat het vanaf 21 december weer langer licht wordt. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 10:31

GrumpyCat schreef:
Ik heb maar één grote december ergernis, namelijk verplichte (schoon)familiebezoeken met Kerst. :x Ieder jaar zoek ik tevergeefs naar een smoes om er onderuit te komen, maar helaas, dit jaar is dat wederom niet gelukt. :')

Heel makkelijk op te lossen.
Zorgen dat je geen schoonfamilie hebt met kerst :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:33

Kerstmuziek. ;(

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:34

Kerstmuziek en vuurwerk

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:36

Alja schreef:
GrumpyCat schreef:

Heel makkelijk op te lossen.
Zorgen dat je geen schoonfamilie hebt met kerst :+

Goed punt! Had ik daar vier jaar geleden maar aan gedacht. ;( :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:50

*komt onder de kerstboom vandaan geglimlacht*

Geen ergernis! Ik hou van kerst! :') <3

*duikt weer terug de kerstkoekjes en dennentakjes in*

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:57

Wow wacht even - ik ben net in NL beginnnen te werken dus wist hier niet van. Je moet je collegas kussen na oud en nieuw? Toch op de wang hoop ik...is dat overal zo? En hoeveel kussen?

Sorry - dit soort dingen geven me sociale angst :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:00

met stip op 1: vuurwerk.. daar heb ik echt scheithekel aan... mag wat mij betreft afgeschaft worden,

verder vind ik het allemaal wel leuk hoor, Januari vind ik een veel vervelender maand.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:00

FatCat schreef:
Wow wacht even - ik ben net in NL beginnnen te werken dus wist hier niet van. Je moet je collegas kussen na oud en nieuw? Toch op de wang hoop ik...is dat overal zo? En hoeveel kussen?

Sorry - dit soort dingen geven me sociale angst :')

Ja op de wang inderdaad haha, maar ik ontwijk het alsnog gewoon. Ik geef ze wel een hand denk ik. Dat gezoen wil ik niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:16

Toch wel die kerstmuziek.. speciaal Q-music opgezet, beginnen ze daar ook al. Heb toen één jaar non-stop Skyradio geluisterd en sindsdien ben ik er allergisch voor geworden :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:22

Hahaha, Skyradio maakt vele slachtoffers :') Wat dom van ze ook..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:24

Ik erger me aan mijn bankrekening; zo leeg... ;(

Voor de rest vind ik Kerstmis en Sinterklaas gewoon helemaal geweldig, ja, vuurwerk ook; kou ook.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:30

AlwaysH schreef:
Ik erger me aan mijn bankrekening; zo leeg... ;(

Dit inderdaad |(
Verder werk ik in een supermarkt en die drukte voor de Kerstdagen is echt verschrikkelijk :(

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:39

Kerstmuziek, de wisselende tempratuur, de vreselijke modder grond, de films.
Oh en ook de mensen die het grappig vinden vuurwerk bij je paard te gooien.
Gelukkig is die van mij dan stomdoof :Y)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:45

Oud en nieuw en alles wat er mee te maken heeft! Behalve de oliebollen, die maken dan weer een hoop goed :D

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:46

De korte dagen! Ik vind het echt verschrikkelijk om in het donker op werk te arriveren en pas in het donker weer naar huis te gaan! Het zuipt gewoon energie om zo weinig contact met zonlicht te hebben.

Verder wat meer een januari dingetje, maar iedereen Beste wensen en gelukkig nieuwjaar zoenen geven vind ik zo verschrikkelijk! Ik wens iedereen een fijn jaar toe hoor, maar moet dat nou persé met zoveel fysiek contact??? En dan ook nog steeds half januari als je mensen dan voor het eerst ziet in het jaar vinden ze het nog steeds nodig om je te zoenen... bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:49

Het mensen kunnen na oud en nieuw, de kou, en het feit dat ik verplicht ben cadeautjes te kopen en dus perse geld uit moet geven :')

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:49

Ik vind het wachten tot kerst een ergenis.. Wanneer is het nu zo ver? Lekker een paar dagen vrij, gezelligheid en lekker eten {:)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:45

De enorme stress (zowel psychologisch als financieel, ik hoor mijn bankrekening al stilletjes huilen :+ ) die er in deze maand op me neervalt. Alles en iedereen wil aandacht en dingen doen en cadeautjes en gezellig samenzijn en feestdagen overal en nergens met iedereen vieren en dan is er ook nog studie die gewoon doorgaat en en en... -O- Ik word al een aantal jaar standaard ergens in december ziek simpelweg omdat ik die druk niet kan handelen :o

Oh en van die mensen die je letterlijk de rest van het jaar niet spreekt maar dan op kerst/met oud en nieuw je een berichtje doen van 'fijne feestdagen' of 'gelukkig nieuwjaar'! Hoe hypocriet :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:46

Oh ja, die lege bankrekening is ook wel een ergernis :+
Geld vliegt de deur uit. Maar uh sparen doen we wel weer in januari :=