Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:04

Ik doe soms overdag ook niet open als ik geen zin heb dus nee :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 00:04

Ik heb idd geen zin om open te doen. :+
En dat is mijn goed recht.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:09

Gelukkig nog niet meegemaakt maar ik hoor ook best vaak op tv dat mensen gewond of omdat ze achtervolgt worden of iets in die richting dat ze aan hadden gebeld bij de eerste beste mogelijkheid. Dan denk ik stel dat mij buiten wat gebeurd zou het zo fijn zijn als je opgevangen word. Aan de andere kant hoor je ook regelmatig dat mensen verkleed als bezorger of agent voor je deur staan en je vervolgens overvallen.

justkid

Re: Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:13

Ik doe al zeker 40 jaar gewoon de deur open en ik heb nog nooit iets raars meegemaakt van overval, oplichting etc. Ik zeg niet dat het niet kan maar ik zie het niet als reden om niet open te doen. Ik wil niet dat angst mijn leven op zo'n manier beïnvloed.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:15

Caira schreef:
Ikke wel, laatst nog een dronken mevrouw die de weg kwijt was om 00.30. Scheelt wel dat ik een heule grote DH heb...

Toen ik mijn zware, ontzettend waakse herder nog had deed ik het ook gerust, hij stond altijd naast me. Nu hij er niet meer is vind ik het toch onprettig om na 22 uur open te doen. Toch doe ik het dan weer wel :+.
Soms trek ik de bel er gewoon uit aan het begin vd avond. Weet ik ook niet of er iemand belt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:27

justkid schreef:
Ik doe al zeker 40 jaar gewoon de deur open en ik heb nog nooit iets raars meegemaakt van overval, oplichting etc. Ik zeg niet dat het niet kan maar ik zie het niet als reden om niet open te doen. Ik wil niet dat angst mijn leven op zo'n manier beïnvloed.

Bij mij heeft het s'avonds vooral met geen zin te maken.Ik kijk door het raam en dan kan ik zien wie er voor het hek staat.Vrienden komen zelf binnengelopen die kunnen veilig door mijn roedel honden heen.Vreemden durven dat niet en die laat ik lekker voor het hek staan.Ik heb geen zin in verkopers of jehova getuigen aan de deur.

Wel heb ik eens mensen geholpen met pech,die belde aan en hadden autopech.Die heb ik mijn telefoon gegeven om te bellen.Toen ik zag dat ze echt pech hadden hebben ze binnen op de Anwb mogen wachten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:28

met mijn oma is er afgesproken dat er door fam. in ''code'' wordt aangebelt :j vrouwke is ook al 87 haha en woont alleen.

Ik heb 2 grote honden die wel afschrikken dus ik doe de deur wel open :j als ik alleen zou zijn zonder hond zou ik het niet zo snel doen :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:28

Hier word ook niet altijd de deur open gedaan.
Maar dat is niet alleen 's avonds, ook wel eens overdag.

Heeft ook niks met angst uit te staan (anders deed ik wel open met mijn rottweiler) maar gewoon omdat ik er geen zin in heb O:)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:39

Kinke schreef:
callum schreef:
Ik doe niet open overdag ook niet tenzij ik een pakketje verwacht of een vriendin. Verder doe ik nooit open

Ben best wel verbaasd over hoeveel mensen niet opendoen als ze niemand verwachten, ongeacht het tijdstip.
Waarom niet?

Waarom wel 9 van de 10 keer zijn het verkopers. Wat moet ik met mensen die ik niet ken die aanbellen. Iedereen weet hoe ik in elkaar steek dus appen als ze komen of als ik niet opendoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:45

Ik doe zelf na 9 uur savonds de deur niet meer open als ik niemand verwacht. Na 9 uur wil ik op mn gemakje douchen of in bad, en daarna met een boek of game in bed. En dan ga ik echt niet halsoverkop naar de deur toe als er iemand belt :o

Buren en familie bellen dan op de 06 als ze voor de deur staan om iets.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:47

Hier 2 honden die leuk kunnen blaffen. :=
Maar ik doe niet zo snel open. Ik lig normaal gesproken al te pitten rond deze tijd. En verder heb ik nooit zin om open te doen.. Tenzij er een pakketje binnen komt natuurlijk! :):)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:50

Leuk als de politie oid dan eens aan de deur staat met een minder prettige mededeling, sorry, geen zin in om open te doen. Kom morgen maar terug?!

Vind dat niet open doen altijd zo stom. Hier gaat dan ook voor iedereen de deur open, iemand die wat komt verkopen krijgt een 'nee bedankt' en ik kruip weer op de bank en overvallers.. Tja, als ze om lopen staan ze binnen zonder dat ik open hoef te doen, de achterdeur zit alleen 's nachts op slot.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:50

Ik woon in een flatje op dit moment en mijn bel is precies rechtsboven in het hoekje van alle bellen. Het is me te vaak gebeurt dat ze bij mij aanbellen omdat er niemand open doet dus mijn bel staat gewoon uit := als iemand naar me toe komt bellen ze eerst maar hahaha.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:53

Ik doe eigenlijk altijd wel open, maar er wordt zelden aangebeld. Zeker niet laat.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:55

Ja eigenlijk doen wij altijd wel open. Heb een deur met glas erin waardoor ik kan zien wie er voor de deur staat. Kom uit de stad en nu in een dorp (voor m'n gevoel) dus ben niet zo paniekerig. Komen soms ook wel eens vrienden langswaaien of buren met een vraag.
In de avond doet m'n man vaak open. Ook hebben we een grote hond die aanslaat als er wordt aangebeld, dus die geeft ook wel een veilig gevoel.

Kijk is het na 22 uur vraag ik me wel af wie het is. Maar dat gebeurd hier eigenlijk nooit.

Ik verbaas me er wel vaker over hoe weinig mensen er open doen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:56

Ik doe eigenlijk echt altijd de deur open. Ook in m'n pyjama. Nou kan ik ook wel zien wie er voor de deur staat en als ik het echt niet zou vetrouwen zou ik niet open doen. Maar dat is nog nooit voorgekomen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:59

Ik doe niet open als ik niemand verwacht. Ik weet wanneer mijn pakketje komt dus dan doe ik open. Maar verder nee hoor ook overdag niet. Van mijn vrienden weet ik wanneer ze komen. En als ze zomaar voor de deur staan dan bellen ze maar even.

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:11

Als iemand bij ons aan de voordeur staat , kan ik dat zien op camera := maar iedere bekende komt bij ons altijd achterom dus mocht er ooit iemand voor aanbellen dan weet ik dat het zoiezo al een onbekende is. En nee dan maak ik savonds niet open. Mochten ze bij ons dan toch door de oprit oplopen springt er al een mooie bouwlamp aan en kan ik ze dus alsnog vanuit de woonkamer bekijken :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:44

Ik doe wel open is meestal toch collecte of pakketbezorger. :')
Tijd terug belde iemand om 12 uur ‘s nachts aan toen ging ik kijken wie het was, maar kende/ herkende hem niet. Dus wilde niet open doen. Hij bleef aandringen en toen wees die richting de auto’s, bleek dat die er niet uitkon (stond er dicht op nogal krappe plaatsen hier) of ik even mijn auto wilde verzetten haha :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:49

Ik doe nooit open tenzij ik iemand verwacht. Woon in een flat met een intercom zonder beeld en met bagger geluid, dus als er beneden iemand aanbelt en ik niemand verwacht, heb ik geen idee wie het is. Vaak kijk ik wel even uit het raam of ik een auto herken, maar de voordeur kan ik niet zien.

Vrienden appen als ze komen, van bezorgers weet ik wanneer ze komen (en meestal ben ik er op die tijden toch niet) en de politie heeft je telefoonnummer wel als ze je nodig hebben. De rest laat maar een briefje achter als ze me nodig hebben.

Toevallig de afgelopen drie dagen iemand die aanbelde, allemaal rond dezelfde tijd. Geen idee wie het was, vanavond is het niet geprobeerd. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:54

Ik doe altijd open. Ook op de raarste tijdstippen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 02:01

Froukje schreef:
Leuk als de politie oid dan eens aan de deur staat met een minder prettige mededeling, sorry, geen zin in om open te doen. Kom morgen maar terug?!

Vind dat niet open doen altijd zo stom. Hier gaat dan ook voor iedereen de deur open, iemand die wat komt verkopen krijgt een 'nee bedankt' en ik kruip weer op de bank en overvallers.. Tja, als ze om lopen staan ze binnen zonder dat ik open hoef te doen, de achterdeur zit alleen 's nachts op slot.

Eigenlijk dus dit. Dit is de reden dat ik naar de poort loop als zich iemand meldt.
En zo heb ik ook verleden jaar zomer een man kunnen helpen die geen water meer in zijn jeep had. Hij kwam naar het licht in mijn tuin gelopen met de excuses voor het tijdstip, en de vraag om water. Hij was onderweg naar zijn grondstuk op de berg om zijn jachthonden en kippen weg te halen, er was een bosbrand gaande op dat moment en die zou in de loop van die nacht dat grondstuk vermoedelijk meepakken. En ja, stom dat hij dat water niet gecontroleerd heeft.

Aangezien ik zelf een oude auto heb heb ik altijd dat groene water staan dus dat heb ik kunnen geven en heb hem bijgelicht met de lantaarn.

Een week later kwam hij op een wel fatsoenlijk tijdstip weer langs met een nieuwe fles en een bos bloemen. En gelukkig, want als hij niet die avond nog zijn dieren had weggehaald waren ze inderdaad verbrand.

Ik loop graag naar die poort, hoor. Als ik iemand kan helpen doe ik dat graag en alleen al de gedachte aan dat die dieren anders misschien wel verbrand waren maakt me half ziek. Volgende keer ga ik weer. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 02:11

Nee, ik doe niet open. Nog erger, onze bel staat zelfs altijd uit, omdat ik echt gestoord wordt van huis aan huis verkoop en gezeur of de pakketbezorgers die pakketjes voor de buren hebben.

Ben op dat vlak misschien dan maar niet zo sociaal, maar ik weet echt wie langs kan komen en mensen hebben mn mobiele nummer. Zo blijft mn moeder in de auto zitten als we ergens heen gaan en laat ze mn telefoon over gaan als ze er is, of ik bij haar als ik haar oppik.

Wie bij de deur staat kan ik nu niet zien, maar een politie auto voor onze oprit bijv wel.

Hier hebben we een klein raampje, in vorige huis 2 grote ramen en daarvoor in een appartement zo een kijk spionnetje, dat is een stuk handiger.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 02:16

Ik doe ook echt niet open als ik niemand verwacht. Negen van de tien keer is het de zeurende buurvrouw, dus mij niet meer gezien.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 05:08

Ik woon in een flat dus je moet eerst beneden aanbellen en vanuit mn app. kan ik de deur beneden openen.. soms wordt er wel aangebeld en vraag ik via de intercom wie er is, als ik geen antwoord krijg doe ik ook niet open. Ik heb dan geen camera bij de intercom, de flat naast ons heeft dat wel