Percy schreef:Je schrijft over een stiefzus die er blanco in staat en zich er niets van aantrekt.
Zou zij dan niet de ideale tussenpersoon kunnen zijn? Zij zou eens kunnen navragen hoe jouw vader en haar moeder er tegenover staan. Ze kan eens een opmerking maken over het feit dat ze jou tegen is gekomen en dat je gaat trouwen. Op die manier kan zij eens voorzichtig polsen zonder in de vuurlinie te komen maar hoef jij je nek niet direct uit te steken.
Voor jou hoop ik dat je maar één keer trouwt en dat is jouw dag en die van je a.s., niet van anderen. Dus voel je nergens verplicht maar volg je gevoel. Ik hoop dat die stiefzus (of een ander) iets voor jou kunnen betekenen.
Mooi gezegd. Zou inderdaad fijn zijn als je een tussenpersoon hebt die er onafhankelijk tussen staat.
Blijft uiteraard je eigen keuze, maar zou niet te snel alle deuren dicht gooien.

ik ben heel blij voor je dat het eigenlijk makkelijker is gegaan dan verwacht 
, zij verlaat hem niet, hij gaat bij haar weg, ze weerhield hem ervan om contact op te nemen en hij mocht overigens wel meer dingen niet meer bij haar terwijl hij altijd gewoon lekker zijn eigen ding deed maar omdat zij het niet fijn vond deed hij die dingen niet meer!