Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:39

Sheran schreef:
Het verbaast me wel dat mensen de pakjes niet aannemen. Is toch wel zo fijn, als je je buren zo een beetje kan helpen? Mijn buren halen ze vaak wel redelijk snel, binnen een paar dagen, op. En anders ga ik even langs. Mocht het vaak in de weg staan zou ik dat even tegen de buren zeggen.

Dat ligt ook helemaal aan je buurt. Als je niemand kent en met niemand iets hebt, dan zou ik ook niet zo sociaal zijn :n
Ik ben zelf trouwens nooit thuis, dus eigenlijk nooit iemand voor pakjes aan de deur. En als ik geen bezoek verwacht doe ik sowieso de deur niet open :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:40

Ik ben het helemaal met je eens Sheran.

Ik neem pakketjes van mijn buren altijd aan. Mijn vriend is pakketbezorger en ik hoor vaak genoeg de ellende die erbij komt kijken. Zijn collega's weten ook waar wij wonen en als ik thuis ben geen probleem.
Mijn buren nemen ook gerust onze pakketjes aan.

En als ik ze thuis hoor komen, doe ik mijn sloffen Aan, pak het pakket en breng het meteen even langs. Of als ik de hond uit ga laten, breng ik het even. En andersom gaat dat ook zo. Ik vind het prima en behulpzaam.

Ik heb met ons hele rijtje (7 woningen) een goede band. En het overkomt mij ook wel eens dat een pakket toch later dan verwacht komt. Of tussen 13.00 en 18.00. En dan om 11 uur al bij de buren afgeleverd wordt...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:40

Voor directe buren neem ik pakketjes aan. De rest niet. Ben geen postadres...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:45

Hier worden de pakketjes voor de directe buren wel gewoon aangenomen, maar vijf dagen vind ik wel een beetje erg asociaal en dan zou ik ze ook niet meer aannemen persoonlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:46

Ik ben afgekeurd voor werk en zit thuis.
Pakketbezorgers weten dit. Nou ja dat ik thuis ben.
Ik neem braaf voor de buren pakketten aan.
In overleg met de buren teken ik er ook voor.

Paar huizen verder kwamen ze pakket een keer niet ophalen.
Voor hun neem ik niks meer aan.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:47

Rongyos schreef:
Liefst zou ik bij de voordeur gewoon een soort van 'pakjeskluis' willen hebben zodat ze pakjes daarin kunnen bezorgen en verder niemand meer wordt 'lastiggevallen'. Maar zover is de techniek e.d. nog niet.

Jawel hoor :-). Even snel de eerste hit gepakt die ik kreeg: http://www.pakketbrievenbusshop.nl/post ... 27043.html.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:47

Als je buren zo asociaal zijn, zou ik pakjes ook weigeren.

Rongyos schreef:
...
Liefst zou ik bij de voordeur gewoon een soort van 'pakjeskluis' willen hebben zodat ze pakjes daarin kunnen bezorgen en verder niemand meer wordt 'lastiggevallen'. Maar zover is de techniek e.d. nog niet.
Afhaalpunt van PostNL is ver weg ivm lastig postcode gebied; postkantoor dichtbij, maar die is een andere postcode en dus gaan de pakketjes naar het andere postkantoor... logica...

Je bedoeld een delivery box? Die zijn er hoor. Google maar ;)

Wij hebben gelukkig hele lieve gepensioneerde buren die dan grapjes maken over dat ik niet zoveel online moet bestellen of dat het paard weer veel te veel verwend wordt.. :+
Ik bestel dus pakjes dus zoveel mogelijk op mijn vriend's naam, zodat het minder opvalt :')
En neem af en toe een doosje eieren van onze kippen mee om 'pakketje te ruilen', kunnen ze zeer waarderen.

fjordjes

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:53

Ik heb gelukkig een fijne en leuke buurt dus ja ik neem pakketjes altijd aan van m'n buren. Ik ben best vaak thuis dus vind het niet erg. De buren nemen vaak ook voor mij pakketjes aan dus voort wat hoort wat.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:57

Sheran schreef:
Het verbaast me wel dat mensen de pakjes niet aannemen. Is toch wel zo fijn, als je je buren zo een beetje kan helpen? Mijn buren halen ze vaak wel redelijk snel, binnen een paar dagen, op. En anders ga ik even langs. Mocht het vaak in de weg staan zou ik dat even tegen de buren zeggen.

Wij hebben serieus wel eens gehad dat er in 2 dagen 12(!) pakketten bij ons bezorgd waren voor onder andere 28 huisnummers verderop. Dat gaat wel een beetje ver.
Leuke sidenote: na een week stonden er nog 7 pakketten in de gang. Onze gang is 0.90 x 1.20 dus je kunt wel raden hoe dat er dan uit ziet :') 4 pakketten daarvan waren ook nog eens enorm (formaat verhuisdoos).
En als er dan ook nog eens geen bedankje af kan, dan zoeken ze het maar uit. :D Voor directe buren: prima! Doen zij ook voor ons. Maar niet voor huisnummer 98 en 106 terwijl wij zelf op 70 zitten. Ik voel de bui alweer hangen nu de feestdagen eraan komen..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:13

Mocht ik thuis zijn neem ik wel pakketjes aan voor de buren. Doen zijn andersom ook.

Echter voor 1 buurman is het eens maar nooit meer geweest. Die heeft zijn pakket meer dan een week bij ons in de gang laten staan voor hij het eens op kwam halen. Jammer, maar die moet het voortaan toch echt anders regelen.

Als er voor mij pakketjes bij de buren bezorgd zijn, haal ik ze direct op als ik thuis ben, vind ik wel zo sociaal en verwacht dat andersom ook. Of in ieder geval de volgende dag.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:20

Ik ben als student regelmatig thuis. Het gebeurt niet vaak dat er pakketjes voor anderen bij ons worden bezorgd, maar ik neem bijna alles aan. Alleen voor een buurvrouw niet meer, nadat we meerdere keren hebben gehad dat ze het pas na een paar dagen kwam halen. De rest komt het wel netjes dezelfde dag halen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:21

Bij ons doen ze niet aan burenlevering. Buitengebied dus is niet zo praktisch we hebben meestal een vaste en mocht er niemand zijn zetten ze het uit het zicht weg.

Afhankelijk van de buren zou ik het wel of niet aannemen. Een keer is niet erg maar als er wekelijks meerdere pakketten van meerdere buren geleverd worden die ze dan ook nog doodleuk paar dagen laten staan dan zou ik daar ook mee stoppen. Eventueel in overleg met de directe buren om die wel van elkaar aan te nemen maar verder niet meer.
Nadeel is ook dat mocht er iets fout gaan dus iets zou geleverd zijn maar is het niet dan heb je het als buur wel gedaan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:22

ik zou het niet erg vinden, maar heb het nog iig niet meegemaakt.

wel dat buren, een pakketje hadden voor mij, via de post. verder wonen me ouders in hetzelfde dorp, dus dat is makkelijker, om daarheen te bezorgen :o :o :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:25

Ik neem ze op zich wel aan, maar dat is dan eens in de paar maanden. Dat vind ik geen probleem. Maar zelfs dan heb ik al een paar keer langer met een pakketje opgescheept gezeten... (Overigens, een aantal keer door samenloop van omstandigheden, dus niet echt iemands schuld en ook steeds hele andere redenen.)

Als ik het lokale pakketjesdistributiepunt zou dreigen te worden zou ik ook een briefje ophangen dat niet meer te doen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:31

Wij nemen ook altijd aan, iedereen haalt het op zodra ze thuis zijn dus dat scheelt!
Iedereen neemt wel aan voor een ander hier in de straat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:36

Ik neem ze voor de buren naast mij aan (beide kanten , eventueel buurman op de hoek ook), dat doen ze ook voor mij

Maar ik zou ze echt niet voor de hele straat aannemen bij wijze van

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:44

Ja hoor, wij nemen de pakjes voor de hele straat aan. Het zijn desondanks toch meestal wel keer op keer dezelfde buren en zij nemen de pakjes ook voor ons aan. Onze directe buurman werkt nachtdiensten en slaapt overdag, dus zijn pakjes komen eigenlijk bijna standaard bij ons binnen. Hij is trouwens wel heel erg goed in gigantisch grote, zware of gekke pakjes bestellen, dus daar verzinnen we altijd een dolletje bij. ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:46

Ik plak altijd een briefje op de deur als ik een pakketje verwacht. Dan haalt de postbezorger die eraf en doet hij ht pakketje plus briefje op de aangewezen plek.
En dan krijg ik ook nog een netjes briefje in de brievenbus dat ze her er neer gelegd hebben.

Anders altijd bij een afhaalpunt. Ik woon net in een andere buurt dus vind het nier leuk om de buren direct met mijn pakketjes op te schepen. Al zou hij het zelf geen probleem vinden.

TS, ik zou het mooi weer meegeven aan de bezorger als ze her steeds niet komen halen. Alleen aannemen voor de buren waar je een goede band mee hebt :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:50

Wij hebben hier een automaat in de buurt staan, PERFECT <3 Ik bestel en krijg ontzettend veel en zo'n automaat is heerlijk, kan nu gewoon buiten werktijden ophalen en verzenden. Het is geloof ik een proef en als het goed gaat wordt het door heel NL uitgerold.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:01

Je hebt groot gelijk, wanneer ze de tweede keer niet thuis zijn moeten ze ze zelf halen. Met zo'n stelletje buren nam ik ook zeker niets aan. Nu woon ik zeer landelijk dus, behalve pakketten waar voor getekend moet worden, zetten de bezorgers ze met mijn toestemming gewoon achter het huis. Voor één buurman wil ik ze rustig aannemen, fijne vent en vraagt ook van te voren of het uitkomt. De andere buurman rijg ik aan de mestvork mocht hij zijn tronie op mijn erf laten zien. En dus wil ik zeker niet dat mijn pakketten daar afgeleverd worden. Kun je zelf aangeven bij post.nl en alle andere bezorgdiensten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:03

Ik neem pakketjes voor anderen wel aan.
zelf heb ik de afspraak met de bezorger dat hij grote pakketten voor de voordeur kan zetten en kleinere pakjes in een tonnetje wat bij de voordeur staat.
ik bestel veel bij Aliexpres en zou het vervelend vinden als de buren daarvoor lastig gevallen worden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:03

Ik vond dat nooit zo'n succes eigenlijk, beide kanten op niet... baalde er altijd best van als 1 van de buren een pakje aangenomen had, dan kan je iedere keer daar aan de deur gaan staan bellen en hopen dat die diegene een keer thuis is.... Hartstikke goed bedoeld natuurlijk maar het wordt er alleen maar lastiger door om je spullen te krijgen, duurt alleen maar langer :P En ik heb zelfs wel gehad dat ik dan zelf zat te wachten op de bezorger en die dan voor het gemak zonder eerst bij mij aan te bellen, alles maar bij 1 van de buren dumpte want die pakte het toch wel aan. En dat weet je dan dus pas een dag of wat later als je buur toevallig tegenkwam....

En zelf inderdaad dat je er dan tijden mee blijft zitten, terwijl je er zelf mee gaat leuren telkens in de hoop dat de buur opendoet.

Of je ploft ein-de-lijk even lekker neer na een lange, drukke dag. Of stapt net onder de douche ofzo en dan gaat die deurbel....altijd op een ongelukkig moment dat je er net even geen trek in hebt maarja je moet van dat rotpakket af :P

Overigens elke webshop kan natuurlijk naar een postpunt verzenden? Gewoon dat adres opgeven als afleveradres :j

Ik heb regelmatig klanten die dat doen en het komt ook af en toe voor dat er mensen bestellen die een extra bericht bij hun adres zetten in de categorie ab-so-luut niet afgeven op nr. X .... omdat daar een ontzettende eikel woont dan ofzo :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:07

hier betaal je veel extra voor thuisbezorgen :j dus ik stuur het altijd naar een ophaal punt, das toch 3 min lopen dus valt mee. Doordat je zoveel betaald voor thuisbezorgen gaat eigenlijk iedereen die ik ken toch wel naar het afhaal punt. Alleen spullen uit het buitenland komen vaak wel aan de deur :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:01

Ik neem altijd alles aan :j Als ik de bezorger zie dan roep ik al dat ie het pakket ook aan mij mag geven als ik zie dat de buren weg zijn :+
Maar we wonen in het buitengebied, weinig buren en prima contact met de meeste. Als ze na het avondeten nog niet langs zijn geweest dan ga ik het pakket gewoon even brengen, weinig moeite en ik heb gelukkig nog geen winterbanden hoeven aannemen :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:20

Relaxed schreef:
Sheran schreef:

Dat ligt ook helemaal aan je buurt. Als je niemand kent en met niemand iets hebt, dan zou ik ook niet zo sociaal zijn :n
Ik ben zelf trouwens nooit thuis, dus eigenlijk nooit iemand voor pakjes aan de deur. En als ik geen bezoek verwacht doe ik sowieso de deur niet open :+

Ik heb het denk ik van thuis (kleinere buurt) meegekregen, maar ik woon nu in Amsterdam en heb echt geen flauw idee wie mijn buren zijn. Maar toch :)