Afwas uitstellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afwas uitstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:38

Niet zo druk over maken :D
Er zijn namelijk gewoon echt heel veel dingen die veel leuker zijn dan afwassen en opsparen is toch heel effectief.

En nog beter afwasmachine, nog meer tijd voor dingen die wel leuk zijn

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:33

CharmingS schreef:
Ik drink ook altijd uit pak of fles als ik geen visite heb.. Heb altijd genoeg frisdrank in huis voor als er visite komt.. En dat is dan niet dezelfde fles als waar ik uit drink..

Vul trouwens regelmatig lege flessen met aanmaak siroop, dit is vaak een fles die ik iedere keer als ie leeg is omspoel en om de zoveel dagen pak ik een nieuwe fles.. Heeft niemand last van mijn bezoek krijgt gewoon hygienisch uit een schone fles en uit een schoon glas te drinken hoor :+

Wij doen het inderdaad zo, ik heb ook aparte blikjes cola voor visite, halve liter flesjes water en altijd een fles 'schone' fruitsap. Zelf we drinken meestal flesjes water met siroop en smorgens van de fles fruitsap die al open is.

We eten meestal ontbijt in de keuken vanop een houten snijplank welke wel elke keer wordt afgespoeld. Smiddags zijn we niet thuis. Dus vandaar weinig afwas.

We gaan het proberen met beloningen als het een paar dagen goed gaat!

Oh en vliegjes en ongedierte hebben we gelukkig geen last van. Maar etenresten gaan wel sowieso weg, ook saus spoel ik wel eerst af.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:39

Vriend en ik zijn beide eens vroeg thuis. Ik zeg heel enthousiast "we gaan afwassen" zegt hij "je kan niet gewoon bepalen wanneer we afwassen hoor". :') duidelijk nog meer werk aan de winkel, zal hem dit topic maar eens laten lezen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:54

Dan is het vooral je vriend een hele harde schop onder zijn kont geven. ~~}>

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:54

Hahaha, je hebt je best gedaan! Het ligt grotendeels dus aan hem....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:57

Hahaha, nou uhm dat kan je zeker wel :')
Laat hem maar eens een reden verzinnen waarom het op dat moment dan niet uit komt ;)

Wat voor mijzelf helpt is, als ik heeel veel zin heb in iets lekkers dat ik dat als beloning gebruik. Als ik heb afgewassen mag ik die reep chocola bijvoorbeeld.
Helpt echt :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:14

Tadaaa!! 35 min voor overtuigen en afwassen samen :')

Afbeelding

De bak in de wasbak is het afdruiprek, en de pot rechts is voor gft afval tijdens het koken.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:19

Haha herkenbaar, wij zitten in een tussen woning op het moment. Ons vorige appartement hadden we een vaatwasser, nu niet. Wij hebben ook beide echt een hekel aan de afwas en hebben voor nu dus ook plastic bekers en borden gekocht :') hopenlijk is ons nieuwe huis snel af daar zit weer een vaatwasser in hahaha.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:20

*\o/* *\o/* *\o/*
Dat ziet er mooi uit! :D
En een lege keuken valt me op! En dan kan helemaal prima en netjes zijn hoor!
Maar wát als je het nou eens meer vult met bv planten, potjes, koffiezetapparaat oid. Dan heb je minder ruimte om vaat neer te zetten. Met zoveel lege ruimte zou ik ook gaan opsparen :o

Ik heb zelf maar een klein deel om én te snijden en de vaat neer te zetten. Dus dat staat zo snel vol dat ik wel móet afwassen.
Mijn vriend heeft nog wel eens een tik gehad om dan vuile vaat maar in de oven te zetten _O- maar dat heeft hij wel snel afgeleerd gelukkig.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:25

Nou kijk is aan super mooi toch!

Ik vind sommige dingen hier echt te ranzig voor woorden.. 2x in de week afwassen, 1x in de 6 dagen brrrr... :\ Wel de saus eraf spoelen? Dan kun je toch net zo goed afwassen :+

Mijn man en ik hebben een standaard taakverdeling. Hij wast af ik droog af :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:41

Macs schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Maar wát als je het nou eens meer vult met bv planten, potjes, koffiezetapparaat oid. Dan heb je minder ruimte om vaat neer te zetten. Met zoveel lege ruimte zou ik ook gaan opsparen :o

Ik heb zelf maar een klein deel om én te snijden en de vaat neer te zetten. Dus dat staat zo snel vol dat ik wel móet afwassen.
Mijn vriend heeft nog wel eens een tik gehad om dan vuile vaat maar in de oven te zetten _O- maar dat heeft hij wel snel afgeleerd gelukkig.

In de hoek komt altijd de grilplaat of broodrooster, afhankelijk wat we gebruiken dus die hoek is altijd leeg (op de drogende platen nu na) het stukje links van de wasbak wordt als afwas opsparing gebruikt. De rest om te snijden, dus vrije ruimte is er op het stuk afwas opsparing niet echt te veel.
We drinken geen koffie helaas, want ik zou dat gewoon wel erg mooi vinden :') die zou dan inderdaad op die plaats staan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:42

Booooo schreef:
Nou kijk is aan super mooi toch!

Ik vind sommige dingen hier echt te ranzig voor woorden.. 2x in de week afwassen, 1x in de 6 dagen brrrr... :\ Wel de saus eraf spoelen? Dan kun je toch net zo goed afwassen :+

Mijn man en ik hebben een standaard taakverdeling. Hij wast af ik droog af :D

Saus spoelen is enkel snel met koud water :+

Bij ons is het ook zo, ik was hij droogt. Maar als een van de 2 geen zin heeft moet de andere de ene gaan motiveren en dat gebeurd niet snel.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:32

Afwas nr 2 is ook gelukt! Ik moet alleen nog een beloning bedenken als we het 3 dagen volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:38

Leen schreef:
Afwas nr 2 is ook gelukt! Ik moet alleen nog een beloning bedenken als we het 3 dagen volhouden.

Nou dat lijkt me niet zo moeilijk toch...
<<) <<) <<)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:39

Je hebt zo'n mooie keuken :D dan wil je het toch netjes houden?

Wij wassen eigenlijk tijd gelijk na het eten af. Hij wassen en ik droog. Soms was ik al wat af tijdens het koken, dan blijft er weinig over na het koken om schoon te maken.
Hebben toendertijd bewust niet voor vaatwasser gekozen :')

Verbaas me ook echt wel over hoe weinig sommige afwassen :=
Wij zijn maar met z'n drietjes maar houd van opgeruimde keuken en huis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:42

Lastig probleem Leen,
Ik ben ook maar met twee. En spaar vaak de afwas op maar dat is vooral omdat ik pas om 20u30 kan eten en dan graag voor de tv ontspan met mijn vriend, anders heb ik helemaal niks meer aan mijn avond.

Maar zodra ik na twee dagen laatlaat werken een dag vroeger thuis ben is het eerste wat ik doe... de afwas. Ja echt dan komt bij mij plots de drang om de afwas te doen zodat mijn vriend dan thuiskomt in een opgeruimd huis.
Ook als ik een vrije dag heb doe ik eerst de afwas vóór ik naar mijn paard ga.
Mijn vriend doet dit tevens ook als hij thuis is.

Ohja ik heb een vaatwasser maar die gebruik ik echt niet voor dat beetje wat wij vuil maken. Dat is dan meer stroom en waterverspilling.

Hetzelfde met stofzuigen, kuisen, afstoffen.
Ik stofzuig 1x per twee weken, voordeel als je beide fulltime werkt is dat het huis langer proper blijft en onze hond verliest geen vacht wat ook een groot voordeel is, en overdag zit hij bij kennissen van ons, zo is hij nooit lang alleen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:45

Macs schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

Dit! Misschien als het jullie een paar dagen lukt, jezelf trakteren op een mooi ding wat jullie nodig hebben? Een blender of en messenstandaard? Lekkere kruidenplantjes? Potjes met kruiden? Ziet er nog leuk uit ook :)

Hier is het ook lastig hoor. Gelukkig hebben wij maar een klein aanrecht naast de gootsteen dus na 2 dagen moet je er echt wel aan.
Overigens ben ik ook wel weer zo vies dat ik ontbijtbordjes waar alleen broodkruimels aan zitten en thee- of koffiemokken vaak hergebruik. Scheelt weer :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 11:36

We hebben alles, maar het zit allemaal in de hoge kast die niet op de foto stond.
We hebben een heel stoffig huis, door dat het maar pas gepleisterd is, nog geen plinten, honden in huis. Dus ik wil het zo makkelijk mogelijk maken om schoon te maken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:54

"zo makkelijk mogelijk maken om schoon te maken" HAHAHAHHA zie je wat je zelf schrijft ???
Afwassen is ook schoonmaken.... ( sorry....)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 14:05

ElCamino schreef:
"zo makkelijk mogelijk maken om schoon te maken" HAHAHAHHA zie je wat je zelf schrijft ???
Afwassen is ook schoonmaken.... ( sorry....)

Wauw wat ben jij beleefd zeg..

Als ik veel spullen heb ga ik het minder goed schoonmaken, dus ja dan heb ik liever een leeg aanrecht waar ik snel mee klaar ben om schoon te maken.

De sorry is niet nodig aangezien je wel je reactie plaatst.

En daarbij, het gaat me enkel om de afwas. Ik vind het heerlijk om de kasten zelf af te vegen, het aanrecht te doen. Badkamer vind ik ook echt geen 'taak', stofzuigen doe ik dagelijks aangezien we haarverliezende honden hebben.
Ik ben echt geen vuil mens, want zo klinkt je reactie wel. Ik heb enkel een hekel aan de afwas.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:16

Ik heb een mini-vaatwasser gekocht en ben er heel blij mee. Ben in mijn eentje, dus ook niet veel afwas. Eens in de drie dagen zet ik hem aan. Ik spoel vies bestek/servies wel af nadat ik het gebruikt heb.
Ik kan het je echt aanraden en een mini-vaatwasser is niet zo duur en groot.

Daarvoor liet ik de afwas ook zo lang mogelijk staan, maar dat was ook omdat ik last heb van mijn handen en het afwassen pijn deed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:22

Leen schreef:
Vriend en ik zijn beide eens vroeg thuis. Ik zeg heel enthousiast "we gaan afwassen" zegt hij "je kan niet gewoon bepalen wanneer we afwassen hoor". :') duidelijk nog meer werk aan de winkel, zal hem dit topic maar eens laten lezen :+

En dan zeg je "tuurlijk wel! Heb het net gedaan, kom op!"

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:27

Goed van jullie! Al een paar dagen de afwas gedaan, lekker gevoel moet dat zijn.
Nu volhouden, en vooral genieten van jullie mooie keuken!

Ik heb een vaatwasser, in mijn eentje, geen moment spijt van gehad. Het ding draait 1 a 2 keer per week. Geen rommel meer op mijn aanrecht, en altijd de gootsteen leeg.
Nu moet ik wel zeggen dat ik rustig 3 dagen met een glas doe. En zo 'bespaar' ik wel meer op de afwas...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:57

Jeetje.... het was maar een grapje...Je noemt een lege aanrecht makkelijk schoon te houden en zet er vervolgens een compleet servies aan vieze vaat op!

Dan maar anders : wordt volwassen en ruim gewoon je rotzooi achter je reet op!
Al die reacties hoe het wel of niet moet.... jullie zijn gewoon een beetje zielig stel als je niet eens de afwas kan opruimen...

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:59

ElCamino schreef:
Jeetje.... het was maar een grapje...Je noemt een lege aanrecht makkelijk schoon te houden en zet er vervolgens een compleet servies aan vieze vaat op!

Dan maar anders : wordt volwassen en ruim gewoon je rotzooi achter je reet op!
Al die reacties hoe het wel of niet moet.... jullie zijn gewoon een beetje zielig stel als je niet eens de afwas kan opruimen...

Zo een beetje minder kan ook wel. "Een beetje zielig stel", doe eens even normaal.