Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:15

Alf... geen idee waarom :')
Was nog erg klein toen...
Afbeelding

Laurora

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:24

Karbonkel of course :j
En toen ik nog een klein schattig meisje was was ik echt als de dood voor onweer, ik verstopte me dan altijd onder mn bed, want mijn buurmeisje had me verteld dat de goden dan ruzie maakten, en dat ze nog wel eens bliksemschichten op mensen lieten vallen :')
Toen ik ietsje ouder was knapte er een keer zomaar uit het niets een ballon in mijn gezicht kapot, sindsdien was ik als de doods voor balonnen, echt op het extreme af. Ik durfde geen balonnen op te blazen en als iemand een ballon naar me gooide dook ik in elkaar en moest ik huilen. Ik heb overigens nog steeds helemaal niks met balonnen.... Rotdingen :\

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:37

Karbonkel met stip op 1!
En ET, brr stond vorige week bij madame Tussaud en daar was ie ook, snel door gelopen :')

Ook had ik altijd schrik als ik op de bovenverdieping was en ik ging de trap naar beneden dat iemand mij keihard zou duwen...

En ja enkel die gegrepen werden door iets onder het bed...

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:51

van karbonkel had ik totaal geen last! ik vond hem altijd wel sneu dat hij niet kon schrijven :)
nee ik was bang voor een verzonnen monster wat mijn moeder had bedacht ik weet niet eens wat het was xD
also de gast van scary movie en spoken geen idee waarom -,-"

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:00

wolven die volgens mijn 6jarige brein onder m'n bed zaten. Ik trok toen stukjes van m'n haar af en gooide het onder m'n bed zodat de wolven dat gingen eten en niet mij :')
En mensen die hun tuinafval in het bos achter ons huis neergooiden, ik dacht altijd dat die hoop een berenhol was dus het bos was een no go.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:07

De leeuw van de teletubies. |( |( |( |(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:26

als ik jullie allemaal zo hoor mag ik heel blij zijn dat ik van voor de Karbonkel tijd ben :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:44

Ik vond de Martians ook eng. En toen ik groter werd en over aliens ging lezen heb ik daar heel veel nachtmerries over gehad. Maar stug door blijven lezen :+ geloof dat mijn ouders het wel een halt toe hebben geroepen. Wat ik ook doodeng vond, foto's of schilderijen waarvan de geportretteerde recht de kamer in kijkt. Mijn oma had zo'n schilderij van een zigeuner meisje. Ook daar heb ik eng over gedroomd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:48

E.T.

Maar daar ben ik eigenlijk nog steeds bang van :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:52

De kelder.En dan vooral de aardappelhoek.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:11

Was als klein kind echt doodsbang voor ET :') . Kon al niet slapen als de deur dicht was, maar omdat mn bed achter de deur stond sliep ik helemaal niet meer, zo bang dat ie om de hoek zou komen met die enge lange gloeiende vinger! :+

En onweer, was ik ook als de dood voor, maar dat eindigde ook altijd steevast met een enorme knal. De buurman had een hele grote (zend?)mast aan zijn huis en echt altijd als je dacht dat het onweer net was afgelopen, sloeg het in, met zo'n enorme klap dat je liggend op bed zowat een stuk omhoog kwam, hihi

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:16

Wel "leuk" dat er nog meer mensen bang waren voor ET. Dacht echt dat ik de enige daarmee was

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:20

Ik kan me de angst voor ET heel goed voorstellen, tis ook een raar ventje, en hij heeft ook nog eens een vet vage kraakstem....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:24

c_alsemgeest schreef:
als ik jullie allemaal zo hoor mag ik heel blij zijn dat ik van voor de Karbonkel tijd ben :+

Ik ben heel blij dat ik toen te jong was voor karbonkel :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:27

Ik ben een tijdje bang geweest voor katten, ik vond die ogen altijd eng en ik ontweek katten dan ook altijd op straat :j
Nu heb ik zelf een kat, zonder angst :))

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:29

ik vond de muziek van de film once upon a time in de west heel eng en de langspeelplaat van alfred jodokus kwak......het moment dat hij bij de koning aanklopt.
iemand die dit herkent??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:30

Ik vond Selma Duim van Sesamstraat maar eng....het is ook zo raar hoekig getekend en die rare bewegingen als ze ging krimpen, blegh ik wilde daar nooit naar kijken...die kraai in het tekenfilmpje wilde het ook niet zien trouwens :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:30

Fennadev schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik ben heel blij dat ik toen te jong was voor karbonkel :')

_O-

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:33

Laurora schreef:
Ik kan me de angst voor ET heel goed voorstellen, tis ook een raar ventje, en hij heeft ook nog eens een vet vage kraakstem....

Dank je, hihi, en hij wilde ergens naar toe wat buiten de aarde lag, dacht toen dat als hij je met zijn vinger aan zou raken, dat je dan verdwenen zou zijn :o

Wie Karbonkel is, die ken ik helemaal niet

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:42

nafkedemi schreef:
ik vond de muziek van de film once upon a time in de west heel eng en de langspeelplaat van alfred jodokus kwak......het moment dat hij bij de koning aanklopt.
iemand die dit herkent??

Alfred Jodokus Kwak is een stuk later voor mij, die heb ik alleen eens voorbij zien komen als mn broertje tv zat te kijken.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:45

Mr Bean, de Fabeltjeskrant, Sesamstraat, karbonkel, Villa Achterwerk, Jellabies :brr:

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:47

Hier ook getraumatiseerd door Kabouter plop in het moeras. Drijfzand was sinds die film echt m’n allergrootste angst. Ik ging geregeld met m’n moeder naar de geitenboerderij in het bos, maar ik durfde dus echt het bos niet meer in want ik was zo bang dat ik in drijfzand zou stappen :o Alles wat ook maar leek op modder werd ontweken, want stel je voor dat het drijfzand was (ook al was het een plas op de stoep of een beetje modder in de tuin, er werd geen risico genomen).

Gelukkig blijkt drijfzand een veel minder groot probleem te zijn dan ik dacht :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:04

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik bang was van kinder-tv. (Wel van twee films: Towering Inferno en Amsterdamned.)
Wel was ik bang voor alle uithoeken van ons huis, zeker in het donker.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:08

Ooit bij Villa achterwerk gezien dat er een monster was die je voet afbeet als die uit je bed hing terwijl je sliep. Was toen 6... lag daarna jaren precies in het midden van m'n bed :')

En dat er geesten uit de wc kwamen als ik 's nachts doortrok. (Overdag nergens last van)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:11

Die wolf uit de musical van K3 met de drie biggetjes deed het voor mij niet zo :') Gillen joh, niet normaal.

Ook karbonkel en die leeuw uit sesamstraat moest ik niets van hebben.

Nog een rare: ik was als doods voor harde muziek. Of het thuis op de radio was, tijdens bijvoorbeeld de intocht van sinterklaas of een live optreden, ik kon alleen maar janken. Best raar, als je nu naar mijn onderschrift kijkt :') :')