Er werken hier ook veel oudere mensen. Ik ben nog uitzender, als je vaste medewerker wordt verdien je nog wat meer.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Eileen_ schreef:Ik heb een tijdje productiewerk gedaan en vond het ronduit verschrikkelijk. Ik heb het een maand volgehouden omdat ik écht een baan/ geld nodig had, maar anders was ik na de 1e dag al wel gestopt. Ik vond het eigenlijk bijna uitbuiting.. Je werd bij een computer+scanner gestopt en moest de hele dag dezelfde handeling doen, staand. En dat dan 9 uur lang. Je mocht niet praten want dan werd het 'te gezellig' en deed je je werk minder.. ofzo.. Soms moest je ook 's nachts werken (tot uur of 1/2). Voor dit alles kreeg ik dan 6 euro per uur voor. Echt belachelijk.. Maarja, deze banen zijn natuurlijk gewoon nodig en er is vraag naar ivm werkeloosheid.
De mensen die daar werkten waren zowel laagopgeleiden, hoogopgeleiden en veel buitenlanders (mn polen). Hoogopgeleiden kwamen meestal doordat ze hun baan zijn kwijt geraakt maar gewoon wel iets nodig hadden. Er was 1 vrouw die had een boerderij en ze moesten hun boerderij verkopen.. Dus zowel zij als haar man werkeloos.. Tja, wat moet je dan. Vond het echt sneu want ze zag er heel slim (en hier dus ongelukkig) uit. En het werk wat ik deed (en dus ook zij want alle vrouwen werken bij elkaar) is zó hersendodend echt verschrikkelijk, je bent net een robot.
Floriske schreef:Ik verdien 15 euro bruto excl. de ploegen toeslag van 31,8% (of zoiets) dus eigenlijk 20 euro bruto per uur
Er werken hier ook veel oudere mensen. Ik ben nog uitzender, als je vaste medewerker wordt verdien je nog wat meer.
cissy schreef:Ik heb ook 12 weken in de productie moeten werken vanwege uitkering. Vreselijk vond ik het. Ging me veel te traag en veel te eentonig. Ik ben gewend mn kop te gebruiken en toen zat ik in een lijn met chocolaatjes inpakken... nee proeven mocht niet en tempo was traaaaaag.
Toen ik een keer vooraan mocht zitten kon de rest vd lijn me niet meer bijhouden, ging als een speer! Dat was leuk maar duurde kort, de rest ging klagen haha! Zag van alles fout gaan en hygiëne regels gebroken worden, werd door teamleiders niks mee gedaan. Enige voordeel was dat ik voortaan geen gesorteerde chocola meer koop.... getverdegetver!
Oh en de collega's waren wel gezellig maar merendeel hield van Hollandse hits. Na een dag Marianne Weber, Jannes en Frans Bauer kon je me zo loslaten tussen de hooligans, ik zou ze allemaal neerhalen! Gék werd ik er van... zó blij dat ik weer 'normale' baan heb.
4EverHobbes schreef:Ik heb in mijn studententijd de mooiste baan van mijn leven gehad, namelijk die van productiemedewerker. Zodra ik vrij was, werkte ik in de productie en inpak en ik vond het allesbehalve saai of geestdodend. Het werk dat ik nu doe, ik ben inmiddels al meer dan 20 jaar student-af, is dat wel. De dagen lijken soms niet om te komen en ik zit er vaak aan te denken om toch weer iets in de productie te gaan doen. Het enige nadeel is voor mij dat ik nu gewend ben aan een salaris, dat ik in productiewerk nooit zal krijgen.
Dorine92 (ik ken jou nog van de tijd dat we allebei nog op manegepaarden bij Bruin reden, ik heet ook Dorine), jij hebt net als ik een universitaire opleiding. Hoe krijg je een bedrijf als waar jij werkt zo ver dat ze je dan aannemen? Ik krijg namelijk ALTIJD te horen dat ik overgekwalificeerd ben als ik solliciteer op functies die als 'minder intelligent' staan aangeschreven.
Wie weet worden we ooit nog eens collega's
Floriske schreef:Ik verdien 15 euro bruto excl. de ploegen toeslag van 31,8% (of zoiets) dus eigenlijk 20 euro bruto per uur
pinkie87 schreef:Mijn dromen heb ik deels bijgesteld. Maar ik merk nog steeds dat ik vaak niet de kans krijg om verder ontwikkeling. Als ik solliciteer kijken ze vaak niet verder dan je cv. En daarom zal ik nooit uitgenodigd worden.
heel toevallig had ik afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek bij de ns. Daar heeben we nadat ik hoorde dat het een nee was. Nog gehad over het cv, want ze wenste heel erg dat ik iets zou vinden wat wel bij mijn paste. Toen ik zei dat het lastig is metmijn cv. Bedrijven kijken er vaak alleen maar na. Is het interessant dan lezen ze je brief. Gaven ze mijn er wel gelijk in en snapte wel wat ik bedoelde.
Maar probeer het toch steeds weet
dus dat compenseert weer. 

Dorine92 schreef:4EverHobbes schreef:Ik heb in mijn studententijd de mooiste baan van mijn leven gehad, namelijk die van productiemedewerker. Zodra ik vrij was, werkte ik in de productie en inpak en ik vond het allesbehalve saai of geestdodend. Het werk dat ik nu doe, ik ben inmiddels al meer dan 20 jaar student-af, is dat wel. De dagen lijken soms niet om te komen en ik zit er vaak aan te denken om toch weer iets in de productie te gaan doen. Het enige nadeel is voor mij dat ik nu gewend ben aan een salaris, dat ik in productiewerk nooit zal krijgen.
Dorine92 (ik ken jou nog van de tijd dat we allebei nog op manegepaarden bij Bruin reden, ik heet ook Dorine), jij hebt net als ik een universitaire opleiding. Hoe krijg je een bedrijf als waar jij werkt zo ver dat ze je dan aannemen? Ik krijg namelijk ALTIJD te horen dat ik overgekwalificeerd ben als ik solliciteer op functies die als 'minder intelligent' staan aangeschreven.
Wie weet worden we ooit nog eens collega's
Oh hoi ja ik weet het nog wel jij had een bruin niet zo groot paard met beetje wit op het hoofd (druipkol of bles dacht ik).
Hoe ik als overgekwalificeerd persoon binnen kom.. Ik ben binnengekomen via het uitzendbureau en daar is iedereen gelijk. In het begin zeiden ze bij het bedrijf zelf ook van je bent gek en je moet een schop onder je #&€ hebben. Op zich logisch omdat een hoop zelf graag van IQ zouden willen ruilen met me, omdat zij soms wél ambities hadden om een enorme carrière te maken. Maar toen zei ik ook van ik kan er ook niks aan doen dat ik erg goed kan nadenken, maar dat ik daar nou net toevallig een gruwelijke hekel aan heb. Als dit nou is wat ik wil.. waarom zou ik dan niet mogen. En ik heb ook wel duidelijk gemaakt dat als ik hier niet kon blijven dat ik dan wel ander "dom" werk zoek, dus door me weg te sturen ben ik niet te "redden". En ze hebben inmiddels door dat ik daar echt lol heb. Ze zijn wel eens bang dat te "slimme" mensen zich snel gaan vervelen wegens gebrek aan uitdaging maar ze hebben nou lang genoeg kunnen zien dat dat bij mij niet zo is. Dus ze behandelen me echt als ieder ander.
Als je je arrogant of verveeld zou gedragen zou het anders zijn, maar zolang je je werk goed doet en meewerkt aan de goede sfeer kunnen ze toch niet discrimineren lijkt me
pinkie87 schreef:Ik begrijp dat dat niet overal is hoorFloriske schreef:Ik verdien 15 euro bruto excl. de ploegen toeslag van 31,8% (of zoiets) dus eigenlijk 20 euro bruto per uur
Dat is luxe mar dat is niet in elke productie zo. Ik werk voor 9.17 euro per uur.. daarnaast krijg ik dan Godzijdank 20% ploegen toeslag en nog nachttoeslag mar veel is het niet.
maar nig even geduld en dan vind ik wel iets leuks
dorine het is wel zo ik ben er zelf ook 1 wil dolgraag leren maar dat kan ik niet.
super jammer want had wel bedacht wat ik wilde.
jaren hebben mensen mijn altijd maar als dom bestempeld. Nu langzaam omday je ouder wordt merken mensen het verschil niet snel. Al ben en leer ik wel iets anders dan andere mensen. Dit merk ik dan in sollicitatie gesprekken. Dus ik ebn altijd opzoek naar bedrijf sie dat dus wel begrijpt
Maar ik hoor het van bij meer bedrijven. Echt simpel inpak werk betaald dat ook niet hoor, dat is ong 13 euro per uur waar ik werk (al incl. ploegentoeslag). Maar het voordeel is dat de machines makkelijk te leren zijn dus na 4 inwerk dagen kon ik zelfstandig aan de machines staan en als operator verdien je dus zeker prima
Maar dat hoor ik van meer productiebedrijven, dat je als operator echt prima verdiend. Brabant is dit overigens. pinkie87 schreef:Mijn dromen heb ik deels bijgesteld. Maar ik merk nog steeds dat ik vaak niet de kans krijg om verder ontwikkeling. Als ik solliciteer kijken ze vaak niet verder dan je cv. En daarom zal ik nooit uitgenodigd worden.
heel toevallig had ik afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek bij de ns. Daar heeben we nadat ik hoorde dat het een nee was. Nog gehad over het cv, want ze wenste heel erg dat ik iets zou vinden wat wel bij mijn paste. Toen ik zei dat het lastig is metmijn cv. Bedrijven kijken er vaak alleen maar na. Is het interessant dan lezen ze je brief. Gaven ze mijn er wel gelijk in en snapte wel wat ik bedoelde.
Maar probeer het toch steeds weet