Waarom deed ik dat vroeger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:05

Ik had spijkerbroeken waarbij ik onderaan de zijnaden uithaalde, er felle pluche stof (knalroze of knalgroen) tussen naaide... dan oogde het als flare jeans maar dan ‘cool’ :+

(Dit is ongeveer 16 jaar geleden... Hahaha)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:10

Lienie_F schreef:
Dat is wel de beste bijdrage tot nu toe _O-

Ik dacht vroeger dat de overburen slechte heksen waren. En om te voorkomen dat ze kwade dingen konden doen moesten we iedere maand een heksensoep koken en daf exact op de scheiding van de stoep en hun oprit uitgooien. Dan kon het kwade er niet uit.
Iets te veel griezelboeken gelezen denk ik :')

_O-
Vroeger maakten ik en mijn beste vriendjes toen (buurjongen en buurmeisje) altijd een soort 'giftige' drank in een emmer/minizwembad of whatever waar inbrekers zouden van drinken voordat ze binnen kwamen en dan zouden ze dood gaan... Want ja, een combinatie van cola, ketchup, mayonaise, blaadjes en wat random koeken is héél giftig natuurlijk. :') En een inbreker gaat eerst van iets smerigs drinken voordat ze binnen komen. :))
We geloofden dus ook dat je iemand kon vermoorden/vergiftigen als je mayonaise in iemand zijn drinken deed. _O- :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:14

Ryder schreef:
Ik had spijkerbroeken waarbij ik onderaan de zijnaden uithaalde, er felle pluche stof (knalroze of knalgroen) tussen naaide... dan oogde het als flare jeans maar dan ‘cool’ :+

Dat is weer in trouwens, het uithalen van de zijnaad. Maar dan laten rafelen. :j

Ik had vroeger een kuif, en riemen met een bloem als sluiting en eentje met een hartje. Hoge taille spijkerbroek en een strak gebreid truitje.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:35

Ryder schreef:

Jaa hier ook!
En dan dr. Martens eronder :o

Silenna

Re: Waarom deed ik dat vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:39

Ik schaam me meer voor mijn gedrag van vroeger dan echt kleding..

Ik was echt een schreeuwkind. En een schreeuwpuber. :') zo één waar ik me nu dood aan erger.. grote bek hebben, veel schelden, hysterisch lachen in supermarkten en zo veel mogelijk aandacht naar me toe willen trekken.

Genânt. :o

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:51

Fair schreef:
Hetzelfde als Friesam. De kapper was duur en mijn vader vond dat hij het prima zelf kon. De eerste 7 jaar met een kaarsrechte pony rondgelopen. -O-

Spoiler:
Iets waar ik me nu nog lichtelijk voor schaam. Ik dacht vroeger dat je kon kiezen wat je werd: dus een hond, kat etc. Ik dacht vroeger tot een jaar of 6 dat ik een kat was. Drinken uit schoteltjes, kattenbrokjes eten, in de vensterbank zitten. (Ik weet nog hoe raar alle mensen die langsliepen keken toen ik naar ze begon te miauwen). Ik snap niet dat iedereen me maar gewoon in mijn eigen wereldje lieten en me niet even vertelde dat het zo niet werkte. :') Mijn moeder ging er ook gewoon in mee door mij melk in een schoteltje te geven. _O-. Mijn vriend weet dit nu sinds 1 jaar en maakt er regelmatig opmerkingen over. :')

Ach, dan valt een kat nog mee. Mijn dochter weet al ruim een jaar heel zeker dat ze later een pterodactylus wil worden (ja dat is een vliegende dinosaurus). Ze is nu 3,5 dus het gaat vast nog wel over...

Ik heb een periode veel te korte en strakke truitjes gedragen als puber. Schaam me dood als ik de foto's zie...

Als kind in de jaren 90 had ik helemaal de vreselijkste kleding en combinaties aan. Maar dat was toen standaard, dus daar hebben we het maar niet meer over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:05

Kaula schreef:
Hier ook een vreselijke spijbelaar. Mijn moeder werkte destijds op dezelfde school als waar ik naartoe ging en kende dus ook de docenten waar ik les van had. Na een aantal verzuimbriefjes in de categorie tandarts, dokter e.d. moest er wat variatie komen voor de geloofwaardigeid. Begrafenis was alleen niet echt de goede keuze... Mocht dus mooi alle uren inhalen toen mijn moeder voor niks gecondoleerd was door haar collega's :o .

Overigens is de kuif ook een heel bekend kapsel bij mij.

:') :D

Hilarisch ik denk dat hier echt heel hard om is gelachen later. Wij hebben ook veel kinderen vab collega s in de klas en dit soort dingen komen bij ons ook wel voor.
Jezelf ziekmelden is ook geen handige met werkenden ouders oo school.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:14

Mijn allereerste vakantiebaantje in de puberteit...

Ik dacht dat ik wel zelf mocht bepalen welke dag ik kwam en hoe laat ik ging.
Wat dus resulteerde in dat ik soms dagjes niet op kwam dagen en de ene dag tot 12 uur werkte, en de andere dag tot 3 uur, of tot 5 uur.

Je begrijpt dat ik het daar niet lang volgehouden heb :evaw:

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:23

Ik had ook zo'n verschrikkelijke pony en heb krullen, dus die pony stond gewoon rechtop...zo mee gepest in de eerste van de middelbare school, toen ook gelijk laten groeien :') .
En ik had een heel "hip" T-shirt met daarop een baby met een hanenkam en een neuspiercing (ijzeren ringetje dat door de stof van het shirt was gestoken). Werd de eerste dag dat ik die naar school aan had direct naar huis gestuurd om een ander T-shirt aan te trekken :j .

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:32

Hier ook het beroemde bloempotkapsel en later een kuif met haarlak.
Paardje spelen op schoolplein. De een was dan paard en werd geborsteld door de ander. "Hoefjes" werden uitgekrapt met een ijsstokje.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:38

Oh ik heb zo'n spijt van die lelijke bandana/hoofddoekjes dingen! jeetje wat ziet dat er stom uit zeg op foto's :D vond een tijdje terug zelfs een streetview foto bij mijn huis waarin ik te zien was die met zo'n ding liep...

En ik heb eens een heel fout glittertrui achtig ding gehad van een ouder buurmeisje, want dat was heel stoer ofzo... :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:44

'Paardje spelen' tot en met groep 7. _O- Ik had een trouwe schare vriendinnetjes die ook gewoon meededen. Tak diende als zweep en hup in piaffe, galop, pirouettes over het schoolplein. :')

Ook heb ik regelmatig tijdschriften geschreven voor meisjes uit m'n klas.
Ik schreef me helemaal het lazerus, 7x een boekwerk van 20 A4'tjes overnemen incl. tekeningen en markeringen. :+
Dit ging dan altijd over paarden. Grappige van al; ik had maar één vriendinnetje die daadwerkelijk wist wat ik met al die termen bedoelde. :Y)

Verder weinig geks gedaan... wel was ik zwaar verslaafd aan het spel Howrse. Ik was ook echt goed, en stond in de top 20 van het klassement. :')
Ook regelmatig 'pasjes' gekocht door te sms'en. Waarom m'n beltegoed er zo hard doorheen ging? Géén idee.........

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:52

Bij de majorettes gezetten ha ha als ik de foto's terugzie

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:59

Het enige wat ik me zo kan herinneren waar ik me echt, echt voor schaam is een keer dat ik ben uitgevallen tegen mijn moeder. Ik had in de Wehkamp catalogus (dat kwam toen nog als een 3cm dik boek bij je thuis) een (aartslelijk) paardendekbedovertrek gezien. Aan m'n moeder laten zien, 'deze is prachtig en zou ik heel graag hebben <3 <3 '.
Een tijdje later kwam er een pakket van de wehkamp, ik helemaal enthousiast. Maar geen dekbedovertrek. Ik heb heel hard huilend tegen mijn moeder geroepen 'maar je WIST dat ik die wilde!' en ben denk ik naar boven gerend, ik was echt heel boos.
Een paar weken daarna was ik jarig en kreeg ik het dekbedovertrek als kadootje.

Het is een vreselijk tam verhaal in vergelijking met anderen, en je snapt dat ik een in-braaf meisje was :+ Maar ik voel me er echt nog steeds wel eens schuldig over.

Trouwens, Fair, ik zag ooit bij Graham Norton in de show een dame die tot een jaar of 10 had gedaan alsof ze een hond was. Dus je bent niet de enige :')

Banjer, jij en je memo recorder vind ik ook vrij briljant, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:02

Hilarisch topic!

Waar ik me echt, echt voor schaam is dat ik toen ik 10 was een keidure jas had gekregen. Één met paarden er op. M'n moeder zei 's ochtends nog, doe er voorzichtig mee! Je raad het al...
Ik ben er mee komen te vallen en had een dik gat in m'n mouw. Voelde me zo vreselijk toen...

Inderdaad ook paardje gespeeld, tot en met groep 5/6 ofzo.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:03

Door mijn moeder gebreide truien met paardenkoppen erop.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:07

Zuurstok roze trainingspak, je paardrijbroek als pyamabroek dragen, die haarelastiekjes met van die balletjes er aan, verschillende kleuren veters :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:17

Hier ook fanatiek paardje gespeeld, zowel op school als op de manege :D en ook altijd een moeilijk paard willen zijn dan _O-

Oh, en mijn ouders hebben me veeeels te jong de film Jaws laten kijken. Sindsdien durfde ik niet alleen in een zwembad omdat ik dacht dat ik aangevallen zou worden door een haai. We hadden toen zelf een zwembad maar wou er enkel in als mijn ouders ook gingen zwemmen :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:19

Mijn haar KNAL-brandweer-rood verven en me dan afvragen waarom iedereen me zo nakeek..
Veel te strakke roze kleding voor het postuur wat ik had..
MEGA-flair broeken dragen..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:19

billionache schreef:
Hier ook fanatiek paardje gespeeld, zowel op school als op de manege :D en ook altijd een moeilijk paard willen zijn dan _O-

Oh, en mijn ouders hebben me veeeels te jong de film Jaws laten kijken. Sindsdien durfde ik niet alleen in een zwembad omdat ik dacht dat ik aangevallen zou worden door een haai. We hadden toen zelf een zwembad maar wou er enkel in als mijn ouders ook gingen zwemmen :=

Het levend spaghetti monster :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:20

Omg, ik herinner me opeens nog een.... 10 Jaar geleden was ''Jumpen'' helemaal in. En ik deed dat graag en veel met mijn 2 vriendinnen. Maaaar wij konden maar 1 ding ervan.. Lastig uitleggen, maar je moest een keer naar voren schoppen, naar achter en dan draaien, zoiets.

En dat deden we dan de hele pauze. Niet erg... Maar wij deden dat ook tijdens optredens voor ouders op school, echt altijd dat en dan 100x hetzelfde huppeltje. We wouden dat ook op een braderie gaan doen. En wat ben ik blij dat me dat bespaard is gebleven! Toen vond ik het heel erg :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:24

Ik heb jarenlang mijn zusje gevraagd om de WC voor me door te spoelen als we niet thuis waren. Was altijd bang dat het zou overlopen. Dus ik ging dan uit de kabine (als er niemand keek met mijn vingers in mijn oren :o ) en kon pas weer opgelucht ademhalen als de klus geklaard was. :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:35

Zijn er nog mensen die de kangool petjes rage nog meegemaakt hebben?? Dat vond ik ook he-le-maal niks maar mijn vriendinnetje bleef erop hameren dat het in was. :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:42

Schiet me te binnen. Ik wilde altijd dieren trainen, dus mijn broertje was 'politie-hond' (rex uiteraard :P)
Was ook regelmatig paard en heb ook mijn sporen op hem getest :o

Vreselijke zus was ik :(:)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:50

Daphne__ schreef:
Omg, ik herinner me opeens nog een.... 10 Jaar geleden was ''Jumpen'' helemaal in. En ik deed dat graag en veel met mijn 2 vriendinnen. Maaaar wij konden maar 1 ding ervan.. Lastig uitleggen, maar je moest een keer naar voren schoppen, naar achter en dan draaien, zoiets.

En dat deden we dan de hele pauze. Niet erg... Maar wij deden dat ook tijdens optredens voor ouders op school, echt altijd dat en dan 100x hetzelfde huppeltje. We wouden dat ook op een braderie gaan doen. En wat ben ik blij dat me dat bespaard is gebleven! Toen vond ik het heel erg :')

Volgens mij kon iedereen alleen dat pasje maar. Tenminste van wat ik me herinner _O-