Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Abercrombie schreef:Berdien schreef:Ben je zelf hypotheek/financieel adviseur Abercrombie? Ik vind het namelijk een nogal hele stellige uitspraak.
Ik geloof niet dat ik op internet hoef te vertellen wat voor werk ik doe. Ik probeer alleen hardop mee te denken.
Caily schreef:Ik heb het topic gelezen, maar de kern van het probleem ontgaat me nog steeds. Wat is het probleem met particuliere verhuur? Of mis ik een denkstap...
Abercrombie schreef:https://www.zichtadviseurs.nl/particuli ... gen-woning
Dit gaat wel over senioren. Maar het onderste stuk tekst over de uitkerende/ingegane lijfrente is wat ik bedoel Berdien.
Voornamelijk door ervaringen uit de praktijk. Berdien schreef:Hardop meedenken is alleen maar goed, maar dergelijke stellige uitspraken vind ik zelf altijd nogal risicovol. Zeker als je niet alle ins en outs van een situatie kent

Dat is sowieso het gevaar van dit soort topics. Mensen raden goedbedoeld allerlei zaken aan, maar zeker als het gaat om financiële vraagstukken is dat gewoon link.
En gezien mijn eindelijk opgebouwde sociale leven wil ik niet weer helemaal aan de andere kant van het land verhuizen waar de krapte overigens zo mogelijk nog erger is dan hier. En simpel als de keuze is honden naar asiel (andere optie is er voor hun domweg niet ex kan ivm zijn werk er ook niet blijvend voor zorgen, zijn heropvoeders waar wij destijds de laatste optie waren) of hier blijven zitten kies ik voor zitten en afwachten.
Ik ben volledig terecht blijvend en definitief afgekeurd inclusief de herkeuring en uitgevallen met 4 uur per week wat fysiek niet meer ging.
Nu niet maar als de allimentatie stopt al helemaal niet. Nu heb ik nog soort van bescherming tegen de willekeur van gemeentes door het stukje wao waardoor ik onder uwv en het rijk val. en daarmee is inkomen eis nog steeds boven sociale huur.
karuna schreef:80000 heb ik niet op zak helaas. Dan had ik hier ook wel wat gekocht. Daarvoor is spaarpot weer net te klein.
Werk zoeken kon het fysiek maar.Ik ben volledig terecht blijvend en definitief afgekeurd inclusief de herkeuring en uitgevallen met 4 uur per week wat fysiek niet meer ging.

karuna schreef:Sizzle ik krijg niet eens 10000 euro hypotheek. Gewoon niks. Zelfs niet als ik in 10 jaar wil afbetalen.
Sizzle schreef:Caily schreef:Ik heb het topic gelezen, maar de kern van het probleem ontgaat me nog steeds. Wat is het probleem met particuliere verhuur? Of mis ik een denkstap...
De inkomens eis.
Als je specifieke wensen hebt waarnaar de gemiddelde burger zoekt kun je dat inderdaad vergeten als je niet ruim over de eis zit.
connie64 schreef:Ben ik de enige die vind dat je, ondanks dat je afgekeurd bent, wel een ontzettend hoog maandelijks inkomen hebt?
Eeh watte? Dus omdat ik afgekeurd ben door fysieke problemen en mijn ex zijn midlife crisis toesloeg is mijn allimentatie te hoog voor jou? In gemeenschap van goederen getrouwd betekend bepaalde wettelijke eisen aan hoogte van allimentatie,
in de regio hier niets te huur behalve tijdelijk verboden voor huisdieren of inschrijven niet mogelijk. Ik houd marktplaats de lokale kranten in de gaten en veel mensen informeren rond in de regio. Wil niet te ver meer weg omdat ik nu eindelijk sociale contacten heb opgebouwd.
.