Diergeneeskunde zonder natuurkunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:12

Ik denk niet dat je met paraveterinair tevreden gaat zijn. Veel mensen om mij heen zijn in de supermarkt beland omdat ze geen baan konden vinden. En als ze er wel een konden vinden, was dit onderbetaald. Dus ik zou zeker voor diergeneeskunde gaan, als dat je droom is! Maar ik zou niet je werk op dit moment voor het halen van een vak laten gaan. Studeren is even belangrijker voor je toekomst

Anoniem

Re: Diergeneeskunde zonder natuurkunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:35

Mocht je meer willen weten over dierwetenschappen, geef gerust een gil. Ik ben van bachelor diergeneeskunde overgestapt naar master animal sciences vorig jaar.

horsiegek

Re: Diergeneeskunde zonder natuurkunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:50

Ik heb met bijna 0 basiskennis mijn natuurkunde in Gent gehaald, het is keihard bikkelen maar als je wilt dan kan het. Hetzelfde geldt voor nu bijspijkeren en in mei staatsexamen afleggen. Dan kun je meeloten. Lukt het niet, kun je alsnog naar Antwerpen of Gent.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:02

Janneke2 schreef:
Afdeling basiskennis: er bestaat een zeer beperkt aantal natuurwetten (wet van behoud van massa, etc).
Uit die wetten "volgt" de hele natuurkunde.

Een wet afleiden: er zijn een x aantal experimenten (de basis van de bètavakken: je doet een experiment en neemt waar) die deze wetten bevestigen.
De wetten zelf zijn "ouder dan de oerknal" oud - wanneer de huidige mensheid ze op papier heeft gekregen: 19e en 20ste eeuw.

Met die ordening is 250 pagina's wat makkelijker, lijkt me.

_Cathalijne schreef:
Janneke denk dat mijn bericht niet helemaal goed was over gekomen. Ben het mrg je eens dat je de wetten moet kennen, maar de manier specifiek dit vak onderwezen wordt is misschien niet heel relevant voor diergeneeskunde studenten. Uitleggen prima, maar de examenvragen zijn daar ook op gericht. Probleem: mensen kunnen de wet afleiden, maar niet toepassen. Daarnaast zijn er nauwelijks oefeningen die je maakt terwijl die juist zo belangrijk zijn om natuurkundende te leren. En de manier waarop het uitgelgd vond ik vorig jaar niet duidelijk. Iets half benoemen, ervan uitgaan dat iedereen precies alle regels van differentiatie en integratie weet, en vervolgens zeggen dat het allemaal heel eenvoudig is. Maar goed dat valt meer onder de lesmethode. Punt wat ik wilde maken is dat voor het vak natuurkunde, in tergenestelling tot in nederland, meer gefocused is op dingen dier je in nederland kan opopzoeken in de binas. Dus meer kennis, weinig tot geen begrip, met dusdals voordeel dat, wanneer je goed kan stampen, je er niets van hoeft te begrijpen. En van die enkele oefening in het examen (meerkeuzevraag) staat het antwoord in de cursus

Jup, meer dan de helft van de collegezaal had geen flauw idee waar deze prof het over had #) . Basiskennis is te zacht uitgedrukt voor deze man, hij gaf les aan masters en reeds afgestudeerde natuurkundigen. Gelukkig had hij zelf ook wel door dat het examen op deze manier een ramp zou worden en gaf hij een flink aantal open deuren.
Evengoed hard moeten bikkelen en bijles gehad maar... I survived := .
Inderdaad heel frustrerend ook dat elke keer als hij iets uit probeerde te leggen wat ons retemoeilijk leek hij erachter zei: maar goed, dat is natuurlijk heel eenvoudig... :roll: