Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:33

Nee hoor, overlast mag ook voor 22:00 niet. Ik heb welns smiddags de politie gebeld. Die hadden kermis in eigen tuin, het hele weekend. En ze kwamen ook gewoon en idd moest stuk zachter. (Ik trilde binnen van de bank Af t hele weekend)

@ TS ik zou ook bellen. Het zelf vriendelijk vragen heeft blijkbaar geen zin. Sterkte ermee, het is vreselijk om continu overlast te ervaren.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:36

Supervervelend. Wij hebben dit ook al 15 jaar dat we er wonen. Helaas doet de politie bij ons helemaal niks. Door alle buren in het blok (5 huizen naast elkaar) is gebeld en dan komen ze wel, gaat het 10 min zachter en daarna nog even lekker verder op standje turboplus. Helaas gaan ze altijd door wanneer de politie vertrekt en over boetes en beslagname heb ik nog nooit gehoord, anders was dat na 15 jaar was allang gebeurd..

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:53

SavannahNx schreef:
Supervervelend. Wij hebben dit ook al 15 jaar dat we er wonen. Helaas doet de politie bij ons helemaal niks. Door alle buren in het blok (5 huizen naast elkaar) is gebeld en dan komen ze wel, gaat het 10 min zachter en daarna nog even lekker verder op standje turboplus. Helaas gaan ze altijd door wanneer de politie vertrekt en over boetes en beslagname heb ik nog nooit gehoord, anders was dat na 15 jaar was allang gebeurd..

Een boete kan zeer zeker wel.
https://geluidsoverlast.nl/boetes/boete ... ast-buren/

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 00:17

Hier sprak de politie ook over boetes en inbeslagname :j

Vanavond was het godzijdank 15 minuten muziek. Daar kan ik nog wel mee leven :D daarna was het gelukkig stil... Ben benieuwd hoe het blijft.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:58

Zou buurt bemiddeling iets voor je kunnen zijn? Gewoon eens een goed gesprek aangaan onder begeleiding, eventueel samen met de andere buurvrouw?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 01:40

Zuchini schreef:
Zou buurt bemiddeling iets voor je kunnen zijn? Gewoon eens een goed gesprek aangaan onder begeleiding, eventueel samen met de andere buurvrouw?

Is al geprobeerd.
Citaat:
Hij heeft zelfs al een gesprek bij de woningbouw gehad na klachten. Maar sindsdien is er dus weinig veranderd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:48

Cookies schreef:
Dus tot 22.00 mag je in de klereherrie zitten? Dat lijkt me niet.

Nou idd. Overlast mag nooit, ongeacht hoe laat het is. Daarvoor kun je gewoon bellen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:23

Susanne schreef:
Cookies schreef:
Dus tot 22.00 mag je in de klereherrie zitten? Dat lijkt me niet.

Nou idd. Overlast mag nooit, ongeacht hoe laat het is. Daarvoor kun je gewoon bellen.

Vind ik ook hoor, je zou maar met een kleine thuis zitten die tussen de middag slaapt, of om 6/7 uur naar bed gaat.. leuk zo'n buurman die dan zn muziek keihard aan heeft staan..

Ik moet zeggen dat ik ook wel last heb van mijn buren. Niet directe naaste buren maar hoger in onze flat (portiek woning). En dan niet van muziek maar vooral van de kinderen. Die dan buiten gaan spelen maar allemaal op de trap zitten in de flat met stoepkrijt en dan gillen en schreeuwen.. Ik woon in het eerste huis dat je tegen komt dus heb er dan ook het meeste last van. Op maandag word het portiek schoongemaakt en maandag middag is het portiek weer smerig omdat ze er een zooitje van maken.. iedereen heeft een ruime kelderbox waar je fietsen/kinderwagens etc hoort te plaatsen maar het komt geregeld voor dat die allemaal beneden staan bij de ingang. Dan kan ik niet fatsoenlijk bij mijn post, of ik kom aan met 2 zware boodschappentassen en kan er nieteens door.. (dan heb ik het nu alleen over het stuk waar je de flat inkomt, wij moesten van de week in onze kelder zijn en moesten tussen een stuk door waar net 1 persoon tussendoor kan, zo vol stond het met allemaal rotzooi..)

Ik weet niet of het onder overlast valt, het is maar iets kleins maar het is zo ontzettend vervelend! En boven dat; ook gevaarlijk. Als er brand uit breekt breek je je nek eerder over de fietsen en kinderwagens dan dat je verbrand word bij wijze van.

Geluidsoverlast ook veel ervaring mee. Bij mijn ouders hele leuke bovenburen die altijd met de deur gooiden. Een kind van 6 dat nog net niet door het plafond heen kwam met springen en doen. En dat is voor 15 min/30 min niet zo erg. Lekker aan het spelen, maar als het een uur duurt en je de tv zo hard moet zetten omdat je er niks van verstaat kan ik vertellen dat dat ontzettend vervelend is! :j

Fijn dat het gister maar 15 min duurde TS! Hoop dat je vanavond weer een rustig avondje hebt!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:44

Wij wonen in een twee onder 1 kap huis en de muren hier zijn alles behalve dik dus wij kunnen alles goed horen wat onze buurman doet en hij hoort heel goed wat wij doen. Ik vind het gewoon een stuk respect naar anderen als je dan ook je volume mindert op het moment dat iemand erom vraagt. Hier kan soms de muziek ook heel hard staan, nou zeurt mijn buurman nooit maar ondanks dat zet ik hem wel zachter op het moment dat ik vind dat hij te hard staat.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 14:26

Het is een tijd lang super gegaan. Door de weeks rond 8 uur stil, en heel soms in het weekend wat harder tot 23.00u.

Helaas is hij sinds 4 weken weer volledig terug in z’n rol als DJ Tiësto. Ik sta nu 1 x pw aan de deur om te vragen of het zachter mag. Afgelopen nacht was het ook weer raak, tot 02.00u lag ik te trillen in mijn bed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik klaar ben met aanbellen. Hij heeft gevraagd of ik wil aanbellen i.p.v. politie bellen als er sprake is van overlast, maar hij zet rustig de volgende dag de speakers gewoon weer zo hard. Dus het is totaal geen lange termijnoplossing en ik voel me ook absoluut niet serieus genomen. Daarnaast heb ik ook geen zin om minimaal 1 x per week mezelf uit bed te hijsen en aan te kleden midden in de nacht :o

Lastige situatie want ik voel me ook een vreselijke zeur om iedere keer de politie te gaan bellen...

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:48

Dan gewoon bellen hoor, hij vraagt tenslotte of je wilt aanbellen, maar als hij dan niet wilt luisteren, is dat echt zijn probleem, niet de jouwe.
Heb ik ook moeten leren met mijn buurman die exact hetzelfde deed, maar die met bij elkaar luisteren gelukkig de muziek zacht houdt.
Het is moeilijk, maar niet kunnen slapen en dan je dag normaal doorkomen is nog veel moeilijker, dus echt naar jezelf luisteren.:)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:58

Blijven bellen naar zowel woningbouw als politie. Ik had precies zo'n grappenmaker onder mij wonen, wij hebben 4 appartementen op 1 woonlaag dus welgeteld 11 andere appartementen hadden last van haar muziek en geschreeuw. Woningbouw adviseerde ons om iedere keer de politie te bellen zodat er een dossier kon worden opgebouwd. Ze is er 2 maand geleden uitgezet! De aanhouder wint dus..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:16

Wat je in je berichtje hier zegt, zeg dat ook tegen hem!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:22

Kun je nog een beetje met hem? Want dan zou ik gewoon keer aanbellen als er geen muziek aanstaat en vragen of hij even tijd heeft. Geef hem eerst een compliment dat het de laatste tijd juist zo goed is gegaan, maar dat je de laatste 4 weken toch weer veel overlast ervaart. En dat je het nog 1 kans wilt geven voor je de politie belt. Ben je duidelijk en leg je de verantwoordelijkheid bij hem. Soms helpt het beter om niet in de heat of the moment aan te bellen, maar er op een rustig moment even op terug te komen. En dan zou ik inderdaad de politie bellen als het daarna nog voorkomt. Je bent ook zn moeder niet, die hem op moet voeden wat te hard is ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:03

Ik zou hem confronteren met het feit dat hij het de volgende dag weer doet en dat je je niet serieus genomen voelt.
Als het dan nogmaals fout gaat zou ik niet meer aanbellen maar rechtstreeks naar de politie melden.