Originele oproep koopwoning gezocht!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:58

Het huis van m'n moeder in een van de minst populaire wijken van Amsterdam is dit voorjaar binnen een week voor 20.000 euro boven de vraagprijs verkocht. En voor meer dan het driedubbele dan waarvoor ze het ooit gekocht heeft (25 jaar geleden maar toch). Je gaat in de randstad echt geen huis vinden als je niet boven de vraagprijs wil bieden...

meggiemeg

Re: Originele oproep koopwoning gezocht!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:27

Denk dat je als starter op de woningmarkt geduld moet hebben, de woningmarkt is zo goed als over de top heen, nog even en het zakt in, dit is altijd zo geweest. Het is heel leuk om nu te verkopen, je krijgt veel voor je huidige woning, echter moet je ook diep in de buidel tasten om wat terug te kopen dus blijft het om het even.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:24

Yasmine schreef:
Herkenbaar, hier in België waar wij een koophuis zoeken is het even verschrikkelijk.

Deze week: huis stond zondag online te koop, meteen gebeld en afspraak gemaakt voor dinsdagavond. Dinsdagochtend werd ik gebeld dat het huis maandagavond verkocht was aan de eerste bezoeker.

Paar weken terug: een huis dat we ontzettend graag wouden, eigenaars hadden 40 (!) bezichtigingen gepland die dag. €10.000 boven de vraagprijs geboden, uiteindelijk is hij aan €35.000 boven de vraagprijs verkocht. Huis was dus voor 430 verkocht terwijl de vraagprijs 395 was.

Aantal maanden geleden: we waren de tweede bezichtiging bij een huis, maar het koppel voor ons had het net gekocht toen we aan kwamen.

Wij kunnen vaak gelukkig wel hoger bieden dan de vraagprijs van de huizen die ons interesseren - al stellen we voor onszelf wel de grens van hoe hoog we willen. Ik zoek eigenlijk standaard op huizen die 30 à 50.000 lager liggen dan ons budget omdat ik zo weet dat we ruimte hebben om omhoog te gaan. Het is vaak ook een kwestie van de eerste te zijn. Als we niet naar de eerste bezichtiging kunnen gaan en een afspraak maken voor een tweede datum, dan worden we in 90% van de gevallen gebeld dat het tijdens de eerste bezichtiging verkocht was.

Maar als je niet boven de vraagprijs wil gaan, dan zal je volgens mij niet zo ver komen. In deze markt is het echt een kwestie van wie de grootste zak met geld naar de verkoper gooit. Het is je goed recht om niet deel te nemen aan zo'n praktijken, maar het is wel hoe de markt nu is. Dan kan je imo beter huren en afwachten tot het wat stabieler is.

Volgens mij ben je naar hetzelfde huis gaan kijken als mijn zus ;) hun zijn aan het zoeken aan de kanten van Gent en komen ook steeds met zulke verhalen thuis.

Dan ben ik blij dat ik hier in Limburg voor een fractie van de prijs een ruim huis heb kunnen kopen waar ik meteen in kon en stapsgewijs kan verbouwen.

Het huis naast me staat te koop (exacte kopie) en ik heb de makelaar gebeld met de vraag of hij interesse had in het mijne, maarja ik moet niet verkopen dus mijn vraagprijs is ook redelijk ruim genomen.

Nu gaat die waarschijnlijk vanaf januari de verhuur in