Wonen in Noord Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:36

Ik woon heerlijk in een rustig gedeelte. Maar dichtbij het centrum. Zou hier niet meer weg willen.
Ik woon in groeseind

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:42

Ik woon in Tilburg, maar woon op 10 minuten lopen van de universiteit af. Is voor mij erg praktisch. Geen ''gezellige" wijk qua uiterlijk, maar qua mensen wel prima te doen eigenlijk

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:50

Ik vind het ook meer dan prima. Wil ook een huis kopen in deze wijk.
Ik ben met 10 tot 15 minuten bij mijn paard. Die naast de loonse en drunense duinen staat.

Vind de haat tegen Tilburg zo jammer. Je moet het wel leren waarderen, dat klopt. Maar die haat snap ik echt niet.

Ben zelfs een keer uit een breda topic gejaagd omdat ik uit Tilburg kwam. Echt overdreven

Fatcat: den Bosch is overigens ook een mogelijkheid voor je he. Mocht je graag in een stad wonen zit je aan Tilburg of den Bosch

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 18:53

Net een interessant huisje gezien in de wijk Korvel. Wat vind bokt van deze wijk?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:44

FatCat schreef:
Net een interessant huisje gezien in de wijk Korvel. Wat vind bokt van deze wijk?

Prima wijk, heb ik ook een tijdje gewoond. Net zoals in iedere stad kan het natuurlijk per straat weer een hele andere ervaring zijn. Korvel is wel vrij "vol", over het algemeen zijn de huizen aan de kleine kant en zijn de straten smal. Veel straten zijn eenrichtingverkeer en parkeren kan nog wel een dingetje zijn (ook weer afhankelijk van welke straat). In welke straat ben je voor een woning wezen kijken? Mag ook per PB.

De ligging van Korvel is prettig ten opzichte van je voorzieningen en uitvalswegen, want je zit daar best centraal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:52

Ik heb van mijn 4 tot 12 in Goirle gewoond en van 12 tot 19 in de Reeshof. Ik zou eigenlijk ook niet zo snel in Tilburg zelf gaan wonen en al helemaal niet in Tilburg Noord. Dat is inderdaad geen prettige buurt.

Reeshof is prima wonen, lekker rustig, maar wel heel erg vinex, niet iedereen houdt daarvan. Ik vond het wel prima. En zeker met die N260, ben je ook best snel in Waalwijk.

Kaatsheuvel lijkt me ook prima wonen, of 1 van de andere dorpen tussen Tilburg en Waalwijk in. Kaatsheuvel kan je in de weekenden alleen wel last hebben van Efteling verkeer. Zeker als je met het OV in Kaatsheuvel probeert te komen op een zaterdag ochtend, drama.

Goirle is een heerlijk dorp, maar wel echt helemaal aan de zuid kant van Tilburg. Dat is niet zo ideaal, maar wel super leuk wonen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:29

Hier iemand die in Tilburg West, oud noord en noord gewond heeft. Ik ga niet meer terug naar Tilburg (woon nu in Rijen), omdat ik de huizenprijzen in fijne buurten veel te hoog vind en er amper fijne buurten zijn.

West en oud noord (groeseind) waren tijdelijk prima, maar allebei geen buurten om m'n kinderen op te laten groeien. Beetje grauw en grijs. In noord woonde ik boven de Chineespop het beruchtste plein van de stad. 'S nachts herrie, drugsgebruik onder m'n balkon, vechtpartijen op straat... Nooit meer.

Van reeshof vind ik overige alleen de nieuwe delen oke, de rest vooral heel erg ongezellig (heb er 4 jaar gewerkt) en heel veel sociale huur. Niks mis mee, maar niet per se een goede investering.

Ik woon nu in Rijen en heb hier meer huis voor minder geld, een fantastische verbinding naar de a58 en a27, alle voorzieningen, een treinstation en rust.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:36

Ik denk het dat er aan ligt voor wat je gewend bent :j
Toevallig zijn ze nou met huizenjacht (sbs6) ook in tilburg

Maar even iets anders allemaal mensen zo dichtbij :oo tijd voor een meeting dan :oo

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:40

Ik woon dicht bij Tilburg, heel wat jaren op de fiets naar zowel noord als zuid als west gefietst. Noord was toch wel de plek waar ik het hardste doorheen fietst, voelde me er nooit echt veilig, en waarom weet ik eigenlijk niet er heerste gewoon een soort spanning ofzo.

Zuid en west nooit problemen mee gehad.

Korvel is volgens mij ook een prima wijk maar inderdaad erg compact, veel huizen op een klein stukje. Daardoor ook wel erg het idee dat er veel studentenhuizen zitten maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Korvel kom ik over het algemeen liever dan in Noord.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:46

Ik woon in Kaatsheuvel, paard staat in Tilburg.

Als je toch wil gaan kopen zou ik zeker naar Kaatsheuvel, Spang-Capelle, Drunen of bijv. Loon op Zand kijken. Hoewel ik de laatste nooit echt als gezellig dorp heb gezien. Het is hier stukken goedkoper dan Waalwijk of Tilburg en ook wat gemoedelijker.

Wat voor stalling zoek je precies en wat wil je uitgeven? Ik ken ze hier in de buurt volgens mij allemaal. Ook zou ik proberen aan de duinen te komen staan. Je kan hier het hele jaar door heerlijk buiten rijden, als je daar iets om geeft tenminste...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:31

Ik zou dan weer niet in Sprang-Capelle ofzo willen kopen, daar vind je toch geen huurder?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:51

Tink89 schreef:
Hier iemand die in Tilburg West, oud noord en noord gewond heeft. Ik ga niet meer terug naar Tilburg (woon nu in Rijen), omdat ik de huizenprijzen in fijne buurten veel te hoog vind en er amper fijne buurten zijn.

West en oud noord (groeseind) waren tijdelijk prima, maar allebei geen buurten om m'n kinderen op te laten groeien. Beetje grauw en grijs. In noord woonde ik boven de Chineespop het beruchtste plein van de stad. 'S nachts herrie, drugsgebruik onder m'n balkon, vechtpartijen op straat... Nooit meer.

Van reeshof vind ik overige alleen de nieuwe delen oke, de rest vooral heel erg ongezellig (heb er 4 jaar gewerkt) en heel veel sociale huur. Niks mis mee, maar niet per se een goede investering.

Ik woon nu in Rijen en heb hier meer huis voor minder geld, een fantastische verbinding naar de a58 en a27, alle voorzieningen, een treinstation en rust.

Ha, bekend verhaal :D. Ik heb in West, oud Noord (Groeseind) en tussen noord en loon op zand gewoond, en woon nu in Rijen.

Oud Noord is volks, zou er niet meer willen wonen, maar voor the time being was het prima.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:54

Even een beetje off topic, maar hoe bevalt rijen bij jullie?
Ik wil volgend jaar gaan huren en sta niet superlang ingeschreven in omgeving Tilburg, dus ik zal op meerdere plaatsen gaan reageren waarschijnlijk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:54

Tink89 schreef:
Ik zou dan weer niet in Sprang-Capelle ofzo willen kopen, daar vind je toch geen huurder?

Dat heb ik dan weer met rijen :+
Ooit gewoond,en echt nooit meer. Nu in Sprang Capelle en woon hier prima.
Echter denk ik dat wanneer je een koophuis zoekt om te verhuren dat je in steden misschien meer zoekers hebt. Maar daar is de prijs natuurlijk ook naar, Waalwijk of Tilburg is vaak duurder dan een huis in een dorp eromheen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:40

KimL86 schreef:
Even een beetje off topic, maar hoe bevalt rijen bij jullie?
Ik wil volgend jaar gaan huren en sta niet superlang ingeschreven in omgeving Tilburg, dus ik zal op meerdere plaatsen gaan reageren waarschijnlijk.

Prima! Genoeg te doen, treinstation, supermarkten en een nieuw zwembad, genoeg scholen (basisonderwijs) en binnen tien minuten met de trein zowel in Tilburg als Breda. Ik woon er nu 4 jaar en vind het heerlijk.

En on topic: ts, ik zou vooral ook kijken naar waar je huurders kunt vinden. Misschien kun je een makelaar uit de omgeving om advies vragen? Die weten wel waar ze huurders zoeken en waar niet :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:42

Rijen bevalt mij prima. Heeft ook een station, dat is wel een grote pré voor veel mensen.

Uhm, wat tink zegt dus :P.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:51

waalwijk zijn dr huurprijzen wel hoger als in Tilburg particulier gezien :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:49

veerledec schreef:
Rijen bevalt mij prima. Heeft ook een station, dat is wel een grote pré voor veel mensen.

Uhm, wat tink zegt dus :P.

Ha dorpsgenoot!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:53

Ashleytjuhh schreef:
waalwijk zijn dr huurprijzen wel hoger als in Tilburg particulier gezien :j

Waalwijk is sowieso een dure gemeente :j

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 22:45

Bedankt Iedereen!

Ik ben idd bang dat het moeilijker is om een huurder te vinden in Kaatsheuvel/sprang kapelle/de kleinere dorpjes. Wanneer ik op zoek ga naar mijn eigen huis ga ik wel deze dropjes overwegen. Ben zelf best wel gescharmeerd door kaatsheuvel.

Ik denk dat Noord het niet gaat worden. Ben nu aan het richten op kleine huizen/appartementjes in Oud noord en Korvel. Beide wijken vind ik fijner aanvoelen dan noord, en parkeren valt goed mee.

Ook wist ik niet dan Waalwijk zo populair is - mss ga ik dit toch overwegen voor het 1ste huis. Ik denk dat zolang ik in de prijsklasse 700-850 blijf dat ik wel huurders ga vinden. Of niet?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:48

dan zit je er goedkoop. particulier is voor een normale eens gezinswoning rond de 1300 a 1500 excl. een normale prijs (ja ik vind het ook belachelijk veel)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 22:53

Maiske schreef:
Wat voor stalling zoek je precies en wat wil je uitgeven? Ik ken ze hier in de buurt volgens mij allemaal. Ook zou ik proberen aan de duinen te komen staan. Je kan hier het hele jaar door heerlijk buiten rijden, als je daar iets om geeft tenminste...

Wat ik zoek - de must haves:
1. Elke dag minstens 8 uur buiten, winter en zomer (eventueel winter iets minder, maar nooit minder dan 6uur). Indien op paddock moeten deze ruim zijn en droog met ruwvoer. Helaas vallen de meeste stallen hier al af.
2. Veel ruwvoer
3. Goede (!) bak waar er altijd in gereden kan worden. Binnenbak hoeft niet, maar is wel leuk.
4. Buitenrij mogelijkheden. Moet niet geweldig zijn maar wel de mogelijkheid hebben voor galop training (dwz goede zichtbaarheid, degelijke paden, niet te druk).

Bonus punten voor stallen waar er vaak een spring parcour opgesteld staat.

Budget heb ik niet. Voor de perfect stal heb ik veel voor over. Dan leef ik zelf maar wat soberder.

Ik ben nu van plan om haar te stallen bij Stal Kommer.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 22:55

@Ashleytjuhh - ja idd, ik zie niet in hoe mensen dit kunnen betalen. Daarom de keuze voor een kleiner goedkoper pand, doelgroep jong koppel met 1 kindje.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:00

Bij de kommer heb ik weleens een overnachting gedaan met de paarden gedaan.
Lijkt me ook een leuke stal en binnen een half uurtje ben je bij de duinen en volgens mij zit er ook een bos bij die stal.

Over verhuurprijzen, ik heb een studio van 38m2 in Waalwijk en vergelijkbare studio’s worden ook voor 600 euro verhuurd. Dit is ook particuliere verhuur.
Die van mij komt waarschijnlijk in de verkoop dus misschien is dat iets voor je ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:00

Ik weet niet hoeveel ze buiten staan bij de kommer. Maar ze staan altijd alleen. Ze hebben een eigen stukje wei of paddock.

Bij ons geen plek meer, haha. Want zou ideale plek zijn.

Verderop bij ons wel plek. 24/7 buiten. Van april tm november 24/7 op de wei. Daarna paddock met hooi. Weet niet wat hun beleid is in hoeveelheid hooi. Geen schuilstal. Wel binnenstal mogelijk. Maar Dan moet je zelf paard binnen en buiten zetten.

Bos op 100 meter (loonse en drunense duinen)

Stal hamers zit ook in die straat. Maar ik weet niet of ze plek hebben. Wel nacht op stal