Onali schreef:Ik probeer het nog eens.
Ik stop en geef voorrang maar een STILSTAND obstakel gaat nergens naar toe. Een hardloper/ fietser die ik tegen de rug aankijk, geen probleem. Ik schaar erachter, wacht op overig verkeer en haal in.
Echter wanneer een hardloper (dus in beweging) met zijn neus mijn kant op komt, ik ga stilstaan, zowel auto als hardloper komen dichterbij, ja de auto rijdt sneller, maar de hardloper komt ook dichterbij op mijn weghelft, bovendien zal het niet de enige auto zijn die mij tegemoet komt, dus nog langer wachten. En tegen de tijd dat je dan wel weg kunt rijden zit je alsnog met de hardloper.
Het is gewoon niet handig wanneer je voor mij aan de verkeerde kant van de weg loopt.
Je leest het hier ook al; ja ik ga de berm niet in want dat verstoord mn (hardloop)ritme.
Het mag weliswaar een 60 km weg zijn, dat wil niet zeggen dat je er 60 km/h kan rijden. Vaak zat rijden er trekkers, of dagjesmensen die vele malen langzamer rijden.
Er is geen andere keuze dan stoppen of de berm in gaan als je op dit punt komt met je hardloper (dus dat je zo dicht bij elkaar bent en dat je er nog steeds niet langs kan.) . Niet voor jou, niet voor de hardloper. Ze kunnen hier wel stoer zeggen dat ze de berm niet in gaan maar als puntje bij paaltje komt kunnen ze toch niet over je auto heen. En met de auto de (vaak zachte) berm in gaan zou ik sowieso ten zeerste afraden. Dus hoe dan ook is hun ritme verstoord. Willen ze dat niks hun ritme verstoord moeten ze op een piste of in een park/bos gaan. Niet op de openbare weg.
Ik begrijp het probleem eigenlijk nog steeds niet. Hardloper = obstakel. Hij komt naar je toe ja, maar op een gegeven moment moet ie toch stoppen en dan is het gewoon een stilstaand obstakel. En dus moet je wachten tot je daar veilig langs kan.