Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:31

Ze is niet weer geweest, heeft ook nog niet gereageerd op mail.

En beatje, als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat de kittens daar helemaal niet kwamen. We hadden ze in onze stal, ja. In een kist in een groot strohok (ze konden zelf uit de kist komen en eventueel ook zelf uit het strohok, maar dit deden ze nog helemaal niet). Oftewel ze heeft ze er zelf gewoon uitgepakt.

En de discussie over katten houden ga ik niet aan. Wij zorgen goed voor onze katten en ik heb liever een kat die wel lekker buiten komt en kan genieten dan eentje zielig opsluiten de rest van z'n leven binnen. Onze boerderij ligt ook nog een groot stuk van de weg af, onze katten komen daar vrijwel nooit, ze gaan namelijk of de weilanden op achter de boerderij of het bos in.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:41

Wat een rare vrouw! Waar haal je de brutaliteit vandaan? Ik vind dat echt geen normaal gedrag. Als ze toch nog een keer komt, wat ik niet meer verwacht, dan zou ik haar heel duidelijk aanspreken. Niet meer ingaan op alles rondom de kittens, maar duidelijk zeggen dat je niet meer wilt dat ze voor de kittens langs komt. En dat ze niet zomaar achterom mag komen, dat dat privégrond is en dat mensen gewoon bij de voordeur aan moeten bellen.

Nu is het bij ons in Brabant vanzelfsprekend dat bekenden achterom komen, maar bij wildvreemden ben ik daar op zo'n brutale manier ook echt niet van gediend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:53

Vind het sowieso raar, want hoe weet iemand dat jij kittens op je terrein hebt ergens in een kist? Blijkbaar nodigd ze zichzelf vaker uit om bij jullie rond te kijken anders kan je zoiets toch niet weten? Alsof je de lokale openbare kinderboerderij bent zeg... jasses!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:01

Helaas gebeurt dat vaker bij boeren...mensen denken dat je zomaar overal mag komen maar het is en blijft privé terrein.
Kijken is prima maar meld je dan eerst even.

Wij hadden van de zomer 2 mensen die meenden dat ze wel dwars door de voortuin het erf op mochten fietsen.
Ik zag ze via het keukenraam en ben toen achterom gaan kijken wat ze gingen doen.
Zag ik die man ineens de deur van de shovel open trekken.
Ben toen snel heen gelopen om te kijken wat ze wilden.

Ze gingen schuilen voor de regen (er was nog geen druppel gevallen) maar konden ineens wel doorfietsen.

Die dingen vinden ze dus heel normaal.

Maar ff ontopic weer,ik ga mee met de rest,wijkagent en politie op de hoogte brengen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:03

Amy schreef:
Ze is niet weer geweest, heeft ook nog niet gereageerd op mail.

En beatje, als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat de kittens daar helemaal niet kwamen. We hadden ze in onze stal, ja. In een kist in een groot strohok (ze konden zelf uit de kist komen en eventueel ook zelf uit het strohok, maar dit deden ze nog helemaal niet). Oftewel ze heeft ze er zelf gewoon uitgepakt.

En de discussie over katten houden ga ik niet aan. Wij zorgen goed voor onze katten en ik heb liever een kat die wel lekker buiten komt en kan genieten dan eentje zielig opsluiten de rest van z'n leven binnen. Onze boerderij ligt ook nog een groot stuk van de weg af, onze katten komen daar vrijwel nooit, ze gaan namelijk of de weilanden op achter de boerderij of het bos in.

Jammer dat er dan wel weer bij gezegd moet worden dat binnenkatten zielig zijn..

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:18

Als die katten gewend zijn een heel erf tot hun beschikking te hebben kan ik me goed voorstellen dat TS het zielig vind om ze vanaf nu binnen te houden. Ik geloof best dat er katten zijn die tevreden zijn met een binnenleven, maar een boerderij kat opsluiten vind ik persoonlijk ook zielig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:49

Qerty schreef:
Als die katten gewend zijn een heel erf tot hun beschikking te hebben kan ik me goed voorstellen dat TS het zielig vind om ze vanaf nu binnen te houden. Ik geloof best dat er katten zijn die tevreden zijn met een binnenleven, maar een boerderij kat opsluiten vind ik persoonlijk ook zielig.

Het zijn kittens die nog nauwelijks tot niet aan het buitenleven gewend zijn maar goed als je ze als muizenvangers aangeschaft hebt dan kan ik me voorstellen dat binnen houden sowieso geen optie is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:00

Hopelijk hoor je niks meer van ze . Wel raar mens die zijn er gewoon uit gehaald.

Ze zijn niet opeens met zijn tweeën aan de andere kant van de weg als ze niet zo ver waren met zelfstandig lopen.

Hier hebben we het maar dicht geen beesten het erf af en minder snel mensen het erf op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:02

Jis_ schreef:
Qerty schreef:

Het zijn kittens die nog nauwelijks tot niet aan het buitenleven gewend zijn maar goed als je ze als muizenvangers aangeschaft hebt dan kan ik me voorstellen dat binnen houden sowieso geen optie is.

Mijn ouders hebben een kat, die van de boerderij komt. Echter hebben wij deze toen als kitten van 6 weken al in huis genomen. De kittens waren uit het oorspronkelijke nest (op een zolder) geflikkerd en moeder had er geen omkijken meer na. Gelukkig wilde een andere kat ze wel adopteren (had ook een nest op dat moment), maar die had natuurlijk niet genoeg melk voor zoveel kittens. Vandaar vroege in huis neming. Waren op de boerderij veel in handen geweest, aan zorg niets te kort gekomen (natuurlijk omdat ze dus hun eigen moeder min of meer kwijt waren). Bij ons ook veel op schoot, slapen, lekker warm etc.
Maar het is gewoon géén schootkat, zal het na ruim 4 jaar ook niet meer worden hoor :n

Met andere woorden; Ook als kitten zit het er in of niet. Een geboren boerderijkat zal nooit een schootkat worden :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:16

Ik had ook een geboren boerderij kitten en dat was de grootste schootknuffel ooit. Dus dat laatste is niet waar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:22

cissy schreef:
Ik had ook een geboren boerderij kitten en dat was de grootste schootknuffel ooit. Dus dat laatste is niet waar.

Uitzondering op de regel?
Het is niet de eerste keer dat mijn ouders een boerderijkat hebben gehad, die niet echt van knuffelen hield. Hoor het ook veel om me heen.

Eén van de boerderijkatten heeft bij ons kittens gekregen, een van die kittens hebben we gehouden en dat kitten was wel echt een schootkat.

Maakt ons verder ook niet echt uit, kat is er echt niet minder leuk om. Heeft gewoon wat meer ruimte nodig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:35

Ik bedoelde inderdaad dat ik het voor deze kittens zielig vind; ze zijn net tien weken en niet anders gewend dan 'buiten' te zijn. Ze zijn hier overigens geboren.

Binnenhouden is hier geen optie omdat vriend allergisch is. Dus nu ook totaal niet handig, maar goed, het moet maar even zo. En we hebben ze inderdaad om muizen en ratten te vangen. Betekent niet dat ik ze half verwaarloos, echt niet. Ben hartstikke gek met alle katten en ze zijn ook allemaal gechipt.

Ik hoop dat de vrouw nu wegblijft. Het is hier voor bekenden ook normaal achterom te lopen, maar bij vreemden niet.

Wat een raar verhaal zeg eilinora. Dan schrik je ook wel...

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:38

Ik zou de vrouw doorverwijzen naar een dierenasiel.

Fijn dat de vrouw je niet meer lastig valt. Ik hoop dat ze weg blijft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:03

Mijn boerderij kat is de grootste slijmbal die je maar kunt bedenken. Altijd op schoot.
Mijn raskat tegenovergesteld.
Wil niet geaaid worden en op schoot liggen helemaal niet.

Maar ontopic: Ik hoop dat je mail tot haar doorgedrongen is.
En inderdaad chippen, registreren en een melding bij de wijk agent!
Heel verstandig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:09

Eilinora schreef:
Helaas gebeurt dat vaker bij boeren...mensen denken dat je zomaar overal mag komen maar het is en blijft privé terrein.
Kijken is prima maar meld je dan eerst even.

Wij hadden van de zomer 2 mensen die meenden dat ze wel dwars door de voortuin het erf op mochten fietsen.
Ik zag ze via het keukenraam en ben toen achterom gaan kijken wat ze gingen doen.
Zag ik die man ineens de deur van de shovel open trekken.
Ben toen snel heen gelopen om te kijken wat ze wilden.

Ze gingen schuilen voor de regen (er was nog geen druppel gevallen) maar konden ineens wel doorfietsen.

Die dingen vinden ze dus heel normaal.

Maar ff ontopic weer,ik ga mee met de rest,wijkagent en politie op de hoogte brengen.

Zulke mensen heb ik ook vaker op het erf gehad en dan nog helemaal beledigd zijn als je ze vriendelijk verzoekt om weg te gaan uit je tuin. :D Gelukkig hebben ze nooit wat mee willen nemen, maar bij mijn paarden in de wei kwamen ze soms gerust. Niet prettig!

Ik hoop dat ze wegblijft TS. Wat een eng mens..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:28

Oh, wat vervelend TS! Ik hoop echt dat de mail geholpen heeft en ze definitief wegblijft.

Is het misschien ook een idee om een camerabordje (eventueel mét camera) op te hangen? Ik weet alleen niet hoe het met de regels zit...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:35

Onze boerderij katten kun je optillen en ze blijven spinnend in je armen.. mijn binnen katten gaan dan meteen weer na de grond of Elfstedentocht grommen ... Liggen wel op schoot en aaien prima als ze zelf willen of vanaf de grond.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:52

Help me even... Elfstedentocht grommen?

Verder, is het niet een idee de katten buiten te laten als jullie ook buiten zijn en verder binnen te houden? Scheelt wat met de allergie..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:09

Janine1990 schreef:
Met andere woorden; Ook als kitten zit het er in of niet. Een geboren boerderijkat zal nooit een schootkat worden :n

Hier wil ik even op inhaken, want het is onzin. Ik heb twee katten allebei van een (andere) boerderij en die zijn extreem aanhankelijk. Ze wonen nog steeds op stal maar kruipen het liefst in mijn broekzak en willen urenlang op schoot. Het zit er dus niet per se in, niet alle boerderijkatten zijn hetzelfde.

Fijn dat ze niet meer is langs geweest!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:17

Van een oudere geboren boerderijkat kan ik me voorstellen dat ze niet zo tam worden, maar dan heb ik het ook over katten die bijna gen mensen tegenkomen en maar wat rondzwerven. Ik heb zelf vaak genoeg kittens van een week of zeven gevangen op de boerderij en dat ging prima. Na een week de dikste knuffels.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:44

Onze laatste kat komt ook van een boederijfamilie, maar mamakat dacht dat het wem beter zou zijn om in onze garage haar nest te maken :+ Resultaat waren vier kittens waarvan slechts één het heeft overleefd, en nu twee jaar later nog steeds bij ons is. Hij was in het begin ook niet tam, dat heeft maanden geduurd, maar nu is hij de grootste knuffelkont die je je kan voorstellen. Echter is hij buiten wel meer op zijn gemak als binnen, ondanks dat ie gewoon binnen mag van ons.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:52

Wij hebben op stal ook kittens maar die zie je nooit en als je ze ziet schieten ze weg.

En we hadden een aanlopertje, waarschijnlijk uit de auto gezet (gingen meer verhalen rond) en die was knuffelig.

Dus ja, verschil is er maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:05

Sinds wanneer gaat dit topic over hoe tam een boerderijkat wel of niet kan worden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:12

Janine1990 schreef:
cissy schreef:

Uitzondering op de regel?

Of gewoon karakter? Mijn geboren binnenkat komt na 4 jaar ook nog niet op schoot zitten. Ze vindt het best leuk om náást je te zitten. Maar blijkbaar niet op schoot. Prrrrrrrima, moet ze zelf weten.

Niet gaan doen alsof de plek waar een kat geboren wordt bepaalt of hij wel of niet graag op schoot zit. Denk dat de kat van jouw ouders dan de uitzondering is geweest hier ;)

(sorry Goof)

TS fijn dat ze niet meer geweest zijn. Hopelijk is je kattige mail dan toch afdoende geweest.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:15

Janine1990 schreef:
Jis_ schreef:

Mijn ouders hebben een kat, die van de boerderij komt. Echter hebben wij deze toen als kitten van 6 weken al in huis genomen. De kittens waren uit het oorspronkelijke nest (op een zolder) geflikkerd en moeder had er geen omkijken meer na. Gelukkig wilde een andere kat ze wel adopteren (had ook een nest op dat moment), maar die had natuurlijk niet genoeg melk voor zoveel kittens. Vandaar vroege in huis neming. Waren op de boerderij veel in handen geweest, aan zorg niets te kort gekomen (natuurlijk omdat ze dus hun eigen moeder min of meer kwijt waren). Bij ons ook veel op schoot, slapen, lekker warm etc.
Maar het is gewoon géén schootkat, zal het na ruim 4 jaar ook niet meer worden hoor :n

Dat is geen feit maar jouw ervaring. Ik heb hier nu een straat kat van 7 maanden geadopteerd, ligt elke dag in mijn nek. Ligt meer op schoot en wil meestal eerder naar binnen dan mijn andere kat die bij een fokker vandaan komt.