Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy schreef:Ze is niet weer geweest, heeft ook nog niet gereageerd op mail.
En beatje, als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat de kittens daar helemaal niet kwamen. We hadden ze in onze stal, ja. In een kist in een groot strohok (ze konden zelf uit de kist komen en eventueel ook zelf uit het strohok, maar dit deden ze nog helemaal niet). Oftewel ze heeft ze er zelf gewoon uitgepakt.
En de discussie over katten houden ga ik niet aan. Wij zorgen goed voor onze katten en ik heb liever een kat die wel lekker buiten komt en kan genieten dan eentje zielig opsluiten de rest van z'n leven binnen. Onze boerderij ligt ook nog een groot stuk van de weg af, onze katten komen daar vrijwel nooit, ze gaan namelijk of de weilanden op achter de boerderij of het bos in.
Qerty schreef:Als die katten gewend zijn een heel erf tot hun beschikking te hebben kan ik me goed voorstellen dat TS het zielig vind om ze vanaf nu binnen te houden. Ik geloof best dat er katten zijn die tevreden zijn met een binnenleven, maar een boerderij kat opsluiten vind ik persoonlijk ook zielig.
Jis_ schreef:Qerty schreef:Als die katten gewend zijn een heel erf tot hun beschikking te hebben kan ik me goed voorstellen dat TS het zielig vind om ze vanaf nu binnen te houden. Ik geloof best dat er katten zijn die tevreden zijn met een binnenleven, maar een boerderij kat opsluiten vind ik persoonlijk ook zielig.
Het zijn kittens die nog nauwelijks tot niet aan het buitenleven gewend zijn maar goed als je ze als muizenvangers aangeschaft hebt dan kan ik me voorstellen dat binnen houden sowieso geen optie is.
cissy schreef:Ik had ook een geboren boerderij kitten en dat was de grootste schootknuffel ooit. Dus dat laatste is niet waar.
Eilinora schreef:Helaas gebeurt dat vaker bij boeren...mensen denken dat je zomaar overal mag komen maar het is en blijft privé terrein.
Kijken is prima maar meld je dan eerst even.
Wij hadden van de zomer 2 mensen die meenden dat ze wel dwars door de voortuin het erf op mochten fietsen.
Ik zag ze via het keukenraam en ben toen achterom gaan kijken wat ze gingen doen.
Zag ik die man ineens de deur van de shovel open trekken.
Ben toen snel heen gelopen om te kijken wat ze wilden.
Ze gingen schuilen voor de regen (er was nog geen druppel gevallen) maar konden ineens wel doorfietsen.
Die dingen vinden ze dus heel normaal.
Maar ff ontopic weer,ik ga mee met de rest,wijkagent en politie op de hoogte brengen.
Janine1990 schreef:Met andere woorden; Ook als kitten zit het er in of niet. Een geboren boerderijkat zal nooit een schootkat worden
Janine1990 schreef:cissy schreef:Ik had ook een geboren boerderij kitten en dat was de grootste schootknuffel ooit. Dus dat laatste is niet waar.
Uitzondering op de regel?
Janine1990 schreef:Jis_ schreef:
Het zijn kittens die nog nauwelijks tot niet aan het buitenleven gewend zijn maar goed als je ze als muizenvangers aangeschaft hebt dan kan ik me voorstellen dat binnen houden sowieso geen optie is.
Mijn ouders hebben een kat, die van de boerderij komt. Echter hebben wij deze toen als kitten van 6 weken al in huis genomen. De kittens waren uit het oorspronkelijke nest (op een zolder) geflikkerd en moeder had er geen omkijken meer na. Gelukkig wilde een andere kat ze wel adopteren (had ook een nest op dat moment), maar die had natuurlijk niet genoeg melk voor zoveel kittens. Vandaar vroege in huis neming. Waren op de boerderij veel in handen geweest, aan zorg niets te kort gekomen (natuurlijk omdat ze dus hun eigen moeder min of meer kwijt waren). Bij ons ook veel op schoot, slapen, lekker warm etc.
Maar het is gewoon géén schootkat, zal het na ruim 4 jaar ook niet meer worden hoor![]()
Met andere woorden; Ook als kitten zit het er in of niet. Een geboren boerderijkat zal nooit een schootkat worden