De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:04

Ergeren heb je alleen jezelf maar mee al maak ik mezelf er ook weleens schuldig aan. Ik moest vandaag vooral heel hard lachen om een jongen die met zijn telefoon in de handen zat te appen en recht op mijn stilstaande auto af kwam. 10 meter voor de auto lag mijn hand op de toeter. Hij schrok, remde en liet zijn telefoon stuiteren waarna al zijn vrienden heel hard moesten lachen. Ik hoop dat hij er wat van geleerd heeft....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:09

Laat ik maar zeggen dat ik bijna altijd met mijn autoraam dicht rijd, puur en alleen zodat ik hardop kan schelden en vloeken achter het stuur :+

Appen/bellen, geen richtingaanwijzer, te hard rijden, te langzaam rijden, klevers, mensen die geen voorrang verlenen, mensen die niet netjes ritsen, mensen die met enkele km's verschil inhalen, fietsers die hun hand niet uitsteken, fietsers zonder licht en voor mij de grootste ergenis; weggebruikers die overal tussendoor vliegen omdat 'auto's toch wel stoppen', oftewel, onrechtmatig voorrang opeisen, VER-SCHRIK-KE-LIJK ~~}>

Edit:
@Rintah dat is inderdaad ook niet grappig. Ik vind (sommige) scholieren sowieso best asociaal fietsen. Levensgevaarlijk soms.
Wat mij betreft mag er wel wat meer aandacht worden besteed aan veilig verkeer bij de jeugd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:22

ogidni schreef:
LoveUggs schreef:
Ik erger mij heel erg aan de felle verlichting dat tegenwoordig normaal lijkt te zijn.. Van die koplampen die zo fel zijn dat je bij tegenliggend verkeer niets meer ziet, of wanneer ze achter je rijden dat je niet in je achteruit kijk spiegel kan kijken. Zelf zonder in mijn spiegel te kijken wordt ik soms echt verblind van de koplampen van de auto achter me. Levens gevaarlijk en ik snap niet dat daar geen strengere regels voor zijn..

Of bestuurders die de hele invoeg/rits strook gebruiken en zich er uiteindelijk tussen proppen terwijl er daarvoor nog zo veel ruimte is om in te voegen. Bij mij kom je er dan mooi niet tussen, en ik gooi dan ook het gat voor mij dicht. Blijf netjes aangesloten. Zo asociaal, en ik heb er een bloedhekel aan.. Ik vind het wat anders wanneer je er echt geen ruimte voor heb, maar wanneer ik 3x ruimte over laat zodat je kan invoegen en je maakt daar geen gebruik van heb je bij mij mooi pech..

Ook bumperklevers heb ik een hekel aan. Zij ook aan mij wss want ik ben er niet van onder de indruk. Ik ben op dat moment misschien ook aan het inhalen en ga pas opzij wanneer ik weer ruimte heb om opzij te gaan. Niet omdat ik gedwongen wordt uit te wijken..

Juist de bestuurders die de hele invoeg-/rits strook gebruiken krijgen van mij ten alle tijde ruimte om in te voegen. Dit is namelijk het juiste gebruik van dit soort stroken. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de duitsers. Die geven altijd ruimte aan het einde van zo'n strook.

Hangt van de situatie af. Bij normaal gedrag ben ik het met je eens. Als iedereen 100 rijdt en iemand probeert met 150 nog zoveel mogelijk auto's in te halen voor hij in moet voegen, heeft 'ie pech. Op weg naar m'n werk staat er regelmatig een beginnende file op het klaverblad. Begint als één baan, in de bocht wordt het twee om aan het einde van de bocht weer samen te voegen. Vaak staat iedereen op de rechterbaan op hun beurt te wachten, en dan is er soms ééntje die er voorbij schiet. Die komt er bij mij ook niet tussen.

Ook een leuke in de file. 's Middags staat hier altijd file op de A27. Verkeer wat van de A15 de A27 op moet, staat dan al vast op de parallelbaan. Dat is een dubbele baan met achtereenvolgens afritten richting Utrecht, Breda en Gorinchem, file moet richting Breda. Die staan ook allemaal op de rechterbaan, zodat verkeer richting Gorinchem er langs kan. Komt regelmatig voor dat er dan iemand geen zin heeft om achteraan te sluiten en er voorbij schiet om op het laatste moment de file in te duiken. Maar daar staat iedereen ook stil waardoor diegene er niet tussen kan en dus midden op een lege rijbaan stil gaat staan...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:47

Ik rij dagelijks door een recreatiegebied en erger me af en toe groen en geel aan die clubjes bejaarde mensen die denken dat ze breeduit over de weg mogen rijden met 20 man of meer omdat ze reflecterende vestjes aan hebben |o . Ook het opdraaien van het parkeerterrein vooraan is schijnbaar heel moeilijk, meer als de helft doet dat met een tempo dat een kreupele slak ze nog in zou halen :roll: . Newsflash, dat parkeerterrein komt niet vanzelf naar je auto toe, dat pedaal bij je rechtervoet doet dan wonderen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:58

C_arola schreef:
Bumperklevers houd ik hier van me af door de ruitenwisser met ruitervloeistof te gebruiken. Ik ben maar 1 persoon tegen gekomen die door bleef gaan maar toen ik het nog een keer wat langer deed haakte diegene ook snel af waardoor ik op de toegestane snelheid zonder problemen verder kon rijden.

Dank je voor de tip ga ik zeker gebruiken.

Ik vind dat die *piep* felle lampen verboden mogen worden. Ik zie dan geen enne stront meer. Lekker verplicht 5 min in hun eigen felle licht laten zitten zoals ze in japan doen. Misschien dat het helpt. Als ze tegemoet komen zie ik al weinig en in mijn achteruit spiegel is het overzicht al helemaal weg. Dat is toch gevaarlijk of ligt dat aan mij?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 01:34

Memories schreef:
Het hele verkeer is een grote ergernis :') niet alleen automobilisten trouwens want mijn nummer 1 ergernis is fietsers/wandelaars zonder licht, bij voorkeur op donkere weggetjes buiten de stad. Ga even lekker ergens anders suïcidaal lopen doen zeg 8)7

Had vanavond nog bijna iemand om de motorkap liggen...
Donkere landweg zonder verlichting waar je 60 mag rijden.
Loopt er ineens iemand voor mijn auto mij tegemoed zonder verlichting, en nog boos zijn ook 8)7
Hij mag blij wezen dat er geen auto van de andere kant aan kwam, anders had ik geen kant op gekund.

Grote ergernis voor mij zijn fietsers zonder licht die wel gewoon doorrijden omdat ze vinden dat jij ze maar moet zien.
Ik ben nachtblind, en zie echt slecht in het donker dus zie fietsers veel te laat.

Door rood rijdende mensen haat ik ook.
Snap niet waarom je je leven op het spel zet ipv even te wachten.

En mensen die langzaam rijden; 70 op snelweg, 50 waar je 80 mag, 30 op een 60 weg en dan ook nog eens geen richting aangeven als je ineens langs de kant van de weg besluit stil te gaan staan...
En nu we het toch over richting aangeven hebben (ook fietsers doen dit zeer weinig) |o mensen die op een rotonde geen richting aangeven als ze 3 kwart rijden, ik knal mn auto er dan voor als ik de kans krijgt }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 01:59

Hier ook ergernissen genoeg, ook al zijn veel ergernissen "lokaal" (aangezien ik niet in Nederland woon).
Wat ik het meeste zie:
- mensen die doen alsof ze naar links of rechts willen afslaan bij een stoplicht, helemaal naar voren rijden, en er dan "achter komen" dat ze rechtdoor willen en invoegen. En opeens staan ze vooraan in de rij...
- verkeerde verlichting: blauw licht, groot licht, mistlicht, of 's nachts geen licht. Geen idee of er regels zijn mbt verlichting, maar de politie doet sowieso niets.
- mensen (vooral mannen) die het als een belediging zien als je ze inhaalt. Het komt vaak genoeg voor dat ze dan even gas bijgeven en je afsnijden zodat hun mannelijkheid intact blijft.
- de linker strook (zou in NL de rechter strook zijn) op de snelweg wordt nog vaak als parkeerplek gebruikt. Een 3-baans weg is dan opeens een 2-baans weg omdat een rijstrook geblokkeerd is door iemand die zijn auto daar heeft geparkeerd.

Dingen waar ze hier geen probleem van maken:
- onnodig op de inhaalbaan blijven rijden (onnodig links rijden); hier haal je gewoon in waar er ruimte is, links of rechts
- snelheidslimieten; iedereen gaat zo hard als dat ze zelf willen. Een truck gaat met 40 km/h de heuvel op op de snelweg, daarnaast gaan een brommer met BBQ erop gebouwd met 25 km/h en vervolgens komt er een pickup truck met 140 km/h langs.

theadora99 schreef:
Het rem trucje werkt goed

Iemand die dat doet mogen ze wat mij betreft trouwens meteen het rijbewijs afpakken. Dat is het opzettelijk in gevaar brengen de persoon achter je en kan dodelijke gevolgen hebben.

Fitzroy

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:15

Ik erger me aan mensen als Theadora die menen zelf voor politieagentje te moeten spelen. Bah ... En nog gevaarlijk ook.

Voor de mensen die last hebben van fel licht een tip: waarschijnlijk worden jullie ogen automatisch naar de felle koplampen getrokken. Probeer eens recht voor je uit te kijken en niet naar links. Scheelt echt gigantisch, als je erop let. Ik had nl. hetzelfde en kreeg deze tip ook weer van iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:09

Ik vind geen richting aangeven ook heel irritant! Rem je af voor een rotonde, sta je bijna stil maar blijkt helemaal niet nodig te zijn omdat degene die er aan komt rijden er af gaat. Grr

Laatst nog iemand die rechts in ging halen. Er ontstond file, man zat al hele tijd achter mij te drukken (ja sorry, harder kan ik niet?) En ging toen via de vluchtstrook heel wat auto's inhalen, ook idioot.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:29

Met de telefoon bezig zijn achter het stuur. Wat een gevaarlijk gedoe. Ik werk in een wijk waar je maar 30 mag rijden, om de 100 meter zowat een veel te hoge drempel waar je met 30 echt niet overheen kunt. Speciaal om de verkeersveiligheid voor kinderen te garanderen. Maar in bijna alle auto’s die ik tegen kom, zitten de ouders zelf met de telefoon in de hand. Ik snap echt niet waarom mensen dit doen.

Auto’s die langzamer rijden dan mag, vervelend maar ik maak me er niet te druk om. Muziekje wat harder in de auto en ik kom wel aan op bestemming. Waar ik mij dan veel meer aan erger zijn auto’s die denken er wel langs te kunnen en op die manier gevaarlijke situaties creeeren door in te halen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:39

enzino schreef:
Hier ook ergernissen genoeg, ook al zijn veel ergernissen "lokaal" (aangezien ik niet in Nederland woon).
Wat ik het meeste zie:
*lijst*

Merk je nou ook nog dat er daar veel meer ongelukken gebeuren? Of is iedereen gewoon helemaal aan die 'we doen maar wat' mentaliteit gewend? :=

Waar ik me ook groen en geel aan erger: wielrenners :r als ze alleen fietsen gaat het met de meesten nog wel, maar zodra z'n in een groep op tocht gaan zijn het stuk voor stuk aso's, ik heb nooit een uitzondering kunnen vinden.
Geen voorrang geven aan rechts, afsnijden, schreeuwen en schelden als je voor hun idee 'in de weg' fietst, fietsen waar het niet mag en als je er wat van zegt kan je een grote bek terug krijgen of met een beetje pech door zo'n groepje in mekaar getimmerd worden. Ja, dat gebeurd, en wel meer dan eens ook. Goddank is die tijd van het jaar dat ze massaal de weg onveilig maken ook weer even voorbij.

Hier ook een fietsstraat die ik een paar keer in de week (met de fiets) neem en de auto's die daar 'te gast' zijn hebben ook werkelijk geen enkel geduld. Als een soort wildwestcowboy tussen de groepjes fietsers door racen, zo dicht achterop me zitten dat als ik zou vallen ze finaal over me heen zouden rijden want remmen kan zelfs met die snelheid niet meer... Fiets liever een blokje om tegenwoordig :')

En ja HTM heel herkenbaar, heb er ook wel eens bijna eentje geschept := je ziet het gewoon echt veel te laat pas, ook als je de toegestane snelheid rijdt. Vroeger fietste ik ook vrolijk zonder licht (want puber en dan heb je schijt aan alles }:) ) maar sinds ik een rijbewijs heb is er geen haar op m'n hoofd die daar meer aan denkt. Heb ook altijd van die extra lichtjes van de Hema mee voor als het me een keer gebeurd dat m'n licht kapotgaat. Echt levensgevaarlijk :n

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:40

Ik had de moed niet meer om alles te lezen maar wat een compleet gebrek aan tolerantie weer. Jullie maken je er op jullie eigen manier schuldig aan want jullie ergernis heeft invloed op je rijgedrag. Toen ik bijna 30 jaar geleden mijn rijbewijs ging halen had ik een vriendinnetje wiens vader een rijschool had. Die zei altijd je moet niet alleen voor jezelf maar ook voor alle anderen die niet kunnen rijden, goed leren rijden. Dat betekent dat je vlot rijdt waar het kan en je snelheid aanpast waar dat nodig is. Op donkere weggetjes kan je slecht verlichte fietsers en wandelaars tegen komen. Daar houd je dan dus rekening mee. En als ik een oud opaatje heel langzaam zie rijden dan denk ik ik hoop dat als ik 80 ben en ik mijn auto nodig heb om nog ergens te komen dat ze dan ook een beetje rekening met me houden. Dat is de mentaliteit waar je wat aan hebt in het verkeer. En aangezien ik inmiddels meer dan een miljoen schadevrije kms op mijn naam heb staan mag ik het zeggen denk ik.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:50

Als ik af en toe in Nederland rijd dan valt me idd op hoe slecht het met verkeersgedrag gesteld is. Niet alleen automobilisten. Fietsers denken bijvoorbeeld dat zij met 2 naast elkaar mogen rijden (is verboden) en vaak kom je zelfs meutes tegen die rustig met z'n zessen naast elkaar fietsen zonder aan de kant te gaan (artikel 5...).
Ik ben een voorstander dat iedereen die een rijbewijs heeft ook om de 3 of 5 jaar een rijvaardigheidstest + theorie moet afleggen om het rijbewijs geldig te houden; net zoals in het beroepsgoederenverkeer.
Dan voorkom je ook meteen dat mensen eventuele nieuwe verkeersregels niet weten...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:03

Helemaal eens met blue_sky.
Iedereen heeft zoveel haast en ongeduld, daar krijg je ongelukken van.
Ga gewoon wat eerder van huis weg en je hebt alle tijd om op je bestemming te raken.
Ik zeg niet dat je langzamer moet gaan rijden dan de maximum snelheid, want ook dat kan gewoon gevaarlijk zijn, maar met een beetje geduld in het verkeer kom je heel ver.

Het meest ergerlijk vind ik dan ook ongeduldig gedrag van anderen, ik houd me gewoon aan de verkeersregels en haal vlot in op de snelweg, maar alsnog zitten er altijd, vooral mannelijke bestuurders trouwens, met hun dure patserbak achter je te drukken. En dan rijd ik meestal zelfs zo'n 5-10 km harder dan de max snelheid.

Hier in de wijk mag je bijvoorbeeld maar 30, en ik ben volgens mij de enige die dat ook doet. :') Ik weet dat er hier regelmatig fietsers, brommers en voetgangers onder de auto komen dus ik houd me gewoon aan de max. De chaga medeweggebruikers die nog net niet hun auto uit komen om me in elkaar te slaan zijn niet meer op een hand te tellen. Dat is toch bizar? Mensen het is een 30 km zone voor een reden! Dan ga je er toch niet met soms zelfs 80 km/h doorheen jagen? Het is maar een klein stukje dus je haalt er misschien een minuut tijdswinst mee. :roll:
Overigens kunnen ze me ook nog eens makkelijk inhalen maar om een statement te maken moeten ze achter me rijden, druk hoofdschuddend en handgebarend.. _O-

Ik heb echt het idee dat het gros van de automobilisten niet beseft wat het met je leven doet als je iemand doodrijdt. Ik heb het gelukkig niet meegemaakt maar ik zou er niet mee kunnen leven en wil dat dan ook graag op alle manieren voorkomen.

Als er een trailer rijdt op een onoverzichtelijke 100 km weg ga ik ook geen gevaarlijke capriolen uithalen om die in te halen, tenzij ik zeker weet dat dat veilig kan, anders blijf ik er zonder me te ergeren (op veilige afstand) 80 achter rijden. Je komt toch wel op je eindbestemming, als iedereen zich wat relaxter gedraagt heb je een stuk minder gezeik.

Als je wil racen moet je maar naar het circuit gaan of Duitsland, zet je eigen leven op het spel maar niet die van anderen.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:22

Ik snap nu veel situaties die ik onderweg tegen kom, met al die mensen die maar voor eigen rechtertje spelen. Onvoorstelbaar :n Dat maakt je imo geen haar beter dan diegene waaraan je je zo ergert.

De Nederlandse wegen zijn nou eenmaal druk en ja, van sommigen vraag ik me ook af hoe ze in godsnaam aan hun rijbewijs zijn gekomen. Maar dat geeft je niet het recht om dan maar kwaad met kwaad te vergelden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:36

Ik kan me juist vreselijk ergeren aan mensen die zich overal aan lijken te ergeren.

Als ik tijd heb,waarom zou ik dan niet rustig 70u mogen rijden waar 90 mag?
Omdat andere weggebruikers perse 1 minuutje vroeger op hun bestemming willen zijn?

Mensen durven toeteren omdat ik liever 2 auto's langer wacht om rustig een rotonde op te rijden dan me tussen 2 vlugge auto's te schieten,....

Zoiets snap ik niet.

Al dat gestress lijdt gewoon tot de ergernissen.

Rij gewoon rustiger,kom een minuutje later aan en tover een glimlach op je gezicht door een leuke vogel die je zag vliegen door wat rustiger te rijden ipv gepiekeerd,enkele minuutjes vroeger aan te komen.

Iemand dje trager rijdt op de autosnelweg?waar maak je je druk om?plaats genoeg toch om voorbij te steken?
Levensgevaarlijk?tja,volgens mij gebeuren veeeel meer ongelukken door te vlug te rijden dan door wat rustiger te rijden.....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:46

Ik rij ook weleens te traag, kan prima. Maar op het moment dat je iemand ziet naderen die wel gewoon door wil rijden is het een kleine moeite om of ruimte te maken zodat je ingehaald kunt worden of om op te trekken. De wereld draait namelijk niet om jou.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:49

tengeltje11 schreef:
Ik kan me juist vreselijk ergeren aan mensen die zich overal aan lijken te ergeren.

Omdat andere weggebruikers perse 1 minuutje vroeger op hun bestemming willen zijn?

Mensen durven toeteren omdat ik liever 2 auto's langer wacht om rustig een rotonde op te rijden dan me tussen 2 vlugge auto's te schieten,....

Zoiets snap ik niet.

Rij gewoon rustiger,kom een minuutje later aan en tover een glimlach op je gezicht door een leuke vogel die je zag vliegen door wat rustiger te rijden ipv gepiekeerd,enkele minuutjes vroeger aan te komen.

Iemand dje trager rijdt op de autosnelweg?waar maak je je druk om?plaats genoeg toch om voorbij te steken?
Levensgevaarlijk?tja,volgens mij gebeuren veeeel meer ongelukken door te vlug te rijden dan door wat rustiger te rijden.....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Al dat vreselijke gehaast in het verkeer. Ongeduldig gedram. Bereken gewoon een beetje meer tijd en je komt -ook als er eens iets onverwachts gebeurt in het verkeer- mooi op tijd aan. Met veel minder ergernis.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:55

eens met blue_sky en lepeltje.
Op tijd vertrekken, drie keer rustig adem halen en tot tien tellen helpt al zoveel.
Ik vertrek altijd ruim op tijd. Heb geen zin in stress achter het stuur.

Ik reed bv een keer achter een patatkraampje (dus een flinke auto + aanhanger), met daarvoor nog een trekker + aanhanger. Dat was ook adem in adem uit, want het was een vrij lang onoverzichtelijk stuk. Maar goed, dan gaan we maar een keer wat langzamer :). Muziekje aan en lekker doortoeren met 45km/u. We komen er wel!

Ik rijd ook altijd netjes 30 (of 35 op de teller) waar dat de maximum snelheid is.. Maar pfff.. wat mensen voor dingen doen om je in te halen en bumperkleven...

Ik heb meerdere aanrijdingen gezien (allen zonder letsel gelukkig!) maar daar schrik je goed van hoor!
De linkste die ik zag was ook met iemand die flink te hard reed. Dat hij niks had was een wonder.

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:56

Florenc schreef:
Verschrikkelijk!
Ergernis nummer 1: mensen die met 70km per uur een autosnelweg oprijden. Levensgevaarlijk, en waarom? Omdat ze niet durven? Blijf dan van de autosnelweg weg...

Dit heb ik dus vaak met mijn auto uit 2001, 1 liter motor. Ik zou graag met de juiste snelheid op de snelweg invoegen, maar dat haal ik vaak gewoon niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:59

Ik woon vlak aan het bos, dus op mooie dagen is het een verschrikking om hier te rijden. Veel 65+ers op de elektrische fiets, die zijn het ergst. Met zijn allen breeduit over de weg fietsen, rustig met zijn vieren naast elkaar of met zijn tweeën en dan zover uit elkaar fietsen dat ze letterlijk de hele weg in beslag nemen. Als er een auto aankomt gaan ze echt niet aan de kant := Sommigen fietsen zonder gehoorapparaat (of doen alsof :D ), dan toeter je en horen ze je nóg niet, gewoon stug doorfietsen. Neem dan zo'n spiegel voor op je fiets. Is misschien niet leuk, maar dit is echt levensgevaarlijk....

Met kinderen soms net zo, gelukkig ben je er wel wat meer op bedacht. Al had ik laatst bijna een kind onder de auto liggen...Ik reed buiten de bebouwde kom (waar je 80 mag). Komen er twee kinderen (ongeveer 8 en 11) van een oprit af, fietsen netjes de weg op, ik reed als 2e in een rij van 3 auto's. Auto 1 passeert, kinderen gaan netjes aan de kant. Vervolgens slaan ze ineens af naar een oprit aan de overkant van de weg, zonder hand uit te steken, zonder om te kijken of te luisteren of er nog iets aankomt. Nog nooit zo hard geremd, ondanks dat ik er met nog geen 50 langs ging :=

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:00

tengeltje11 schreef:

vind het toch behoorlijk irritant dat als ik moet uitwijken, of gewoon weer netjes rechts ga rijden direct weer op de rem moet trappen omdat iemand zo nodig zo langzaam wilt rijden. Niet iedere keer dat iemand haast heeft ontstaat dat doordat iemand geen zin heeft om eerder z’n bed uit te komen. Ook zijn er dingen waar zij niet op rekenen, dan is het fijn om gewoon fatsoenlijk door te kunnen rijden.

Dus als jij geen zin hebt om je druk te maken, vooral doen maar ga het verkeer ook niet ophouden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:04

Er is sprake van een maximum snelheid die aangegeven wordt op verkeersborden. Dat is dus geen verplichting om die snelheid aan te houden. :)* Hoeveel mensen denken jullie overigens ergeren zich aan langzame ruiters in het verkeer? :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:04

madamX schreef:
Fietsers denken bijvoorbeeld dat zij met 2 naast elkaar mogen rijden (is verboden)

Dit is niet waar, fietsers mogen met z'n tweeën naast elkaar rijden.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:10

tengeltje11 schreef:

Zoiets snap ik niet.

Mits je dat doet op een stuk waar je veilig ingehaald kan worden ben ik het helemaal met je eens, maar op het moment dat dat niet kan (1-baans weg bijvoorbeeld) vind ik dat geen sociaal rijgedrag, niet iedereen heeft de mogelijkheid om wat meer tijd te nemen namelijk, en dan is iemand die voor je rijd en die niet de max snelheid rijd wel een begrijpelijke ergernis.