Waar word jij rustig van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Waar word jij rustig van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:49

Muziek luisteren of tegenwoordig zelf muziek maken. Aan het einde van de dag nog even keyboard spelen of op mijn gitaar spelen. Heerlijk!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:51

lekker wandelen in de natuur met mijn honden :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:42

Even mn neus in de vacht van onze paarden duwen en vitamine P snuiven (en ja ik ben volwassen)

Wordt na een drukke dag ook rustig van daimond painting of domme spelletjes op mn telefoon.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:15

Ff met de hondjes op pad. Niet aangelijnd, da's weinig rustgevend :+ Maar lekker los in het park :) Of algeheel hondendingen doen. Dan wordt ik gedwongen om m'n gedachten op nul te zetten en de drukte van me af te zetten, want anders straffen ze me genadeloos af, allebei _O- Even op de bank een hersenloze serie kijken kalmeert ook altijd wel en een klein kunstwerkje op m'n nagels verven is ook bezigheidstherapie hahaha _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:26

Bij dat zeepraspen had ik me toch iets rustigers voorgesteld :') Word helemaal kriegel van het onrustige beeld en het gedraai van het zeepje :))

Ik word rustig van een lekkere kop hete koffie. Dat eerste slokje.. <3 Vooral als het buiten regent en onweert. Lekker een kaarsje en sfeerlampje aan en op de bank naar het weer luisteren.
Ook word ik rustig van mijn pony. Gewoon bij hem zitten en kijken hoe hij eet of slaapt vind ik al heerlijk.

Vind het leuk om te lezen waar anderen rustig van worden! Ik ben over het algemeen een heel onrustig persoon. Ik heb snel stress en denk altijd dat alles snel moet (bijvoorbeeld: snel naar stal, snel rijden, snel wandelen, snel voeren etc.) maar niet alleen met dingen buiten de deur; ook thuis. Zo ontbijt ik bijvoorbeeld nooit thuis, dat vind ik zonde van mijn tijd 8)7 In mijn hoofd gaat het zo: hoe eerder ik de deur uit ben, hoe vroeger ik op werk ben, hoe sneller ik weer thuis ben en hoe langer ik iets aan mijn dag heb. Heel idioot ja.. en heel vermoeiend ook. Zou daar best wel hulp bij willen eigenlijk. >;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:29

Het geluid van kauwende paarden of wandelen in de middle of nowhere met de hondjes.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:06

Naar/van huis fietsen met muziek in mijn oren, ASMR(niet alles)(hier val ik van in slaap :D ), verder alles wb paarden. Van kauwgeluiden tot op mijn rug in het weiland liggen luisteren naar de stilte, tot buitenritten tot gewoon lekker rijden. Echt alles. Zelfs mest ruimen maakt mijn hoofd leeg.

Verder vind ik het heerlijk om te wandelen met mijn shetlanders(en soms is mijn eigen paard ineens een heel klein paardje ipv 173 dan is dat ook leuk :+ )

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:22

1. Mijn paard rijden/tutten
2. Knuffelen met mijn kat op de bank
3. Sinds deze week; de muziek van Terence Trent D'arby her ontdekt.....die man heeft zo'n prachtige stem en echt prachtige nummers!

Terence Trent D'arby

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:08

Een waxmelt opzetten, een cappuccino maken/drinken, paardrijden, stream kijken en gamen (hangt wel van de game af of het inspannend of ontspannend is). Maar wat mij écht tot rust brengt is in bad of mijn vriend.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:27

Paard knuffelen of de kat (behalve als die slaat, heel soms :+ ), warme douche of bad.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:29

Kleding naaien....

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:34

Ik word rustig van Hardcore muziek :)

Klinkt misschien heul raar, maar voor mij, kan ik mezelf er compleet in verliezen en helemaal in m'n eigen wereldje keren. En omdat ik best chaotisch ben is een continu ritme ook heel prettig

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:38

Ik wordt rustig van slakken :+
Nee is echt,sinds dat wij grote slakken hebben heb ik echt een soort rust punt gevonden. Zet een bordje met eten voor mijn neus voor ze, gewoon kijkend naar hoe ze eten, bewegen,hun karakters etc. Of op mijn arm lopen, heerlijk rustgevend! Alsof de hele wereld stil staat!
Hier onze Afrikaanse reuzenslak Gerrit!
Afbeelding

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:40

Grasmaaien... :))

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 23:44

Saskia9 schreef:
Ik wordt rustig van slakken :+
Nee is echt,sinds dat wij grote slakken hebben heb ik echt een soort rust punt gevonden. Zet een bordje met eten voor mijn neus voor ze, gewoon kijkend naar hoe ze eten, bewegen,hun karakters etc. Of op mijn arm lopen, heerlijk rustgevend! Alsof de hele wereld stil staat!
Hier onze Afrikaanse reuzenslak Gerrit!
[ [url=m/JHXPZb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe houd je die slakken als ik vragen mag?

Ik ben mijn kat vergeten op de noemen. Clyde is een enorme kletskous. Een beetje met hem banketstaaf en de stress vloeit gewoon je lichaam uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:52

Ik word rustig van stilte. Zoals dat soort nachten dat je om 3 uur wakker wordt, het stil is, en je alleen maar een vogel hoort.

En toch is het nooit helemaal stil in de stad, en kan ik daar nooit helemaal ontspannen. Hier in Zweden lukt dat wel; gisteren een wandeling gemaakt op een plek waar het to-taal stil was. Maar ook echt dat je helemaal niets hoorde, alleen af en toe een vogel. Het was ook nog eens windstil, dus ook de wind hoorde je niet.

Ik word sowieso rustig van natuur, alles lijkt dan even van me af te vloeien. Ik wil later ook absoluut niet in de stad wonen, maar lekker buiten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:56

Paardrijden, een boek lezen, koken, de tuin en of het aquarium verzorgen.

Gek genoeg wordt ik heel onrustig van diezelfde dingen als ik het allemaal in een dag moet proppen....

Bijvoorbeeld op zaterdag een buitenrit geplant en dan in de avond eters krijgen en er achter komen dat het gras echt gemaaid moet worden.(en boodschappen, en opruimen, en, en, en)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:05

Bij m'n paard zijn, maakt niet uit wat we doen. Gewoon bij m zitten is al voldoende. En omgekeerd geldt dat ook, als hij gestresst is wordt hij ook rustig van mijn aanwezigheid :+:

Verder.... bokken! Koken, bakken en eten :o kroelen met mn man :j

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 03:45

Mandala's kleuren!
En verder van echt even tijd voor mezelf maken, dus maskertje, nagels lakken en dat soort ongein
Oh en van winkelen. Maar dat vind mijn bankrekening niet echt fijn

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:57

Muziek luisteren, wandelen (in de natuur), sporten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:05

Novastar schreef:
Mijn hondje op mijn schoot, daar zakt mijn hartslag onmiddellijk van (ooit gemeten!).

Ik hou er ook van om dat soort dingen te meten :') Tot ik in drukke periodes op mijn werk ook ging meten dat ik daar heel rustig van werd dat iedereen zat te stressen. Toen vonden ze me niet meer zo lief toen ik dat vertelde als nutteloos feitje :')

Ik word onrustig van het rustig hebben...

Verder fietsen, wandelen, gewoon lekker op stal rondhangen en bij sommige mensen... Geen idee hoe ze het doen, maar die leven zelf zo relax dat ik daar ook helemaal zen van wordt :p

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:35

Op 1 staat bij mijn vriend op de bank kruipen, dan zet hij een serie op en hoef ik niet na te denken over wat we gaan kijken.
Het feit dat ik dan niet na hoef te denken over wat hij aan zet..
Rust.. Want hij zet toch altijd wel iets op wat ik leuk vind. :')
De combi van niet nadenken en tegen hem aankruipen werkt perfect. :Y)
Verder wordt ik zen van iemand die naast me ligt te slapen, al zou ik dan t liefst willen kroelen maar dan wordt een mens wakker. :+

En clickeren, daarbij zijn al mijn zorgen acuut verdwenen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:48

Een goed boek, anime, muziek luisteren, gaming video's kijken van mijn fav youtubers! Word ik helemaal rustig van :o

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:47

Liannetje86 schreef:
Ik word onrustig van het rustig hebben...

Dit dus.
Ik ben geen nerveus of onrustig type. Maar als ik echt niets te doen heb, dan verzin ik wel iets... maar dat levert altijf wat onrust op.

Ik heb het liever druk en een 'strak' schema met wat ik allemaal moet doen. Ik word ook rustig van lijstjes maken en afstrepen wat ik gedaan heb.
En ik word rustig van paardrijden. Even alleen maar daar mee bezig zijn en samen met paard in een concentratiebubbel zitten; heerlijk. Maar samen met het paard op buitenrit is ook fijn. Met zijn tweeën de wereld tegemoet.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:12

DIY filmpjes op YouTube en dan zijn de onderwerpen vaak iets met desserts of iets met klei.