Vreemde wijze van collecteren aan de deur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:30

Leo schreef:
Qerty schreef:
Bovenstaand is in mijn straat 'gewoner' dan collecte bussen.
Pech en zonde van onze beider tijd, want ik doe niet aan automatische incasso's en zeker niet als het om periodieke bedragen moet gaan en er sprake is van een minimum bedrag, en dat is eigenlijk altijd het geval.
Misschien is mijn buurt te onveilig voor collecte bussen, maar klinkt mij in ieder geval niet als een gek verhaal in de oren.

Misschien is het ook wel iets nieuws en niets raars hoor. Dat hoop ik ook zelfs. :) Immers hoef je er niet in mee te gaan, en mensen die dat wel willen die geven dan in ieder geval hun geld niet aan een of andere louche bedoening.
Ik ben niet heel bekend met collectes, voorheen woonde ik in een dorp en kende ik eigenlijk alle collectanten. Weet je meteen dat het goed zit. ;) In mijn volgende straat kwamen geen collectanten (te weinig huizen en ver buiten de bebouwde kom) en toen ik later in de stad woonde kwamen ze ook niet in het appartementencomplex. Hier aan mijn huidige voordeur alleen collectebussen gehad tot dusver. :)

Afijn, ik vond het raar klinken, vandaar mijn vraag. Niks mis met inventariseren of er anderen mee te maken hebben gehad lijkt mij. :)

Nee, helemaal niets mis mee, dat bedoelde ik ook niet hoor. Vind het juist wel interessant om te lezen dat dit niet overal een bekend fenomeen is. Hiervoor woonde ik midden in de stad, daar kwamen ze niet aan de deur (collectanten overigens eigenlijk ook nooit). Het laatste jaar is het minder, maar de eerste twee jaar dat ik hier woonde soms wel meerdere keren per week.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:04

Goof schreef:
Ik heb gewoon geen bel. Makkelijkste oplossing.

Bij mij kloppen ze dan op het raam :\

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:09

enny schreef:
Goof schreef:

Ja, dat doe ik dus ook wel eens. Veel ouders met jonge kinderen hebben namelijk geen bel (zodat die s' avonds niet wakker gebeld worden) en dan klop ik zachtjes op t raam. :')
Dus dan misschien toch een sticker plakken!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:32

Liesje1611 schreef:
Tip van een werver: we vinden het helemaal niet erg om onderbroken te worden! Kijk tuurlijk, "NEE" in mn gezicht schreeuwen met een hoop consumptie en de deur dichtsmijten word ik niet gelukkig van _O-, maar er zijn regelmatig mensen die zeggen "excuses dat ik je onderbreek.. Maar ik heb geen interesse, wens je nog veel succes!" en dat is echt helemaal prima. :j
Hoef jij niet mijn verhaal af te luisteren, sta ik mijn tijd niet te verdoen. :D

Lisanne, je klinkt zo heel vriendelijk. Misschien moet je eens les gaan geven aan je mede-wervers.
Ik heb een hekel aan je collega's omdat ik altijd minimaal een half uur naar ze moet luisteren omdat ik geen 'eh' tussen hun verhaal krijg (laat staan de rest van mijn zin) en daarnaast blijven de wervers die ik tref altijd aandringen. Echt like, 4-6x.

Ik ben trouwens echt oprecht benieuwd naar je antwoord op mijn vraag die ik altijd heb bij deze dingen. Hoe ga jij ermee om dat je betaald wordt om donateurs binnen te halen? Wat krijg je (bijv betaald per donateur/bedrag dat ze doneren?) En hoe staat dat in verhouding met het gedoneerde bedrag?

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet als kritiek. Ik ben erg benieuwd of je hier iets over kunt uitleggen. Misschien kun je daardoor zelfs mijn mening nog wel eens bijstellen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:35

Ik moet echt eens zo'n sticker aan gaan schaffen...

We hebben hier ook wel eens van die tablet-figuren. Ik ga daar nooit in mee en heb er ook een hekel aan dat je er dan gelijk weer x-aantal maanden aan vast zit. Ik heb niks tegen goede doelen, maar dan wel graag op mijn tijd en uur.

Ik ben trouwens zo'n onbeleefde hork die meestal blijft zitten als er aangebeld wordt. Vooral als dat net onder het eten is. En ik ben ook één die donateurs/verkopers/etc. onderbreekt als ze aan een veel te lang introductieverhaal beginnen waarbij niet gelijk duidelijk is van wat voor organisatie ze zijn (dit is vooral het geval bij verkopers) en dat dan daarna ook gelijk afkapt met een "geen belangstelling, fijne dag nog" *deur dicht*.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:43

Wel misschien eens een andere kant van het verhaal vertellen. Ik ben zo iemand die met de tablet deur aan deur gaat. In Nederland vragen wij 5 euro voor een periode zolang als.u dat zelf wilt maar wij vragen een maand of drie vier als minimum, is altijd opzegbaar. Waarom doen wij dat, ik loop voor Cliniclowns en wij plannen afspraken vooruit, net zoals jullie dat doen, maar als wij afhankelijk zijn van collectebusden hebben wij geen indicatie van.hoeveel euro wij binnen gaan krijgen. In België is het illegaal om met collectebussen rond te gaan omdat dat zo makkelijk te frauderen is en is dit systeem veel gangbaarder. Nu moet onze Belgische vestiging speciaal in Nederland gaan lopen omdat het zo slecht gaat met structurele ddonateurs voor de cliniclowns in nederland...
Je MOET niet meedoen maar er is een reden waarom collectebussen in België illegaal geworden zijn ;) dus dan vraag ik me soms af, je wilt 20 euro in een collectebus steken waarmee ik in principe kan doen wat ik wil, iedereen biedt me meer geld aan dan dat ik vraag maar dat verspreiden over een aantal maanden en zo een groter verschil maken en zorgen dat meer kindjes bereikt kunnen worden door meer zekerheid gaat dan niet?
Evenals het deuren dichtsmijten in ons gezicht... Totaal niet nodig, even zeggen dat je geen interesse hebt, soms vraag ik nog waarom niet als er bijvoorbeeld een verkeerd beeld van iets is. Dan neem ik altijd de tijd om dat even recht te zetten.ongeacht of je je daardoor inschrijft.
Je gegevens vragen moeten we doen, maar die zijn echt niet zo privé als dat jij denkt, grootste deel allemaal online te vinden mocht iemand er echt moeite voor doen. Met je Iban nummer kunnen wij niks tenzij jij ons via het tabletsysteem toestemming geeft om een afgesproken bedrag te innen maandelijks ;)
Het is heel fijn werk om te doen als je zelf wat aardig bent tegen de mensen, maar om uitgescholden te worden of behandeld als een stuk vuil vanwege het werk dat je doet zegt meer over de persoon bij wie je aan de deur staat als over het werk dat je doet
Laatst bijgewerkt door Caaatje op 11-10-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:48

enny schreef:
Goof schreef:

Ik heb aan de buitenkant wel een knop voor de bel zitten, alleen de bel binnen is weg dus hier drukken ze gewoon op de knop ;)
Alleen bekenden en echte doorzetters kloppen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:52

mirriezz schreef:
Liesje1611 schreef:
Tip van een werver: we vinden het helemaal niet erg om onderbroken te worden! Kijk tuurlijk, "NEE" in mn gezicht schreeuwen met een hoop consumptie en de deur dichtsmijten word ik niet gelukkig van _O-, maar er zijn regelmatig mensen die zeggen "excuses dat ik je onderbreek.. Maar ik heb geen interesse, wens je nog veel succes!" en dat is echt helemaal prima. :j
Hoef jij niet mijn verhaal af te luisteren, sta ik mijn tijd niet te verdoen. :D

Lisanne, je klinkt zo heel vriendelijk. Misschien moet je eens les gaan geven aan je mede-wervers.
Ik heb een hekel aan je collega's omdat ik altijd minimaal een half uur naar ze moet luisteren omdat ik geen 'eh' tussen hun verhaal krijg (laat staan de rest van mijn zin) en daarnaast blijven de wervers die ik tref altijd aandringen. Echt like, 4-6x.

Ik ben trouwens echt oprecht benieuwd naar je antwoord op mijn vraag die ik altijd heb bij deze dingen. Hoe ga jij ermee om dat je betaald wordt om donateurs binnen te halen? Wat krijg je (bijv betaald per donateur/bedrag dat ze doneren?) En hoe staat dat in verhouding met het gedoneerde bedrag?

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet als kritiek. Ik ben erg benieuwd of je hier iets over kunt uitleggen. Misschien kun je daardoor zelfs mijn mening nog wel eens bijstellen.

Thanks! Ik doe ook gewoon mijn best om aardig te zijn aan de deur, met stroop vang je gewoon meer vliegen dan met azijn, en waarom zou ik iemand een rotdag bezorgen? :D
Ik heb dus ook een hekel aan mijn "collega's" die zich als horken gedragen want punt 1. Zo schrijf je écht niemand in en 2. Daardoor krijg ik chaggarijnige mensen aan de deur, wat ik niet verdien.

Wij moeten minimaal twee keer per week werken, een shift start om 4 uur (in de wijk dus) en we zijn om 9 uur klaar. Ik ben wel al om half 3 op kantoor en pas half 12 thuis, sidenote := .Meestal probeer ik te eten als ik merk dat de meeste mensen zelf ook eten: rond half 7 en in kleine dorpjes vaak half 6/6 uur. Daar hou ik rekening mee. Ik ben 21 jaar oud en krijg een "vast" dagloon van 45 euro. Bij bijvoorbeeld de Hartstichting is het target (dus wat je moet halen per dag) drie inschrijvingen. Bij je eerste en tweede donateur krijg je niets extra's betaald (dat is balen maar logisch: de stichting heeft nu namelijk nog niets aan je verdiend). Bij je derde donateur is het 5 euro extra, de vierde donateur 7.50 euro extra, de vijfde donateur 5 euro extra en de zesde donateur 10 euro extra.

Hoe ik hiermee om ga? Tja, het is mn bijbaantje, ik werk hard en in weer en wind, ook met stortregen en -10 om wat extra geld voor mn studie te hebben. :j De een staat achter de kassa, ik haal geld op voor het goede doel.

En vergis je niet.. De collecte is heel leuk, maar zoals ik al eerder uitlegde, elk goed doel mag maar één week per jaar collecte lopen. Iedereen doet daar een paar euro in, gemiddeld. En ja aan het einde van de week is dat een hoop geld, maar helaas niets meer dan "iets extra's" voor het doel. Zie het als je verjaardagsgeld. Het is leuk, maar je kunt er niet van leven. Wij als wervers zijn direct verantwoordelijk voor gemiddeld 89% van de inkomsten van elke stichting.
Dus helaas jongens; we zijn hard nodig. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:58

Dorus schreef:
Esther schreef:
Helaas voor de goede doelen doe ik er op deze manier niet aan mee. Mij een te grote kans op oplichters. Bovendien word ik sch**tziek van alle verkopers aan de deur. Is daar ook een spamfilter voor?

Voor mij gaat het ook te ver dergelijke persoonlijke gegevens aan de deur op een tablet van iemand anders in te vullen. Er lopen iets teveel gekken rond op de wereld.
Maar om je vraag te beantwoorden. Er zijn ook ja/nee en nee/nee stickers voor collectes en vertegenwoordigers.

Beste spamfilter is de bel uittrekken en laten staan. Ik doneer sowieso niet, aan niemand niet. Vind het dan ook vervelend dat gebedel aan de deur.

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:33

karuna schreef:
Simpel degene die dit uitschrijven hopen op vergeten af te melden ervoor en zo flink geld op te halen. Los daarvan waarom zou je al je persoonlijke gegevens aan een onbekend pubertje gaan geven. Werkelijk. Snap ook niet dat bedrijven hiermee verbonden willen zijn. Een voor mij schaamteloze manier van schooien. Collectanten met bus krijgen meestal wel wat. Dit soort dingen nooit. Geen maandelijke afschrijving voor wat dan ook

Ik zeg al geen interesse voor ze hun mond hebben opengetrokken, je ziet ze ademhalen om wat te zeggen en hop. Geen interesse en deur weer dicht. }>
zie ze vaak al van ver aankomen. Jonge te strakke gastjes. Met hun boekje, mapjes en foute kleding.

Het vragen van de gegevens is niks brutaals aan maar dit is puur wettelijk verplicht, daarnaast kunnen de wervers zich altijd legitimeren en bewijzen dat ze in dienst van een bedrijf zijn. Deze reactie is ook behoorlijk aanvallend naar wervers toe, deze jongeren doen dit niet alleen voor het geld maar ook omdat ze zich in willen zetten voor goede doelen en dan spreek ik niet alleen voor mezelf maar voor een hele hoop jongeren die dit werk doen, en tuurlijk zitten er soms rotte appels tussen, maar die zijn er sowieso overal, maar voor mensen die hun best doen zich in te zetten voor een goed doel is het op zijn zachts gezegd banketstaaf om de deur weer dicht te smijten zeg dan op zijn minst sorry ik heb geen interesse, dat komt een stuk beter over.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:46

Ik heb heel erg veel respect voor de mensen die dit soort werk doen. Ik zou het niet kunnen. Je moet toch behoorlijk vaak je verhaal doen op zo’n avond. En dan krijg je waarschijnlijk ook nog vaak een chagrijnig antwoord terug. Maar goed, ondanks dat ik weet dat het geld goed terecht komt, ga ik echt geen persoonlijke gegevens invullen aan de deur voor een abonnement. Ik zou dan nog liever het project online opzoeken en dan een donatie overmaken. Ik denk graag eerst even rustig ergens over na voordat ik mijn handtekening zet.

Even voor de mensen die nog een humoristische deursticker zoeken:

Afbeelding

Ik zou hem niet bij mijn voordeur plakken (wel wat respectloos voor de mensen die hun best doen voor goede doelen), maar vond hem wel geinig bedacht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 00:07

Caaatje schreef:
Evenals het deuren dichtsmijten in ons gezicht... Totaal niet nodig, even zeggen dat je geen interesse hebt, soms vraag ik nog waarom niet als er bijvoorbeeld een verkeerd beeld van iets is. Dan neem ik altijd de tijd om dat even recht te zetten.ongeacht of je je daardoor inschrijft.
(...)
Het is heel fijn werk om te doen als je zelf wat aardig bent tegen de mensen, maar om uitgescholden te worden of behandeld als een stuk vuil vanwege het werk dat je doet zegt meer over de persoon bij wie je aan de deur staat als over het werk dat je doet

Ik gooi geen deuren dicht en scheld mensen niet uit, omdat ik niet zo opgevoed ben en me daar nog minder prettig bij voel dan het ongewenste bezoek aan mijn deur netjes te laten uitpraten.
Zodra er een einde aan een zin lijkt te komen probeer ik ook duidelijk te maken dat ik niets ga tekenen of doneren, maar meestal duurt het inderdaad wel een tijdje voor je er tussen komt en volgt er een nieuw script dat mijn bezwaren zou moeten wegwuiven.
Omdat je collega's meestal aanbellen op een moment dat ik op de bank plof om te genieten van wat tijd voor mezelf nadat ik al de hele dag op mijn werk naar anderen heb zitten luisteren vind ik deze bezoekjes ook nog een gradatie erger dan de straatverkopers die me bespringen als ik in de stad loop.
Ik ben nou eenmaal iemand die het lastig vindt om nee te verkopen en dat is goed van mijn gezicht af te lezen volgens mij. In de openbare ruimte is het aan mijzelf om hier mee om te gaan. Maar in mijn eigen deuropening, na 7u 's avonds voelt het flink als een inbreuk op mijn privacy als ik aan een student moet verantwoorden waarom ik niets over heb voor arme dieren, kansloze kinderen of ten behoeve van onderzoek naar ziektes. En vooral omdat ik meestal te maken krijg met net puber-af jongens waarvan ik het vermoeden heb dat ze meer begaan zijn met hun eigen commissie dan met het leed in de wereld, maar zo goed zijn in hun werk dat ik aan het eind van het verhaal weer terug op de bank mezelf zit af te vragen of ik een gierig mens ben, te weinig begaan ben met de wereld, of (ja echt) me banketstaaf voel omdat ik heb opengedaan en de tijd van die arme jongen heb verspild omdat ik bij voorbaat al met mezelf 1 afspraak maak; niet tekenen.
Dus ja, ik snap die mensen die de deur dichtgooien wel, en zou soms zelfs wensen dat ik dat in me had.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 00:51

Ik vind de meeste wervers maar irritante lui en bij bepaalde doelen heb ik echt een veel negatiever beeld doordat ik een totale randdebiel van een werver tegen ben gekomen. Een werver van de cliniclowns was zo beledigd dat ik aan het eind van zijn ellendig lange gezeik over cliniclowns nog steeds niets had met het hele concept dat ie vond dat ik maar nooit kinderen moest krijgen. Twee hele grote mannen van het WNF zette me een keer klem in een hoekje. Lekker sympathieke mensen huren die in 8)7, hoewel ik het WNF best een sympathiek doel vind ga ik dat dus nooit meer steunen.

Ik vind de verhalen trouwens wel vaker wat vaag, want je kan altijd een eenmalige donatie doen volgens die mensen, maar ze kunnen dat dan niet gewoon voor je regelen, dan moet er helemaal moeilijk gedaan worden met dingen weer opzeggen enzo. Volgens mij zou de optie om gewoon echt eenmalig te doneren nog best wel wat donaties opleveren. Maar ik moet zeggen dat ik ze tegenwoordig eigenlijk nooit meer zo ver in het verhaal laat komen, ik zeg gerust gewoon halverwege de zin "geen interesse" en dan ga ik weg/doe ik de deur dicht.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 01:10

Dat is iemand van ons bedrijf geweest! :j
We werken voor een sales bedrijf die werkt voor de hartstichting, vriendenloterij, nierstichting en bankgiroloterij. Ik zelf sta voor musea en voor de deur voor de bankgiroloterij. Ik weet dat heel veel mensen ons irritant vinden maar ik sta altijd weer met een lach op m'n gezicht voor de deur en aan het woord "nee" zijn we echt wel gewend. :D Ik merk wel vaak dat mensen het moeilijk vinden om nee te zeggen dus vullen ze het hele formulier in om op het laatste moment toch ineens af te haken. (Dat is irritant)
Overigens zijn we altijd heel erg eerlijk en moeten we de voorwaarden duidelijk uitleggen. Naderhand word je nog een keer terug gebeld of ik de voorwaarden wel duidelijk verteld heb, als 1 puntje al niet duidelijk is geweest dan word er gelijk geld bij ons ingehouden.
En als je een beetje goed kan verkopen dan verdien je ook heel goed natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door Mies op 12-10-17 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 01:11

Bij mij zou het overigens wel werken als ze bij een Nee me een magneetsticker meegeven die me er aan kan herinneren en op een moment dat het mij uitkomt me op mijn dooie gemak te verdiepen in het schrijnende doel waar ze voor kwamen. Want heus, ik ben de slechtste niet, maar best gesteld op mijn eigen tijd en heel slecht met het stopzetten van automatische incasso's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vreemde wijze van collecteren aan de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 01:26

Wij hebben ook een sticker met 'geen collectes, geen verkoop en geen geloofsovertuigingen'.
Dat werkt echt super. Ik zie ze regelmatig bij ons het pad op lopen, de sticker lezen en weer rechtsomkeert maken.
Wij doneren echt regelmatig, maar dan wel op eigen initiatief.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 02:18

Een tijdje terug zei ik al vrij vlot 'bespaar je je moeite want ik ga echt niks kopen of ergens lid van worden'.
Gastje aan de deur: "Oh ok. Mag ik dan misschien alsjeblieft even naar het toilet?"

Haha... :D
Daarna nog even met hem staan kletsen, was best een geinig gesprek.

Overig zijn de incidentele Jehova's hier juist supervriendelijk. Heel beleefd en geen interesse = meteen weg. Geen probleem mee. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 03:15

Ik baal er altijd van dat als je Nee zegt je dan een preek krijgt met Ja maar ...
Beetje wat Qerty ook al zei.

Ik woon in een flat en gelukkig komen ze hier niet. Maar ze liepen wel sinds het voorjaar elke donderdag van Clini Clowns in het centrum. En altijd moest ik er langs, als je dan week na week weer aangesproken wordt is dat erg vermoeiend. De lol is er dan snel vanaf.

Ik heb trouwens al jaren een boterhamzakje met 1 en 2 eurocent in een kast liggen, ongeveer 50 cent. Dacht als ze ooit een keer met de collectebus komen dan kan ik die geven. Maar inderdaad nooit meer iemand met een collectebus gezien :')

Ik doneer trouwens op mijn manier, via een app die ik aanzet als ik fiets of wandel. Is weliswaar niet voor Nederlandse doelen, maar wereldwijd/ Amerikaans en ze hebben een keurmerk zodat je weet dat het geld aankomt daar waar het voor dient.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 04:10

Dat is hier in Aus een hele normale manier van collecteren. Maar dan een minimum van $30 per maand ofzo echt absurd.

Hier mogen Ze ivm veiligheid geen contant geld aannemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 05:55

bibstertje schreef:
karuna schreef:
Simpel degene die dit uitschrijven hopen op vergeten af te melden ervoor en zo flink geld op te halen. Los daarvan waarom zou je al je persoonlijke gegevens aan een onbekend pubertje gaan geven. Werkelijk. Snap ook niet dat bedrijven hiermee verbonden willen zijn. Een voor mij schaamteloze manier van schooien. Collectanten met bus krijgen meestal wel wat. Dit soort dingen nooit. Geen maandelijke afschrijving voor wat dan ook

Ik zeg al geen interesse voor ze hun mond hebben opengetrokken, je ziet ze ademhalen om wat te zeggen en hop. Geen interesse en deur weer dicht. }>
zie ze vaak al van ver aankomen. Jonge te strakke gastjes. Met hun boekje, mapjes en foute kleding.

Het vragen van de gegevens is niks brutaals aan maar dit is puur wettelijk verplicht, daarnaast kunnen de wervers zich altijd legitimeren en bewijzen dat ze in dienst van een bedrijf zijn. Deze reactie is ook behoorlijk aanvallend naar wervers toe, deze jongeren doen dit niet alleen voor het geld maar ook omdat ze zich in willen zetten voor goede doelen en dan spreek ik niet alleen voor mezelf maar voor een hele hoop jongeren die dit werk doen, en tuurlijk zitten er soms rotte appels tussen, maar die zijn er sowieso overal, maar voor mensen die hun best doen zich in te zetten voor een goed doel is het op zijn zachts gezegd banketstaaf om de deur weer dicht te smijten zeg dan op zijn minst sorry ik heb geen interesse, dat komt een stuk beter over.

Ik gooi geen deur dicht maar doe hem gewoon netjes weer dicht. Als ze half binnen staan zo ongeveer, ja jammer dan. De gastjes die hier lopen doen het niet voor het doel hoor. :n Die komen ook voor energiemaatschappijen, kunststof kozijnen, verzekeringen, en ook deze doelen. Gewoon gladde verkopers met te strak getrokken haar, foute schoenen, te hippe jasjes.

Zie en hoor ze vaak als groepje aan komen lopen de wijk in. De gesprekken ook over hoe ze mensen willen overhalen of de commentaren die ze geven als ze de wijk weer uitlopen over mensen :r gewoon asociaal onopgevoed tuig zonder respect. Heb ze eens mijn spastische overbuurvrouw horen beschrijven erover lachend. Heb ze daar toen even over aangesproken zo misselijkmakend.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:34

Ik zeg ook gelijk geen interesse en doe de deur weer dicht, ik heb afgeleerd beleefder te zijn want dan gaan ze alsnog een ellende lang verhaal ophangen.

Daarnaast vind ik het al niet beleefd om aan iemands deur te bedelen voor geld.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:49

wij hebben dit bordje an de deur en geloof me het werkt als een malle haha ik was er zo ziek van elke keer van alles aan de deur dat ik dit bordje heb laten maken. de sleutelmaker waar ik het heb laten maken ging helemaal stuk en heeft er zelf ook een gemaakt voor bij hemzelf aan de deur
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:50

Geniaal dat bordje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:51

Ik snap wel dat er veel meer van dit soort acties zijn. Steeds meer mensen hebben zich ingeschreven bij het bel-me-niet register. Er moest dus een andere manier gezocht worden om mensen te benaderen. Ik gok op steeds agressievere wervers op straat bij de winkels als steeds meer mensen een sticker bij de deur gaan hangen.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:52

Suzanne F. schreef:
Geniaal dat bordje!

ja ik werd schijtziek van kozijnen mensen leesmap mensen energiemensen verzekeringsmensen en gelovigen en collectes dat ik dit heb gemaakt (moet zeggen dat mijn oorspronkelijke tekst iets minder beleefd was maar met de sleutelmaker tot dit uitgekomen :') )