Leo schreef:Qerty schreef:Bovenstaand is in mijn straat 'gewoner' dan collecte bussen.
Pech en zonde van onze beider tijd, want ik doe niet aan automatische incasso's en zeker niet als het om periodieke bedragen moet gaan en er sprake is van een minimum bedrag, en dat is eigenlijk altijd het geval.
Misschien is mijn buurt te onveilig voor collecte bussen, maar klinkt mij in ieder geval niet als een gek verhaal in de oren.
Misschien is het ook wel iets nieuws en niets raars hoor. Dat hoop ik ook zelfs.Immers hoef je er niet in mee te gaan, en mensen die dat wel willen die geven dan in ieder geval hun geld niet aan een of andere louche bedoening.
Ik ben niet heel bekend met collectes, voorheen woonde ik in een dorp en kende ik eigenlijk alle collectanten. Weet je meteen dat het goed zit.In mijn volgende straat kwamen geen collectanten (te weinig huizen en ver buiten de bebouwde kom) en toen ik later in de stad woonde kwamen ze ook niet in het appartementencomplex. Hier aan mijn huidige voordeur alleen collectebussen gehad tot dusver.
Afijn, ik vond het raar klinken, vandaar mijn vraag. Niks mis met inventariseren of er anderen mee te maken hebben gehad lijkt mij.
Nee, helemaal niets mis mee, dat bedoelde ik ook niet hoor. Vind het juist wel interessant om te lezen dat dit niet overal een bekend fenomeen is. Hiervoor woonde ik midden in de stad, daar kwamen ze niet aan de deur (collectanten overigens eigenlijk ook nooit). Het laatste jaar is het minder, maar de eerste twee jaar dat ik hier woonde soms wel meerdere keren per week.
Immers hoef je er niet in mee te gaan, en mensen die dat wel willen die geven dan in ieder geval hun geld niet aan een of andere louche bedoening.
In mijn volgende straat kwamen geen collectanten (te weinig huizen en ver buiten de bebouwde kom) en toen ik later in de stad woonde kwamen ze ook niet in het appartementencomplex. Hier aan mijn huidige voordeur alleen collectebussen gehad tot dusver.
, maar er zijn regelmatig mensen die zeggen "excuses dat ik je onderbreek.. Maar ik heb geen interesse, wens je nog veel succes!" en dat is echt helemaal prima. 

.Meestal probeer ik te eten als ik merk dat de meeste mensen zelf ook eten: rond half 7 en in kleine dorpjes vaak half 6/6 uur. Daar hou ik rekening mee. Ik ben 21 jaar oud en krijg een "vast" dagloon van 45 euro. Bij bijvoorbeeld de Hartstichting is het target (dus wat je moet halen per dag) drie inschrijvingen. Bij je eerste en tweede donateur krijg je niets extra's betaald (dat is balen maar logisch: de stichting heeft nu namelijk nog niets aan je verdiend). Bij je derde donateur is het 5 euro extra, de vierde donateur 7.50 euro extra, de vijfde donateur 5 euro extra en de zesde donateur 10 euro extra.

, hoewel ik het WNF best een sympathiek doel vind ga ik dat dus nooit meer steunen.
Die komen ook voor energiemaatschappijen, kunststof kozijnen, verzekeringen, en ook deze doelen. Gewoon gladde verkopers met te strak getrokken haar, foute schoenen, te hippe jasjes.
gewoon asociaal onopgevoed tuig zonder respect. Heb ze eens mijn spastische overbuurvrouw horen beschrijven erover lachend. Heb ze daar toen even over aangesproken zo misselijkmakend.