Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:35

Eigenlijk alles. Tijdrovende klussen zijn het en 2 dagen later is het weer smerig en mag je weer.
Ik ben 1 keer een hele dag thuis bezig geweest en ben toen s'avonds bij mijn ouders gaan eten omdat ik geen zin had in weer een afwas :D .

Ze konden er hard om lachen _/-\o_

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:35

8nnemiek schreef:
Dekbed in de hoes doen lukt me altijd vrij goed :j
Gewoon binnenstebuiten draaien, handen in de hoes steken bij de twee punten en daar de punten van het dekbed vastpakken.. en dan op bed gaan staan en de hele zooi omlaag laten hangen en flink wapperen :))

Ik ben ook klein en dat ding groot dus mijn tips is 4 wasknijpers! Dekbed in punt doen, wasknijper er op. Volgende punt, wasknijper... volgende punt, wasknijper en als er overal punt met wasknijper zit, kun je schudden en het mooi in alle randjes en hoeken krijgen.

Alvast excuses als ik geklooid heb met quoten...

Ohh en on topic, ik haat inderdaad de badkamer poetsen. Ga lieven stallen uitmesten...

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:36

Putjes schoonmaken inderdaad! En vooral als er nog eten inzit :r
En de caviakamer stofzuigen. Als ik klaar ben, trekken ze een sprintje en ligt er weeeeer overal hooi..
Ramenwassen weiger ik. Daar hebben we iemand voor ingehuurd :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:38

-O- -O- Ik heb echt aan alles een schijthekel. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt.

Anoniem

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:43

Putjes en gore zooi schoonmaken, afwassen (gelukkig thuis een vaatwasser want gaaadver!) en was opruimen. Iew.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:55

Ik vind eigenlijk niet veel taken vervelend. Al laat ik het strijken aan m’n vriend over. Rot werk. En de was ophangen, maar ik kan niet bij de lijn :=

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:55

Afwassen en dweilen. -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:57

Het prullenbakje in de wc legen :r Ook al leeg je hem keurig nadat je ongesteld bent geweest, van die lucht die eraf komt ga ik echt over mijn nek....

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:58

Wat dacht je van de zak waar in mijn cavia uitwerpselen in gooi :r :r

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:59

Strijken, maar dat doe ik gewoon nooit.
Ramen lappen...stel ik zo lang mogelijk uit, doe ik hooguit 1x per 2 jaar. Maar nu is de schilder bezig, dus binnenkort moet het weer, ik denk in de lente of zo. :o

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:00

op nummer 1 afwassen! Vieze ranzige stukjes eten, vieze geur, en daar lekker met je handen in schrobben :r En elke dag weer.. verschrikkelijke hekel aan.

Verder vind ik alles wel prima. Vooral was opvouwen vind ik echt een heerlijk werkje. Tv aan en op standje automatisch =:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:02

Strijken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:04

Steeph schreef:
Geen huishoudelijke taken zelf, wel de huisgenoten die er geen uitvoeren :+

Dit hierboven :P
en verder de afwas, het afdrogen, en daarna de troep in de keuken opruimen die Niet van mij is :') maar als het zó vies is kan ik het niet laten liggen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:05

Het huishouden inderdaad.

Maar de allerfijnste klusjes zijn toch wel afwasmachineputje uitscheppen (iew iew iew) en afzuigkap schoonmaken (ieeeew)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:05

martine096 schreef:
Kastjes/planken waar stof op zit schoonmaken want iets later zit er nog steeds een beetje stof op wanneer het weer droog is.

Stofzuigen zelf vind ik niet zo'n ramp maar wel het meubilair (zoals de banken) wegschuiven om er eens in de zoveel tijd eronder te zuigen.

Luxaflex schoonmaken heb ik wel eens geprobeerd maar dat was zo'n pokkenwerk dat ik dat nooit heb afgemaakt. :+

Ben gelukkig nog maar 14 dus echte zware/vervelende huishoudelijke klusjes hoef ik nog niet gelukkig. :=

Ik vind het trouwens wel leuk om luxaflexen schoon te maken.

Wat ik vervelend vind is het afvoerputje van de douche schoonmaken. :D

Had je niet op het kantoor moeten schoonmaken waar ik eerder gewerkt heb... één en al luxaflex... het hing zó vol met luxaflexen, dat mijn collega's de ene na de andere smoes gebruikten om die dingen maar niet schoon te hoeven maken. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:07

Wassen, was vouwen en strijken. Gelukkig heeft mijn man na bijna 10 jaar huwelijk eindelijk ingezien dat hij beter zelf de overhemden kan strijken *\o/* dus daar ben ik mooi van af :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:11

Zoolgangster schreef:
Wat ik vervelend vind is het afvoerputje van de douche schoonmaken. :D

Oh ja vreselijk!

Ik vind de badkamer schoonmaken, ramen lappen en strijken ook nooit zo leuk. :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:11

Ik vind het allemaal zo'n ondankbaar werk voordat ik boven klaar ben is het beneden alweer zanderig :=

Maar stipt op 1; afwas. Ik kan prima tegen poep en pies, haren uit de douche halen. Maar afwassen vind ik zó goor. Ik wilde graag een vaatwasser aanschaffen, vriend vond dat onnodig. Ik heb gezegd prima maar dan doe jij de afwas. Dat was prima :j een half jaar later is de vaatwasser besteld :))

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:13

Pandora2 schreef:
Alles :') Ik heb gewoon een hekel aan die dingen :+

Precies!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:13

Fair schreef:
op nummer 1 afwassen! Vieze ranzige stukjes eten, vieze geur, en daar lekker met je handen in schrobben :r En elke dag weer.. verschrikkelijke hekel aan.

Verder vind ik alles wel prima. Vooral was opvouwen vind ik echt een heerlijk werkje. Tv aan en op standje automatisch =:)

Oh daar heb ik zo een hekel aan..mijn was is mooi schoon maar ligt op een enorme grote stapel. :')
Dus als je je verveelt.. O:)

Heb ook nooit geleerd op te vouwen en heb mezelf heel wat aangeleerd maar dit heb ik opgegeven. :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:21

Het meest vervelend vind ik schoonmaken wanneer ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Wanneer ik alle tijd van de wereld heb vind ik niks vervelend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:27

Ik vind vooral de keuken vervelend. Niet omdat ik het rot vind die schoon te maken maar omdat het grwoon nooit loont want je pakt daarna een kop koffie of maakt lunch en dan staat er alweer vuil op :wow:
Vandaar hier de afspraak dat mijn vriend de keuken doet en ik de rest van het huishouden +:)+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:29

Jennyj01 schreef:
Het meest vervelend vind ik schoonmaken wanneer ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Wanneer ik alle tijd van de wereld heb vind ik niks vervelend.

Dat is een beetje het probleem, het kost zo veel tijd. :wow:

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:30

Afwassen. :+

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:41

De was, ik heb er zo'n hekel aan!! Het meest ondankbare werk dat er maar is. Er is ook niet tegenaan te werken want voor je het weet ligt de mand weer vol. Ik heb een wasmachine en droger in 1, gevolg is dat alles er verkreukeld uit komt. Ik moet dus alles (!!!!!) strijken. Wat een verschrikking..... écht! Ik moet overigens ook alles met de hand afwassen en zelfs heb ik geen stofzuiger dus elke dag vegen en dweilen. Nee, het huishouden is echt niet aan mij besteed. Maar ja wat doe je eraan... ramen wassen doe ik gewoon nooit :+ als ik er echt niet meer doorheen kan kijken wil ik het overwegen :=