Auto's rijden "mijn tuin in"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:36

Misschien is het idee wat hier boven staat van een fietsvlaggetje wel wat. Dan neemt het geen ruimte in voor je zwager.

rien10

Re: Auto's rijden "mijn tuin in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:38

Er bestaat verf, speciaal voor ondergrond waarop gereden wordt. (Om magazijn vloeren te markeren etc). Als je daar nu eens een stuk van de damwand en de grond (het grint zal niet gaan) mee verft, lekker knal geel, of fluor oranje. Dat zal wel schelen denk ik.

Wat zegt de gemeente ervan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 10:40

pmarena schreef:
Maar ik doel meer op dat het handig zou zijn als je vanaf dat uiterste puntje een rechte lijn trekt naar dat bosje, en rechts daarvan een stukje berm / groen / whatever zou hebben dat anders is dan grind, dat zou het ook oplossen omdat je dan ziet waar de weg is.

Nu is het een weg met een hapje er uit omdat overal grind ligt.

Ik geloof niet dat ik je snap :o? :')

Rien: geen idee, nog geen contact mee gehad

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:45

Wat een ongelofelijk rotstukje Stef, dat daar niet meer ongelukjes zijn gebeurd verbaasd me eigenlijk..
Kun je langs de rand niet van die "tuinblokken"neerzetten? Ik weet niet echt hoe ze heten maar ze zijn meestal bruinrood van kleur en worden vaak gebruikt om plantjes in te zetten, je hebt ze ook in verschillende vormen.
Of wordt de weg dan te smal?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:45

Ik zou de gemeente eens uitnodigen en dan met een auto gaan rijden (niet echt fout natuurlijk ;) ) om te laten zien wat de situatie is. Wie weet....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:51

LadyMadonna schreef:
pmarena schreef:
Maar ik doel meer op dat het handig zou zijn als je vanaf dat uiterste puntje een rechte lijn trekt naar dat bosje, en rechts daarvan een stukje berm / groen / whatever zou hebben dat anders is dan grind, dat zou het ook oplossen omdat je dan ziet waar de weg is.

Nu is het een weg met een hapje er uit omdat overal grind ligt.

Ik geloof niet dat ik je snap :o? :')

Dit dus, moet rechts van de lijn grind blijven liggen? Want eigenlijk hoort dat imo niet bij de weg.
Maar nu lijkt dat wel zo en dan komen ze ineens jouw hapje tegen.

Als rechts van de rode lijn geen grind zou zijn maar berm of plantjes of weet-ik-wat, dan wordt de weg gewoon duidelijk smaller in plaats van dat er ineens een raar hapje uit is :)

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:57

Ik zou precies in de hoek op het lage deel (dus echt jouw 'tuin') een wat hogere pot die tot het niveau van de straat komt zetten met daarin zo'n kegelvormig conifeertje. Dan staat de pot op jouw terrein en niet op de weg, en die groene conifeer geeft keurig de versmalling aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:22

In dat stukje binnen de rode lijn op de foto van pmarena zou ik wat potten met planten en wat solar lampjes neerzetten ofzo. Dan is meer rechtdoor, dichter langs de dijk, de logische route.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:48

jammer dat het grind los is, want anders zou er een witte lijn gezet kunnen worden op het wegdek om aan te geven waar de weg stopt. En dan zou ik gewoon een rechte streep zetten zoals die rode lijn als op de foto hierboven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:34

Als vlaggetjes of paaltjes verdwijnen kun je ze wellicht vastmaken aan een jerrycan met water - meteen een stuk zwaarder, maar als het nodig is wel verplaatsbaar, en hoeft weinig ruimte in te nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 12:44

Afbeelding
Zou zoiets wat zijn? Deze heb ik toevallig nog staan... moet ik alleen wel plantjes zoeken die niet door de kippen van de buren gesloopt worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:52

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:55

Het is een doodlopend stukje en geen doorgaande weg, jullie buurman is het laatste huis toch....als die het dan nog niet weten, dan zou ik zeggen op naar Hans Anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 12:55

galgo schreef:
Het is een doodlopend stukje en geen doorgaande weg, jullie buurman is het laatste huis toch....als die het dan nog niet weten, dan zou ik zeggen op naar Hans Anders.

_O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:02

LadyMadonna schreef:
moet ik alleen wel plantjes zoeken die niet door de kippen van de buren gesloopt worden...

Dat lijkt me pas echt lastig, die beesten hebben slopen als hobby volgens mij :') . Maar misschien kleine conifeertjes erin zetten, dacht dat ze die ieder najaar wel een keer bij de Lidl in de aanbieding hebben voor €1.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:12

Rex_Rolfo schreef:
LadyMadonna schreef:
Zit alleen nog even te puzzelen hoe/waar ik die dan het best kan plaatsen

Ik zou er mee oppassen. Als JOUW bloempot de buurman ZIJN auto beschadigt ben JIJ de gebeten hond. Als er niets staat heeft de buurman niet uitgekeken.

Ik mag hopen van niet, als hij tegen een stilstaand object aan rijdt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:16

Blue_Eyes schreef:
Ik mag hopen van niet, als hij tegen een stilstaand object aan rijdt.

Zolang dat stilstaande object niet uitsteekt over de rijbaan van de openbare weg niet nee. Is dat wel het geval, dan wordt het ingewikkelder.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:31

Zag een opening in 1 van de steunbalken die de damwand ondersteund, zet daar een fietsvlaggetje in, goedkoop en simpel te plaatsen en goed zichtbaar.
Ik zou niets op het grind zelf plaatsen, maar het kan wel op je eigen stuk grond, bv zoals al genoemd grote hoge pot en bv. Een hogere plant er in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:36

Leuk, die bloembakken. Ziet er nog vrolijk uit ook. Voor de herfst zijn die heideplantjes wel leuk. Die zijn nu in de aanbieding bij de Aldi. https://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=2160018 In het vroege voorjaar viooltjes erin en daarna over op de Franse Geraniums.... *\o/*

En hopen dat niemand zo lomp is om ze eraf te rijden....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:39

lavendel schijnt niet door kippen gesloopt te worden... en ruikt ook nog eens lekker.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:49

Niet de goedkoopste, maar zet er een leuke nostalgische lantaarnpaal neer, Op jou grond uiteraard, Gezellige dikke keien eromheen. Ben je een beste buur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:15

Of een mooie stamroos in een pot, en dan in de inham. Als die hoog genoeg is dan komen de kippen er niet bij, en het ziet ook nog erg mooi uit, ze bloeien heel mooi en lang.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:35

Wat een smerig stukje, ik begrijp wel dat mensen dat niet zien, het loopt ook wel erg raar met die knik.
Die rode lijn op het voorbeeld, is dat jouw stuk? Anders daar een tuinhekje plaatsen. vaak nog gratis af te halen. Plantenbak die je nu hebt vallen ook goed op

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 14:48

In neem aan dat het van de gemeente is

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:16

Vraag anders of de gemeente zo'n paaltje plaatst, precies op jou stukje hoek

http://www.velopa.com/~/media/images/ve ... ir/vap.png

Wij hebben deze voor ons muurtje staan, maar goed ook, want dit is inmiddels al het derde paaltje wat scheefgereden is.

Afbeelding

ook al 2x ons muurtje moeten herstellen voordat die paaltjes geplaatst werden.

Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen, paaltje is finaal doorgebroken, dan moet je er toch best flink tegenaan rijden of hoe heb ik het?

Hard rijden kun je daar eigenlijk ook niet, want je rijdt bij ons het plein op en dan kun je rechtdoor of rechtsaf, maar hard de bocht door kan in mijn ogen niet omdat je ongeveer 30 meter hebt als je het plein op komt en dan rechtsaf gaat, hoeveel gas kun je daar geven om weer snelheid te maken??? om vervolgens eigenlijk de bocht niet te halen