Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
die heeft toen een paar uurtjes in het midden van de straat gestaan tot het een beetje ging dooien
maar dat was echt zo’n uitzonderlijke situatie. Huertecilla schreef:poes schreef:Ik hou van auto’s en ik voel me in alles veilig. Ze maken echt geen onveilige auto’s meer.
Toch 25.000!! verkeersdoden per jaar in de EU en verreweg de meeste in/door de auto.
Autos zíjn niet veilig en de autos waarin je je veilig voelt het onveiligste.
poes schreef:Huertecilla schreef:
Toch 25.000!! verkeersdoden per jaar in de EU en verreweg de meeste in/door de auto.
Autos zíjn niet veilig en de autos waarin je je veilig voelt het onveiligste.
Waarvan hoeveel door alcohol/vermoeidheid/te snel rijden?
Zelden door fouten van de auto in mijn ogen.
poes schreef:Er zijn ook steeds meer mensen op de weg. Ik vraag me af in hoeverre je het stijgende dodental aan de auto’s zelf kunt wijten.
Citaat:Dat het op zich gevaarlijk is, zou iedereen moeten weten. Er wordt idd roekeloos gereden.
Nu kan ik er mee lachen maar toen nog een panische angst voor auto's was het helemaal niet oké
daantjuhhh schreef:Maar ik ben wel enorm blij dat ik tijdens mijn aanvaring met de tractor net mijn ford ka had ingeruild voor een station. Anders was ik er nu niet meer geweest

Huertecilla schreef:daantjuhhh schreef:Maar ik ben wel enorm blij dat ik tijdens mijn aanvaring met de tractor net mijn ford ka had ingeruild voor een station. Anders was ik er nu niet meer geweest
Of je had langzamer, voorzichtiger, anders gereden en geen aanvaring gehad
In een oudere, kleinere auto waarbij het bij 70 km/u lijkt of je 110 rijdt, rij je veiliger dan met een moderne bak waarmee je 150 rijdt bij het idee van 90. Toch hebben beiden vier banden en de nieuwere bak weegt waarschijnlijk meer dan 3 keer zoveel.
Vreemd genoeg heb je in oudere autos méér zicht op de weg en rondom
daantjuhhh schreef:Dat is natuurlijk onzin.
Het was een 80 kilometerweg..
Met het ford ka-tje reed ik daar ook altijd 80 en met de station ook.
Dus dat had in mijn geval niks uitgemaakt
zou zonde zijn als je met een bepaalde spanning in je achterhoofd blijft auto rijden.
dan moet je goed gek doen én alle leuke knopjes uit hebben staan! Zolang de tractioncontrol aanstaat gaat ie bijvoorbeeld in een flinke regenbui niet schuiven 
maar mijn eerste auto was ook een Bmw, waar we gauw genoeg een sneller blok in gelegd hebben. En zelfs als je gewoon normaal door de regen de rotonde op rijdt glijdt ie niet zomaar
kies waar jij je goed bij voelt
jij rijdt toch verschillende oldtimers?
poes schreef:De gemiddelde chauffeur zal bij een 116 niet eens ooit het verschil voelen volgens mij.