Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:56

Maar uiteindelijk gaat het om de functie toch? Ik vind niet dat een caissiere pas verzorgd is als ze make-up draagt en haar haren super netjes gedaan heeft. Ik vind het verzorgd als ze gewassen handen heeft als ze mijn eten aanraakt. Bij een boekhouder zou ik het eerder belangrijk vinden dat hij super goed is met cijfers dan dat hij elke dag strak in pak naar het werk komt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:59

xTitanic schreef:
Het enige waar ik mij aan erger is mensen die zich niet kleden naar hun figuur.

Dit is inderdaad iets wat mij ook altijd verbaasd. Voor ieder lichaam is mooi passende kleding te vinden. Soms volstaat het al als er een maatje groter gekocht wordt.
Maar je met alle geweld in 'ik wil persé maat 40 behouden' wurmen en eruit zien als een rollade in ademnood komt op mij eigenlijk onverzorgd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:03

Emmaa_ schreef:
Maar uiteindelijk gaat het om de functie toch? Ik vind niet dat een caissiere pas verzorgd is als ze make-up draagt en haar haren super netjes gedaan heeft. Ik vind het verzorgd als ze gewassen handen heeft als ze mijn eten aanraakt. Bij een boekhouder zou ik het eerder belangrijk vinden dat hij super goed is met cijfers dan dat hij elke dag strak in pak naar het werk komt.

Ik moet wel zeggen, ik ben over het algemeen niet zo'n type die d'r mening klaar heeft over andermans uiterlijk en kleding stijl maar hier bij de AH waar ik meestal m'n boodschappen doe zit/zat een meisje achter de kassa die echt een doorlopende wenkbrauw had, en licht haar maar zelfs met licht haar een ontzettend opvallende "snor" (ja ik noem het bij mezelf ook snor dus is het makkelijkst uit te leggen wat ik bedoel), heb ik zelf ook maar zelfs met blond haar zo opvallend. Ook had ze best veel puisten en zag ze er al met al heel onverzorgd uit ook haar haar etc. Dat was voor mij persoonlijk wel iets waarvan ik dacht oké met alle respect maar ook ter zelfbescherming van het meisje zou ik zo iemand niet achter de kassa zetten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:03

Palmera schreef:
xTitanic schreef:
Het enige waar ik mij aan erger is mensen die zich niet kleden naar hun figuur.

Dit is inderdaad iets wat mij ook altijd verbaasd. Voor ieder lichaam is mooi passende kleding te vinden. Soms volstaat het al als er een maatje groter gekocht wordt.
Maar je met alle geweld in 'ik wil persé maat 40 behouden' wurmen en eruit zien als een rollade in ademnood komt op mij eigenlijk onverzorgd over.

Hahaha :')

Maar andersom kan ook; ''ik heb maat 40, maar ach, voor de zekerheid koop ik wel maat 44''

beide fouten heb ik zelf ook gemaakt, of maak ik soms nog wel eens :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:04

Voor mij is verzorgd:
Gekamd, niet te vet haar
Schone kleding (die bij elkaar past). Eventueel passend bij functie.
Gedouched/schoon lichaam
Gepoetste tanden

Meer is niet nodig voor de basis imo. Make up is extra, getrimde baard is extra, sieraden zijn extra, enz.

Ik draag bijvoorbeeld bijna nooit make up, af en toe mascara. Veel te veel gedoe :') Op m'n werk (schoonmaken bij ouderen) wel altijd haar in een staart of vlecht en schone kleding. Korte broek mag in de zomer, maar doe ik niet altijd.

Op de uni wil ik nog weleens een lekker groot fleecevest of trui dragen, als ik daar zin in heb :Y)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:05

Je vergeet schone handen en nagels, wat ik dus echt vies vind al helemaal als er handen geschud worden of als je met je handen werkt. Je kan je haar nog zo mooi hebben en prachtige kleren dragen maar als je vieze nagels hebt waar de nagellak nog maar voor de heft op zit of gewoon zwarte randjes hebt van de viezigheid dan houd het hele verzorgd eruit zien toch echt op voor mij... Ook van die veel te lange nep nagel dingen vind ik niet netjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:05

Annet_Dottie schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik moet wel zeggen, ik ben over het algemeen niet zo'n type die d'r mening klaar heeft over andermans uiterlijk en kleding stijl maar hier bij de AH waar ik meestal m'n boodschappen doe zit/zat een meisje achter de kassa die echt een doorlopende wenkbrauw had, en licht haar maar zelfs met licht haar een ontzettend opvallende "snor" (ja ik noem het bij mezelf ook snor dus is het makkelijkst uit te leggen wat ik bedoel), heb ik zelf ook maar zelfs met blond haar zo opvallend. Ook had ze best veel puisten en zag ze er al met al heel onverzorgd uit ook haar haar etc. Dat was voor mij persoonlijk wel iets waarvan ik dacht oké met alle respect maar ook ter zelfbescherming van het meisje zou ik zo iemand niet achter de kassa zetten.

Zoiets interesseert mij dus vrij weinig. Als iemand gewoon doet wat ie moet doen (in dat geval m'n boodschappen scannen en afrekenen) scheelt het me niks hoe diegene eruit ziet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:06

Annet_Dottie schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja dat heb ik dus echt helemaal niet. Minstens 50% van de tijd dat ik in de supermarkt kom zie ik er zelf ook niet bepaald representatief uit en ik kom er toch alleen om boodschappen te doen. Ik kan me dan echt niet druk maken om een snorretje bij degene die achter de kassa zit, of een doorlopende wenkbrauw. Het is niet vies, het is gewoon haargroei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:24

Ik zeg ook niet dat ik me er aan erger of het vies vind toch? Alleen er komen genoeg pubers daar met 3 scholen in de naaste omgeving die haar misschien wel belachelijk kunnen gaan maken. Als jullie lezen wat ik zeg epileer ik ook niet standaard wekelijks mijn wenkbrauwen of haal ik de haartjes van m'n bovenlip weg maar vind het wel een verschil met alles wild laten groeien of het af en toe bij houden :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:49

Verzorgd vind ik een gezicht zonder pindakaasvlekken, schone kleding en een frisse lichaamsgeur zonder zweet.

Of iemand zich scheert, epileert of opmaakt zal me een worst zijn. En acné heeft niks met onverzorgd zijn te maken Annet, dat is gewoon genetisch een poedersuiker hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:55

Annet_Dottie schreef:
Ik zeg ook niet dat ik me er aan erger of het vies vind toch? Alleen er komen genoeg pubers daar met 3 scholen in de naaste omgeving die haar misschien wel belachelijk kunnen gaan maken. Als jullie lezen wat ik zeg epileer ik ook niet standaard wekelijks mijn wenkbrauwen of haal ik de haartjes van m'n bovenlip weg maar vind het wel een verschil met alles wild laten groeien of het af en toe bij houden :)

Dus maar niet achter de kassa gaan zitten met je minder perfecte uiterlijk omdat pubers daar rotopmerkingen om kunnen maken? Serieus?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:57

Ik vind verzorgd = schoon.
Schoon lichaam, haar, kleding etc.
Make up en opgestoken haar vind ik nog een stapje verder dan verzorgd eigenlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:03

Schoon lijf en schone kledij
Die goed past en voldoende bedekkend is
Dat is voor mij verzorgd
Make up hoort er wat mij betreft niet bij :n

En wat een puber over een puistje of paars haar te melden heeft zou geen reet moeten uitmaken
Er is namelijk altijd wel iemand die iets te zeiken heeft en dat is wat mij betreft dan lekker het probleem van de zeikerd in kwestie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:08

God ik noem ook even een voorbeeldje hoor word ik er gelijk op aangevallen _O-
Ik zeg nergens dat acné onverzorgd is, ik zeg nergens dat het meisje niet achter de kassa moet gaan zitten omdat pubers vervelend kunnen gaan doen maar als het meisje daar niet tegen bestand is kan ze daar ook last van krijgen ;) Ben zelf namelijk 5 jaar gepest omdat ik een "snor" heb, m'n wenkbrauwen geen lijntjes waren, ik kort haar had en geen tieten dus ik weet er genoeg van zal haar er nooit op afvallen dat zij zo achter de kassa zit als zij zich er goed bij voelt prima. Ik noem enkel en alleen een voorbeeld van wat ik onverzorgd vind ;) Maar zoals ik al gezegd heb in mijn eerste reactie vind ik dikke lagen make up of de verkeerde kleur foundation ook niet verzorgd. En sluit ik me er volledig bij aan dat "zwaardere" mensen niet in maatje 36/38 moeten gaan lopen. Ik kijk alleen wel een beetje uit met wat ik op bokt zeg tegenwoordig voor mensen zich aangesproken voelen of vinden dat ik iemand aanval, zoals nu. Goed ik ga weer in mee lees modus op de leuke delen van het forum,

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:13

Nee je wordt niet aangevallen, je krijgt feedback. Het is een discussieforum. Als je daar niet tegen kunt moet je iets anders gaan doen, houd op hoor.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:12

Ik ben ijdel en zal nooit zonder make-up de deur uitgaan. Ik heb geen lagen op, oogt vrij natuurlijk. Daarbij ook vaak gelakte nagels en altijd mijn haar goed geföhnd. Ook als ik naar stal ga en ga rijden met cap. Doe ik daarna weer mijn haar.
Het zou enorm veel tijd schelen als ik het allemaal niet zou doen maar ik vind het verzorgd staan en daar hou ik van,

Als iemand make-up loos door het leven gaat of in trainingsbroek moet hij dat doen. Ik vind het niet verzorgd maar wie ben ik? Zegt niks over iemand zijn innerlijk.

Je moet allemaal doen waar je je goed bij voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:47

Toch vind ik 'gewoon' acne een stuk minder onverzorgd (als je het al zo kan noemen) dan een gezicht vol puisten met van die vieze witte koppen erop... :=

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:54

Maar waarom zie jij dat als onverzorgd annet_dottie?
In mijn ogen is verzorgd gewoon schoon. En acne en gezichtsbeharing zijn beide geen vieze dingen of een uitkomst van niet schoon/gewassen zijn.

Verder vind ik make up en kleding er eigenlijk niks mee te maken hebben. Dat is beide eigen smaak, en heeft imo niks te maken met verzorgd zijn. Zolang je jezelf schoon houd vind ik je verzorgd genoeg +:)+ :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:00

Mmm... ik kan schone kleding nog steeds onverzorgd vinden hoor
Als je representatief voor de dag moet komen is volgens mij de voorwaarde qua kleding toch wel minimaal dat ie enigszins moet passen
En alle private parts ruim bedekt moeten zijn
Hoe je dat doet is weer een ander verhaal(jurk van kin tot tenen of een wat minder vergaande bedekking )
Een trainingsbroek met wifebeater zal doorgaans nergens representatief gevonden worden (op een sportschool oid na )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:23

ik vind verzorgd eerlijk gezegd wel verder gaan dan jezelf wassen en je kleren wassen. Jezelf en je omgeving een beetje schoon houden is toch gewoon de absolute basis. Ik vind mensen er verzorgt uit zien als je kan afzien dat ze er zorg aan besteden dat ze er netjes uit zien, dus niet alleen je kleren wassen, maar ook dat het past en dat je het als dat nodig is strijkt, dat je niet alleen zorgt dat je haar niet stinkt maar ook dat het netjes zit etc. Er onverzorgd uitzien is imo trouwens ook gewoon prima als je je daar verder prettig bij voelt en het ook past bij de situatie, ik zou een kapper er bijv wel op veroordelen als die zelf een rattennest op zijn hoofd heeft, schoon of niet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:34

Chasingmood schreef:
Maar waarom zie jij dat als onverzorgd annet_dottie?
In mijn ogen is verzorgd gewoon schoon. En acne en gezichtsbeharing zijn beide geen vieze dingen of een uitkomst van niet schoon/gewassen zijn.

Verder vind ik make up en kleding er eigenlijk niks mee te maken hebben. Dat is beide eigen smaak, en heeft imo niks te maken met verzorgd zijn. Zolang je jezelf schoon houd vind ik je verzorgd genoeg +:)+ :+

Alsof die mensen daar wat aan kunnen doen. Als dat een keuze was, was het voor mij ook wel heel simpel geweest :+

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:32

Ik vind verzorgd: gedoucht, tanden gepoetst, geen monobrauw of dat soort taferelen of haar dat heel vet is (maargoed, zie 'gedoucht'). Make up vind ik absoluut geen onderdeel van verzorgd.
Ik vind namelijk dat, zeker de jeugd, vaak niet met make up om kan gaan en dan zie ik liever geen make up dan een plamuurlaag en lippen in een kleur die totaal niet matcht bij huidskleur/kleding whatever. .
Kleding, kan me niks schelen, zolang het maar past (als in de juiste maat). Dan vind ik het al snel verzorgd.
Want wederom, zie ik vaak genoeg dat men de 'mode' volgt, maar iets moet ook wel bij je figuur passen en je maat zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:49

Ik vraag me soms ook weleens af hoe lang mensen 's morgens bezig zijn :=
Ik heb meestal geen tijd/zin in allerlei poespas.
Dus ik sta op, kleed me aan (uit de kast of t setje van de dag ervoor, als ik klanten heb spijkerbroek + shirt met logo).
Voer de kippen :+ , maak m'n ontbijt en eet dat op, ga naar de douche, reinig m'n gezicht, smeer dagcreme op, spuit m'n haar nat en kneed er wat mouse in.
Als ik klanten heb wat oogschaduw en mascara, heb ik die niet, dan soms wel/soms niet.
Dan poets ik m'n tanden en als laatste spuit ik m'n deo.
En klaar is Klara....
Heb echt een hekel aan 's morgens douchen, doe dat meestal 's avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:00

Annet_Dottie schreef:
Emmaa_ schreef:

Ohnee. Iemand heeft haar op haar gezicht. She must be from another planet.

En als je goedkope, jonge krachten wil die niet af en toe een puist of acné hebben, blijft er weinig over. :+

Waar men zich aan kan storen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:04

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me soms ook weleens af hoe lang mensen 's morgens bezig zijn :=
Ik heb meestal geen tijd/zin in allerlei poespas.
Dus ik sta op, kleed me aan (uit de kast of t setje van de dag ervoor, als ik klanten heb spijkerbroek + shirt met logo).
Voer de kippen :+ , maak m'n ontbijt en eet dat op, ga naar de douche, reinig m'n gezicht, smeer dagcreme op, spuit m'n haar nat en kneed er wat mouse in.
Als ik klanten heb wat oogschaduw en mascara, heb ik die niet, dan soms wel/soms niet.
Dan poets ik m'n tanden en als laatste spuit ik m'n deo.
En klaar is Klara....
Heb echt een hekel aan 's morgens douchen, doe dat meestal 's avonds.

Ik ben 's morgens wel een uur bezig met me klaar maken (inclusief douchen dan wel) en dat is toch ook prima? Ik vind het heerlijk om 's morgens vroeg een momentje voor mezelf te nemen en om mijn make-up uitgebreid te doen. Ga met liefde zonder make-up de deur uit als ik geen zin heb om super vroeg wakker te worden maar als ik de tijd heb ga ik er echt even lekker voor zitten.

Ik denk dat het qua make-up vooral belangrijk is dat iedereen lekker doet wat hij/zij lekker zelf wil. Als je 's morgens een uur bezig wil zijn met je klaarmaken dikke vette prima, als je binnen 5 minuten buiten staat heb ik daar alleen maar diep respect voor. Make-up zou voor niemand een verplichting moeten zijn, eerder een uiting om je beter over jezelf te voelen.