Het gevaar van online daten/contacten (educatief)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Het gevaar van online daten/contacten (educatief)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:03

TS, ik hoop voor je dat je in die vijf jaar dat hij je heeft bezig gehouden, je je eigen leven niet on hold hebt gezet. Dat je niet mannen van hier hebt afgewezen en geen zoektocht naar liefde hebt gedaan, omdat er in jouw hoofd een grote liefde zat in het buitenland waar je op moest wachten. Ik hoop dat je in die vijf jaar evengoed plezier hebt gehad hier en je leven hebt geleefd, anders vind ik het heel erg jammer voor je dat je al die tijd hebt weggesmeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:03

Als je hier nog steeds zo mee zit dan is het misschien handig om daar hulp voor te zoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:12

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:50

Oprechte vraag, weet je zeker dat je echt helemaal hebt afgesloten? Aangezien je in 2015 hier al topic over hebt gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:31

Er zijn zelfs mensen die twee ton overmaken naar een man die ze nog nooit gezien hebben.
Dus toch niet slecht dat je dit deelt denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:49

Voor de mensen die niet begrijpen hoe je verliefd op iemand online kunt worden.. Ik denk dat je vooral verliefd raakt op het gevoel en de aandacht die je krijgt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:03

Ik ben mijn huidige vriend ook tegengekomen op internet via een spel. We hebben een jaar gekletst op internet en elkaar toen ontmoet. We wisten allebei niet van elkaar hoe we eruit zagen.. het was dus heel spannend. Zijn wel altijd eerlijk tegen elkaar geweest.
Inmiddels zijn we 14 jaar bij elkaar, dus het loopt niet altijd slecht af hoor!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:12

Cayenne schreef:
Voor de mensen die niet begrijpen hoe je verliefd op iemand online kunt worden.. Ik denk dat je vooral verliefd raakt op het gevoel en de aandacht die je krijgt?

:j Denk ik ook.
Zeker als je wat eenzamer bent of niet goed in je vel zit. Dan is aandacht toch geweldig. Niet de persoon, maar de aandacht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:13

Blijkbaar zit je er nog erg mee, anders post je na 2 jaar niet weer hetzelfde verhaal.
Ik zou echt proberen het achter me te laten en door te gaan met je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:21

Ik begrijp je wel ts.

Als je verder niemand hebt is elke beetje aandacht leuk. En als je merkt dat iemand echt interesse toont, dingen voor je wil doen etc ga je heel ver.

Denk alleen dat mensen die niet/weinig liefde hebben mogen kennen in hun jeugd dat begrijpen. Heb helaas iets soortgelijks meegemaakt, niet via internet maar in reallife, wat heel ver ging. Mocht je behoefte hebben mag je me on sturen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:06

Anoniem schreef:
Xyris @ [LZP] De Catfish, online misleiden.

Als ik jouw eigen posts na elkaar lees zitten er best wat verschillen in je verhaal nu en dat van twee jaar geleden.
Les 1 in het achterhalen van (on)waarheden: check het verhaal.

Nu ik deze post van ts gelezen heb, kan ik wel zeggen dat ik het gedrag/gestalk van ts behoorlijk ziekelijk vind. Naïef gedrag begrijp ik echt wel, maar alles over iemand uitzoeken, mensen op het ziekenhuis afsturen, een of andere foute gast ("hij doet veel met blijf van mijn lijf huizen" wat moet ik me daar bij voorstellen?) inschakelen... ik vind het ziekelijk achterdochtig, ik vind het stalking. Als die man niet daadwerkelijk af wil spreken, so what? "dan wil ik er wel een keer wat voor terug"?? En dat noem jij houden van???

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:26

Nikass schreef:
Anoniem schreef:
Xyris @ [LZP] De Catfish, online misleiden.

Als ik jouw eigen posts na elkaar lees zitten er best wat verschillen in je verhaal nu en dat van twee jaar geleden.
Les 1 in het achterhalen van (on)waarheden: check het verhaal.

Nu ik deze post van ts gelezen heb, kan ik wel zeggen dat ik het gedrag/gestalk van ts behoorlijk ziekelijk vind. Naïef gedrag begrijp ik echt wel, maar alles over iemand uitzoeken, mensen op het ziekenhuis afsturen, een of andere foute gast ("hij doet veel met blijf van mijn lijf huizen" wat moet ik me daar bij voorstellen?) inschakelen... ik vind het ziekelijk achterdochtig, ik vind het stalking. Als die man niet daadwerkelijk af wil spreken, so what? "dan wil ik er wel een keer wat voor terug"?? En dat noem jij houden van???

Nou idd zeg := mijn hemel, waarom in vredesnaam?
En dan die vage gast die vanalles over die Tsjech gaat uitzoeken. Waarom :?
Waarom ga je zo ver voor iemand die je niet kent? In je verhalen staan zoveel punten waarop je het af had kunnen kappen, en dan toch stug doorgaan.

Die vent is gek, maar jouw manier van met zulke dingen omgaan vind ik ook erg bijzonder. Je laat ook zelf een hoop dingen gebeuren, met iets minder naïviteit en iets meer nadenken was je zo klaar met die gozer. :n

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:34

Goh als ik dat andere topic lees.. hoe kun je in godsnaam geloven dat je met een miljonair te maken hebt.. En dan ook nog in een militair ziekenhuis word opgenomen omdat ie zich daar heeft ingekocht. En jij gelooft dat?

Zit verhaal is so sensationeel dat ik het idee hen dat wij gecatfished worden en je gewoon een talent voor verhalen maken hebt.

Maarja, dat ben ik.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 02:31

Als het plaatsen van dit verhaal je helpt om te verwerken en/of anderen te waarschuwen, dan heeft het nut gehad. Sterkte ermee!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 05:26

Wat een oordelen hier. Kan me goed voorstellen dat je hier vatbaar voor was toen je zo alleen en kwetsbaar was. Triest dat iemand zo misbruik heeft gemaakt van je goedheid. Je hebt vijf jaar lang toch lief en leed gedeeld in een periode dat je dat heel erg nodig had, dus dat je er nog vaak aan terug denkt en anderen hiervoor wil behoeden vind ik ook niet raar.

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:09

Ik hoop dat degene die alle nare reacties plaatsen het zelf een keer meemaken.
Dit kan iedereen overkomen. Het begint onschuldig tot je er ineens middeninzit.

Ik heb dit als tiener meegemaakt met iemand die zich voordeed als robin van idols. Hoe ziek ja, hoe stom was ik? Dat weet ik nu maar op het moment zelf word je volledig meegezogen.

Fijn dat degene die er van alles over denken het zo goed weten en dit nooooooit zou overkomen

(Hoe mensen hier reageren echt schaam je, reageer dan niet of breng het anders)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 08:53

Bedankt voor de bezorgde/vriendelijke berichtjes, met mij gaat het prima, het enige waar ik nog mee zit is dat ik nog steeds geneigd ben mensen het voordeel van de twijfel te geven maar dat gaat natuurlijk hand in hand met wantrouwen, prima balans dus :+ .

Daarnaast heb ik geloof ik al gezegd dat die man op zoek is gegaan naar info zonder mijn toestemming :? Of vergis ik me nou?

Mbt dat ziekenhuisbezoek, als je verteld wordt dat iemand op sterven na dood is en je hoort maar niks en er wordt je aangeboden om een kijkje te nemen in een land waar je niet kan komen, dan grijp je die kans toch? Zal wel aan mij liggen. Maar ik was heel erg dankbaar destijds.

Daarnaast mag ik hopen dat men begrijpt dat ik het over de verleden tijd heb en dat ik het geschreven heb zoals ik toen dacht/ervaarde, niet zoals ik er nu tegenaan kijk.

Nogmaals, de functie van het topic is totaal verkeerd begrepen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:02

Nee hoor. Heb de functie van je topic precies goed begrepen :)
Vind het alleen nog steeds onzinnig dat je dit voor de tweede keer, zoveel jaar na dato, nogmaals plaatst en dat er zoveel verschillen in de verhalen zit.

En ja, ik heb het ook meegemaakt. Was een heftige zaak met de KMAR en de politie in NL. Maar gebeurt is gebeurt en het heeft geen zin erin te blijven hangen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:07

Fayah2 schreef:
Ik hoop dat degene die alle nare reacties plaatsen het zelf een keer meemaken.

Door zoiets te zeggen mag jij je zelf ook wel gaan schamen hoor. Echt niet okee, dat je dat nog kan zeggen terwijl je het notabene zelf hebt meegemaakt :n En nee dit overkomt niet 'zomaar iedereen', de slachtoffers hebben iets gemeen en dat is dat zij heel erg kwetsbaar waren voor de ongein van dit soort mensen. Dat maakt ze overigens niet gelijk dom of zwak oid, het kan nou eenmaal zo lopen in het leven.

Wat rot dat jou is overkomen TS, heel logisch ook dat je daar zo vatbaar voor was toen en ik begrijp eigenlijk ook wel dat je er achteraan gaat en het niet zomaar wil laten zitten als je zo ontzettend veel tijd, moeite en emotie in iemand hebt gestoken. Het is ook gewoon intens sneu dat zo'n vent misbruik van je goedgelovigheid en goede bedoelingen zit te maken, al heeft hij ook zo z'n fair share aan problemen.
Ik denk dat je topic vooral het door jouw beoogde doel misloopt omdat het nou eenmaal niet echt 'educatief' overkomt dat je in feite gewoon je verhaal nog een keer doet (en daar geef ik je overigens geen ongelijk in).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:17

Keet schreef:
Nee hoor. Heb de functie van je topic precies goed begrepen :)
Vind het alleen nog steeds onzinnig dat je dit voor de tweede keer, zoveel jaar na dato, nogmaals plaatst en dat er zoveel verschillen in de verhalen zit.

En ja, ik heb het ook meegemaakt. Was een heftige zaak met de KMAR en de politie in NL. Maar gebeurt is gebeurt en het heeft geen zin erin te blijven hangen.

en daarbij ook contra-productief want één rotte appel bederft NÍET de hele mand.

Online is niet meer of minder gevaarlijk dan in de echte wereld en het is wel een totaal veilige mogelijkheid om van achter een beeldscherm buiten je dagelijkse kring te kijken.
Het is imo een slechte zaak om één voorbeeld wat bovendien nog twéé mensen die ... euhm.... niet lekker in hun vel zitten betreft op te blazen en te herhalen.

Wantrouwen naar internet is onjuist, net zo niet goed voor je als blind vertrouwen.
Internet is niets riskanter dan de kermis in het dorp of het locale cafe, laat staan de disco; eerder veiliger.
Zonder gezond verstand is alles een potentieel probleem. Dát is een gevaar, Dit als eductieve waarschuwing.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:22

Gebeurd niet vaak (zeg nooit) maar ben het volkomen eens met HC :D

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:34

Ook eens met HC.
Ik vond het daten via internet leuk en ik ben mensen tegengekomen die ik anders niet had ontmoet. Wel sprak ik snel af. Ik ging niet eerst weken berichtjes sturen. Mijn ervaring was namelijk dat mensen in het echt nogal eens tegenvielen en mensen die moeilijk deden met afspreken die waren niet (helemaal) eerlijk over wat ze waren. Die moet je snel skippen en verder met je leven.

Neemt niet weg dat ik het vervelend voor je vindt TS. Als er gevoelens bij komen kijken zien veel mensen het door een roze bril en dan is realiteit soms ver te zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:34

Huertecilla schreef:
Zonder gezond verstand is alles een potentieel probleem. Dát is een gevaar,

Exact dat!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 09:43

Geen gezond verstand is een beetje overdreven, er niet naar luisteren zou een betere omschrijving zijn. Maar ik geloof dat ik mijn punt inmiddels wel duidelijk heb gemaakt. Ik ga me terugtrekken daar men er ondanks mijn vervolgberichten toch nog van uit gaat dat ik problemen heb en dat ik het niet achter me heb gelaten. Dus een laatste keer: Het is verleden tijd, ik heb er van geleerd, daar heb ik jullie niet voor nodig. Ik hoop dat iemand toch nog gebaat is bij het topic, dus ik laat hem gewoon open staan. Voor feedback mogen priveberichten gestuurd worden, maar hier reageer ik niet meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:48

Xyris, ik ben trouwens wel benieuwd hoe het nu met je gaat? hoe sta je nu in het leven en heb je inmiddels een relatie?