Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Facebook vs instagram: wat gebruik jij?

Facebook
61 (24%)
Instagram
25 (9%)
Beiden maar vaker facebook
95 (37%)
Beiden maar vaker instagram
71 (28%)

Totaal aantal stemmen: 252

ApplePapple

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:15

Gebruik het beide maar instagram eigenlijk weinig. Vind het eigenlijk maar niks instagram. Je moet altijd een foto posten als je iets wil posten. Nee soms heb ik alleen maar tekst te posten en wil ik geen foto posten. Vind Facebook ook veel fijner werken, overzichtelijker, en ook het contact hebben/houden met vrienden veel fijner. Mijn meeste vrienden hebben dus ook Facebook en geen instagram.
Maar voor ieders persoonlijk natuurlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:43

Ik gebruik zelf denk ik het meest instagram, maar zit het vaakst op Facebook te neuzen. Moet zeggen dat ik op Facebook nog maar 26 vrienden (ofzoiets) heb en dat ook alleen mensen zijn die ik in real life ken of oude bekenden etc. Plaatsen doe ik het meest op insta maar dat wisselt ook van elke dag een bericht naar zo een paar dagen niks.
Deed altijd wel heel veel met Facebook, wou zoveel mogelijk vrienden en was zo'n type die nog net niet op Facebook plaatste "ik zit nu te poepen" ofzoiets _O-
Ook vooral de negatieve dingen waar ik voor mijn gevoel nooit begrip voor kreeg ging op Facebook. Nu plaats ik heel af en toe nog wel een berichtje/status update maar meer gewoon foto's

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 00:25

Ik ben nu ruim een half jaar fanatiek op Instagram, heb het echt moeten leren kennen maar vind het nu een heel fijn medium. Ik kan echt mensen volgen die ik interessant vindt, insta bepaald niet zoals Facebook voor mij wat ik interessant vind. En je wordt makkelijker door je doelgroep gevonden. Facebook heb ik ook nog en gebruik ik ook, maar daar post ik wel minder vaak.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 00:36

Facebook én instagram
Maar mijn voorkeur gaat naar instagram. Ben er ook heel fanatiek mee bezig (heb toch drie accounts). Het is voor mij een manier om meer mensen te bereiken met mijn tekeningen/fotografie. Op facebook heb je alleen je vrienden maar ik wil breder gaan dan dat. Ook heb ik het idee dat er meer te bereiken valt via instagram dan bijvoorbeeld een pagina te hebben op facebook. Op facebook blijf ik gewoon posten omdat er veel mensen zijn die geen instagram hebben die wel nog graag dingen van mij zien passeren.

Instagram vind ik ook een heerlijk platform om mensen van verschillende landen te leren kennen. Zo heb ik toch al een paar mooie vriendschappen door IG! ben ik heel blij mee :j

Ja ik denk als fotograaf/artist dat je niets liever wilt dan instagram :+

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 06:53

Mis het :
Geen van beide

Gebruik namelijk niks van dit alles :o