Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:39

Keet schreef:
Bij ons vorige huis was de parkeerdruk zo groot dat ik uiteindelijk meer dan 10 minuten lopen bij huis moest parkeren....echt niet grappig als je boodschappen had gedaan.

dan parkeer ik toch echt ff op de stoep (ondanks het stopverbod) en knikker die boodschappen er eerst uit hoor!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:39

Dit is nog maar iets kleins, ik vind dat je dit moet kunnen oplossen onderling. Anders is het een kwestie van, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dat is nou eenmaal het geval met openbare parkeerplekken.

Wij wonen met een gezin van 5 in een druk centrum in een groot appartement. Wij mogen maar 1 auto gratis hebben staan in het centrum, willen wij een tweede moeten wij deze om de twee uur verzetten of de auto 500 meter verderop plaatsen. Deal with it.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:40

Ja dat drama merk ik ook, er is bij ons tijdje terug ook een woonwijk gezet, en daar is het ook drama drama met parkeren. Ik erger me aan het feit dat mensen dan hun auto komen zetten op mijn parking. En het is ook mijn parking, want ze ligt in onze voortuin, en is aangelegd zodat mijn auto daar kan staan. Ze is niet op het straat. Het is ook gemaakt met steentjes en toont niet als een openbare parkeerplaats. Als je dan mensen opmerking geeft dat ze eigenlijk op mijn terrein staan is het dat ze niet van plan waren er de hele nacht te staan. Allemaal goed en wel, maar is van mij, flikker op met je auto

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:58

Hier ook zo'n soort probleem, alleen hier is hij echt nergens voor nodig :').

Wij hebben een wijkje met 20 huizen, waarvan 4 rijtjes van 3, waarbij beide hoeken een carport en oprit hebben. De rest zijn twee onder één kap huizen met een eigen carport en oprit, waar makkelijk 2 auto's op geparkeerd kunnen worden. Daarnaast hebben we nog een parkeerplaatsje van 8 parkeerplaatsen.

Nu hebben de meesten bij ons in de wijk 2 auto's, die staan dus ook eigenlijk overal op de oprit.
De vier huizen die geen eigen carport hebben hebben dus alle ruimte om te parkeren, dus geen enkel probleem zou je zeggen :D.... tot je mijn buren leert kennen :').

Naast mij woont een beetje een bijzonder gezin, man, vrouw en twee kinderen, allemaal een eigen auto en er passen er maar twee op de oprit. Nu is het vanaf de oprit naar de parkeerplaats ongeveer 15 meter lopen :'), maar nee... dat kan natuurlijk niet.

Dus zij parkeren altijd recht tegen over de oprit, met twee auto's, op de plaats waar de containers/plastic zakken en dergelijke staan (en waardoor ik niet normaal uit kan parkeren, maar verplicht een bepaalde kant op moet). Nu hebben ze laatst een bekeuring gekregen op beide auto's wegens fout parkeren, ik heb zo hard gelachen :').... Ik hoorde ze er over praten 'ja, en dat komt omdat al die belachelijke buren zo veel auto's hebben en blablabla' :')... Zij zijn de enige met vier auto's _O-...

Enige jammere is dat ze nu weer zo staan. Kan niet wachten tot er weer eens eentje met een boekje langs komt lopen :D.

MarlindeRooz

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:03

Ik heb het dan maar erg luxe. In mijn studentencomplex met een eigen parkeerplaats voor de deur. Maar 90 studenten en 10 parkeerplekken kan net! Wel jammer dat mensen uit de wijk hem er ook neer zetten. :+

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:28

_O- de ergernis van iedere auto bezitter in een woonwijk. Heel herkenbaar maar ozo vervelend. Toen ik en mijn zus nog thuis woonde, stonden er op een gegeven moment 4 auto's voor de deur. Mijn vader parkeert de auto altijd voor zijn garage, mijn moeder voor de deur, en wij parkeerde de auto een stukje verderop langs de slootkant. Want je kan het niet maken om met 4auto's voor de deur te gaan staan.
Verderop hebben we iemand wonen die een bedrijf heeft en daarbij ook bedrijfs busjes heeft, die zet de busjes ook netjes langs de bosjes, want anders ontneem je de bewoners het vrije zicht vanuit hun voortuin.
Gelukkig hebben wij, zonder echt af te spreken met elkaar, toch een redelijk normaal parkeer beleid, maar mopperen kunnen we zeker, vooral als er weer een verjaardag is want dat wordt direct opgemerkt :D
Want met 99huizen, 99parkeerplaatsen en bewoners die zich in rap tempo vermenigvuldigen, zijn die parkeerplaatsen zo vol...

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:39

Gewoon je auto parkeren waar je wilt. Beetje rekening houden met anderen is prima, maar overdrijven kan ook nog. Een plaats claimen voor het huis van je buren omdat je 2 auto's hebt is not-done, en helemaal niet als je dan tegen eigen afspraak in de boel breeduit neerzet zodat een ander er niet meer bij kan. Ik ben vrij snel klaar met dat soort dingen hoor, ik zet 'm neer als er plek is, en zo niet dan loop ik een stukje. Overigens hebben we zelf een deel voortuin omgetoverd als parkeerplaats. Met een grote stenen cirkel zodat het niet gelijk op een parkeervak lijkt. Werkt prima.

Overigens zaikt onze overbuurman ook gelijk als ik de auto met aanhanger een uurtje half op straat heb staan. Dan 'kan hij er niet meer uit' met aan beide kanten nog een meter over...daar zijn toch cursussen voor zei manlief even later... :D
Ik ben dan wel zo etterig dat ik iets langer over het tuinieren doe. Dat komt omdat we ruim een half jaar last hebben gehad van hun verbouwing en de diverse aannemers-busjes die voor onze neus en oprit stonden. En waar we nooit wat van hebben gezegd (want die mensen doen ook gewoon hun werk ;) ) We wurmden ons er wel langs...
Ach, en verder...leven en laten leven ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:09

Nymphe schreef:
Bij familie van mij hebben alle huizen ook een parkeerplaats aan de straat. Wanneer de overbuurman naar zijn werk gaat haalt zijn vrouw de motor uit de tuin en zet die dan op 'hun P' neer. En als hij er weer is haalt ze de motor weer voor hem weg.. Ik verklaar ze voor gek haha..

Zo'n gek hebben wij ook in de straat gehad. Elke dag 2 scooters op de parkeerplaats omdat de oudste zoon de vrachtwagen voor de deur wilde parkeren. Hartje amsterdam 8)7 .

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:58

Ik zou idd gewoon lekker je auto voor je deur neer zetten hoor, als zij zich niet aan de afspraak houden waar heb je dan nog een afspraak voor?

Hier hebben we ook wel de nodige drama gehad, vind het persoonlijk altijd wel hilarisch. Elk huis heeft een carport voor 1 auto en dan is er in principe voor elk huis nog 1 parkeerplek in de straat. Nou was er een gezin met 4 kinderen en zij hadden dan ook op dat moment 4 auto's. (Dus 3 op de openbare plekken) Een buurman had eens een foto gemaakt toen hun auto's op de openbare plekken stonden en dat heel kinderachtig op facebook gezet met 'parkeerplaats van (achternaam)'. Terwijl we in de straat nooit parkeerproblemen hebben, iedereen kan er staan en als het dan een keer te druk is kan je nog op de stoep voor je huis of 200 meter verderop parkeren. +:)+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:05

Barbet schreef:
Heb je dat wel aangegeven dan, dat ze hun auto niet goed neer zetten?

Maar het zijn toch openbare plaatsen, waar jij het over hebt.
Volgens mij mag niemand daar een recht op nemen.

Precies dat (helaas).
Het is ooit een keer bij de rijdende rechter oid geweest. Het zijn openbare plekken en iedereen mag parkeren zoals hij wil. Als je fijne buren hebt kun je dat fijn afspreken zodat iedereen erin past. Als je pech hebt heb je buren zoals jij.
Je kunt er helaas totaal niets mee behalve nogmaals bespreken met ze.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:21

Denk dat dit overal wel een beetje terugkomt.
Ik probeer altijd wel een beetje rekening met de buren te houden. Veel willen de auto recht voor hun huis, hebben voorkeursplekken.
Maar lukt t niet dan zet ik hem gewoon neer hoor.
Openbare plekken dus iedereen even veel rechten.

Bij ons in de straat werden laatst de parkeerplekken vernieuwt. De +- 20 auto's hadden dus tijdelijk maar vijf vakken. Kom je vroeg dan heb je geluk en anders je auto verderop in de wijk. Had een buurman zijn naam geschreven bij 1 van die vakken...Ben er gewoon gaan staan :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:25

Hier meestal geen parkeerproblemen tenzij je op zaterdagavond laat thuiskomt...dan staat alles vol en moet ik hem iets verder weg zetten. De parkeerplek op de hoek, het meeste dichtbij ons complex is het meest gewild. Maar mijn boven buurvrouw (die haar auto maanden achterheen niet gebruikt) zet hem altijd op het hoekje neer. En waarom? Als ik er een keertje sta en weg rij komt zij snel naar buiten en zet hem weer op de hoek. :roll: Ze gebruikt haar auto nooit, zet hem dan gewoon aan de overkant..waarom zo kinds doen en hem verplaatsen zodra ik weg rijd...

Maar goed, wat zij kan kan ik ook dus pas reed ik mijn werkauto weg uit het hoekje en heb ik mijn eigen auto daar neergezet. :Y) Two can play that game. O:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:34

ik ben zo blij dat ik in het buitengebied woon en wij een mega erf hebben :D
Vriendin van mij woonde ook in zo'n 'gezellig' blok. Rij van 5 of 6 bejaardenwoningen met daarvoor over de hele lengte parkeerplaatsen. Geen eigen grond dus. Wij moesten een keer iets bij haar afleveren en hadden een aanhanger achter de auto. Stomtoevalllig waren er 2 plekken naast elkaar vrij, helemaal perfect dus. Komt de buurman hysterisch naar buiten, helemaal woest, want zijn vrouw kwam zo thuis en dan moest haar auto daar staan blah blah. We wilden geen problemen voor onze vriendin veroorzaken, hebben uiteindelijk de auto verplaatst, maar wel in alle rust de spullen uitgeladen. Echt bizar hoe sommige mensen denken recht te hebben op iets wat niet van hun is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:45

Ouderlijke huis hadden we dat ook altijd doodlopende stukje drie huizen.. drie plekken nieuwe buren die echt zo scheef parkeren...
Mijn broer haalde altyd alle sneeuw weg.. en dan kwam ie terug hadden de buren hem er neergezet voor onze deur... Dat is de enige keer dat hij aan gebeld heeft.. verder lieten we het vaak maar gaan. Beide niet zeuren d erover is openbaar.

Wij huurden een garage erbij (een blok met allemaal garage s.. )
hoe vaak daar wel niet een auto voor gezet is... Zelfs toen de gemeente een grote niet parkeren er had gezet was het nog mis. Later heeft mijn vader een andere garage gehuurd waar niet voor geparkeerd werd.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:02

Wij hebben onze oprit verbreed zodat er 4 auto's op passen, terwijl en meer als zat parkeerplekken zijn in de wijk. Onze overbuurman heeft plek voor twee auto's en ook nog eens een garage en presteert het nog om elke avond (van 7 tot 11 uur) zijn auto voor onze oprit tezetten zodat wij er niet meer uitkunnen.... En dat staat zijn eigen oprit leeg :') hele aardige mensen verder, maar we kunnen ze toch niet aan het verstand brengen dat het voor ons heel erg lastig is. Buurman doet graag elke avond de tuin en wilt niet dat zijn auto vies wordt.... Blijft lastig, al 15 jaar _O-

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:12

lizet_lara schreef:
Wij hebben onze oprit verbreed zodat er 4 auto's op passen, terwijl en meer als zat parkeerplekken zijn in de wijk. Onze overbuurman heeft plek voor twee auto's en ook nog eens een garage en presteert het nog om elke avond (van 7 tot 11 uur) zijn auto voor onze oprit tezetten zodat wij er niet meer uitkunnen.... En dat staat zijn eigen oprit leeg :') hele aardige mensen verder, maar we kunnen ze toch niet aan het verstand brengen dat het voor ons heel erg lastig is. Buurman doet graag elke avond de tuin en wilt niet dat zijn auto vies wordt.... Blijft lastig, al 15 jaar _O-

Dan zet ie hem toch zeker ergens anders dan voor je oprit notabene.. kom op...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:37

Welkom in een woonwijk ;)
Hier ook jaaaaaren ruzie gehad omdat de buurman de auto op een openbare ruimte (dus geen parkeerplaats) parkeerde en zo 2 auto's blokkeerde. Is hier hoog opgelopen inclusief politie.
Puntje bij paaltje is niemand er wat mee opgeschoten, maar merk je wel dat een goede buur prettiger is dan een verre vriend ;)
Hier nogmaals afspraken gemaakt en sinds 1,5 jaar gaat het goed.

Misschien moeten jouw buren zich eerst genoeg irriteren om zich aan hun zelfgemaakte afspraak te houden. Gewoon de auto neerzetten waar jij m wilt. Tis horen of voelen...

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:42

kimberly1995 schreef:
lizet_lara schreef:

Dan zet ie hem toch zeker ergens anders dan voor je oprit notabene.. kom op...

Mijn ouders zijn er al 15 jaar meebezig maar die man wilt gewoon niet veranderen, ik zet af en toe mijn auto op zijn oprit omdat ik er niet op kan... En dat is dus helemaal geen probleem vinden de buren :')
Sommige mensen hebben gewoon een hele grote plaat voor hun hoofd :')

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 22:25

Nou ik heb mijn auto vanmiddag gewoon op de parkeerplaats gezet. Niet asociaal ofzo maar gewoon niet helemaal tegen de oprit aan. En ze hebben nu hun 2e auto bij de andere buren voor het huis staan...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:29

Ach hier ook parkeerproblemen. Iedereen in de rij wil de auto voor de deur hebben staan (openbare parkeerplaats) waardoor er amper autos kunnen staan. Mijn ouders komen vaak chagrijnig thuis omdat ze ewn behoorlijk stuk hebben kunnen lopen :+

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:37

Morrie schreef:
Kelly_ann schreef:
First world problems :D

Ik heb parkeerplekken voor de deur en sta met regelmaat 2 straten verderop.

Die wandeling van 5 minuten overleef ik wel, en de meeste ander mensen ook.

fijn als je goed ter been bent en genoeg adem hebt...... dat ben/heb ik niet en ik baal gruwelijk als ik een end moet lopen met 3 of 4 zware tassen als ik uit mijn werk kom of erheen moet.

Ja maar daar is nou net die garage voor :7 .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:44

GDG schreef:
Morrie schreef:
[quote="Kelly_ann"
First world problems :D

Ik heb parkeerplekken voor de deur en sta met regelmaat 2 straten verderop.

Die wandeling van 5 minuten overleef ik wel, en de meeste ander mensen ook.
[/quote

fijn als je goed ter been bent en genoeg adem hebt...... dat ben/heb ik niet en ik baal gruwelijk als ik een end moet lopen met 3 of 4 zware tassen als ik uit mijn werk kom of erheen moet.

Ja maar daar is nou net die garage voor :7 .

Grappenmaker, die is toch bedoeld om vol te stouwen met rommel :Y) .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:18

Bij mij voor de deur is het elke dag bijna bonje. Situatie als volgt. Een midden stuk met z'n 20 parkeerplaatsen met een ring erom heen van z'n 10 plaatsen. Heel officieel zijn de binnenste plekken voor de bewoners van de flat en de buitenste ring openbaar. Leuk bedacht, maar met een supermarkt zonder eigen parkeerplaats onder de flat, is het elke dag na 5 uur een gekkenhuis. Auto's staan vaak voor onze nooduitgang en fietsenstalling. Vorige week naar het politiebureau gegaan om er een paar een bekeuring te laten geven! Politiebureau is trouwens onze buurman.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:48

Oh ik vind dit zo vermakelijk :D
Vroeger bij mijn ouders in het dorp was het ook altijd hommeles tussen de bewoners en ik kon daar echt van genieten gewoon <3
Ook toen ik zelf eenmaal een auto kreeg: is er geen stek? Rijden we toch even een stukje door... wat maakt het uit.

Wel een keer een hele boze overbuurman gehad (die man was altijd boos, over alles) die vond dat ik de auto niet op de plek (openbaar) voor zijn huis mocht zetten. Ik heb hem gewoon niet weggehaald toen. Hij wist heel snel via wat maatjes bij de gemeente er een eigen plek met kenteken van te maken.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:55

Hier is parkeren ook drama, de hele wijk wat dat betreft. Gelukkig hebben we daar hier in de straat weinig gezeur over.

In het verleden bij een exvriendje mocht ik de auto ook niet parkeren voor het huis van autoloze buurvrouw. Meer dan een 'Dit zijn openbare parkeerplekken, fijne dag nog he :wave:' heb ik daar niet aan vuil gemaakt.